www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud > Oldsmobile Silhouette 1995


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (34) tagasi

 Oldsmobile Silhouette 1995

 Omanik: spiritualrob

Masina ost. 27.11.2009
Mõnda aega olin jõllitanud netist sarnaseid isendeid. Pontiac Trans Sport, Chevrolet Lumina ja Oldsmobile Silhouette. Sobisid vaid 3,8 mootoriga autod. Hinna ülempiiriks olin endajaoks seadnud 25-30K.
Varasemalt tegin foorumite lugemise/omanike küsitlemise näol eeltööd ning selle tulemina selgus, et vaid 3,8 on piisavalt head/lollikindlad/soodsad mootorid.

27.11.09 käisin konkreetset isendit Tallinnas vaatamas- auto tundus olema heas korras, kuna masinal puudus kindlustsus siis tuli piirduda vaid platsil väikese ringiga. Masin tundus sobivat ja leppisin Karoliga kokku, et kas saaks ka pilli üle kaeda- õnneks sobis aeg ning veeresimegi koos auto omanikuga Oldsmobile't kontrollima AB'sse.

AB's ilmnesid üksikud pisivead auto üldise hea seisukorra taustal. Nende vigade kõrvaldamise hinna (3K) tingisin eelmise omaniku poolt öeldud müügihinnast(23K) maha- pikkamööda see ka õnnestus (tingimine siis).

Koos omanikuga pangas käidud ja Ülle summas 20K tehtud, sain võtmed, tehn. passi ja müügilepingu enda kätte ning meie teed endise omanikuga läksid siinkohal lahku.

Mõned kiired puudused, mis vajavad kordaajamist enne sõitma asumist:

*Auto ümber vormistada enda nimele- selleks vaja siva juurde saada 2tk enamvähem auto sisuga samas toonis istet, et saaks passi 7 kohta kirja- hetkel on 5 kohta (passis ka)

*Tekitada liikluskindl. leping.

*Soetada ja alla sokutada talverehvid- õnneks on odav mõõt 195/65R15

*Kõrvaldada AB's leitud vead- käigukasti jahutustorude vahelt lekib õli vmt.
üks sarniir on läbi ja mootori õlivahetus oli ka vist vaja teha ja vist mingi tihend kuskil ringi pista. Võimalik, et oli veel midagi- ei meenu hetkel.

Masina tagumistel klaasidel on hetkel mingid logodega kleebised- need tuleb ka eemaldada. Muud nagu vist ei olegi, mis sõitu takistaks.
Oldsmobile Silhouette logodega- eemaldada sisu kiidetud 3,8 V6 mootor
Tegus päev. 30.11.2009
Peale sissemagamist algas tänane hommik sellega, et vurasin Tallinna ning kohtusime Retke tee parklas Raineriga, kes tõi Raplast mu autosse ilusad heas korras tagumise rea istmed(500/tk)- kerge tooni vahe minu auto sisuga on kuid see ei häiri. Ka sain Rainerilt häid nõuandeid ja nippe auto tüüpvigade kohta/nende vältimiseks.

Seejärel võtsin suuna Mäepealse ARK'i, et vormistada omanikuvahetus ning saada legaalseks seitsme koha olemasolu selles autos.

Kõik käis kiiresti ja probleemideta. Ainult ARK'ist ära sõites virutas armatuuris põlema "brake" ja "ABS" tuled. Mõne aja möödudes uuesti käivitades need tuled enam ei süttinud.
Seejärel ostsin Rehvimehekäest (Pärnu mnt. Velospetsi taga) jooksu 195/65R15 vähekasutatud Nokian rehve (1200,-) ja õnneks oli sõber Petri nõus oma tööjuures talverehvid kohe ka alla sokutama. Mina olin samalajal ise tööl(veoteenus). Ning õhtul veel viisin auto AB'sse nagu kokkulepitud. Autost väljudes oli tunda kerget piduri-kärsakat, mis lubab oletada, et pidur on auto seistes(2 kuud) peale jäänud.
Homme võetakse masin ette AB's, et kõrvaldada ostueelse kontrolli käigus avastatud vead (prognoositav kulu 3K)
Auto käes ja kodus:) 01.12.2009
Täna õhtul sain auto kätte AB'st- kõik on korras, ainult Karol ütles, et siiski on olemas käigukasti leke ning ütles, et selle peab ära tegema garantiikorras Ameerika Auto- näis kuidas sellega saab... õnneks on mul olemas paber, mis kinnitab seal eelmisel suvel tehtud käigukastiremonti (peaaegu 10K) ning tööle peaks olema antud aastane garantii. Peale käikari remo on masin sõitnud ca 4000 miili.

Tööde/osade maksumuseks AB's kujunes ca 2700,- krooksu.

