|
Autopäevikud > Chevrolet Camaro Z28 1993
|
Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (23) |
tagasi |
Chevrolet Camaro Z28 1993 |
Omanik: Peeter82 |
Chevrolet Camaro Z28 1993 |
16.03.2005 |
Talveks 2004/2005 tehtud:
remonditud tagasild, külge läks aeglasem ülekanne
remonditud käigukast
uus jagaja
uued pidurikettad
poly puksid esisillas, sharniirid, jne
remonditud käsipidur
vahetatud esiklaas
vahetatud õlirõhu-, o2-, temperatuuriandurid
uued küünlajuhtmed
Märts 2005 tegemisel:
mootori remont.
Plokk puuritakse, väntvõll tasakaalustatakse Soomes.
Plokikaante remont tehtud (uued klapipesad), sisse lähevad uued klapisääretihendid. Kavas on ka kaani veidi portida.
Külge lähevad:
uus väntvõll
uued kolvid
GM Hot Cam nukkvõllikomplekt koos klapivedrude ja rullnookuritega
uued väntvõlli-ja nukkvõllihammasrattad, kett, saaled, tihendid, damper, õlipump jne...
|
|
Mai 2005: Sõidab jälle |
10.05.2005 |
Mootor remonditud, auto sõidab jälle. Aprillis sai tellitud Hookeri väljalase - headerid, cat-back, y-pipe. |
juuli 2005 |
14.07.2005 |
Auto sai enam-vähem normaalselt sõitma, käidud Laki Tuningus düno peal. Ajus keelatud "iseõppimine" ja muudetud segugraafikud.
Millalgi peab külge panema uue väljalaske. |
august 2005 |
04.08.2005 |
Hookeri Cat-back alla pandud; ja üsna õigeaegselt, kuna vana pott pudenes roostes plekitükkideks. Hääl on täitsa kena. Järge ootab headerite ja Y-pipe install, mis jääb ilmselt talveks. |
|
november 2005 |
16.11.2005 |
Paigaldamist ootavad headerid, tellida on kavas veel CAI ja kõrgema stalliga konverter. |
Kere remont |
24.11.2005 |
Asi hakkab juba päris projektiauto mõõtu võtma. Otsustasime paigaldada subframe connectorid, seega tuli ka sisu välja loopida.
Tuli idee uue konverteri ostmise asemel hoopis vana ümber teha 3000 stall speedi peale. Sai peale pandud ka uus signalisatsioon.
Aasta lõpuks on kere valmis ja ootab tehnika paigaldust.
Remonditud juhiukse hinged. |
|
käigukasti remont vol 2 |
01.02.2006 |
Uskumatu küll, aga pärast mõnda tuhandet kilomeetrit sõitu tuli käigukast uuesti remontida. Eelmine remont tehtud Ameerika Autos.
Shift-kiti paigalduse käigus tulid välja sellised asjad:
1) Viimase remondi ajal paigaldatud uus 2...4. käigu lint on servadest kõrbenud.
Põhjuseks see, et trummel on keskelt nõgus ja lint kannab ainult äärtel. See oleks pidanud eelmise remondi ajal välja tulema. Vaja uus lint + trummel.
2) tagurpidikäigu kettad kõrbenud. Imre arust võib olla põhjuseks ka tagupidi burnoutimine, aga mina seda teinud pole.
3) Ajus ühe kuuli asemel ühes kanalis 2 kuuli. See ei lase kolvil korralikult töötada ja see võis võib-olla põhjustada tagurpidikäigu ketaste kõrbemise (niipalju jäi Imre jutust meelde)
4) Pumpa üritatud ühest servast kangutada, nii et aju korpusel metall deformeeritud ja ilmselt aju kaan ei sulgu tihedalt. Ei väida, et seda polnud enne, aga oleks võinud kangutamise jäljed maha viilida.
