www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud > Chevrolet Caprice 1990


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (76) tagasi

 Chevrolet Caprice 1990

 Omanik: ROKIPEER

Ostuplaanid ja ost 10.11.2004
Mingi moment lihtsalt lambist sattusin internetis ühele huvitavale weebilehele, kus oli ohtralt pilte ja muud infi ühe SUURE ameerika auto kohta. Nagu kurjast vaimust vaevatud ei saand enam rahu ja hakkasin otsima kas selliseid isendeid ka eestist saada on. Peale mõningast otsimist nägin et isegi liigub neid siin ja otsustasin asja tõsisemalt käsile võtta.
Paar kuulutust siia-sinna üles pandud ja ei pidanudki pikalt ootama, pakuti ex-police Caprice. Oli veel muidugi paar korralikumat autot aga too moment ei käinud neist jõud üle. Vaatasin siis selle endise pätikongi üle ja ostetud ta saigi.
Tööd on sellega roppu moodi aga kõik oli tehtav, kere on kõva kui ainult põhjaplekid välja arvata. Võmmid on talvel sinna saabastega ikka kõvasti soolasegust lund ja lörtsi sisse tassind. Treila leidmine oli ka üsna keeruline, aga lõpuks ikka leidsin ühe kuhu auto `pea-aegu` peale mahtus, esisild mis sai mõõdetud läks nagu emasülle aga tagasild mis jäi mõõtmata nii hästi peale ei istund, üks ratas jäi lääbakile treileri servale. Koormrihmad tugevalt siit sealt läbi ja kinni ta sai. Vaevaline venimine Loksalt Haapsalu poole hakkas ja venis umbes kolm tundi, uhh raske päev sai alles ööhakul läbi.
Ja peale registreerimist sai ka natuke hääd ja paremat auto sisseõnnistamiseks pruugitud.

Nats tehnilist infi:

Natuke tehnilist inffi: mis kõik enam ei vasta tõele ;)

TOP SPEED - 120 mph (192 km/h)
0-60 mph - (0-96 KM/H)9.8sec
DISPLACEMENT - 350 ci (5,735 cc)
TRANSMISSION - 4-speed auto
MAXIMUM POWER - 180 bhp (134 kW) @ 4,000 rpm
MAXIMUM TORQUE - 300 lb ft (406 Nm) @ 2,400 rpm
WEIGHT - 4,1201 lb (1,872 kg)
ECONOMY - 18 mpg (6.37 km/l)

Ja veel selline info CarFaxist:

