www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud > Cadillac LaSalle 39 - 50 1939


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (6) tagasi

 Cadillac LaSalle 39 - 50 1939

 Omanik: Vana7

Lammutamise algus 03.10.2011
Selle aasta esimene kuumalaine.Ilmad on imeilusad,ainult väljas päikese käes saab tööd teha hommikul vara ja õhtupoole,kui põlispuu vari päikest varjutab.Keskpäeval kütab päike musta masina niivõrd kuumaks,et kõrveta näpud.
Plekksepp Jaan andis ultimaatumi,et nädala pärast olgu kere Pärnus,muidu võtab teise auto ette ja minu oma tegemine lükkub määramatusse tulevikku.
Alustuseks siis uksed pärani ja sisu välja.Istmete ja vaipade eemaldamine läks lihtsalt,kuid polster oli kinnitatud spetsiaalsete karedate klambrite ja naeltega ning nende väljakangutamine oli juba omaette piin.
Ukselinkide kinnitusklambrite eemaldamiseks tegin spetsiaalse abinõu,kuid vaatamata sellele lendasid paar tükki teadmata suunas ja senini ei tea,millega neid kokkupanekul asendada.Uste aknad õnnestus mõningase nuputamise järel tervelt kätte saada,ainult kolmnurkaknad olid juba eelnevalt pragudega ja need on siiani tegemisel,sest otsitakse õige tooniga rohekat vahekilet.Esiakende eemaldamine ei läinud nii lihtsalt,sest keskmise posti kruvid olid niivõrd kinni roostetanud,et need tuli välja puurida.Puurimise käigus aga toimus väike vääratus ja parempoolne aken oligi katki.Nii et ka esiklaasid tehakse uued.Lubati samasugused kirjed peale graveerida.
Omaette insident toimus armatuuri lahtivõtmise.Olin auto põrandal selili,väljas +30,autos ilmselt +50 ning ühel hetkel läks silme ees uduseks-päikesepiste.Poolpimedana koperdasin külma dushi alla ja seekord jäin ellu.
Järgmisena harutasin küljest mootorit ümbritsevad plekid ning korjasin mootori juhtmetest ja vidinatest puhtaks.Mis juhtmetesse puutub,siis nende isolatsioon on aastatega niivõrd pudedaks muutunud,et kogu juhtmastik tuleb teha uus.
Nüüd paljakskooritud auto treilerile ja Pärnu,kus sai läbi lõigatud roostetanud kerekinnituspoldid ja kere plekksepa juures vastavale alusele paigaldatud.Raam koos mootori ja sildadega sõitis koju tagasi.
Sisu välja Lahtimonteerimise algus Uksed Uksed 2 Plekid ära Esiotsa demonteerimine Juhtmed on omadega läbi
Mootori ja käigukasti remondi algus 03.10.2011
Kui ilma kereta autojäänus koju tagasi jõudis oli esimene töö survepesu.Aastakümnete jooksul sadestunud saast,mis koosnes õli,tolmu,pori,asfalti ja jumal teab mille veel segust ei andnud isegi turbootsikuga pesemisel esialgu mingit nähtavat tulemust.Alles korduva pesuvahenditega leotamise järel hakkas tasapisi isegi kohati omaaegne originaalvärv paistma.Raami küljest koorus mingit pigilaadset ollust,kuid selle all oli täiesti roostes metall.Ilmselt olid jänkid mingil ajal roostese põhjaaluse üle pigitanud.Asjast oli ikkagi niipalju kasu,et raam kusagilt lappimist ei vajanud.
Kardaan küljest,kolm polti lahti ja võis mootori koos käigukastiga maha tõsta ning Tartu remonti sõidutada.Hämmastaval kombel saabus mootori remondikomplekt 4nädalat ja käigukasti remondikomplekt 6nädalat peale tellimuse esitamist.Olgu mainitud,et see oli üks kahest viimasest veel olemasolevast mootori remontimise täiskomplektist ning maksis pea samapalju kui see auto,kui ma ta kolm aastat tagasi ostsin.
Aga jätame nüüd oma ala spetsialistid neid remontima.Arvatavalt peaks tulemuseks kujunema selline jõuallikas,nagu 1939.aastal tehaseväravast välja sõites.
Termostaat,mis peaks radika ribisid kinni-lahti reguleerima Mootor mootor ja käigukast Mootor toetub kahele padjale,millest teine oli puru Mootori remondikomplekt
Alusvankri remont 12.10.2011
Algas sellest,et raam täiesti alasti võtta.Peab mainima,et tolleaegsed poldid on tehtud niivõrd vinskest materjalist,et neid ei õnnestu puruks keerata.Kuigi on kasutada väga head tollvõtmete komplektid keerab poldi või mutri kandid ennem üle,kui polt pooleks läheb.Enamus õnnestus mitmekordse leotamise järel siiski lahti keerata ja sellised läksid peale liivapritsi ja tsinkimist taaskasutusse.Need,mis tuli lahti lõigata või raiuda asendan tänapäevaste tollmõõdus poltide-mutritega.Olgu mainitud,et nende hinnad on võrreldes meetermõõdustiku omadega kuni 10 korda kallimad.
Kui esipiduritrumlite mahavõtmine ei tekitanud mingit probleemi,siis tagumised olid pooltelje koonuspindadega niivõrd ühinenud,et nende lahtikangutamiseks tuli teha spetsiaalne eriti võimas tõmmits.Selle abil ja pisut kuumutamisel tuli ära parempoolne,kuid vasakpoolset tuli kolm korda südamikust lausa punaseks kuumutada,enne kui see kõva plaksatusega lõpuks lahti kargas.Loomulikult sai sellise tegevusega rikutud päästmatult pooltelje laager ja tihend.Õnneks sai need edukalt asendada tänapäeval toodetutega.
Peale puhastamist,värvimist-tsinkimist osutusid kasutuskõlblikuks piduriklotsid,klotside vedrud ja muu pidurite juurde kuuluv pudi-padi,kuid pidurisilindrite kolvid olid niivõrd kinni roostetanud,et peale mitmeid katseid neid välja saada loobusin ja otsustasin uued tellida.Üllataval kombel saabusid need paari nädalaga.Sobivad täielikult,kuid kahjuks puuduvad nende korpustel sellised kirjad,nagu originaalidel.Ju siis on tehtud kusagil näm nämmide maal.Ega ma sellepärast vanu minema viska,vaid katsun kunagi tulevikus need ikkagi lahti võtta ja kasvõi rekvisiitide jaoks taastada.

Esisilla lahtivõtmine algab Kõvasti sai vaeva nähtud roostetanud tagavedrude kättesaamisega Sellised tagavedrud tuli pulkadeks lahti harutada,puhastada,värvida ning uuesti kokku sobitada Paljakskooritud raam läheb liivapritsi ja värvimisele Raam nagu uus Kokkumonteerimise hõlbustamiseks raam esialgu selili Esisilla piduriplaat Tagasilla piduriplaat Uuenduskuuri läbinud piduriklotsid Tagasild puhastatud-värvitud Pidurite pudi-padi värvimine puitklotsil Remonditud tagavedrud Auto uuestisünni algus Esisild oma kohale