Kulgesin mööda kottpimedaid metsavaheteid Oldsmobile'ga Tln'st Loksa'le- auto on ikka hullult pehme vedrustusega- mis on ühtepidi väga mugav kuid tahab harjumist, eriti kui minu võrdlusmoment on WS6 Trans Am'ga, millel on täisring polüuretaanpukse :)

Auto tuled on ulmesitad- ruttu peab ette võtma midagi valgustuse parandamiseks.

Üldises plaanis olen autoga väga rahul :)
pimeduses jõudis Oldsmobile esmakordselt koduhoovile
Kiskusin klaasidelt teip-võrgud maha. 02.12.2009
Täna puhastasin veidi autot seest ning proovisin istuda kõikidel kohtadel. Väga mugav. Ruumi istumiseks on isegi kõige tagumise rea istmetel :)

Kiskusin ära logodega võrkteibid, mis olid paigaldatud auto klaasidele- õnneks tulid kergesti ära ega jätnud liimi klaasidele.

Pagassi luugi saab lahti vaid võtmega- mingisugune jurakas on seal saba andnud, mis puldist luugi luku avama peaks. Pidi olema tüüpviga- tuleb Rainerilt töötav jolkar hankida.

Kinni teibitud oli ka luugi (ilmselt mittetöötav) lisapidurituli- huvitav lähenemine :D ...sellega tuleb ka lähiajal tegeleda.

Üks esimese udutule pirn on ka läbipõlenud- vahetada.
Kuna valget aega päevajooksul napib siis tõin tuppa uurimiseks pardakast leitud owners manual'i
logodega- eemaldada logodega kilede alt ilmub tehase toonklaas :)
Jamad hakkavad kooruma :( 03.12.2009
Niih. Täna käisin Rakveres ning sai siis maanteesõidul jälgitud käiguvahetusi. Mitmel korral (tahhoka järgi) jälgides tundus, et neljas käik on puudu :S

Pöördeid hoiab liialt kõrgel- 90km/h sõites on pöörded ca 2400rpm ja 100km/h ca 2700rpm

:(
foobiad said kinnitust 04.12.2009
Kuna ei tahtnud leppida teadmisega, et neljas käik puudu on siis kasutasin ka tänast maanteesõitu vahetuste jälgimiseks ning jah ilusti cruise control'iga 90km/h hoiab püsivalt 2400rpm peal ja cc 100km/h sõites hoiab 2700rpm peal :(

Mailisin aja saamiseks Ameerika Auto'sse- loodetavasti saab suurema sõdimiseta ning ilma lisakuludeta selle asja korda...


mina@hingerahu läind :(

PS. Kuna poiss (10a poeg) kiskus ära kleepsu luugil oleva mittetöötava lisa piduritule pealt siis kruttisin tule lahti- pirnid tundusid korras olema ja kontaktid puhtad...eks näis.
Olds veeres Ameerika Auto'sse kontrolli... 08.12.2009
Paaril viimasel korral külmalt sõitu alustades on alati toiminud lühikest aega ka neljas käik, st. pöörded on jäänud püsima 1600rpm peale, sõites kiirusega ca 90km/h ehk kohe kui gaasi või pidurit olen puudutanud peale lühiajalist sõitu cruise control'iga siis enam pöörded 1600 peale pidama ei jää vaid kipuvad hoopis sinna 2400rpm kanti :(

Täna viisin auto kirjeldatud pretensiooniga Sõpruse pst. Ameerika Auto'sse. Eriti õnnelikud seal ei oldud mu auto üle, aga vähemalt võeti masin vastu ja öeldi, et sellega tuleb nüüd koos arvutiga ringi sõita, et viga teada saada- arvati, et solenoidi jama.

Minuga lubati ühendust võtta kui viga on teada.

Näis, mis saab...

Kui ilma kuivana hoiab siis hakkan Firebirdiga seni sõitma.
AMEERIKA AUTOTEENINDUSE OÜ -> halb kogemus:( 08.12.2009
Täna hommikul käisin pealkirjas mainitud firma Sõpruse pst. esinduses oma Oldsmobile Silhouette'i kontrolli viimas ning nende remondijärgselt vigase käigukasti kohta pärimas.
Auto oli mitu tundi ülalmainitud firmas, kus väidetavalt sõideti autoga koos arvutiga ringi, et tuvastada käigukasti viga.