Date: 12/22/1992

Vehicle exported from
Miami, FL
and imported to
Finland
liigutamine
Lahti ja riiulisse. 21.02.2005
Siinkohal polegi midagi erilist kirjeldada, paar päeva sain ka Chevyga ringi tiirutada aga plaan oli ikka kohe autot otsast korrastama hakkata. Vahepealne aeg ongi olnud üks suur lammutamine ja praeguseks on auto nii laiali võetud kui võimalik-vajalik. Pull oli see et tagumise istme alt tuli päris mitu kahtlaselt kõverat kirjaklambrit ja haaknõela välja:))) Ja esiistmealt jälle 1 sendine - USA võmmid on vaesed:)
Üleeile sai auto jälle treilerile ja läks uue põhja keevitustöödele. Nädala pärast lubati valmis saada ja siis rändab auto jälle treileril värvimisse. Värvitööd teeb üks Keila firma põhitööde kõrvalt ja paari kolme kuuga peaks juba auto vähe ilusama välimuse saama. Saladuskatte all võin öelda et valgeks auto ei jää. Üks rodu siis pildikesi kah.
001 002 003 004 005 006 007 008 009 010 011 012 013 014 015 016
Põhi käis augueemaldusel. 07.03.2005
Paar nädalat siis möödas ja sai auto uuesti koju toodud, koos uue ilusa põhjaplekiga. Alt ja seest uue musta möginaga ka üle lastud. Ja nädala jooksul kui põhitöö kõrvalt aega leian(tuleb leida), krudin ukseklaasid ja lingid veel küljest ja rändab auto kohe uuesti treileril kogu kupatusega värvimisse. Ja siis natuke pikemalt ootamist (umbes kolm kuud), ja saan auto suve alguseks uuesti koju et saaks tasapisi kokku panema hakata, mis kindlasti nii kiiresti ei käi kui lammutamine, aga kõik on veel ees, eks paista...loodan et uued pildid on juba koos uue ilusa värviga.
111 112 113 114 115 116
Chevy saab mustaks. 07.03.2005
Avaldan siis ka pisikese saladuse et auto saab värviks tavalise musta koos lakiga, ja nüüd tuleb ainult oodata natuke...Pildid tulevad.
Esimesed pildid värvikambrist 27.05.2005
Kauaoodatud hetk ka lõpuks käes;)
paint1 paint2 paint3 paint4 paint5 paint6 paint7 paint8
Kokkupanek 19.06.2005
Sai siis auto ka paar nädalat tagasi õnnelikult koju toodud. Kokkupanek on tasapisi ka algust saanud. Tiba vaevaliselt läheb, kuna tööd palju ja aega vähe. Aga iga vaba moment saab ka ära kasutatud. Esiotsaga pean veel ootama kuna mõned jupid ootavad veel liivapritsi. Aga lõbus on;) Eriti kui abimehi ka võtta on:)
Koju Koju kokkupanek kokkupanek kokkupanek Joonas Joonas kokkupanek
Tagasild originaal asendisse tagasi. 11.07.2005
Sai siis kunagi kellegi poolt silla külge keevitatud tobedad kõrgendused rällakaga maha lõigatud ja tulemus sai kindlalt parem kui enne, nüüd aga nina püsti autol seniks kui kone ja kast vahele saavad.
madal madal
Eestvaade ka automoodi juba;) 22.08.2005
Pikalt polegi jahuda, keeruline värk.
eest eest eest eest tagant kah eest eest eest ornament
Esisilla remont 04.09.2005
Sai ette võetud üks kole töö, vanad õõtsad, puksid, zarniirid ja kõik veel mis siis sinna juurde kuulub sai lahti kakutud. Vanad õõtsad tugevalt roostes ja zarniiride ja kõik võimalike muude jubinate poldid ka nii lõpmatuseni kinni roostetanud et ainult rällaka abiga sai esisild seibideks. Zarniirid olid omadega õhtal, vedrud mõlemad pooleks. Ühe poole ühe õõtsa kinnituse polt kah raami poldi augud tugevalt ovaali väänanud, aga selle loodan ühe spetskeevitajaga uute pesade sissekeevitamisega lahendada. Uued õõtsad pärinevad Caddy nats uuemalt isendilt kui minu Chevy aga istuvad 1:1-le, väljaarvatud alumised zarniirid mis osutusid 1mm jämedamaks. Aga probleem saab vast lahenduse Caddy kääntelgede asendamisega.
esisilla remont esisilla remont esisilla remont esisilla remont esisilla remont esisilla remont esisilla remont esisilla remont esisilla remont esisilla remont esisilla remont esisilla remont esisilla remont esisilla remont
Rataste uuendamine 09.10.2005
Kuna rattad momendil auto alt maha kruditud siis hea võimalus nendega miskit ette võtta, liivaprits ja pulbervärv on praeguseks plaan. Velje kroomi ei hakka taastama. Aga et mustale veljele ikka mingitki kroomi jääks topin sinna ´tiivakestega´ center caps-id. Peaks saama päris ilus kooslus: must velg, valge kirjaga kummid ja tsentrisse kroomi? Kummid on mõõduga 275/60/15 taga ja 255/60/15 ees. Loodan et 7 tollisele veljele 275 laius väga nilbe ei jää. Aga eks näis kui töö tehtud.
b a c d e f g h i j k m l n o p
Kleepsu tjuuning;) 25.10.2005
Üks tagasihoidlik kleepsuke leidis omale koha tagaklaasil.
kleeps
Tagasilöögid 02.11.2005
Seoses sillaremondiga tulid aga tagasilöögid, Caddy juppide swap osutus võimatuks tänu zarniiride erinevusega. Caddy kääntelgedest kah vähe abi, rattavõll teist mõõtu. Asun aga tatistamise saatel uuesti lahti kakkuma. Õnneks aga korralikud jupid juba uuesti leitud. Ja kui läheb plaanipäraselt saan koos kogu alusraamiga.
Lällar kah ühendatud. 17.11.2005
...ja esimesed testidki tehtud, vana ja kiviaegne AM jaam on aga toimib kenasti. 90 sentimeetrine vobla sai kah katusele pandud ja garagest seest oli levi ilma erilise timmimatta oma 10 kilti küll. Testisin ja tüütasin mööduvaid rekkamehi;) Ühesõnaga pull asi ja loodan et CB jaamede kasutajaid tuleks ikka iga päevaga juurde.
LLoyd`s AM jaam am ja antenn
Esisillaga uuele katsele. 22.11.2005
Kõik tore kena, rattad all (peaaegu) aga ikka ei saa kohe head ilma halvata. Ühel käändteljel otsustas vint õhtale minna. Natuke oma viga kah aga eks omad vitsad peksavad. Eks paistab, hangin siva uue ja eks siis saab see tüütu töö ka lõpule viidud ükskord.
Jälle 4 ratast all 23.11.2005
Garages siis jälle järjekordne öö veedetud;) Ja rattad ilusti omakohal tagasi.
1 2 3
Uued pidurikettad 05.01.2006
Nüüd ka uued kettad installitud.
12 tolli ketas ja 5x5 auguvahe 12 tolli ketas ja 5x5 auguvahe
Kauaotsitud uksepolstrid 11.01.2006
Pole momendil veel ise käega katsuda saanud, aga õnnestus siis lõpuks põhjanaabrite riigist leida sellised asjad.
1 2 3 4
Plastikosad ja neljas uks kah küljes. 15.01.2006
Asjad mis värvifirmas veel värvimist ootasid on kah nüüd käes ja ka külge kruvitud. Uks mis kunagi laksu saand aga peab vist veel plekksepa kätt tunda saama:(
1 2 3 4 5 6
Uus nelja poldi katel 26.01.2006
Kuna vana sai aiste vahelt maha müüdud ja suvi enam väga kaugel pole siis tekkis uue jõuallika järele kole vajadus, sai otsitud rootsist (kus muideks kraami liigub nagu putru, ainult vaja järele minna). Aga juhtus kole hea lugu et kodanik märtenil oli üks hea kone raha puuduse tõttu üle jäänud ja sai hoopis maarjamaalt koju toodud uus katel.
Mootorikoodi järgi selline isend:
3970010 - 350...69-80...2 or 4

Oli küll selle koodiga 3 erinevat asja 305 ja 327 kah samade koodidega aga et asi selgeks saada siis sai ikka sil. diameeter mõõdetud ja kinnitav argument oli diameetriks 4 tolli.
Ja asjatundjad väidavad:
...et selle numbriga plokid on heast materjalist ning hea modimise algmaterjal ka sealpool suurt lompi.