5) kasti põhi oli metallipuru ja paksu sodi täis. See võis tulla ka turbiinist, turbiin läheb Soome ümbertegemisele, eks pärast kuuleb, mis seisus ta oli. Muidugi raske uskuda, et see kõik tekkis iseenesest mõne tuhande kilomeetri jooksul.
Nüüd on ta siis lõpuks jälle koos, mina mõne tuhande võrra jälle vaesem.
|
Hakkame kokku panema |
01.02.2006 |
Kokkupanemiseks on nüüd enam-vähem kõik valmis. Käigukastis shift-kit olemas, Soomest saabus ka paremaks tehtud konverter. Sai otsustatud, et konditsioneeri enam külge ei pane. Nüüd kulub ka ära igaks juhuks muretsetud "konditsioneeri elimineerimise kit".
Veel pisiasju - muretsetud sisselaske ja TB vahele katkise kummijuraka asemele alumiiniumist toru. Peaks vist isegi idee järgi paremini voolama.
Siis veel Peebu käest ostetud strut-bar.
Sai muretsetud vähesõitnud auto pealt uus juhiukse klaas - vana oli tugevalt kraabitud ja klaasi küljes olev kinnitus katki.
|
|
Mootor peal ja töötab! |
21.02.2006 |
Eelmine nädal sai siis mootori peale. Väljalasked ka küljes. Juhipoolne väljalaske kollektori toru jääb nii lähedale raamile, et võib gaasi andmisel vastu kere kolisema hakata. Paneme rooli paika, vaatame kas ja kuidas see ringi käima hakkab, sest selle kardaan on samuti eriti lähedal ja siis võibolla tuleb kas seda raami veidi mõlki peksta või torule mõlk sisse taguda, et ta kolisema ei hakkaks.
Lambda andurite juhtmeid tuli pikendada ja mõned kinnituskõrvad tuleb teha, et juhtmeid kollektoritest eemale hoida.
Sees kassettide sahtli katab mingi plaadiga, sinna tulevad mootori- ja kastiõli temperatuuri kellad. Sinna paneb ka läpaka ajuga ühendamise pistiku.
Täna siis sai mootori käima!
|
12. aprill 2006 |
12.04.2006 |
Ostsin uued Cooper Cobra G/T rehvid. 4 tükki.
Mis siis veel teha oleks vaja - aga mida ei tee enne, kui auto normaalselt sõitma saab:
1) Parempoolsele uksele uus klaas - oli kraabitud ja sai nüüd ka rellaka pritsmeid veidi.
2) Esimesed pidurikettad vahetada - pidid olema eelmise omaniku jutu järgi uued, aga no viskavad suurelt kiiruselt pidurdades.
3) Kardaan vahetada. See on tüüpviga, et see vibreerib kiirendades. Lahenduseks uuema Camaro kardaan.
4) ABS ei tööta.
5) Salongi ventilatsiooni õhuga töötav jaotur ei tööta.
6) Mingi ilusama rooli võiks muretseda.
7) Esiistmed võiks uued panna, mingid korralikud, nahaga.
24.04 Lõpuks sai siis sõitma! Muljed sellised - kuna stall speed on nüüd kõrgem, siis linnasõit on veidi...kummaline. Libiseb läbi, kogu aeg ei taha ju gaas põhjas sõita. Hääl on headeritega väga kuri. Vanamutid kardavad. Juhipoolne header käib vastu keret, sellega peaks midagi ette võtma.
27.04 Said ka uued kummid alla.
|
|
28. aprill, usakate kruiis |
03.05.2006 |
Jäime ka veidi pildile. |
|
29. aprill, testipäev Haapsalus |
04.05.2006 |
Sain siis esimese kogemuse kiirendusrajal. Segu tundus olevat lahjapoolne, seega pöördeid päris punasesse ei vajutanud. Parimaks jäi 14,8@151.