Samal õhtul helistas minule töökoja meister Margus Friedemann ja teatas, et mingist garantiist ei saa juttugi olla ning pakuti tasulise remontimise võimalust. WTF!!?? Kas garantii ei kehtigi, mõtlesin :O Mulle aeti migit iba, et eelmine omanik oligi tellinud nn pooliku remondi, keeldunud mitmete osade vahetusest jne. Kurat- ei tea, miks seda ei ole siis arves fikseeritud vaid aetakse mingit jura a'la- rääkisime eelmise omanikuga seda ja toda... oli tunne, et mind peetakse idioodiks, et tõsimeeli mulle sellist jama aeti :(
Ometi on mul olemas remondiarve, summas 9986,- krooni, autoga on peale nn. Remonti sõidetud ca 4000 miili ning käikari remondist on hetkel möödunud vähem kui 5 kuud. Minu arusaamistpidi võiks 10 000,- krooni eest remotud kast kauem kesta kui 4000 miili- igaüks võib siinkohal omad järeldused teha, kuhu pädeva või koguni garantiiga remondi saamiseks mitte pöörduda ;)

Mnjah- minujaoks väga ebameeldiv kogemus oli sealne suhtumine kliendisse. Kui läksin kohapeale rääkima, näpus eelmiselt omanikult autoga kaasa saadud käikari remo arve siis võis tajuda, et ma ei olnud teretulnud seal. Kui ulatasin arve siis mühatati, et meil on olemas see paber ning irooniliselt küsiti selgitust minu saadetud mailis mainitud garantiiremondi päringu kohta, a'la - garantiiremont- mis asi see veel on?

Sealsetel Härradel olid sellised ilmed, et mis sa tropp oma vana esiveolise odava käkiga ronid siia, me müüme siin tutikaid Mustang'eid ja Ram'e ehk oli selgest tajutav kuidas suhtutakse erinevalt erinevatesse klientidesse :(

Uurisin tarbijakaitsest oma võimaluste kohta Ameerika autoteeninduse OÜ vastu ning oleks tegelikult alust täiesti põhjendatult kirjutada Neile pretensioonikiri, nõuda arve selgitust ja vea tuvastamist nagu tarbijakaitsest soovitati kuid kõhutunne ütleb, et sellise sõdimisega kaasneks ulatuslik aja/raha/kütte/närvikulu. Kaklemisega kaasneva ebamugavustunde pärast otsustasingi see Jama oma kuludega ära helpida ning mitte kunagi enam kasutada AMEERIKA AUTOTEENINDUSE OÜ teenuseid ning mitte soovitatda seda firmat ühelegi oma sõbrale/tuttavale.
Väike Liigutamine 09.12.2009
Heade Sõprade tungival nõudmisel sai tehtud leebemal kujul autoliigud

Minivan meeldis sõpradele (loodetavasti mitte ainult alko mõjust tingituna). Saaremaa mehed ristisid Oldsu "Kalapealiseks autoks", mõni teine kutsus ülipehme vedrustuse tõttu hellitavalt "Lendavaks Vaibaks"

Kuigi autol puudus ka liigutamse ajal neljas käik- oli oleng siiski mõnus :)
daamidele vahuveini :) Oldsu liigutajad
Olds AB'sse 14.12.2009
Kuna mul ei ole rahulolu ega usaldust Ameerika autoteeninduse OÜ vastu siis viisin oma Oldsmobile minusilmis usaldatavamasse firmasse vea tuvastamiseks.
Sain auto kätte. 17.12.2009
Head lahendust pole seni leitud- Karol ütles, et võib vahetada käigukasti solenoidi, aga ei saa garanteerida, et sellest käikari käitumine paraneb. Sai võetud risk ning lastud töö ära teha lootuses, et sellest on abi. Osad ja töö summeerus 2490,- 'ks krooniks.

Esialgu tunduski, et on korras- siis aga, veidi pikemal sõidul oli jälle kõik endine ehk puudus neljas käik ja pöörded tõusid 2500rpm peale 90km/h sõites.
mõnusalt lahe Kole-auto ütles üks naistuttav
Külmatest -19C* 18.12.2009
Täna hommikul oli siin Loksal õhutemperatuur -19C* ning oli vaja teha üks käik Võsule (ca 30km).

Käivitaamisel oli tunda, et aku jääb veidi nõrgaks ent auto käivitus siiski kenasti. Ilmselt tuleks vahetada roolivõimuõli kuna pakase tõttu on rool väga kangeks muutunud.

Peaaegu terve sõidu vältel püsis kenasti sees neljas käik kuid vahetult enne koju tagasi jõudmist (ilmselt kastiõli soojenedes) kadus jälle neljas ja kõik oli taas endine, st pöörded 2500rpm peal :(

Panin aku laadima ja õlitasin kõik lukud/hinged ning tegin tihendihoolduse silikoonispray'ga.

Saatsin hinnaapäringu AB'sse käikari remoks ja lekete kaotamiseks.
Minu tahte vastaselt on kujunenud Tarbe/talveautost, mis pidi asendama hobi/suveautot, samuti elustiili masin, ehk benakulu maanteel on ca 14l/100km ja sõitnud olen vaid teeninduste vahet :(

Loodetavasti on selline olukord mööduv ning muutub peatselt paremuse poole.
95' USA'kas käivitus kenasti -19C* pakases aku laadima- õnneks on euroaku sellel aparaadil
Suri sm. Aku. 26.12.2009
Mõned hommikud tagasi kui võtit andsin kostus kapoti alt vaid kerge klõpsatus mõnusa käivitumise asemel.

