www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Välimääraja


AMC (2) Buick (17) Cadillac (19) Chevrolet (35)
Chrysler (15) Desoto (3) DMC (1) Dodge (25)
Eagle (3) Edsel (1) Ford (26) GMC (9)
Hummer (3) Jeep (5) Lincoln (15) Mercury (15)
Oldsmobile (19) Plymouth (16) Pontiac (17)  

 Juhuslikult valitud auto välimäärajast ...

CHEVROLET BLAZER S-10

Autor: margus

Esimene põlvkond (1983 - 1995)

1983. aastal nägi ilmavalgust full-size Blazeri väike vend, mis jagas tehnikat eelmisel aastal tootmisse läinud S-10 pickupiga. Ilmselt oli Chevy-meestel pohmell ja nad ristisid ka selle Blazeriks. GMC kloon sellest kandis nime S-15 Jimmy

Valida sai 2WD ja 4WD vahel. Viimastel sai esisilla sisse lülitada sõidu pealt (Insta-Trac).
Saadaval oli 3 varustusastet, lisaks "Off-Road" ('84) ja "High Country" ('87) paketid.
Esimene aasta oli mootorite koha pealt üsna nukker: 1,9l või 2.0l nelipaugutaja (82, 83hj), lisana 110hj 2.8l V6. Siiski oli esimene aasta S-10-le väga edukas. '85 võeti kasutusele Pontiaci 2.5l jõuallikas (92hj), aasta pärast said ka vanad mootorid sissepritsed, kuid '88 saadi aru, et nii pisikeste mootoritega sellist autot mõistlikult ei liiguta - tutvustati 4.3l V6 (160hj). Kahe aasta pärast jäi see ainukeseks mootoriks, '92. aastal lisandus optionina veel 20 hobust.

Välimuses nende aastate jooksul eriti märkimisväärseid muutusi ei toimunud (peale 4-ukselise mudeli '91 aastal), küll aga lisati pea igal aastal midagi mugavusvarustusse. 1993. aastal sai S-10-st lihtsalt S-Blazer.

GMC katsetustest väärib eraldi märkimist Typhoon - sportversioon S-15-st: tavamootorile lisati turbo, vahejahuti ja Corvette käigukast. Tulemuseks alla 14 sekundi veerandmiilil ja 0-100km/h aeg 4.8 sekundit!

Teine põlvkond (1995 - 2001)

'95. aastast ei ole räägita enam S-Blazerist vaid lihtsalt Blazerist (suurest sai ju Tahoe). Ka GMC loobus S prefiksist. Mõõdud jäid enam-vähem samaks, nagu paljuski tehniline pool. Kere aga sai palju ümaram ja sõiduomadused paranesid märgatavalt.

Varsti lisati 4.3-le väänet ja nimetati mootor ümber Vortec3000-ks.
Suur muutus välimuses toimus taas '98. aastal. 1999. aastal kasvas 4-ukselisest Blazerist välja luksvariant Trailblazer, järgmisel aastal muudeti enamus senisest lisavarustusest standardvarustuseks. Mugavusvarustuse nimekiri pole just lühike.

Kolmas põlvkond (2002 - )

Uus Blazer on eelmisest veelgi luksuslikum ja ümaram võttes eelmisest põlvkonnast üle vähe. 4-ukseline Blazer nimetati täielikult ümber Trailblazeriks. GMC Jimmyst sai Envoy.

Senise mootori asendas töömahult väiksem (4.2) kuid märka võimsam (270hj) jõuallikas. Blazer on endiselt saadaval nii taga- kui neliveolisena.