60 ft parim aeg 2,29, mis polegi tänavakummi ja esimese korra kohta nii paha. Reaktsioonid 4 sõitu alla 0,2s.
Logime veidi andmeid, üritame küttesegu rohkem paika saada. |
|
Mai-juuni 2006: Mis siis seni toimunud on: |
16.06.2006 |
Ajusse laaditud Ago käest saadud USA-st saadetud programm.
Külmalt käivitus muutus paremaks. Kas ka veidi võimsust juurde tuli, peab selguma kiirendusvõistlustel.
Ostsin uue aku, vahetasin esimesed pidurikettad ja klotsid.
Keerutasin veidi tagarattaid ja veendusin lõplikult, et peaülekanne on siiski 3.23. Standardis oli 2.73, nii et vahetatud ülekanne ongi aeglasem.
Tegin ka throttle body bypassi lõpuks ära.
Vahepeal otsustas geneka rihm auto küljest jäljetult lahkuda, tasapisi sõitsin siiski koju.
Tellisin Ebay-st uue alumiiniumist kardaani, mis on pärit 2000. aasta WS6 pealt. Vana kardaani vibreerimine hakkas juba tõsiselt närvidele käima.
15-16. juuni:
väikesed ettevalmistused Raadi kiirenduseks.
Aretasin aku lisakinnituse, fikseerisin juhiistme seljataguse, Erkki käest sebitud veljed ja Ago käest saab ehk ka slikid.
17. juuni Raadi:
Võtsin osa US Car class-ist. Paraku neljast stardist 3 läksid vett vedama.
Esimene sõit - vähe harjumatu ja käiguvahetused oleks võinud paremini ajastatud olla. Start siiski väga hea, reaktsioon 0,108, 60 feet 2,21, aeg 15,2.
Teine start - stagemisel liikusin gaasi tuuritades edasi ja lasin gaasi maha. Start käigukang "2" asendis ja kast vahetas 1->2 juba 3000 pöörde pealt. 15.6.
Kolmas sõit - Vahetasin kogemata käigu 1->3. 16.0.
Neljas start - närvitsedes punane tuli.
Pööretepiiraja sekkus 5000 pöörde peal, selle peab kõrgemale sättima. Aga kogemusi sai esimeselt võistluselt kindlasti.
|
|
16.07.06 ABCS |
17.07.2006 |
Käisime American Beauty Car Show-l ja pühapäeval võtsin osa ka kiirendusest. Heades tingimustes parandasin veerandmiili aega - 14,68 sekundit, lõppkiirus 154. 235 laia tänavakummiga 60 feet 2,22 sek. Kahjuks eliminaatoris jällegi punane tuli - aga oli ka esimene kord bracketit sõita. |
|
November 2006 |
18.11.2006 |
Täna läks auto jälle Lauri juurde talvekorterisse. Esialgu mõõdame surved silindrites ja nukkvõlli üle. Siis saab edasised plaanid teha. |
märts 2007 |
14.03.2007 |
Tellisin hulga juppe:
Kaaned, nukk - LT1-LE2 package
throttle body 58mm
pihustid 30 lbs/hr Accel
Comp 1305-16 nookurid
Comp 7939-16 tõukurvardad
ARP 134-7103 studs
Trick Flow 30400623-8 guide plates
GM 12553160 Impala kaanetihendid
Autolite 104 küünlad
sisselase K&N
160 F termostaat
Aju tuuningu tellin PCMfortless.com-st. |
mai 2007 |
03.05.2007 |
3. mai 2007
Näib, et senine probleem mootoriga oli tingitud ühest vigasest küünlast. Headerite tihendeid vahetades avastasin, et üks toru on täitsa külm. Küünal läks maha keerates prõksti pooleks ja murdekoht oli pruuni värvi. Küünal vahetatud, hakkas mootor märksa paremini käima (nagu võiski arvata) ja ka minek tundus lõbusam kui möödunud aastal. Ilmselt oli see küünal juba pikemat aega vigane.