Mida veel selle castingu kohta lugesin:

It is one of the many sb Chevyes produced from 68 thru the late seventies, cast at the Saginaw Mi. gray iron foundry, assembled in Flint Mi. engine plant.
1 2 3 4
Mootori väike remont algas 03.02.2006
Kuna mootor ikka plaanis oli üle vaadata siis nüüd on Erkki juures konsultatsioonil käidud ja hinnang oli selline et vajadus ikka vänt üle lihvida ja uues mõõdus saalelaks sisse. Usu siis veel jutte et väga hea jne. Ärge märteni käest küll miskit ostke enne kui korralikult üle vaadatud. Praeguseks momendiks on mootor seibideks ja võib lähipäevil väntvõlli lihvimisse viia. Eks siis varsti paista kuidas edeneb.
1 2 3 4
Plokikaaned 06.02.2006
Eile sai korra garagest läbi hüpatud ja plokikaaned bena vanni uputatud, et las ligunevad, koodid õnnestus kah üles leida peale mõõdukat leotust ja terasharjaga solgutamist:
14102193 - 87-up...305/350......1.94"/1.5" valves
Mis siis mootoriga ette võtta??? 13.02.2006
Viimased päevad on oma energia võtnud et uurida ja puurida erinevaid hindasid ja võimalusi. Antud momendil on plaan seest välja vahetada suurem osa juppe. Kõik kepsud, kolvid. Uus nukkvõll koos hüdrotõukuritega. Korralikud torukollektorid. Plaan siis plokk üle puurida-hoonida +0,030" mis lõpptulemusena peaks mootorist tegema 350 asemele 355. Korra käis peast läbi ka mõte 383 ehk Strokeri ehitamise
aga see siiski ei tundu otstarbekas, tripile see masin ju mõeldud pole. Ja mis siin salata rahakott paneb ikka omad piirid ette. Stroker oleks küll ahvatlev aga lisakulusid rohkem et see ka väärilise lõpptulemuse saavutaks. Ja kui nüüd rahamajandus positiivselt laheneb siis tuleb aga juppe tellima hakata ja on ka lootust suvel hääled sisse saada. Eks paistab.
Uued jupid Summitist 08.03.2006
Nüüdseks pangas käidud ja mis siin salata naisega kah moositud;)
Järgmine nädal peaks raha arvele tulema ja siis suuremaks tellimiseks läheb. Senine kalkulatsioon selline:
Vända lihvimine - 1500.-
Ploki puurimine/hoonimine - 3000.-
Need tööd teeb Tõukur.
Summitist jäi sõelale siis niipalju:
Remondi komplekt ilma vändata - SES-3483112500 - 1.90
Nukkvõll koos lifteritega - SUM-K1102 - .95
Plokikaane poldid - ARP-134-3601 - .88
Engine Dress-Up Kit - MRG-9461 - .95
Engine Oil Dipstick and Tube Kits - TRD-4957 - .39
Hedman Street Hedders - HED-68290 - 5.88
Dollarites kokku - 7.95 Eekudes peaks u. 12000.- kokku
Eks paistab kuidas transa saab orgunnitud.
Aga kogu kupatus peaks vast ikka 20 kilo piiridesse jääma millega sai ka arvestatud.
Mõni pilt kah:
Summiti mant Summiti mant Summiti mant Summiti mant Summiti mant Summiti mant Summiti mant
Saabus mõni vidin ka soomest vol.1 13.03.2006
Tänud jälle ammi-le, kes korduvalt aitanud juppe soomest saata ja seekord saabus: terve kapotimärk, 4 aknavänta (võmmidel ju ainult kaks ja üks oli puruks) ja veel üht-teist uksepolstrite külge.
1 2 3
Vänt lihvimisest käes. 16.03.2006
Sai siis täna tõukuri taati külastatud ja sain vända kätte millel kiri peal I rem. Siis käisin veel Erkki juurest kah läbi kes hülsid kenasti aitas üle mõõta ja pääseb ikka esimese remondiga, ja seda ka väikse varuga. Nii et sisse ikka 0,03" uued kolvid. Nüüd tellimus summitisse teele ja aeg juppe ootama hakata.
1 2 3
Sai tellitud ka paar remo manuaali 20.03.2006
Vägagi informatiivsed ja ilusad pildiraamatud. Kui kellegil soov laenata siis paari õlle eest täiesti võimalik.
1 2 3
Uued uksetihendid 20.03.2006
Ühisostuna ostetud ukse- ja pagassitihendid kah lõpuks käes. Aga ega ei saa head ilma natukese halvata, sain küll 4 uksetihendit aga nende hulgas polnud mitte ühtegi tagaukse tihendit, hoopis kaks paari esiuksi;) Aga eks ootan veel nats ja saadab uued järgi.

