BUICK GRAN SPORT
Autor: Vikat
Sissejuhatus: Buick GS-I hakati tootma 1965 aastal, nagu ka paljusid teisi GM-I muskelautosid. Tänu heale tuuningule sai sellest autost üks hirmuäratavamaid ja muljetavaldavamaid muskelautosid mis iial toodetud.
1965 Buick Skylark Gran Sport
1964 aasta Pontiac GTO suurest edust tingituna, otsustas Buick hakata tootma oma enda muskelautot. Mootor oli olemas, see võeti Skylark'i pealt.
Tootmises olid 3 keremudelit: 2-ukseline coupe, 2-ukseline hardtop ja 2-ukseline kupee. 1965-ndal aastal müüdi ~16 000 autot, esimese aasta kohta polnud see üldsegi paha.
Toodang:
2D Coupe
2D Hardtop
Convertible
Mootorid: 401 cid V8 325 hp @ 4,400rpm, 445 lb-ft @ 2,800 rpm.
Tulemused: 401/325 hp: 0-60 in 7.8 sec, 1/4 mile in 16.6 sec @ 86 mph.
1966 Buick Skylark Gran Sport
1966 aasta GS sai endale rohkem võimsust. 401 cid mootori uus versioon andis välja 340 HP-d. Keremudelid jäid sellel aastal samaks.
Toodang:
2D Coupe
2D Hardtop
Convertible
Mootorid:
401 cid V8 325 hp @ 4,400rpm, 445 lb-ft @ 2,800 rpm.
401 cid V8 340 hp @ 4,600rpm, 445 lb-ft @ 3,200 rpm.
Tulemused: 401/325 hp: 0-60 in 7.6 sec, 1/4 mile in 15.47 sec @ 90.5 mph.
1967 Buick GS 400
1967 aastal sai GS lahti 401 cid mootorist. Uus 400 cid mootor sai nimeks GS 400. Uus 400 cid mootor andis välja sama mis vana 401, 340 HP. Uus mootor oli aga uuema disainiga, parema jooksmise ja futuristliku sport-õhupuhastiga.
1967 aastal nägi ilmavalgust ka GS-I noorem vend "junior" GS. See oli varustatud 340 cid mootoriga ja hobujõude oli juunioril ohjeldada 260.
Toodang:
2D Coupe
2D Hardtop
Convertible
Mootorid:
GS340: 340 cid V8 260 hp @ 4,200rpm, 365 lb-ft @ 2,800 rpm.
GS400: 400 cid V8 340 hp @ 5,000rpm, 440 lb-ft @ 3,200 rpm.
Tulemused: 401/325 hp: 400/340 hp: 0-60 in 6.5 sec, 1/4 mile in 15.20 sec @ 95 mph.
1968 Buick GS 400
Juunior GS-s mootoriks oli nüüdsest 350 cid V8. Nime hakkas see kandma "California GS". 400 cid mootori ühikud jäid samaks. Samas oli suureks saavutuseks ühe edasimüüja tuuning 400 cid mootorile. Mootor oli parema nukiga, 11.0:1 tihedusega, uute klapivedrude ja ümbertöödeldud käigukastiga. Hobujõude võideti sellega vaid 5, aga ¼ miili aeg paranes autol sekund või enamgi!
Keremudelitest jäid tootmisesse juba varem tuntud 3 mudelit.
Toodang:
GS350 2D Hardtop
GS400 2D Hardtop
GS400 Convertible
Mootorid:
GS350: cid 350 V8 280 hp @ 4,600rpm, 375 lb-ft @ 2,800 rpm.
GS400: cid 400 V8 340 hp @ 5,000rpm, 440 lb-ft @ 3,200 rpm.
GS400 cid Stage 1: 400 V8 345 hp @ 5,800 rpm, 440 lb-ft @ 3,200 rpm.
Tulemused: 400/340: 0-60 in 6.8 sec, 1/4 mile in 15.2 sec @ 92 mph.
1969 Buick GS 400
1969 aastal jäid mootorite ühikud samaks. Nüüdsest sai aga valikuid teha kahe 400 cid mootori vahel. Stage 1 ja stage 2. Esimesel oli 345 HP-d ja teisel trvel 360!
Toodang:
GS350 2D Hardtop
GS400 2D Hardtop
GS400 Convertible
Mootorid:
GS350: 350 cid V8 280 hp @ 4,600rpm, 375 lb-ft @ 2,800 rpm.
GS400: 400 cid V8 340 hp @ 5,000rpm, 440 lb-ft @ 3,200 rpm.
GS400 Stage 1: 400 cid V8 345 hp @ 5,800 rpm, 440 lb-ft @ 3,200 rpm.
Tulemused: GS400 Stage 1 - 400/345: 0-60 in 5.8 sec, 1/4 mile in 14.4 sec @ 97 mph.