Sai käidud auto minekut testipäeval proovimas - tulemus 2 sõitu 13,9; parim lõppkiirus 163. Selle sõitsin originaalsoftiga ja tänavakonditsioonis, ainult üks esiiste väljas.
6. mai 2007
Jupid peale kaante ja nuka on kohal;
soft on kohal;
lõpuks kontakteerus ka Lloyd Elliott ja lubas omad asjad 8. mail FedEx-iga teele panna.
17. mai 2007
Lasin Tepingus katta esiistmed ja uksepolstrid nahaga. Tulemus on päris ilus.
Mulle meeldib nende töö puhul, et istmed on konkreetse ja korrapärase kujuga ja kattev nahk ei ole voltis. Nii mõnegi kiidetud tegija tööde kohta ei saa seda öelda.
|
|
juuni 2007 |
10.06.2007 |
10. juuni 2007
Pärast pikka kannatuste rada, mis sisaldab kaotsiläinud postiteatisi, puudulikke tollideklaratsioone, palju hämamist ja sõimu, on kaaned ja nukk lõpuks kohal. Pakk tuli USA-st 5 päevaga ja seisis Eesti Postis 3 nädalat.
Kaante voolavus, cfm:
.2 143/110
.3 196/142
.4 243/174
.5 274/188
.6 277/196
Võrdluseks originaali andmed:
.2 119/94
.3 171/123
.4 199/141
.5 206/153
.6 201/156
Klappide suurus on 2.00/1.56 tolli (vs. 1.94/1.50 stock).
Sisselaske pordi maht 205 cc.
Ühesõnaga läheb jälle lammutamiseks.
15. juuni 2007
Mootor käis vahepeal maas, lahti ja kokku ja peale tagasi.
Loodame, et esmaspäev-teisipäev saab juba käivitada.
21. juuni 2007
Auto sõidab. Peale mõningast timmimist leidsime ka tühikäigu.
Plaanis on logida andmeid ja siis saadan logifaili pcmforless-ile, kes vajadusel programmis muudatusi teeb.
Millalgi dünole ka. Praegu tuleb siis usinalt sissesõitu teha. |
|
juuli 2007 |
17.07.2007 |
Sai proovitud erinevaid aju programme, ka PCMforless täiustas.
Selgus hoopis, et IAC klapp on ilmselt tuksis. Ootan nüüd uut.
Kütusesegu on rikas ja tagant ajab musta.
Sai käidud American Beauty kiirendusel.
Istmed koukisin välja, võtsin ära SF connectorid, samuti ka esimese
stabika varda. See viimane pidi aitama kiiremini startida, nagu targad
USA-s teavad.
Sõitsin siis A-klassis.
Esimene ajasõit: raja proov, kumm käis ringi, reaktsioon 0.68, 60 feet 2.45, aeg 14.1, lõppkiirus 164.7
Teine ajasõit: ootasin jälle rohelise tule ära, reaktsioon 0.59, 60 feet 2.27, aeg 13.7, lõppkiirus 166.3
Esimene eliminaatori ring oli mul soolosõit. Ootasin muidugi jälle rohelise ära ja sõitsin pingevabalt. 0.59, 2.27, 13.65, 167.3.
Teine eliminaatori ring oli Nova SS vastu, mis sõitis 11 sekundi aegu. Seekord aimasin foori rohelist tuld ja sain reaktsiooni 0.14.
60 feet veidi uskumatu 2.099. 235 laia odava otsa tänavakummi kohta on see väga hea. Käiguvahetus läks metsa ja lükkasin käigu 1->3. Tõmbasin tagasi teisele käigule ja sõitsin lõpuni, ajaks tuli siiski senine parim 13.58. Kiirus 165.1.
Oleks käiguvahetus õnnestunud, oleks ehk madala 13 sek aja saanud?