Ja järgi jõudsid ka tagauste tihendid mis ka suurema vaevata said külge installitud.
1
Saabus mõni vidin ka soomest vol.2 25.04.2006
Leidsin soomest DELCO raadio ja ammi abiga jõudsid asjad kenasti ka minuni. Saabusid ka uksepolstri tüüblid. Varsti peaks tqhq raffaga ühisostuna soetatud ukselukud saabuma siis saab sisu kohendama hakata.
1 2 3 pistik 6
Uksepolstrid küljes. 30.04.2006
Kuna polstrid polnud originaalid ega päris identsed siis väga ludinal install läinudki, pärit olid küll Caprice küljest, aga esiteks kuudika varjandi tagumised polstrid natuke teised, siis veel minu ustel polnud pikki rihmu ukse küljes ja ka kinnitused puudusid. Turvavöö kah minu massinal ukse küljes, mille kohad lõikasin polstritesse ise sisse. Käepidemete kinnitamiseks neetisin parajalt paksu pleki ukse sisse poole et oleks kuskile kruve keerata. Ja nii nad installitud saidki. Pilte panen siis kui polstrid ka puust jubinad külge saavad.
Mõned embleemid kah juures 22.05.2006
Nettivaraosa vahendusel sai hangitud ports embleeme. Ja jälle natuke kroomi juures ;)
1 2 3 4 5
Summitist kola kohal 01.06.2006
Peale pea paari kuud ootamist jõudis kogu tellitud kama ka lõpuks õnnelikult eestisse. Nüüd veel plokk puurimisse, mille siiski lasen teha soomes, R-koneistus-es. Eestis mõningaid kohti läbi helistades hakkas igalpool siuke kahtlane jutt et ega me ikka hästi teha ei saa-ei viitsi-ei oska. Hinnavahe kah suhteliselt väike, aga kvaliteedi vahest ei saa rääkidagi, sealsed onklid kohe teavad kui räägid moly rõngast jne. Teevad veel kohapeal ka ära plokipesu, mis igaljuhul veel suur pluss. Praeguse plaani kohaselt läheb pühapäeval soome ja esmaspäeval tagasi, ja siis saab vist kodust jälle garagesse mõneks ajaks kolida.

