|
Autopäevikud > Buick Century Gran Sport (GS) Stage1 1973
|
Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (11) |
tagasi |
Buick Century Gran Sport (GS) Stage1 1973 |
Omanik: vlzman |
Auto käes |
19.04.2008 |
Pikalt oodatud auto jõudis lõpuks maarjamaale ja kui välja arvata see, et üks esirehv oli totaalselt ära retsitud, summutid auto all ära lömastatud (tõstukiga arvatavasti) ja aku tühjaks lastud (peale selle, et juhtmed olid peale jäetud siis kindluse mõttes oli süüde samuti sisse jäetud), siis üldiselt oli auto üsna heas korras. Kinnine esipidur muidugi raskendas auto treileri peale saamist. |
|
2 |
19.04.2008 |
Kodus hakkasin siis lähemat tutvust sobitama ja esimesed hädad andsid juba märku endast: kohati värv kobrutab, katusel vinüüli all tundub plekk täiesti läbi roostetanud olevat, pagasnikupõhjast nägin läbi ja mootor ka ei taha külmast peast käia hästi. Ei taha mõeldagi milline auto põhi välja näeb. |
|
Lammutus |
19.04.2008 |
Lammutamine täies hoos, enamus kerejuppidest ära kistud, sisu väljas ja varsti ka mootori kallale. Esialgu mingeid hullusid üllatusi veel tulnud pole, nagu arvasin, siis põhi on kõrvalistuja ja tagaistujate jalgade koha pealt täiesti pudi (juhi juurest üllatavalt korralik, kohe näha kes enne autosse istumist jalgu puhastas :)). Kui katuselt naha ära kiskusin, siis avaneski masendav vaatepilt, pool katust tuleb lihtsalt asendada :(. Millegipärast tundub tagastange eemaldamine mission impossible olevat, poldid, mis stanget kinni hoiavad, asuvad stange sees :S??? Kokkuvõtlikult ja lühidalt võib öelda, et "lootsin paremat aga kartsin hullemat" |
|
Mootor maha |
12.05.2008 |
Lõpuks ometi sain mootori maha, hirmus pusimine oli (jube raske oli), aga asja sai. Nüüd pole muud kui auto keretöödesse ja mootor laiali... |
|
Mootorit lõhkuma |
10.08.2008 |
Auto keretöödes ja ise mootori kallale. Üldiselt koorus mootor ilusti kui välja arvata üks veepumba polt, mis oli nii kinni roostetanud, et pidin rauasae abi kasutama. Esmapilgul tundub mootor seestpoolt kaunis korralik, väntvõlli ja saalede olukorda veel ei tea kuid mingeid üllatusi loodetavasti tulemas pole... |
|
Mootor käes |
28.02.2009 |
Lõpuks ometi saabus siis päev, mil autosüda kapitaaloperatsioon valmis. Mootor näeb väga jõuline ja ilus välja ja nüüd ei jõua enam ära oodata, millal ka selle möiret kuulda saab. Mootori kokkupanemise eest võlgnen tänud Erkki Engineeringule. Lisaks sai steroide veidi ka käigukast TH400. Keretööd samuti lõpule jõudmas, keevitamist vajab veel katus ja siis loodetavasti juba paari nädala pärast saab auto uue värvikatte. |
|
Natuke nokitsetud... |
02.04.2009 |
Vahepeal sai tagasild kokku ehitatud. Alguses arvasin, et tegu oluliselt keerulisema tööga, kuid õnneks kõikidel asjadel olid üsna põhjalikud instruktsioonid kaasas ja asi laabus suhteliselt hõlpsalt. |
|
Esmakäivitus |
03.06.2009 |
Kuna vahepeal tekkis GN'i juppe oodates veidi vaba aega, siis sai veidi energiat ka teise projekti maetud. Tekkis mõte, et enne värvitööde lõppu võiks proovida tehnika korrasolekut. Kärutasimegi siis poolelioleva Buick-peletise Erkki Engineeringusse. Peale pikkasid jamasid puuduolevate kütusetorustiku juppidega (torustik sai kokku kompunnitud Erkki tagavara stutsidest ja voolikujuppidest, mida õnneks on üsna palju ). Küünlajuhtmed peale, mahlad sisse ja peale eelõlitust ja mõningate lekete kõrvaldamist olimegi valmis unleashima 464 cid Buick big block'i möiratust läbi open-headeri õhtul kell 22:00 paiku tallinna rahvale
Brake cleaneriga käivitus asi sujuvalt, aga üsna pea oli aru saada, et tuttuue karpaga pole kõik korras, oli teine ju seisnud üle poole aasta. Käivitus asi muidu suhteliselt hõlpsalt ja õlitus tundub olevat igati OK. Nüüd karpa korda ja siis võib värvitööde lõppu oodata, enne kui Rakvere tänavaid selle elukaga terroriseerima minna.