Avanud kapoti, leidsin eest varalahkunud seltsimees Aku surnukeha :)
Mõned päevad enne kurba sündmust käivitus masin veel -19C* õhutmperatuuris kuid eks see pakases seismine tappis vana juustu aku lõplikult ära.

Pühade ajal siit kolkast kuskilt akut osta ei saa, seega kraban esimesel võimalusel Tlnst aku ligi. Krt, Pontiac'i akut ei saa ka seni kasutada kuni Oldsule uue olen saanud, sest Pontiac'il on see USA-klemmidega aku, aga Oldsul on keegi arukas inimene selle jõudnud juba kunagi euro-aku vastu vahetada. Pontiac'il vahetan ka- jopastand süsteem on see küljeklemmidega aku.

Ahjaa, sõbra kaudu saaks ilmselt VARTA akusid soodsamalt (seda juhul kui nagu sitt ratta küljes pinda käia inimesele, aga selle teen ka ära- soodsalt oleks ju vaja saada, niigi läheb oluliselt rohkem pappi selle talveauto peale kui olin investimiseks plaaninud.
Pisivigu tuleb ikka iga mõne päeva tagant jälle välja :)
Positiivne on see, et ebatõeseks osutus tqhq. kasut. BENBEN'i väide foorumis nagu oleks minu auto puhul tegemist täieliku laguneva saastaga, mis oli olnud varasemalt terve Ameerika Auto kollektiivi hirmuunenägu- saatsin BENBEN'ile [pm] auto pildi ja kirjeldusega ning sain vastuseks, et siiski ei ole tegemist selle autoga, mida Ta silmas pidas- uuuhh, missugune kergendus :D
ok, hääd kapsafestivali jätkumist kõigile;)
igakordselt enne sõitu, pean aku ca 10minutiks laadima panema:)
Auto on nüüdsest jälle käivitumisvõimeline. 28.12.2009
Surnud aku asemele tuli siva uus hankida kuna sõidusoovi olemasolul tuli vana aku laadijaga käima sundida ning siis olles kodust eemal ei oleks olnud tark tegu autot välja suretada kuna uut käivitust ei oleks jaksanud aku enam teha.

Õnneks on nüüd olemas VARTA SILVER dynamic 63Ah aku, millel käivitusvool 610 A

Sõbra kaudu sain korralikku hinnasula kogeda :)
pool autot tuli maha lammutada, enne kui aku vahetatud sai :D vist täitsa hea aku
Auto täis üllatusi. 04.01.2010
Nonii. Täna ehmatas auto mind sõidu ajal täieliku pimeduse saabumisega.

Sõitsin õhtuhämaruses Tallinnast Loksale mööda metsavaheteid kui äkki lülitusid tuled välja. Nüüd toimivad vaid salongivalgustus ja ohutuled kõik muud tuled on pimedad.

Võib ära märkida, et päev varem lakkas toimimast tulede lüliti(?) või miski muu, igaljuhul käitus auto selliselt, et kaugtuled põlesid pidevalt ning nendele lisaks sai lülitada pooltuled ka põlema või mitte, aga kaugtuled põlesid pidevalt :)

Kas keegi oskab diagnoosi panna tuledele?
Olds veeres AB'sse 08.01.2010
Kuna juba ammu oli vaja ettevõtta käigukasti remont ning nüüd lisaks ka tuled ära kustusid siis olles leidnud päeva sobiva olevat, viisin auto AB'sse remonti. Valisin valge aja ja kulgesin võimalikult mööda metsavaheteid, et mitte trahvi saada tulede eest, Tallinnas lihtsalt joppas, et ei juhtunud politsei vaatevälja.

Kohale jõudnuna kirjeldasin tuledega toimunut ning sellepeale arvasid Antennimees ja Karol mõlemad, et tulede lüliti on otsa saanud.
Töid lubati alustada 11. jaanuaril.
Auto lõpuks valmis. 03.02.2010
Prognoositud nädala asemel kulus auto remondiks oluliselt kauem aega ning teate Oldsu korrasolekust sain alles 24 päeva peale remondi algust.

Peatselt sain ka arve, mis minujaoks üllatusena oodatust palju suurem oli ning ületas lausa auto ostuhinda (20K), arve summa oli 20505,- krooni :S

Minu kirjeldustele tuginedes oli Karol varem oletuslikuks käigukasti remondi hinna suurusjärguks öelnud koos töö ja uue turbiiniga ca 7K. Arvati, et on turbiini viga.