Tänaseks päevaks ka digifotokas viskas lusika nurka, aga uus juba tellitud, ja pilte saab varsti jälle teha ;)
Mootori kokkupanek vol.1 21.06.2006
Vänt- ja nukkvõll õnnelikult oma kohal. Eile viisin ka kepsud ja kolvid Tõukurisse kus need omavahel kokku pannakse. Täna peaks need ka kätte saama ja siis saab alumise otsa lõpuni kokku panna. Veel jõudsin veepumba kah natuke kenamaks teha, vana oli jubeda rooste kihiga kaetud, aga siin oli abiks ports traatharju mis trelliotsa käisid.
1 2 3
Jälle pilte kah natuke. 26.06.2006
Tänaseks päevaks on mootori alumine ots koos. Fotokas kah jälle käepärast võtta ;)
Sai jälle kukrut kergendatud 12.07.2006
Eilne päev möödus mööda Tallinnat ringi kimades ja vajalike juppide otsinguil. Sain kätte teise puuduoleva plokikaane, siis US partsust sai ostetud spido tross, roolivõimu pumbale uus survevoolik, mõned liitrid õli, uus temp andur. AB-st sai ostetud resokad ja venno sumbutist hunnik sumpsi toru ja põlvesid. Plaan teha selline mitte just kõige vaiksem väljalase, torud jäävad suht lühikesed, lõppevad enne tagasilda ja siis külgede pealt välja, vahele ainult resokad. Toru diameeter on umbes 2,3" ehk 60mm.
Mis muud kui jälle garagesse ;)
resokad torud torud survevoolik
Kaaned remonti 18.07.2006
Eile sai kaaned Tõukurisse viidud. Plaan välja vahetada 3 sisselaske klappi, mis on väiksemad kui teised 5 tk. Väike lihv ka ja sooveldus. Siis juba mootor kokku ja aiste vahele et saaks väljalaset ehitama hakata.
Tagumiste pidurite remont 18.07.2006
Sai ostetud kõik uued jupid tagumiste pidurite korda tegemiseks. Seniks kui kaaned remondis peaks saama ka pidurid korda teha. Soetatud sai veel uued esimesed rooliotsad ja pidurivoolikud.
trumlid klotsid rooliotsad piduritorud
Jama jälle 21.07.2006
Nüüd siis juba teist korda samasse ämbrisse astund, tagapidurid nimelt ei istu, kataloogi järgi õige aga kuna võmmide massin siis pidurid võimsamad, kogu kupatuse saan õnneks jälle poes ringi vahetada, aga pappi tuleb juurde maksta. Trumlite läbimõõt ja sügavus hoopis teine, saadud 9,5" asemel hoopis 11" vaja ja sügavus kah 2" versus 4,5". Õnneks saan täna juba uued jupid kätte ja siis jälle möllama.
Siit ka moraal, enne ikka tuleb kõik üle mõõta ja uurida ;)
Tagapidurid vol 2 03.08.2006
Nüüdseks kõik õiged jupid käes ja ühele poole ka sisse topitud. Ikka jube lego on asi kui lahtivõttes miskit õieti sees säilinud polnud. Aga head raamatud ja internet ikka abiks. Nüüd lähipäevil ka pidurimeistrisse et äkki õnnestub ka uued torud saada, vanad olid jubedad.
3 2 3 1
Kena pärastlõuna auto kallal 06.08.2006
Täna sai siis teine tagumine pidur ka kõik uue vastu vahetatud, lisaks vahetasin veel ära esimesed piduri voolikud ja rooliotsad. Nüüd veel torustik kah vaja üle käia ja siis peaks pidurid igati OK saama.
Mootori kokkupanek vol.2 09.08.2006
Eile sai poole ööni mässatud, kuna sain eile ka kaaned kätte siis oli ikka hirmus tahtmine need ka kohe peale installida. Üsnagi lõbus oli. Täna üritan hakata mootorit peale tõstma. Eks näis mis saab, kõikide pumpade ja viledega on kogu mootor ikka paras jurakas.
1 2 3 4
Mootor aiste vahel 10.08.2006
Eilne päev möödus mootori peale tõstmisega. Esialgu sai proovitud koos kollektoritega, aga kurask ei tahtnud kohe kuidagi mahtuda, pidin juhipoolse ikka maha keerama, siis läks. Keskööks olin nii väsind et ei viitsind veel piltegi teha. Eks nüüd tasapisi edasi. Ja piduritorud sai ka kõik hangitud ja esimesed ka külge pandud.
1 2 3 4 5 6
Nats kõrgemad rehvid 17.08.2006
Sai soetatud jooks kasutatud rehve, eelmised olid ikkagi natuke liiga laiad (275) Nüüd terve jooks 235/75/15 mis peaks ka kõrguse poolest sumbuti ehitusel abiks olema, väljalase ei taha just väga põhja lähedale jääda. 275 oleks kindlasti ka vastu koopa servasid käima hakanud, rändavad need laiemad rehvid hoopis ühe teise Caprice alla, vagunil tagumine ots laiem ja äramahtumisega probleeme ei teki.
Elektrivärk ka ühelpool 18.08.2006
Eilne õhtu möödus starteri juhtmeid ühendades, peab tõdema et torukollektorid on ikka paras `pein`, kui ikka kuskile vaja ligi pääseda, ajakulu oli tunduvalt suurem kui vanasti sai malmjurakatega starteri kallal sorgitud. Installitud sai veel uued akuklemmid, õlirõhuandur, ja veel paar juhet. Praeguseks peaks elektrivärk OK olema. Raadio, tuled-viled kõik toimivad.
Väljalaske ehitus 20.08.2006
Kaks päeva tugevat tööd ja valmis ta saigi. Esimene päev möödus peamiselt käigukasti peale-maha kangutamisest, sest tuli välja et hooratas ei taha mitte käimakoti turbiiniga kokku minna, siinkohal oli õnneks abiks Turbast Mell, kelle käest õnnestus saada õige hooratas. Ja siis läks juba natuke libedamalt, käigukasti kandev tala sai ka ümber tehtud, et torud korralikult jooksma hakkaks.
1 2 3 4 Peasüüdlane
Veel nipet näpet 22.08.2006
Täna sai hangitud uus sari küünlajuhtmeid, sest torukollede asendamine pidi kaasa tooma ka juhtmete vahetuse, kõik piibud peavad olema 90 kraadise nurgaga, olemasolev komplekt aga sisaldab mõningaid pikki mis hakkavad koledasti vastu kollesid pressima. Uued aga veits paremad, kolme kihilised 8mm soolikad.
Lisaks sai hangitud ohutulede relee, mis lõpetas töölemingu kui oli vaja auto slepis haapsalust koju tuua.
Sumbuti otsi hakkavad samuti katma äsja hangitud roostevabad poleeritud otsad;) Pildid tulevad kah kunagi, kui jupid installitud.
1
Käivitusproov vol 1 25.08.2006