Päris apsudeta siiski üritus ei kulgenud, õnnetuseks olime lohakalt sulgenud ühe roolivõimu survevooliku ja peale esimest käivitust sain mõnusa lirtsaka roolivõimuõli koonu vahele. Paar jäädvustust ka üritusest
http://www.youtube.com/watch?v=idMtLilSEpE
http://www.youtube.com/watch?v=GkcGF4H2VT0
http://www.youtube.com/watch?v=_22vZyoXOeU
|
Auto värvitud |
01.07.2009 |
Lõpuks ometi autol värvikate seljas. Kuldne metallik ja neli kihti lakki :P Minu arvates tulemus vägagi ootustepärane. Sai tehtud ka esimene käigukasti test ehk lühike jupp töristatud. Väga gaasi vajutada ei saanud kuna ei tahtnud linnaelanikke ära hirmutada aga piisas varbaliigutusest, et rattad tühja peksid ja veidi suitsemagi kippusid. Ühtlasi sai paigaldatud ka armatuur.
Videojupp: www.youtube.com/watch?v=ERJwfhPSDuY |
|
Auto tänaval |
06.09.2009 |
Lõpuks ometi auto sõiduvalmis. Lõplikust valmimisest muidugi asi väga kaugel, aga kuna tahtsin sel aastal ikkagi veidi sõita, siis sai auto välja aetud. Küll talvel aega pisiasju siluda. Tänavasõiduomadused on väga head, maanteel möödasõidud vajavad muidugi ülitundlikku jalga, et kickdown ootamatult külla ei tuleks, aga muidu ainult kiidusõnad. Nüüd terve nädal aega mootorile läbisõitu koguda ja ehk saab siis ka proovitud autot dragstripil ;) |
|
Tartu autoklubi drag |
13.09.2009 |
Sai siis Buickiga usaraua lippu kõrgel hoitud Tartu autoklubi dragil. Ühtlasi oli see võistlus esimesteks ristseteks nii autole kui ka mu vennale, kes oli juhiks. Kehv oli see, et polnud saanud ju testida autot sellises võistlusolukorras. Päev ei alanud just paljutõotavalt, kartsime stock tagasilla purunemist ja esimestes ajasõitudes sai kõvasti tagasi hoitud gaasi vajutamisega, mootor ka ju praktiliselt tuttuus. Tulemused siis ka vastavalt sellele üsna hädised: 14.7 ja 13.0. Kolmandas ajasõidus otsustasime ikka siis natuke väärilisemalt esineda, gaas läks kohe stardist põrandasse ja ainsaks probleemiks kujunes 3. käik, mis oli kuhugi jalutama läinud ehk peaaegu pool rada auto paukus piirajas (6000 RPM). Tulemus sellest hoolimata parem juba ET 12.2 ja 163 km/h (tegu ühtlasi parima ajaga meie klassis), päris OK tulemus selle kohta, et autol ainult 2 käiku. Probleemi uurima hakates selgus, et kastiõli oli liiga vähe, lisasime õli ja kolmas käik ilmus tagasi. Ühtlasi lasime ka rehvirõhku vähemaks kuna näha oli, et ratas käis päris pikalt ringi stardis. Esimene ellikas soolo ja Raimo suutis sellest hoolimata kohe deep stage'i sõita ja nii kui pöördeid tõstis oli kohe ka punane, aga õnneks soolosõidus see lubatud. Finaalivastaseks saime Ken Kaschi, kes oli ka arvatavasti ennast tagasi hoidnud terve päeva finaalide süsteemi pärast (esimeses ellikaringis oma päevaindeksit lõhki sõita ei tohtinud) ja kuna tegu ka kogenud võistlejaga, siis võitu ei lootnudki. Endal oli päevaeesmärgiks seatud 11-sse sõitmine. Sai siis Raimole sõnad peale loetud, et enam punast ei võtaks. Sõit ise kujunes igati hästi, saime väga hea stardi ja läksime kohe pikalt eest ära, kolmas käik läks ka pika libisemise peale sisse ja nii see võit tuligi. Minu kõige suuremaks rõõmuks tulemusega 11.8 ehk kõik eesmärgid täidetud ja boonusena võit ka veel. Kuna näha oli, et ratas käis ikkagi pikalt ringi, siis usun, et sellel autol on potensiaali parema raja peal ka isegi madal 11 sõita, peaaegu 2 tonnise rauakolaka kohta igati korralik tulemus. Lisaks kujunes probleemiks see, et stardis saime stallida ainult 2000-2200 RPM, rohkem ei olnud võimalik, sest siis hakkasid tagarattad autod edasi lükkama isegi blokkis esiratastega. Konverter mul ju 3500 stall ja eks sinna ka kindlasti natuke aega raisku läks. Hea tunde tekitas see, et peale igati p***e läinud enda hooaega saime ikkagi lõpuks teise autoga ilusa resultaadi koju tuua. Töövõit Buickile !!
|
|
|
|
|
|