www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Välimääraja > Chevrolet Blazer S-10


  tagasi

 Chevrolet Blazer S-10

CHEVROLET BLAZER S-10

Autor: margus

Esimene põlvkond (1983 - 1995)

1983. aastal nägi ilmavalgust full-size Blazeri väike vend, mis jagas tehnikat eelmisel aastal tootmisse läinud S-10 pickupiga. Ilmselt oli Chevy-meestel pohmell ja nad ristisid ka selle Blazeriks. GMC kloon sellest kandis nime S-15 Jimmy

Valida sai 2WD ja 4WD vahel. Viimastel sai esisilla sisse lülitada sõidu pealt (Insta-Trac).
Saadaval oli 3 varustusastet, lisaks "Off-Road" ('84) ja "High Country" ('87) paketid.
Esimene aasta oli mootorite koha pealt üsna nukker: 1,9l või 2.0l nelipaugutaja (82, 83hj), lisana 110hj 2.8l V6. Siiski oli esimene aasta S-10-le väga edukas. '85 võeti kasutusele Pontiaci 2.5l jõuallikas (92hj), aasta pärast said ka vanad mootorid sissepritsed, kuid '88 saadi aru, et nii pisikeste mootoritega sellist autot mõistlikult ei liiguta - tutvustati 4.3l V6 (160hj). Kahe aasta pärast jäi see ainukeseks mootoriks, '92. aastal lisandus optionina veel 20 hobust.

Välimuses nende aastate jooksul eriti märkimisväärseid muutusi ei toimunud (peale 4-ukselise mudeli '91 aastal), küll aga lisati pea igal aastal midagi mugavusvarustusse. 1993. aastal sai S-10-st lihtsalt S-Blazer.

GMC katsetustest väärib eraldi märkimist Typhoon - sportversioon S-15-st: tavamootorile lisati turbo, vahejahuti ja Corvette käigukast. Tulemuseks alla 14 sekundi veerandmiilil ja 0-100km/h aeg 4.8 sekundit!

Teine põlvkond (1995 - 2001)

'95. aastast ei ole räägita enam S-Blazerist vaid lihtsalt Blazerist (suurest sai ju Tahoe). Ka GMC loobus S prefiksist. Mõõdud jäid enam-vähem samaks, nagu paljuski tehniline pool. Kere aga sai palju ümaram ja sõiduomadused paranesid märgatavalt.

Varsti lisati 4.3-le väänet ja nimetati mootor ümber Vortec3000-ks.
Suur muutus välimuses toimus taas '98. aastal. 1999. aastal kasvas 4-ukselisest Blazerist välja luksvariant Trailblazer, järgmisel aastal muudeti enamus senisest lisavarustusest standardvarustuseks. Mugavusvarustuse nimekiri pole just lühike.

Kolmas põlvkond (2002 - )

Uus Blazer on eelmisest veelgi luksuslikum ja ümaram võttes eelmisest põlvkonnast üle vähe. 4-ukseline Blazer nimetati täielikult ümber Trailblazeriks. GMC Jimmyst sai Envoy.

Senise mootori asendas töömahult väiksem (4.2) kuid märka võimsam (270hj) jõuallikas. Blazer on endiselt saadaval nii taga- kui neliveolisena.