Dodge Charger SE 1974 |
Omanik: maevali |
Lammutuse tagajäried |
06.07.2008 |
Nii sai siis tehtud paar päeva tööd auto kallal.Ja ilmsiks tulnud üllatused olid jalust rabavad!!Olin küll arvestanud,et keret tuleb siit ja sealt lappida.Aga,et asi nii mäda on ei osanud uneski näha.Mikidemaal on skulptori amet ikka au see: sest minu auto juures oli seda kõvasti kasutatud.Üks positiivne asi selle juures oli see et kõik jupid mis küljest sai ära keeratud olid päris heas seisukorras. |
|
Doonori otsing |
07.07.2008 |
Kuna tuli välja,et ei ole otstarbekas hakata keret taastama.Siis sai netist otsitud ja leitsin ebayst päris korraliku isendi millega edasi töötada.Mis põhiline on see auto täiesti komplektne.Nii jõudis siis doonor kohale.Esma pilk oli masendav,et kurat jälle sama ront.Aga peale rämpsu välija viskamist ja lähemal uurimisel ei olegi olukord nii lootusetu kui algul paistis. |
|
Doonori lammutamine |
30.09.2008 |
Sai siis nädalavahetusel lähemalt uuritud ,et mis olukoras see kere ka on.Täitsa ilma õhu aukteta ta nüüd ei ole.Kuid ei pea tervet autot tükk haaval ka ära vahetama.Auto on ilma avariideta mis oli ka üks soove doonori ostmisel.Kuid auto oli täpselt sellises olukorras nagu müüa ütles. |
|
Uued juppid |
01.01.2009 |
Vahebeal jõutsid kohale möned uued plekkid. |
|
Korrastus |
01.01.2009 |
Peale kahe auto lammutamist olid kõik kohad auto juppe täis.Et natukenegi korda luua tekkitasin kõrval hoonest endale lao. |
|
Charger garaazis |
01.01.2009 |
Sai auto lõpuks garaazi aetud,et alustada vaikselt kere töödega.Ja sai tehtud veel viimane ülevaade,et teada palju on vaja uusi plekke osta. |
|
Lammutuse tagajäried vol-2 |
01.01.2009 |
Sai siis lõpplikult ära lammutatud üks chargeritest.Kõik vajalik sai ilusti ja hoolikalt küliest ära kruvitud,lõigatud. |
|
mootori lammutamine |
08.01.2009 |
Vahebeal kui mõned jupid ei ole kohale jõudnud,lammutan ühte mootorit.Ja üllatused ei lasnud kaua oodata.Tuli välja,et usas on mootorit remonditud.Ei tea mis ühe peaga on juhtunud aga ära on ta vahetatud ja pandud on vale.Üks on originaal ehk 318 ja teine on 360 lisaks sellele oli üks klapp ära põlend. |
|
Teel liivapritsi |
23.07.2009 |
Üle pikka aja sai uuesti auto kallal tööd tehtud.Sai auto küliest ära kruvitud kõik vähegi mis küliest ära tuli.Siis läks auto liivapritsi ja samas lasti ka krunt peale.Ülatavalt palju sain autot peale pritsi tagasi arvasin ,et roosteuss on suurem osa pleki ära söönud aga ei midagi hullemat kui ma juba teatsin. |
|
Peale liivapritsi ja krunti |
29.07.2009 |
Ja siuke nägi da välja peale liivapritsi.Palju lapimist ja keevitamist. |
|
JÕULUD AUGUSTIS |
01.08.2009 |
Täna jõudsid kohale kaua oodatud varuosad.Ja nüüd suure hooga juppe auto külge keevitama. |
|
Kere keevitustöö algus faasis.1 |
12.09.2009 |
Sai hakatud tegelema kere lappimisega.Kõigepealt tuleb ära vahetada tagumised poolraamid mis on täitsa ära mädanenud.Õnneks olid teisel autol täitsa korralikud poolraamid.Peale mõne päevalist lõikumist ja puurimist sai eemaldatud auto pagaasnik,et saaks raamid ära vahetada. |
Kere keevitustöö 2 |
07.11.2009 |
Peale paari päevast tööd sai paigaldatud üks poolraam ja SE mudelile omabärase külieklaasi post. |
|
keretööd jätkuvad.3 |
29.11.2009 |
Peale kolme päevast tööd auto kallal hakkab rooste ära söödud pleki kogus vähenema.Vahetatud sai vasak tagumine poolraam ja paigaldatud pagasniku põhi.Samuti sai nullist üles ehitatud parem tagumine karbi ots ja alustatub vasaku poole ehitusega. |
|
keretööd 4 |
10.12.2009 |
Tööd jätkuvad vaikselt auto kallal.Viimase nädala jooksul sai lõplikultvalmis parematagumise istmealune nurk.Ja sai uuesti üles ehitatud tagumine pagaasniku alune äär. |
|
keretööd 5 |
29.12.2009 |
