Pontiac Firebird Trans AM 1975 |
Omanik: kristohd |
Tehnika |
06.08.2008 |
Täpsemalt tehnikast:
Pontiac V8 2bolt
400cid(6.6l)(silindri läbimõõt 4.12" kolvikäik 3,75"
Comp Cams flat tapped nukkvõll 228/236 @.050"
KRE (Kauffman Racing Equipment) plokikaaned 65cc 1.65 rullnookuritega
Sisselaskekollektoriks HURRICANE/ TOMAHAWK single plane (Butler Performance)
Barry Grant Speed Demon 850cfm karburaator (täismehhaaniline)
MSD jagaja
Torukollektorid Flowtech headers 1 5/8"; 3"
Võistlustel open headers.
Linnaliikluses Flowmaster 2,5" resonaatorid ja 3"; 2,5" torustik.
TH 400 (3käiguline automaat)
TCI Breakaway 2400-2600 stall konverteriga
B&M shiftkit
Käigukasti õlijahutusradiaator
Koduste vahenditega modifitseeritud originaal shifter (käiguvalits)
8,5" GM tagasild
3.23 peaülekanne
LSD piiratud libisemisega diferentsiaal
28x10,5 15" M/T Drag kiirendusrehvid
Kaal 1700+ kg
võimsus ~350hj
0-100 kmh ~5 sek
1/4 miili 13,0@ 168km/h
60 ft 1,8 sek
|
Üht teist |
03.09.2008 |
Selliseid autosi toodeti kokku 20 277.
Teljevahe 108.1"
pikkus 196"
laius 73.0"
kõrgus 50.7"
mass 3716lbs (1686kg)
Antud autol on ka "custom" sisu, mida eritellimusel sisse pandi.
Erinevus seisneb ustepaneelides ja esiistmetes. Istmed on uskumatult mugavad ning näevad ka väga head välja.
1975. aastaks oli Ameerikas naftakriis, disco muusika hakkas aina populaarsust koguma ning "muskelautod" olid lausa haletsusväärsete tehniliste näitajatega.
Originaalis siis antud masinal 185hp ja 310lb-ft väänet.
1/4 miili aeg tsirka 18sekundit. Kõik see saavutati 7.6 surveastmega ja muude deforsseeringutega. |
400cid stroker mootor |
11.01.2009 |
Uue jõuallika ehitamine. |
|
Turbo- Hydramatic 400 käigukast |
13.02.2009 |
Üks suur asi jälle tehtud- Käigukast värskendatud. Alla 800hobujõulise mootori puhul pole seda vaja loodetavasti enam vahetada.
Overdrive vaja veel kunagi juurde keerata. |
|
Talv 08/09 |
21.04.2009 |
16. märts |
|
1.Mai |
04.05.2009 |
Avakruiisil: |
|
Rapla kardiraja külastus `09 |
04.09.2009 |
Eelmise aasta hooaeg lõppes just seal- tagasild purunes.
See aasta kõik laabus kenasti ning sai õnneks ka tagasi koju sõidetud.
Eelmise aasta kiireim ring oli ~1:10
See aasta tuli kiireimaks ringiks 0:58 (lendstart) ning 1:01 (paigalt startides)- kellel mõni 1.7tonnine masin võib minna proovida kuidas välja kukub. Autol all loomulikult tänavarehvid.
|
Käigukast `09 |
04.09.2009 |
See aasta oli korduvaid probleeme kastiga (th400).
Lõpuks sattusin läbi juhuse Imre juurde ja probleemid lõppesid. |
Aastale 2010 vastu minnes |
29.03.2010 |
Olukorrast loomariigis. |
|
American Beauty/ Baltic Bolt dragrace 11.07.2010 |
14.07.2010 |
First run with the new engine.
Original tachometer did a "good show". Air temperature was over 30C. I also have few other excuses.
I dicided to but gear D from the start. Car ran 12.3 177km/h.
Next time will be hopefully not faster than 11.5 because than I have to but a roll bar in the car.
video of the race: www.youtube.com/user/ClassicDragRace#p/u/11/YnTJrGjr1w0 |
BHRA Dragrace 2010 |
01.08.2010 |
II EMV
Everything went well in the end. First place in bracket class and ET 11.9!