Pärast pikka vaikusperioodi (vblla ca 2 ndlt)helistas Karol ja ütles, et hea oleks vahetada nüüd, mil mootor maas (sellel autol tuleb käimari eemaldamiseks ka mootor maha võtta) ka klapikambrikaane ja sisselaske tihendid (ei pidavat kallis olema), ma siis ütlesin, et jah, vahetage ära.

Ühel hommikul hellas Karol ja ütles, et ka veepump on kohe laiali lendamas ning, et sellisena seda tagasi kokku panna ei ole mõtet (pidi maksma ca 500,-), ütlesin, et jah, vahetaga ka see.

Mõned korrad sai veel maili teel suheldud ning sain teada, et pärast esmakordset turbiini vahetamist, oli tekkinud sellest vibratsioon, ehk oletatavasti oli turbiini näol tegemist tehasepraagiga. See turbiin asendati järgmisega ent ka see ei andnud soovitud tulemust ning käigukast ei toiminud ikka veel. Seejärel prooviti vahetada ka käigukasti aju ning sellega lahenes ka kauaaegne neljanda käigu puudumise probleem. Käigukasti aju õnnestus leida kasutatuna, hinnaga 1600,- krooksu.

Tuledega oli eelise omaniku ajal tehtud mingi hirmus samkompunn ning elektrik pidi selle jama nüüd kõik korda tegema. Eelmine omanik kiitis mulle autot müües, et oli lasknud vahele toppida miskise tulede automaatlülituse jolkara, ehk et tuled süttivad ise peale käivitust kolme sekundi jooksul- umbes nii see toimiski- nüüd aga selgus, et see oli mingi hirmus aretis ning tehti uuesti ringi tavalisele lülitusele (tuleb manuaalselt lülitada) ja vahetati ka pooltulede/täistulede lüliti (see oligi süüdlane pimeduse saabumises)

Alguses kui sain oodatust 2x suurema arve, võttis ikka sitaks meele mõruks ning mõtlesin, et kurat, sellise hinna eest(senised remondid ja auto ostuhind kokku juba ca 50K) oleks juba vaadanud Cherokee või Grand Cherokee poole...hetkel olen rahul
Sain auto kätte. 04.02.2010
...kuid nüüd, mil tööd juba tehtud ja auto kenasti korras, olen rahul- loodetavasti on sellega suuremad lagunemised mõneks ajaks lõppenud . Karol ütles, et auto on muus osas üllatavalt heas korras ning ilmselt on näit odomeetril (80000 miili) tõene.

Kuna remondi arve oli oodatust oluliselt suurem ja mina olen MASU toimel täielik Lõõts siis ei olnud mul kohe hetkel võimalik üle 15K remo eest välja pritsida :( Õnneks sai Karol minu palvel teha sellise järeleandmise, et poetan puuduva osa arvest käesoleva kuu lõpul ära.

Auto sain täna kätte- ei ole aastaid olnud nii pikka perioodi kui autoga üldse ei sõida (peaaegu 3 ndlt ei sõitnud kordagi autoga- lihtsalt juhus, kaubik ja üks VW Golf vedelevad siin hoovis koguaeg)

Paarutasin Oldsuga veidi Tlns ja hiljem Tlnst Loksale. Proovisin erinevate kiiruste ja kiirendamistega ning cruise'ga- käigukast toimib ideaalselt ning sõites 95km/h püsivad nüüd pöörded kenasti 1600rpm varasema 2600rpm asemel :)

Veidi on ära nihkunud oma kohalt see 'osuti' armatuuris, mis näitab käiguvalitsa asendit (P,R,N,[D],D,2,1)- otseselt see eriti ei sega ent lasen selle siiski hilisemate hoolduste käigus paika sättida.

Loodetavasti saab mõnda aega nüüd probleemivabalt kulgeda Oldsuga.
khm...minivan'i isu hakkab otsa saama... 26.02.2010
Nagu siinses mingis varasemas sissekandes olen maininud- oli Oldsu funktsioon toimida odava talveautona, lisaboonusena oleks olnud kasutada vajadusel 7 kohta+kärukonks, mis kallutaski otsuse selle auto kasuks.

Lollis sinisilmses kergeusklikkuses lootsin, et bensiin+süütevõti= sõidame... :D

Tegelikkuses on kujunenud Oldsust elustiilimasin just nagu mu Trans Am, erinevustena võib välja tuua, et Oldsmobile on kole, aeglane ning ma ei ole plaaninud teha sinna ulatuslikke rahasüste ega seda surmani enda omandisse jätta erinevalt Trans Am'ist, mida ilmselt ei plaani (niipea) müüa.