Vahebeal on tehtud kõvasti tööd auto kallal.Vaikselt hakkab pagaasnik valmis saama.Algul arvasin,et pea pagaasniku tagumise seina laiendusi lahti võttma kuid ei pääsenud sellest tööst.Päris korralikult oli tehase liite kohad roostetanud ja tuli osaliselt ära vahetada läbi roostetanud plekk.Sai alustatud ka juhipoolse tagumise karbi ehitusega.Nagu ikka sai kõik kohad mis lahti võetud või haliad üle käidud kõige pealt rooste surmaga ja siis kahe komponentse epo krundiga,et pidurdada edasist ussitamist. |
|
keretööd 6 |
04.01.2010 |
Sai siis enne aastavahetust valmis pagasniku põhi.Samas sai ära lapitud tagumise istmealune põhi.Pool autopõhia on nüüd ära remonditud
ja loodame,et kevadeks saab teise poole ka korda.Enne tagumise tiibade külge külge panemist peab ära vahetama vöi ära remontima välimised koopad. |
|
poldid ja mutrid |
16.01.2010 |
Vahepeal sai ära tsingitud kõik poldid,mutrid ja hunnik muud vajaliku mudru. |
|
keretööd 7 |
01.02.2010 |
Üle pikka aja sai jälle auto kallal tööd tehtud.Sai ära lõpetatud pagasniku nurk ja eemaltatud vana salongi põhi.Nüüd on vaja oodata,et jõuaks kohale välimised koopaääred,salongi põhi ja karbid.Siis saab panna rõhku auto esiotsale. |
|
kingitused mikide maalt |
13.05.2010 |
Peale pikka ootamist jõutsid kohale kaua oodatud plekid.Vahepeal ei ole auto kallal midagi teinud.Kuid nüüd peale plekide kohale jõudmist saab hakata uuesti keretöödega peale.Koos plekidega jõudis kohale ka tagumine stange.Mis õnnestus osta originaal osana ja täitsa uuena.Stange maksis kaks korda vähem kui lasta vana uuesti üle kroomida. |
|
keretööd 8 |
16.05.2010 |
Üle pika aja sai nokitsetud auto kallal.Sai paigaltatud mõlemad välimised rattakoopad ja alustatud tööd esiotsa kallal.Präeguse hetkega on pool autot enam vähem valmis. |
|
keretööd 9 |
13.06.2010 |
Vahepeal sai viidud viimased plekid liivapritsi ja värvi.Samas sai alustatud juhipoolse karbi ehitusega. |
|
keretööd osa 10 |
10.10.2010 |
Pale paari päeva auto kallal töö tegemist sai valmis kõrvalistuija poolne karp ja üks ukseposti nurk.Samas sai hakatud põhja paigaldama. |
|
keretööd osa 11 |
21.11.2010 |
Vahebeal on palju tööd auto kallal ära tehtud.Sai paigaltatud esimene põhjaplekk,remonditud parem uksepost ja paigaltatud tulemüür.Vaikselt hakkab jälle auto moodi välja nägema. |
|
keretööd osa 12 |
05.12.2010 |
Sai siis auto kallal natuke tööd tehtud.Valmis sai esiots ja külge said proovitud esimesed tiivad ja kapott.Et kas auto nina sai sirgelt külge pandud või ei.Lõpuks näeb hunnik rauda jälle auto moodi välja.Väiksemaid lappimis ja lõpetamata töid on veel teha küll kere juures. |
|
keretööd osa 13 |
13.02.2011 |
Vahepeal on auto juures nii palju edasi liikund,et auto sai viidud plekseppa juurde.Kus pannakse külge tagumised tiivad ja tehakse uksed korda. |
|
keretööd osa 14 |
16.04.2011 |
Vahepeal on autoga nii palju edasi läinud,et kere tööd on valmis saanud.Vaja on veel esiots kokku panna ja kõik vahed paika,et siis viia värvimisse. |
|
teel värvimisse |
20.05.2011 |
;) |
|
lõpuks jätkuvad tööd auto kallal. |
04.02.2015 |
Peale kolme aasta seismist on alanud tööd auto värvimisega.Kevadeks peaks olema autol uus värv seljas ja saab alustada kokku panekuga. |
Pahteldus tööd hakkavad valmis saama!! |
16.03.2015 |
Sai käidud täna vaatamas kui kaugel on asjad auto eeltööde kallal ja asi hakkab peaegu valmis saama sai veel mõned asjad selgeks tehtud ja varsti saab hakkata värvi selga panema. |
|
Ja värvitud ta ongu HURRAA!!!! |
21.05.2015 |
Peale pika ootamise sai auto lõpuks värvi selga.Ja nüüd saab hakkata asju külge kruvima. |
|
Ja algab kokkupanek. |
27.12.2016 |
Sai tehtud otsus ,et tuleb hakkata autot kokku panema.
Idee on panna auto välja 2017 AB .On teine piisavalt seisnud.
Esimese asjana sai paigaltatud pigimatt.
|
|
Vaikselt edeneb. |
30.09.2017 |
Seoses aja puudusega ei toimunud auto juures vahepeal midagi.