Just sellepärast vol 1 et eile ei õnnestunud eluvaimu veel sisse puhuda, sest sädet polnud lihtsalt kuskilt võtta. Täna siis uuele katsele, ja prooviks siis paari juppi asendada, ehk õnnestub.
Käivitusproov vol 2 26.08.2006
Ja eile see tähtis päev kätte jõudiski, jagaja sai vahetatud ja säde olemas, siis võtit ja pikka tallamise peale ta käima purtsatas, küll aga ainult viie pütiga, lappasime siis jagajat nii- ja naapidi, aga abi ei miskit. Esimene asend oli siiski õige, hakkasime siis viga mujalt otsima ja kõne Erkkile oli igati abiks, nookurid olid liiga kinni keeratud ja klapid jäid irvakile, siis klapikambri kaaned maha ja kõik nookurid pöörde võrra lõdvemaks, kaaned tagasi ja poolest pöördest käis nagu kell, siis süüde ka veel kuulmise järgi esialgu paikka ja käib ja käivitub siiamaani laitmatult.
Mina ja minu autu. Ja viski lakkumine käis poole ööni
Auto ka ametlikult must 30.08.2006
Eile sai siis ARK-i külastatud ja auto pass ära vahetatud. Juhtusin mina nimelt sinna sellisel päeval kus mingi üle eestiline ark-i andmepaasi error/elioni error ja sain passida pea paar tundi enne kui uue passi kätte sain. Aga vähemalt õnnestus.
Uued tagumised nurgatuled 06.09.2006
Netikulleri vahendusel sai e-bayst lõpuks leitud tagumised Corner Lights-id, pea poolteist aastat sai neid otsitud, vanadele oli keegi tarkpea kunagi liig võimsad pirnid sisse pannud ja tulemus oli tulekorpuste sulamine, uued aga igati viisakad ja maksid .50
1 2
Omad rattad jälle all 12.09.2006
Üks päev sai külastatud kahe chevyga üht Haapsalu auroservist kus läks ilgeks kummide ja velgede vahetamiseks, lõpuks sain oma veljed tagasi koos uute (siiski kasutatud) rehvidega. Nüüd all 235/75 rehvid mis siiski natuke koopaääri paitavad, kui ettevaatlikult aukudest sõita siis pole hullu. Nädalavahetusel sai ka üks pikem ots tehtud, nimelt viljandis. Sõit sujus suuremate probleemideta, ainult käigukasti õlijahutuse voolikujupp otsustas lusika nurka visata ja loovutas pea paar liitrit õli viljandi tänavale, aga seegi viga sai poole tunniga kõrvaldatud ja sõit jätkus.
Viljandist tagasi
Uus lamda sai installitud... 20.09.2006
...ja tundub veits parem olevat küll, peale testimist viskas veel ainukeseks veakoodiks 24. wehicle speed sensor bla, bla, bla. Eks proovin selle vea ka veel parandada enne hooaja lõpukruiisi, sest kohal tahaks olla ikka liikuva massinaga ;)
Näpud õliseks 28.09.2006
Täna siis plaan näpud õliseks teha. Läbisõit (u.700-800 km) hakkab sinnamaale jõudma kui peaks plokikaane poldid üle pingutama ja veel nipet näpet üle vaatama. Õlivahetuse tegin juba ära, esimene õli läheb ikka peris siva mustaks. Lisaks sai hangitud tagasillale uus õli, tihend ja dist. seibid, ka need plaanis ära vahetada. Pilte proovin kah õhtul teha kui näpud juba õlised ;)
Klaasipesu süsteemi uuendus 06.11.2006
Kuna vana originaalsüsteem ei toimi, seal nimelt see mehhaaniline pump mis töötab kojameeste mootori pealt, siis sai mõtlema hakatud elektrilise pumba peale, alul sai proovitud mingit vana bemmi pumpa mis originaalis on otsapidi pesuvahendi paagis, aga see ei tahtnud lihtsalt voolikuvahel toimida, oli vaja sellist mis suudaks paremini paahist imeda. Siis sattusin Ben autotarves nägema müügil pumpa mis käibki voolikute vahel ja sai siis see soetatud ja toimib peris kenasti. Samas olid ka õhtal need jubinad mis vedeliku pritsivad, ja sai needki mingisugused Benist ostetud, nendega aga peab veel vaeva nägema et õige nurga alla saaks panna. Aga selline upgrade läks maksma u. 250.- eeku
1 2
Roolikarbi vahetus 26.01.2007
Sai see kole töö ka siis lõpuks ette võetud, hakkas vana juba jooksma nagu mahlakask. Ja tulemuseks ilma loksuta ja palju kergem rool.
Salongi uued puitosad 31.01.2007
Tänud Meelisele, saan pusima hakata uksepolstrite kohendamisega. Panen ka pilte lähiajal, detailid igati viisakad.
1 2 3
Rihmapinguti laiali 13.02.2007
Hakkas teine nimelt esmalt väga koledat häält tegema ja lõpuks jäi laager täidsa kinni. Mis muud kui lammutama, aga suutsin alumiiniumist juraka hoopis pooleks koputada, vist külma ilma viga, ja muidugi enese lollus. Aga mis teha, sai siis jälle Turba Melli külastatud aga kahjuks seekord abi ei saanud. Siis kõne kohaliku metallifirma meistrile ja küsima kas keevitada annab, esmamulje oli kurb kuna arvas et tegu on silumiiniumiga mitte alumiiniumiga ja seda juba ei keevita. Aga õnneks sai siiski proovitud ja jäi kinni kenasti küll, siis uus laager sisse ja sõit võis jälle alata :D
1
Uus knock sensor 08.03.2007
Jube jube, pean jälle neid torukollesid kiruma maapõhja, no mitte miskit ei mahu toimetama, nagu kirurg läbi perseaugu südameoperatsiooni tegemas, aga lõpuks tatistamise saatel sai siiski vahetatud, lõpp hea kõik hea. ;)
Elektri kala 23.03.2007
Lambist kadus ära plus mist akust starterisse jookseb ja sealt edasi. Kakkusin aga siis kõik juppideks ja sai jäme kaabel välja vahetatud, kuna aga starterile juurdepääs üsna keeruline tänu torukolledele, sai need korra lahti kruditud, mille tulemusena sain ka meisterdada uued väljalaske tihendid, nüüd kõik jälle ok selle asjaga.
kollektor lahti uus tihend välja toksitud
Tagasild ikka jube lödi 23.03.2007
...ja aina hullemaks läheb, loksud juba igat pidi sees. Momendil korraliku silla otsingud käivad, eks lähiajal tuleb välja vahetada.
Väike klip ka mille tegin et vaadata kui palju loksu on, kui käik sisse panna siis ratas liigub ikka jupp maad ette poole, jube ;)
www.rokipeer.com/pics/chevy/loks.avi
Aga noh eks saab ka sellest jagu ;)
