www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud > Lincoln Navigator 2004


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (7) tagasi

 Lincoln Navigator 2004

 Omanik: Kummipuru

Esmane vaatlus 06.04.2009
Sõbra juures kanalile ajades vaatas põhja poolt vastu suht ilus pilt. Roostet mitte rohkem kui tavaliselt ning mis peamine: õlilekked puuduvad, isegi niiske pole kusagilt.
Salongis on üksikuid el.probleeme nuppude valgustuse ja väsinud lülititega, kuid need suht lihtsalt kõrvaldatavad.
Probleem ka väljasõitvate astmelaudadega. Nimelt kipub kinni minnes reisijapoolne astmelaud kinni kiiluma ja mootor hakkab üle viskama. Mootori tervise huvides lülitasin remondini süsteemi välja ja eemaldasin ka kaitsme. Tegemist on ajutise lahendusega. Kavas kindlasti astmelauad liikuma saada kuna naisterahvastel neist autosse ja autost liikumisel palju abi.
Täna vaatavad auto üle ka American Beauty profid. Eks kuuleb mis uudiseid neil mulle on. Traditsiooniliselt lähevad ka mahlad luubi alla ja vajadusel vahetusse.
OEM velgede remont 17.06.2009
Veljed olid üsna õnnetus seisus. Kroom koorus ja uss laagerdas juba suurel osal veljest. Sai siis otsustatud kroomi asemel musta värvi kasuks. Toon ja läige peaks olema sama mis auto kerel. Tegija sõnul oli vana, veel kinni oleva kroomi maha saamine paras peavalu. Samas, tulemus sai minu arvates suurepärane. Center cap-id jäid kroomised kuna tegemist plastikuga ja ei suudetud kvaliteeti tagada. Samas olen ise juba ratastega harjunud ja sobivad sellises koosluses auto alla päris hästi.
Veljed ennem Veljed pärast
Running board 17.06.2009
Soetamise hetkel ei tahtnud auto paremboolne running-board aeg-ajalt oma algasendisse kõrvalise abita tagasi liikuda. Kusagilt kiilus kinni. Rehvitöökojas tõstis hooletu töötaja auto esiosa üles just astmelaua liigutushoovast (!!!), muljudes protsessi käigus ka pisut küljekarbi plastliistu. Peale esimest ehmatust, plastliistu kuju taastamist ja mõttes juba kahjutasu nõude kokkuarvutamist sai proovitud astmelaua liikuvust. Ja ennäe imet, asi töötab nagu peab...!!! Seda on küll imelik öelda, aga tänud hooletule rehvitöökoja töölisele. Seekord läks õnneks!
Päevasõidutuled 27.10.2011
Ühel hetkel sai villand sellest, et pidevalt unustasin sõitma hakates tuled põlema keerata. Samuti ei tahtnud hakata armatuuri pealset teibi või muude andurit katvate leludega risustama, et saaks kasutada "Auto" rezhiimi. Pealegi olen kuulnud, et HID lampidele pole eriti tervislik sisse-välja plõksimine, mis paratamatult sellisel juhul iga süüte sissekeeramise ja starteri andmisega juhtub. Kui siia lisada veel suhteliselt lühikeste otste sõitmine linnas, koguneb neid "plõksimisi" häirivalt palju.
Sai vaadatud LED päevasõidutulede poole. Esmalt tuhnisin liiklusseaduses ja ka vastavates tehnonõuetes, et ennast kurssi viia tulede märgistuse ja paigaldusnõuete osas. Seejärel võis hakata autol kohta otsima, kuhu tuled kõige valutumalt ja mõistliku koguse lisatööga paigaldada. Tuli tõdeda, et ega neid kohti, kuhu põlve otsas tehtava mõistliku koguse aretustööga neid paigaldada, väga palju polegi. Stanget lõikuma ei tahtnud hakata ja samuti ei raatsinud loobuda udukatest.
Kõige selle tulemusena valisin ümmargused, vajaliku tähistusega ning suht mõistliku hinnaga LED-id ning otsustasin need paigaldada iluvõre taha, et mitte risustada auto välimust ja vähegi säästa ennast võimalike vandaalide ning talviste "rõõmude" eest. Kuna soov oli parema valgustuse/nähtavuse jaoks tuled seestpoolt võimalikult iluvõre lähedale tuua, siis kinnituskohtade jaoks tuli pisut iluvõre kinnituskronsasid ümber ehitada ja tuledele lisakinnitusjalad aretada, kuid kõik see töö oli ilusti kodustes tingimustes teostatav. Elektriühendused lasin teha spetsialistil (Erik, American Beauty).