1970 Buick GS 455
1970 aatsal nähti parimat GS-i mis iial valmistatud. Senise 400 cid mootori asemel asus suure venna rolli 455 cid V8. Sellel oli 350 HP-d, ning suurim pöördemoment (V.A. Cadillac'i 472 ja 500 cid V8-d). Kui selest ei ole küllalt, siis stage 1-l olid lisaks veel suuremad klapid, parem nukk ja umbertöödeldud karburaator. Buick väitis et auto omab 360-te hobujõudu, aga enamus testijaid arvasid et neid on üle 400-ja.
Lisaks sellele esitles Buick veel GSX väljanägemisega paketti. See oli saadavald vaid Saturn kollase või Apollo valgena. Autol olid esi-ja tagaspoilerid, selgelt eristatavad keretriibud ja eriti vastupidav suspension.
Tootmisesse jäi ka GS350, GS California aga eemaldati tootmisest. 350 cid V8 andis välja 315 HP-d, mis ei ole small-blocki kohta üldsegi vähe.
Toodang:
GS 2D Hardtop
GS455 2D Hardtop
GS455 Convertible
Mootorid:
GS350: 350 cid V8 315 hp @ 4,600rpm, 410 lb-ft @ 3,200 rpm.
GS455: 455 cid V8 350 hp @ 4,600rpm, 510 lb-ft @ 2,800 rpm.
GS455 Stage 1: 455 cid V8 360 hp @ 4,600rpm, 510 lb-ft @ 2,800 rpm.
Tulemused: GS455 Stage 1 - 455/360: 0-60 in 6.5 sec, 1/4 mile in 13.8 sec @ 101 mph.
1971 Buick GS
Aasta 1971 oli ametlikult muskelautode ajastu lõpu algus. Kuna GM uue määruse järgi pidid kõik autod kasutama madala plii-astmega bensiini, langesid märgatavalt ka GS-i mootorite võimsused. 350 cid mootor kaotas 55 HP-d 260 HP-ni. 455 ja 455 Stage 1 kaotasid vastavalt 35 ja 15 HP-d, ehk siis langesid 315 ja 345 HP-ni. GSX pakett oli nüüd saadaval paljudes värvides, kaasa arvatud punane ja must.
Toodang:
GS 2D Hardtop
GS Convertible
Mootorid:
350 V8 cid 260 hp @ 4,600rpm, 360 lb-ft @ 3,200 rpm.
455 V8 cid 315 hp @ 4,400rpm, 450 lb-ft @ 2,800 rpm.
455 Stage 1 455 cid V8 345 hp @ 5,000rpm, 460 lb-ft @ 3,000 rpm.
Tulemused: 455/315: 0-60 in 6.9 sec, 1/4 mile in 15.3 sec @ 96 mph
1972 Buick GS
1972 jäi viimaseks aastaks kus GS oli toodetud Skylark-i baasil. Sellel aastal nimetati kõikide mootori võimsused ümber "net" standardi järgi. 350 cid mootoril oli nüüdseks 195 HP-d, 455-ja 455 stage 1 langesid vastavalt 225 ja 270-le hobujõule. Saadaval oli ka GSX
Toodang:
GS 2D Hardtop
GS Convertible
Mootorid:
350 V8 cid 195 hp @ 4,000rpm, 290 lb-ft @ 2,800 rpm.
455 V8 cid 225 hp @ 4,000rpm, 360 lb-ft @ 2,600 rpm.
455 Stage 1 455 cid V8 270 hp @ 4,400rpm, 390 lb-ft @ 3,000 rpm.
1973 Buick GS
Nüüdsest toodeti GS-e Buick centuty-coupe baasil. Välimus oli teinud läbi suurel hulgal muutusi. Tootmises olid kals 350 cid mootorit: 150 ja 195 HP-d (net) ja kaks 455 cid mootorit: 225 ja 270 HP-d (net).
Toodang:
GS 2D Hardtop
GS Convertible
Mootorid:
350-2 cid V8 150 hp.
350-4 cid V8 195 hp @ 4,000rpm, 290 lb-ft @ 2,800 rpm.
455 cid V8 225 hp @ 4,000rpm, 360 lb-ft @ 2,600 rpm.
455 Stage 1 455 cid V8 270 hp @ 4,400rpm, 390 lb-ft @ 3,000 rpm.
Tulemused: 455 Stage 1 - 455/270: 0-60 in 8.9 seconds, 1/4 mile in 15.3 seconds @ 90 mph.
1974 Buick GS
Sellel aastal hakati GS-e tootma Apollo platvormile. 1974 aastal eemaldati tootmisest 455 mootorid. 350 mootorid omasid nüüdsest 165-t ja 175-t hobujõudu. Jätkati ka GSX-I tootmist .
Toodang:
GS 2D Hardtop
GS Convertible
Mootorid:
350-2 cid V8 165 hp.
350-4 cid V8 175 hp.
1975 Buick GS
1975 aastal hakati GS-e tootma jällegi century platvormile. Lõpuaastad ei olnud GS-ile enam lillelised. Tõeliste GS-ide tootmine sai tegelikult lõpu juba 1972-l aastal.
|