See minivan ostuhinna ja remondikuludega kokku maksab minujaoks juba üle 40K ning nüüd Tallinna sõites hakkas alguses vahele jätma/jõnksutama veidi aja pärast süttis ka service engine soon -tuli. Helistasin Karolile, kas ta saab korraks arvuti külge panna autole, et näha, mis viga kuid kõne ajal suri juba ka mootor välja :D

Õnneks olin just kohakuti Rekkamehe Bistroo'ga Peterburi mnt. ääres ning keerasin selle esisele platsile. Auto käivitus uuesti ning vahelduva eduga sõitis ka kuni AB'ni välja- vedas, et treileril ei pidanud seda paska vedama hakkama- Hullult ajab närvi kui tarbeauto lööb ajakava/päevaplaani sassi.

Mõne ajapärast hellas Karol ja väitis, et vigane on mingisugune pöörete lugeja kuid seda vidinat ei pidavat kohapeal riiulis olema ning selle saab kolmapäeval(3.märtsil)- loodetavasti saab siis ka auto korda. Osa pidi maksma ca 400 krooksu, loodetavasti ei ole selle vahetamine väga töömahukas ning saan samal päeval auto kätte.

Läheks juba siva teed kuivaks, et saaks Trans Am'i välja ajada ning selle helesinise stressikolde aiaäärde lükata/maha müüa.
Seni viga veel tuvastamata 07.03.2010
Peale seda kui minivan ära kõnges viimati (26.2) Rekkamehe bistroo juures, on seda AB's juba mõnda aega remotud. Esimesel korral vahetati vist nuka andur. Kui läksin autole järele, suri mootor peale 5 sekundilist käimist välja ega käivitunud enam. Jätsin auto sinna ning järgmiseks vahetati vist vända andur kuid ka see ei olnud viga lahendanud. Siis vahetati mõlemad- nii vända- kui ka nuka andur. Kui uuesti järele läksin, käitus auto täpselt samamoodi nagu eelmisel korral e. käivitus probladeta, käis 5 sek ja suri välja ega käivitunud enam seejärel. Jätsin ka selkorral auto sinna. Näis, millal see korda saadakse. Mul ei ole aega sellega jamada ja sinna iga paari päeva tagant sellele järele minna. Lähen mõneks nädalaks Eestist ära- eks peale seda ole näha, kas on korda saadud või mitte
Hetkel tõesti nagu tundub, et auto on justkui korras :S 20.03.2010
Nüüdseks on minivan taas kodus. Vigaseks kohaks osutus seekord süütemoodul. Koos tööga summeerus ca 3200,- krooksu. Hetkel pill sõidab. Kvatsen ilmselt selle autoga mõne ndla STHLM'is ringi vurada- selline ettevõtmine peaks liigituma juba khm...sadomasohismi valdkonda

Terv.
metsaerak

PS. a võibolla ei juhtugi midagi
Lihtsalt kerge korrastamine. 20.04.2010
Oli igav päev ning võtsin kätte ja lihtsalt pesin, korrastasin minivan'i. Keerasin kinni/õlitasin kõik loksuvad poldid, tiftid jne. kolksujad/nagisejad/logisejad. Kontrollisin vedelike tasemed.

Autot pestes märkasin, et surveka veejuga tõstab üles katusel olevaid kummliiste, mis asuvad katuseraamide all. Siit selgus, et ega need seal kaua enam ei püsi ilma kõrvalise abita ning ühel hetkel panevad lendu sealt maanteesõidul...
Peab nende kinnitamiseks miskit ettevõtma... vblla kahepoolne teip?
kummliistud katuseraamide all tahaks lahkuda hmm...kuidas kummliistud kinni sokutada?
Süttis ABS tuli. 24.04.2010
Jah, täna pärast ca 70km'st sõitu süttis ABS tuli ja ei kustunudki enam ära- pidurite töös mingit erinevust tunda ei ole ning visuaalsel vaatlusel ka kõik justkui normis.

Karol arvas, et anduri viga- eks mingiaeg peab seda siis vahetama minema.
bensuvargad Kristiine linnaosas :O 30.04.2010
Minivan oli ühe sõbra käes laenuks seniks kuni ta enda auto (98' T/A)tagasuundade ümberehituses oli.

Täna sain oma Minivani sõbra käest tagasi ja suundusin siva tanklasse.
Sõber oli just kurtnud, et krt su minivan joob rohkem kui tema Trans Am- kuna ma minivan'ga valdavalt maanteel ja rahulikku sõitu teinud olen siis ei osanud selle väite peale miskit tarka kosta.