Tulemus sai suurepärane! Pisut häirib asjaolu, et tuled süttivad kohe kui võti Off asendist edasi keerata. See tähendab seda, et kui on näiteks kohapeal seistes, seisva mootoriga, soov raadio/cd/dvd seadet kasutada, siis põlevad ka LED tuled auto ees. Kuid samas võtavad nad nii vähe voolu, et see pole suur probleem. Samuti pole 100% paigaldusnõuetega kooskõlas tulede kaugus auto välisservas, kuid muus osas on tuled täiesti nõuetekohased ja kui ülevaatusel just joonlauaga mõõtma ei hakka, ei tohiks ka seal probleeme tekkida. Eks järgmine aasta selgub;)
Lubatud piirkond paigutamiseks Lisakinnituskronsad Kronsa külge kruvitud Mõlemad kronsad küljes... ...ja tuled kronsade küljes Tule kinnitus Lõpptulemus
Uued KMC veljed 27.10.2011
Kuna originaalvelgede remont (vana kroomi eemaldamine ja mustaks värvimine) ikkagi ei õnnestunud, siis otsustasin suviseks ajaks autole alla otsida uued, musta värviga kaetud veljed. Peale pikki otsinguid jäi pilk pidama KMC toodangul. Saigi need kõiki raskusi trotsides lõpuks Eikki ja Riho abiga kodumaale toimetatud. Päris ilusad, olen tulemusega väga rahul!
KMC veljed KMC velg lähemalt
Running board 27.10.2011
Kuna kõrvalistujapoolne astmelaud keeldus ühel hetkel töötamast ning talvisel ajal altpoolt jääd ära koputades kukkus sealt ka korralikult roostepuru, otsustasin tõsisema remondi ette võtta. Astmelaud sai kogu täiega alt eemaldatud ning algosadeks laiali lammutatud. Selgus, et liikumist takistas kinni kiilunud hoovastik. Kinnikiilumise põhjuseks oli ohtralt kasutatud alumiiniumosade ussitamine ja otsad andnud simmerite tõttu kandva hoovastiku tööpinnale kõikvõimaliku sodi ja saaste sattumine. Leidsin õnnega pooleks firmast Moduator uued simmerid. Kõik uuesti kasutatavad detailid said puhastatud ja määritud. Astmelaua kandevkonstruktsioon oli aga nii lootusetult ussitanud, et tuli asendada täies mahus. Asemele läks korralikult vannis tsingitud karprauast tugiraam, mille külge läksid tsingitud plekist kate ja hoovastiku kinnitused vana astmelaua küljest. Värv ja kivikaitse selga, ja valmis. Elutee lõpetanud piiraja pukside asemele sobisid mõõdu järgi Volga poest leitud Mosse 2141 amordi puksid.
Kõik aga ei sujunud tõrgeteta ning tänaseni kummitab tõsine probleem. Nimelt on astmelauast saanud tõeline reisijalõks. Kui uks avada, sõidab astmelaud ilusti välja, nii nagu peab. Kuid umbes sekundi pärast tõmbub uuesti sisse tagasi, lükates enda pealt maha sinna toetuvad jalad. Tundub, nagu käivituks ise-enesest "auto-reverse", kuid põhjus selleks on veel teadmata. Liikumistee on takistusteta ning ilma piirajata kordub sama jant. Eriti huvitav on see, et nimetatud anomaalia esineb hoogudena. Mingi aja töötab normaalselt, siis aga hakkab ja jääb mõneks ajaks trikitama. Ainus koht kust viga veel otsida, on mootori juures reduktori kaane kinnitusasend (4 võimalikku), mis kahjuks jäi avamisel märkimata ja kokkupanemisel sai paigaldatud parima äranägemise järgi. Kaane külge kinnituvad kaks juhet mingite andurisarnaste otstega, mis võivadki jälgida astme liikumist ja käivitada auto-reverse rezhiimi. Samas, et teist asendit proovida tuleks kogu krempel auto alt eemaldada, mis pole sugugi lõbus töö... ilmselt tuleb see aga siiski ette võtta, nii nagu ka sama aretustöö juhipoolse astmelauaga, mis ussitab küll oluliselt vähem, kuid siiski...
Alt ära... Korrosioon... Mootor, reduktor, hoovastik... Idler arm, samuti kinni kiilunud... Remonditingimused Roosteussi töö altpoolt... Roosteuss on avanud ka hoovastiku kinnituse... Roosteussi töö pealtpoolt, see mis jäi astmelauda katva plastiku varju...
OEM velgede remont 27.10.2011
27.10.11 on olukord selline, et üle värvitud originaalveljed ussitavad värvi alt ikka päris korralikult ja rehvi-velje ühenduskoht pole enam kah õhutihe. Rehve pidin täitma umbes 2x nädalas. Praegusel hetkel otsin tegijat, kes oleks võimeline vana kroomi ja oksüdeerumisest jäänud saasta korralikult eemaldama ja seejärel korralikult värvi ja lakiga katma. Paar kohta on soolas kah juba ning loodan lume tulekuks veljed korda saada...