Autoga kanali pääl 29.03.2007
Eilne õhtu möödus kastiõli, filtrit, kasti tagumist simmerit vahetades. Ja vibra kadus suures osas vähemaks. Sai kardaani maha kakkudes aga üks risti polt pooleks keeratud, egas midagi sai ka see junga nuutide otsast maha venitatud mis diffri võlli otsas, ja auk läbi puuritud, siis aga pikem polt ja mutter abiks. Aga ega peavalu veel sellega kadunud, risti üks ots oli kõik nõelad peeneks sodiks jahvatanud. Polnud muud teha kui teiselt laagrilt pooled nõelad sinna jagama, ega ta kaua pea, peab uut risti otsima hakkama. Loodan et senikaua kestab kui saan tagasilda vahetama hakata.
Ja siis sai veel vahetatud ka bena filter mis pool aastat pagassis kaasa sõitis ;)
Veidi kobedam look ka seestpoolt 09.04.2007
Sai siis suht odavalt ja käepäraste vahenditega sisu ka
massinal kenamaks tehtud, hea hunnik karvast kangast ja paar õhtut
näputööd ja valmis ta saigi, ainukesena jäi esimene iste kapitaalsemalt tegematta, seal riie lihtsalt üle istme viidud ja pea tugede alla kinni fikseeritud, no kui ära kulub siis saab jälle siva välja vahetada, sest kangast sai üsna tugeva varuga soetatud.
Kogu pull läks maksma 1500 eeku ;)
1 2
Kristiine keskuses 28.04.2007
Sai siis neli päeva jalamees oldud.
1 2 3
Tagasild 16.05.2007
Sai lõpuks hangitud ka veits kobedam tagasild, Uued puksid ka hangitud ja eks varsti läheb vahetuseks. Ei taha roostekängart alla kruttima hakata, seega abiks liivaprits jne.
Differ on üsna kiire ülekandega - 1 : 2.73.
1
Tagasilla vahetus 03.06.2007
Tagasilla vahetus on suht poole peal.
1 2 3 4 5 6 7
Kapot kah paigal nüüd 11.06.2007
Lahendasin kulunud hingede probleemi siis selliselt.
2 1
Ikka paremuse poole 20.06.2007
Õige pea peaksid kohale jõudma uued amordid nii ette kui taha.
Soetatud sai ka kõik uued esisilla puksid.
Tellitud veel uus sisselaske tihend, vanal lekib
hetkel otsast õli, oma viga, mootori kokkupanekul
sai kasutatud kummist tihendeid mis vahelt jalga lasevad.
Ja täna läheb ka õlivahetuseks. Õli on Delco 10W-40 poolsünt.
Lähiajal veel plaanis vahetada kütusepaak, vana lekib.
Juba aasta möödas 28.08.2007
Küll aeg ikka lippab, aga masin igati viisakalt ennast üleval pidanud ja tubli ports eestimaa teid ja paiku läbi vuratud. Läbisõitu küll täpselt ei tea, kuna spido algul üldse ei töötanud ja nüüd kui töötab siis ka valetab, aga parasjagu nii täpselt et tuleb jälgida km näitu nagu miile, juba harjunud, st- 55 km/h = 90 km/h ;)
Sai ka autole natuke kroomi juurde kingitud.
natuke kroomi Kaan ka küljes nüüd
Sai vahetatud amordid, stabika puksid ja kondid. 10.09.2007
Peale vahetust proovisõitu tehes tuli ikka naeratus näole, vahe ikka öö ja päev.
1 2 3 4 5 6
Sisselase peale-maha 05.10.2007
Sai lõpuks sisselaske tihendid ka vahetatud, jamad olid just
need otsmises tihendid (kummist) Ei soovita neid kellegile.
Korralik silikoni vorstike vahele ja saab kõikse parem.
Eks omad vitsad prksavad, kunagi mootorit kokku ladudes soovitati need laia kaarega minema visata,aga ma ikka tahtsin proovida ;)
Bensapaak ka nüüd vahetatud 05.10.2007
Nüüd saab vabalt ka paagi kõrini täis lasta. Bena vonni ka enam auto ümber ei leemenda ;)
Üks väike miinus on uuel paagil, nimelt pole selliseid kanaleid/vaheseinu paagis mis ei lase bensiinil loksuma hakata ja seega ei saa paaki väga tühjaks sõita, hakkab kurvides tunda andma kiirendades.
1. Vana ja roostes 2. Vaheseinad 4. Tsingitud 5. Mastiksiga mustaks 3. Pump ja tasemeandur
Lambda anduri kala 03.12.2007
Sai veits põhjalikumalt siis uurima hakatud veakoode 13 ja 45, mis viitasid O2 sensori kalale, segu rikas jne. Peale mõningast tuhlamist interneti avarustes saigi kinnitust tõsiasi et torukollektorite installiga pole väga mõtet non-heated(ühe juhtmega) sensorit külge kruvida, vaid kohe otsida 3-4 juhtmega heated sensor, kuna torukollede otstest ei saa andur oma töötamiseks vajalikku kuuma iga kell kätte ja hakkab kohati segast peksma ajule. Ühendamisega suuri probleeme polnud, tuli leida paar head massi kohta ja üks + kuhu süüte sisse keeramisel power taha tuleks, ja signaali juhe vanasse pessa ja oligi asi mutt. Pole nüüd pikemalt katsetada veel saanud aga siin ühe pisema tiiruga tundus toimivat. Saab nüüd ühtlase madala pöördega kulgeda, varem hakkasid pöörded jubedalt ujuma ja madala gaasiga hakkas jõnksutama mis tegi libedal teel sõitmise linnakiirusel jubedaks, ja korraga gaasi ka anda ei saanud et pöördeid stabiilsemalt hoida, rabas kohe külje ette.
No nii, siuke jutt tuli siis seekord. Loodan siis et nendest veakoodidest vabanesin.
NTK O2 heated sensor
Garages 20.12.2007
Tuvastasin kõrvalistuja poolsel tagarattal loksu, ratas töllerdas nimelt pikki autot, hetkeks närvid läbi et nüüd laager õhtal ja kurat sellise loksu peale peaks pooltelg vist ka küpse olema, kuigi mingeid
erilisi hääli küll ei kostnud. Tung alla ja uurima, kergendus oli suur kui avastasin et hoopis üks õõtsa puksi polt oli mingil põhjusel lahti. Sai teine korralikult kinni tõmmatud ja loks kadunud. Igaljuhul joppas seekord ;)
Mis siis veel, täna homme peaks jõudma uus komplekt Acceli küünlajuhtmeid, 8,8mm kollased soolikad. Veelsai tellitud OBD I Kaabel läppariga ühendamiseks. Ja täna homme peaks ka alla saama täiesti tutika jooksu rehve.
ALDL (GM OBD1) Cable with 12 pin Connector Accel V8: HEI 8.8mm Custom Fit Plug Wire Set
Uus rool 15.02.2008
Vana paranka tüütas ära ja tuli tahtmine Granti pisike rõngas ära proovida ;)