Tanklas aga avastan, et krt, benakorki ei ole :S

See seletabki Minivan'i suure kütusekulutuse

...keegi ebard oli maja ees bena välja imenud ilmselt ja korgi minema lennutanud.
Jõudsin veel enne tööpäeva lõppu reedel Karoli juurest AB'st läbi tormata ja ostsin uue lukustatava benakorgi 260,- krooksu eest (see oli -20% hind)
Tänks Karol, hinnasula eest :)
uus kork. Bens on nüüd värdjate varaste eest lukutaga :)
paar kiitvat sõna ka minivan'i kohta. 02.05.2010
Olen siin ikka vahel laitnud minivani välimust ja laiskust kiirendusel jne.

Peab aga ütlema kiidusõnu kruusateedel sõidu kohta (mõnus mugav, pehme) ja väga hea magamiskoha kahele saab minivan'ist ka kui jätta vaid esimesed 2 istet sisse :) Mõnus on veel, et auto tagaosas on power outlet, mis võimaldas liita autokülmiku (laetuna külmade õlledega :P)

Kuusalus avakruiisi aftekal jäime ühe naisolendiga ööbima minivani- oli väga bueno :P
ka minivan käis ABCS'il. 12.07.2010
Olds võttis ABCS'ist osa minu sõprade kasutuses, vedades joodikuid ja kaasataritud kolu, toimis tubli transpordivahendina Haapsalus. Kuna Trans Am ilutses lossihoovis sees siis naistekruiis sai ka läbitud minivan'iga. Probleeme minivan'iga ei esinenud kui välja arvata, et auto lagastati natuke ära ja mingi naelake sõideti ühte rehvi, aga eks tegijal juhtub ikka :)
pärast vanuri piinamist ilmnes paar pisiviga 08.08.2010
Niih. Mõnus kolmepäevane Saaremaa roadtrip seljataga. Auto lastiks olid 6 inimlooma + 1 põnn ja kõikide arvukad kolud, telgid, söögid, joogid, grillimistarbed jne. Saaremaal sai maha sõidetud peaaegu 2000 km ja minivan pidas end väga kenasti üleval- teel Saarde kaotasime ühe "ilu" -kilbi, kruusateedel sõitmisest hakkas plekkvelgede roostese serva ja rehvi vahelt õhku läbi laskma ning selle tulemusena pidi aegajalt rehve pumpama (õnneks oli kompru kaasas, mingi nagin tekkis ka esisilda, seda oli aegajalt kuulda. Keskmiseks benakuluks arvestasin 10 lirtsu sajale- pole paha. Et reisijate kaasavõetud kolu maht oli oodatust palju suurem siis, et kõik ära mahuks autosse tõstsin kõik istmed esimesse asendisse, st jalaruumi jäi vähemaks, aga cargoruumi tuli juurde. Meil naisega ees istuda oli mugav- tagaistujad leevendasid olematust jalaruumist ja kolu alla mattumisest tulenevat ebamugavustunnet meelemürkide manustamisega :)
Kõik olid rahul. Seekord võin auto kohta põmst ainult kiidusõnu lausuda :)
naisolend roolis üks praamipiletita reisija e. jänes :) minivani offroad katsumused :) tühjenev rehv lähenev äike ...millele järgnes pakkimine ahvikiirusel :D minivan loobus ühest rattakilbist tegelane tuli autosse hiigelrahe eest varju hiigelraheterad ehk kokteilijää otse taevast :) naine roolis :) vana tankla metsavahetee ääres tangib AI-93'e :) full tank
ABS korras 12.10.2010
Mõni aeg tagasi hakkas aegajalt vilgatama ABS tuli kuni ca kuu hiljem püsivalt põlema jäi. Samas tundus auto kuidagi kahtlaselt laisk/uimane ning natukenegi gaasi andes kostus mingi klõbina/sisina vahepealne heli. Tühikäigul ja sujuval sõidul maanteel tiksus nagu kell.

Aegajalt oli kohaltminnes kuulda esisillas kerget naksuvat heli, mida varem justkui ei olnud kuulnud. Kuna Trans Am läheb kohe-kohe talvekorterisse siis oli aeg Oldsule tuul sisse puhuda.

AB's selgus, et midagi suurt viga ei olegi autol. Eelmine omanik oli ehitanud autole oranzhid tag. suunad ja nende jaoks oli vool valest kohast võetud, mis ajas ABS'i hulluks- see asi lahenes 2 tunni el. tööga :)

Lisaks avastati, et esisillas oli üks tolmukumm katki- lahenes uue määrde ja tolmukummi lisamisega.

Klõbistajaks/sisistajaks osutus lekkiv väljalase- lahenes sumbsi tihendi lisamisega.

Kokku summeerus ca 1600 krooksuks.