Car weight is 1750kg
Reaction times were 0.0xx and best was 0.007
Best 60ft 1.74
180+km/h |
|
Tartu Autoklubi Drag Series II 07-08 august |
09.08.2010 |
Very hot with no oxygen in the air- nice summer weekend!
Best time was 12.1
Best 60ft was 1.81, mostly 1.9, slippery track
Ended up in II place behind a Buick (www.usaraud.ee/?id=5_5_20_1102) in class D
Videos of qualifying runs :
www.youtube.com/user/CIDRacing#p/f/1/h7TwY0Mh4KU |
Audruring 31.08.2010 |
03.09.2010 |
Külastasime teisipäeval esimest korda Audru ringrada. Kuskil kümme kiiremat ringi sai tehtud.
Päevi näinud tänavarehv, mis autol all, kestis mõned ringid peale mida muutus rehvi pidamine tuntavalt kehvemaks.
Endalegi üllatusena töötasid uued pidurid vägagi hästi, probleemiks osutus hoopis käigukasti piisav jahutamine. Peale paari kiiret ringi tuli teha üks jahutusring. Ise käike ei lapanud, see ülesanne jäi kastile (D).
Watts link, mis talvel sai ehitatud töötas seevastu nii nagu peab- kurvides hoidis tagasilla auto suhtes ilusti paigal. Eelmisel aastal kippus tagasild liikuma suuremate kiiruste korral kurvides umbes 5cm vasakule- paremale nii, et rehvid käisid vastu kere.
Kiiremad ringid olid 1:11 kanti.
Suuremate kiiruste kasutamiseks oleks tore kui oleks ka vastav turvavarustus. Kindlustunnet eriti polnud. Omamoodi huumor oli ennast autos kinni hoida. Mugavad lux istmed ja 3punkti turvavöö sõitjat ega kaasreisijat eriti ei vikseeri oma kohale.
Tore oli aga selge on ka see, et masin selle jaoks pole. |
AC Drag, Kiltsi Airfield 05.09.10 |
06.09.2010 |
Didn`t manage to make it run faster this time.
11.933 182 0.044 1.740
Kiltsi dragstrip is the best in Estonia! Good traction. |
Hooaja avamine 2011 |
11.05.2011 |
Genekarihm andis saba. Õnneks olid mõned vastutulelikud inimesed kes aitasid ja sõit sai jätkuda. Tänud!
Tagasilla tigu ja taldrik kulunud- undab. |
|
2011/2012 talv |
07.12.2011 |
Vähe tänavakõlbulikuma tehnika ootel. Uue (õigemini vana) mootori ehitus vaikselt käib.
460->400CID
Samuti sai hangitud originaal 6x kaaned.
|
|
Hakkab looma! |
19.03.2012 |
1. Mai ei ole enam mägede taga. Sellest tulenevalt on veel palju tööd vaja lühikese ajaga teha. Midagi on siiski edasi arenenud peale viimast sissekannet. |
|
avakruiis 2014 |
03.05.2014 |
Nagu ikka üllatuste saatel |
|
Mootori remont |
01.02.2015 |
stroker mootori ehitus 460CID |
|
Mootor ja käigukast küljes |
16.03.2015 |
Mõned pudinad veel ja sõit saab alata. |
|
On the road again |
07.05.2015 |
Selle remonditud mootoriga on lausa lust autoga ringi kulgeda. |
|
American Beauty Car Show2015 |
17.07.2015 |
Kiirendusrajal testitud. ET 13,4sek; 60feet 2,4sek; 169km/h |
|
American Beauty Car Show 2016 |
20.07.2016 |
See aasta parema rehviga Hoosier Quick Time Pro 28x10,5
12,7sek 1,8- 60ft 168km/h
https://www.youtube.com/watch?v=kZgfCi04c1s&feature=youtu.be
|
|
EFI |
31.08.2020 |
Nüüdsest karburaator vahetatud sissepritse vastu ja mootor saanud täieliku uuenduskuuri. |
|
Uus disain |
17.04.2021 |
Gert Köster aitas kleepsud peale. |
|