Peris hubane Grant
TBI 14.03.2008
Sai siis ameerika maa onkliga konsulteeritud OBD scani osas, ta vaatas
logifailid üle ja ainuke jama mida tema auto pritse tööst vigast leidis, oli kütuse surve, segu ühtlaselt lahja igas reziimis.
Tellisin ära esialgu reguleeritava kütusesurve regulaatori, ja eks kui kohale jõuab siis saab vaadata mis teeb.

Juttu ka regulaatori kohta:

Up for grabs is our GM TBI adjustable fuel pressure regulator - adjust pressure from 8 to 40psi - instructions & adjustment tool included - replaces your stock, non-adjustable pressure regulator for easy tuning, or getting more fuel from your injectors and into you motor

New from our "Hot Rod" shop are these adjustable fuel pressure regulators (AFPR) for most 1987-1995 GM Rochester TBI twin & single injector applications. Will fit V6, 305, 350, & 454 Camaro, Firebird, Mid & Full size Truck, Suburban, Tahoe, Caprice, Fiero, Crossfire, RoadMaster and much more. These are custom bodies similar to the stock design to allow easy fuel pressure changes ranging from 8psi up to 40psi - all without removing the TBI unit. YES that's right, you no longer have to remove the injector pod, TBI unit or fuel lines to make fuel pressure changes. Easy to do in less than a minute w/ the supplied hex wrench.

Included is:

* New custom regulator body & adjustment screw - fits stock regulator position exactly
* Includes a New high pressure spring for 8psi-40psi adjustments - or use your stock spring to adjust from 10-18psi
* Greater pressure adjustment range than JET, GM BBC, or modified stock regulators
* Additional BONUS: this regulator can be setup for vacuum compensation - meaning idle can be 5 psi less than WOT for use with those over-sized injectors, or to richen up the top end. Simply plumb the pre-drilled hole to intake vacuum.
* allen wrench for quick on car FPR adjustments
* illustrated instruction sheet included
* Easy to install in about 15 minutes, No need to remove your TBI unit or injectors
* See the second photo for typical application 1987-95 GM TBI 220 - Crossfire and Fiero too.
* No core charge - for purchase outright and ships within 48hrs
* See the ebay shipping calculator for cost in the US & worldwide

Universal for most GM TBI 220 twin injector setups used in Camaro, Firebird, Caprice, Roadmaster, mid/full size trucks, Tahoe, Suburban, and much more. This will also work on most single injector TBI units such as the Corvette Crossfire and TBI Fiero. Please be sure your fuel pump and fuel lines are up to the task if you run more than 15psi.
GM TBI adjustable fuel pressure regulator
Üle pika aja üks sissekanne 26.08.2008
Suvi peaaegu et möödas, kõvasti miile maha sõidetud ilma eriliste probleemideta. Üks asi aga mis juba tükk aega häirib on õlised klapikambri kaaned, nimelt kunagi sai tellitud originaal kaantele need nö. mütsid ehk dress up kit, aga poldi aukudest ajavad õli välja, ei pinguta vist korralikult kinni. Tuhlasin veits ebay-s ja tellisin ära korralikud uued kaaned ja breatherite kiti. Loodan et need istuvad peal vähe paremini, ja ei hakka pealt poldiaukudest õli välja niristama.
kaas1 kaaned breatherid breatherid
Auto müüdud 23.10.2010
Hea masin leidis uue kodu.