Karol juhtis mu tähelepanu, et õlivahetusest on möödas veidi üle 8000 miili :O (üldse ei tajunud, et sellise läbisõidu olen teinud juba peale õlivahetust, aga aeg lendab :))
Järgmisel ndll ilmselt läheb Olds siis veel ka õlivahetusse- siis võib talvele vapralt vastu minna, talverehvid (min. 2 a vanad) on ka olemas ja ootavad allaminekuvajaduse saabumist.
Õlivahetus 19.10.2010
Tehtud mootori õlivahetus AB's . Sisse läks 10w30 poolsünti 4,5 liitrit.
Odoka näit. 88700 miili

Filtri ja õliga kokku summeerus natu alla 700 krooksuks.
Uus heli. 02.11.2010
Tänasest alates on autol uus heli. Alates kiirusest 40km/h on kuulda juhipoolses esirattas kuminat/undamist, otse sõites ja vasakule keerates. Kui rool paremale keerata siis undamine kaob.

Samaaegselt on hakanud kohapeal rooli keerates (vasakule lõpuni välja) tunda andma katkendlikku rooli raskendumist e. kui rooli keerata siis nagu korraks on rool raske ja siis jälle rool kerge- nagu rool "jääks kinni" korraks vahel :S

Arvan, et tegu on ilmselt rattalaagri surmaga? GM Minivan'i foorumist võis lugeda nn. ajutise lahendusena rattalaagri keeramisest- see pidi mõneks ajaks undamise ära võtma. Uus laager maksab ca 1900,- ja tööhulk kataloogi järgi pidi olema ca 1h 40min. Vahetusel pidi tekkima vajadus mingi spetsiifilise võtme järele, mis välistab iseproovimise võimaluse :(

Hetkel rahhi ei ole- eks näis lähiajal. Õnneks on teine talveauto veel, mis päästab jalameheks jäämise eest.
Auto on endiselt alles ja täiesti toimiv :) 23.09.2012
Tere.

Pole siia vähemalt sada aastat ülestähendusi teinud.
Nagu pealkirjas mainitud on minivan alles ja toimib täiesti rahuldavalt. Viimases postis mainitud vead on ammu-ammu kõrvaldatud ning auto on vahelduva eduga kas pikalt seisnud Eestis või siis äkitselt tekkinud vajadusel probleemideta käivitunud ning tubli olnud, seal kus vaja. On olnud asendusautona kasutusel Rootsis kui mõni teine auto on ootamatult ära kõngenud või on olnud mõne mu sõbra kasutuses, kes autot vajanud, ka on kasutusel olnud siis kui tarvis treilerit sikutada.

Põmst võin viimase kahe aasta põhjal lausuda vaid kiidusõnu Olds minivan'i suunas. Ülesmäge sõites või kõvemini gaasile astudes klõbistab mootoris nats- millalgi tuleb lasta klapid üle käia.

kevadel oli Rootsis igapäevakasutuses ja vuras ca 2500 km kuus
Minivan jäi Kopli parklasse vedelema teadmata ajaks 30.10.2012
Minivan leidis taas kasutust Eesti külastamise ajaks ent teadmata põhjusel lõhkes maja ees seismise ajal rehv ning auto jäi ajanappuse tõttu Kopli parklasse katkise rehviga seisma. See on hea põhjus talverehvide ostuks. Ka on pika seismise tõttu salongis tunda hallituse haisu ehk tuleks teha keemiline pesu põhjavaibale. Eks tegeleb sellega siis kui selleks tekib aega.
autol all korralikud talverehvid 02.12.2012
Oldsul uued, st. taastatud naastrehvid (Vallai Formula C2), mõõdus 195/70R15 all ning tehtud ka põgus salongivaiba pesu. Väidetavalt on läbi ka kõik kollektori juures asuvad tihendid- nende vahetamisega tegeletakse siis kui olen ise tagasi Rootsi läinud. Olgu seniks remondimeestel jõul ja aastavahetus.
Sai tehtud kindlustus ning kuni jaanuari alguseni oleks vaja autot kasutada- masin on täiesti sõidetav ka praegu kuid kolle tihendite vahetuse tulemina peaks loodetavalt paranema auto edasiminek ja ka kütusekulu kuna hetkel sisistab ikka mõnusalt läbi, eriti kui ülesmäge sõita või korralikumalt gaasile astuda.
Olds minivan müüdud. 12.05.2014
Gaznet OÜ tegi ettepaneku, et oma auto nendele 900€ eest müüksin ja nii saigi otsustatud kuna auto vedeles kasutuna Eestis, Loksal ning kahju oleks olnud lasta tal seal maasse vajuda- hea auto oli.
Selle minivaniga olen tegelikult üsna vähe sõitnud ja selle aja vältel on see auto mulle maksma läinud ca 5000€ koos auto ostuhinna ja osade ning remontidega (kütust loomulikult kuludesse ei arvestanud).Seega eriti äss investment seda Oldsu osta ei olnud :) Natuke kahju oli autot müüa, kandis häid mälestusi :)
viimati oli aktiivselt kasutusel sept. 2012 Rootsis