Kuid nüüd sai asi lälle käsile võetud ja sai kokku pandud mõlemad uksed.Samas tuli välja,et on kaotsi läinud klaase kinni hoidvad puksid ja poldid.
Ja nüüd tuleb teha uued mis sobivad originaalide asemele. |
|
Üllatused jätkuvad. |
30.09.2017 |
Sai lastud ära värvida mõned jubinad ja alustatud esisilla
komplekteerimisega. Ja avastasin ,et olen kunagi kogematta taastanud kaks ühe poole ülemist õõtsa. Asja juures on halb see ,et kõik vana on ära visatud. Nüüd peab hakkama uut otsima ei tea kas leiab eestist või tuleb vaadata USAst. |
|
Puuduvad jupid olemas. |
21.11.2017 |
Sai usast leitud puuduv ülemine õõts ja nüüd saab jätkata kokkupanemisega.
Samas kui ootab paki saabumist sai paigaltatud uus kütusepaak.
Sai pandud uus piduri ja kütuse torustik. |
|
Järgmised jupid külge. |
09.12.2017 |
Rooli sammas sai värskevärvi ja korralikult puhastatud.Värskenduse sai ka salongi soenduse ahi.Loomulikult läks ka uus salongi radikas et edasisi probleeme vältida.
Sai uksed ka komplekteeritud ja ilusti paika sätitud. |
|
järgmised jupid vol2 |
17.12.2017 |
Alustasin armatuuri kokku panekuga.Spido sai keeratud nulli sest põhimõtteliselt saab olema tegu uue autoga kui valmis saab.
Ja sai paigaltatud ka elektri juhtmestik.
Selleks et saaks armatuuri sisse tõsta tuleb lasta armatuuri ülemine padi ära nahatada.
Jõudis kohale ka puuduv õõts ja nüüd saab esi silla kokku panna lõplikult. |
|
esi sild ja pidurid on vallmis. |
20.04.2018 |
Esi ots valma ja veljed ka ilusad. |
|
Mootor BB 440-TH727 |
08.08.2019 |
Suurte asjade kokku langemisega sai soetatud endale mootor.
Mootoriks on 7.2L BB ja kast on TH727.Mootorit on soomes natukene järgi aidatud.
Ja peale pikka aega sai armatuur ka uue katte. |
|
Armatuur koos |
10.10.2019 |
Lõpuks sai armatuur kokku pandud. |
|
Esimene katsetus mootoriga. |
30.10.2019 |
Üle 11a sai proovitud kas uus mootor istub ka oma kohale.Sest tehasest tuli auto välja SB 5.2L mootoriga kuid nüüd läheb BB 7.2L sinna vahele.Ja nagu arvata oli tuleb õlivann ümber teha. |
|
Ja ta on elus |
23.12.2019 |
Vahepeal sai pandud uus õlivann ja mootor lõplikult omale kohale.
Siis tuli hakata kõike muud kola külge kruvima.
Sai siis proovitud mootorit käima panna esimest korda.Kuid oh sa imet ei toiminud originaal süüte süsteem.Sai siis ostetud uus ja moodne MSD süüte poks ja peale mõningast nokitsemist käivitus mootor esimesest pöördest.Vot see oli üks vägev tunne kui peale 12a ehitamist sai lõpuks kuulda mootori häält.Motivatsiooni tõus oli väga suur.
|
|
Hakkab vaikselt auto moodi nägema. |
12.01.2020 |
Sai üle pika aja lõpuks esiots jälle kokku pandud. Näeb välja nagu auto.
|
|
Veel asju mootori ruumi. |
12.03.2020 |
Sai muretsetud puudu olevaid asju kapoti alla. Jahutuse eest hoolitseb uus ja uhke alumiinium radikas mis sai valitud mõõtudelt võimalikult suur mis ära mahtus. Ja samas sai ostetud ka uus generaator millel sisemine pingeregulaator. Tänu sellele on mootori ruumis vähem kola.
Siis sai lõpuks mootori korralikult soojaks aetud ja üle kontrollitud kõik lekked ja muud anomaaliad mis võivad välja tulla. Kuid õnneks oli ainult mõni õlileke ja ei midagi suuremat. |
|
Ja ta liigub üle 12a jälle omal jõul. |
14.04.2020 |
Peale mõningast seismist sai uuesti autoga tegeletud. Ostsin kõik uued jupid tagumiste pidurite tarvis;
Trummlid
Klotsid
Silindrid
Paigaldus komplekt
Käsipiduri trossid kogu komplekt eest tuni taha välja.
Samas sai tehtud ka tagasillale värskendus. Uus värv ja kõik uued laagrid.
Nüüd veel vaja ära oodata millal lukk saabub.
Peale tagasilla alla panekut sai tehtud ka esimene väike tiir garaa˛i ees. Ehk peale 12 aastat sõitis ta omal jõul.
Vot see oli üks ülimalt mõnus ja hea tunne peale pikki aastaid ja rasket tööd nautida oma tehtut. |
|