Ühesõnaga lähemal ajal tellin B&M Megashifteri.
4-gen F-bodyle paraku ei pakuta otse sobivat aftermarket shifterit,
kuna 1994 ja up aasta masinatel saab ajus reguleerida käiguvahetuse
punktid ja käsitsi käike vahetada pole vaja.
Kuna minu auto on 1993, siis pean aretama sinna vanema auto aftermarket shifteri.
Pean plaani ka slikid osta.
|
|
august 2007 |
10.08.2007 |
4. augustil käisime Pärnus Battery Race`l.
Sain teha 3 eelsõitu, eliminaatorisse pääses ajaga 12,7.
Kuum ilm mõjutas tulemusi silmnähtavalt, parim sõit oli esimene, mis toimus kell pool 10.
Tänud Fredile, kes laenas 28/10.5/15 slikke.
Slikiga sõitmine tahab harjutamist, kuna stardis ma millegipärast ratast ringi ei saanud. Võib-olla oli tänavakummiga sõidu harjumus sees ja ei julgenud vajutada.
EDIT: ilmselt oli käigukast juba õhtal !!!
Sõitude tulemused tulid kõik väga stabiilsed, asi seegi.
1. sõit: ET 13.11, kiirus 169.4, reaktsioon 0.24, 60 feet 1,98.
2. sõit: 13.22, 168.7, 0.28, 1.95
3. sõit: 13.28, 167.3, 0.11, 1.96
11. august: Audiklubi miilisõit.
Tore võistlus oli, 2 autot üle 300.
Enda tulemus jäi veidi lahjaks, 235 km/h.
Selgus, et kickdowni tross on liiga pingul ja tõmbab väga kergesti kolmanda käigu sisse. Sõitude lõpp oli siis kolmas käik piirajas.
Kahjuks enne teist sõitu ma selle peale ei tulnud.
EDIT: ilmselt oli käigukast juba siis kutu ja neljandat käiku polnud üldsegi! Libises lihtsalt jõhkralt läbi.
26. august:
See nädal jõudsid kohale kiirendusveljed Weld Prostar 15x8
ja -rehvid ET Drag 28x10,5.
Kui veab, siis saab neid 9. septembril Audiklubi kiirendusel proovida.
Käigukast hakkab vist vaikselt jälle õhtale minema, overdrive peal 4. käiguga hakkab asi libisema. Muidu imelik, et just seal, 4. käiku on ju kõige vähem peedistatud. Aga on teine isegi hästi 2 aastat vastu pidand. Eks talvel jälle tudeerime ja siis on hea võimalus teda tugevamaks ehitada.
Täna sai veidi auto kallal nokitsetud ja paar pisiviga likvideeritud.
Selgus, et üks logari kinnituskruvi oli liiga pikk ja jõudis välja otsaga paisupaaki :) See selgitas ka jahutusvee kadumise. Lappisin augu paisupaagis ära.
Sain korda ka salongi ventilaatori õhusuunajate ümberlüliti. Õhutoru, mis viis otsaga surveballooni, oli puru. Katkine jupp vahelt välja ja asi toimib :)
30. august:
Vahetasin kütusefiltri ja juhiukse aknamootori.
|
|
september 2007 |
07.09.2007 |
Käigukastis on kolmas ja neljas käik kadunud ning seega võib hooaja lõppenuks lugeda.
12. september
Auto leidis hüva korteri Tam Garage`s. |
oktoober-november 2007 |
04.11.2007 |
Võtsin ajaviiteks käigukasti maha ja viisin Imre juurde remonti.
12.11.07
Selgus, et suurt viga käigukastis pole, vahetada tuleb lint ja 3-4 käigu kettad. Kõik muu on tip-top.
20.11.07
Kast valmis; ja kui aega saan, panen alla.
|
Müüdud |
13.03.2008 |
Auto müüdud. |
|
|
|
|