Cadillac Fleetwood Eldorado Convertible 1973 |
Omanik: DevilDeVille |
Saabumine |
09.07.2009 |
Veeres täna õuele tõsine rotiprojekt - seest põlenud eldur. aistevahel on tal 500 cid +th425 - päevselgelt suurim seeriatoodangu ninavedune aparaat. Masin on paar aastat tagasi kalli kaasklubilase poolt täielikult restaureeritud, paraku läks üks teine aparaat kõrval põlema ja alles jäi see mida pildilt näete. Igatahes kogu tehnika on ülekäidud ja tulest puutumata. Model/style vastavalt 6L ja L67/E. Tehtud neid 9315 tk. |
|
Puhtaksrookimine ja doonorper*e |
27.07.2009 |
Kuigipalju sai põlenud träni seest välja roogitud ning välja otsitud 74 aasta doonorperse, koos igasugu plastmassinduse ja stangega. |
|
Doonorpärsia saabumine |
09.08.2009 |
Vahepeal asja tiba nühitud ja täna sai ära toodud doonortagumik. sellelt võtab siis tagapõlle ja katuse ning pagasiruumi vahelise plekilätaka koos hingede ja torsioonidega. järgmine nädal näitab ka uut stanget ja tulesid. kõik vajalikud bumper fillerid ja asjad kah olemas (plastmassipudi)
eks näis millas asja värvi alla saab
|
|
Stange |
20.12.2009 |
Tehtud-mõeldud, kohal ka ´74 stange. |
|
Puhastus, keevitus ja värv |
07.02.2010 |
Tänase seisuga masin värvitud. Vahetatud ka tagapõll ning osa pagasiruumi põhjast. Suht julgelt väidan, et sellise pinnakattega masinaid rohkem siinmail pole. Nüüd tuleb oodata materjali küpsemist ja saab hakata uut elektrisüsteemi ehitama.
Operatsioon ise algas reedel kell 17.30 ja kestis laupäeva hommikul 6.30 kanti, seejärel tunnike und ning viimane värvisurts lendas selga pühapäeva hommikul kella 03.00 paiku. Taaskord mõned tunnid tudimaal ning elukas tahkuma transatud ja ruumid endisesse ordnungisse seatud. |
|
Sooja garaazhi ja nokitsema |
03.03.2010 |
Niih, sai endid tiba liigutatud (loomulikult vigastuste hinnaga) ja selle tulemusena liikus Edlur sooja garaazhi - kevad pole enam kaugel, ning tuleb usinamalt näppima asuda. |
|
Kõike jms. |
29.03.2010 |
Eelmine nädalavahetus läks valdavalt tehniliste rikete nahka, sedapuhku suutsime natuke rohkem teha. Ülemäärast sodi natuke küljest roogitud ja tarvilikke asju peale pulbervärvimist ja niisama värvimist külge muditud. Tagaluuki proovisime kiilude ja makroflexikeevitusega natuke sirgemaks ajada, eks näis kas asjast ka tulu tõusis. |
|
Usteklaasid, juhtmekimp ja taguots |
03.04.2010 |
Kodanik kollaselt sai toodud küljeklaasid ustele, mida oli küll võimalik kinnitada kuid mis paraku kuuluvad ilmselt kaheukselisele Deville-le. Mikimaalt saabus uus 20-ne kontuuriline juhtmekimp, sestap said vana põlenu rudimendid välja roogitud. Alles jäid elektriakende juhtmed ja juhtmed kesklukumootoritele. Kapotiall jäid paika starterile jooksev pluss, geneka ergutusvoolu pluss, massid ja süütesüsteem. Kogu esituledega seonduv kimp säilis ka oma esialgsel kujul. Küljest sai kistud ka põhjaalune panzer. Tagaotsas paika sätitud stange kronsteinid, tiivapikendused ja tagaluuk. Ja siis uuesti küljestkistud, et pinnakate ühtlustuks üldisega. Loomulikult sai alla topitud eelnevalt tühjaks nõrutatud kütusepaak, mis seestpoolt õite värske välja nägi. Uued voolikud ja klambridki leidsid omale sobiliku koha. Uue kimbu paigalduseks tarvis veel hunnikut liimiga kuumliideseid. Paari klemmi vast kah. |
|
Välisperimeeter jms |
10.04.2010 |
Tänase seisuga välisperimeeter koos miinus juhipoolne tagumine gabariit ja tagatuled. Tuvastatud ja kohale tiritud eeskujulikud istmed. Sobitatud ja nuputatud ka. |
|
Juhipoolne päramine gabariit |
22.04.2010 |
Jõudis ka vahtralehemaalt pärale ja kinnitus omale kohale. |
|
Käivitus |
09.05.2010 |
Poolteist aastat seisnud kütus pole just parim rüübe, a käima tema läks ja sõitis kah, eks järgmisena saab mõnevõrra värsket 98-t koos injector cleaneriga sisse joodetud ning karpa ka ää pestud. Kapotialune elekter kenasti viimistletud ja esimese otsa tuled kõik toimima sätitud (tagumisi veel mitte, kuna pole kõigi tuledega veel isiklikult kohtunud. |
Vahepealsed arengud |
23.05.2010 |
Paigas tulede lülitus, salongiahju ümbertehtud juhtimine, erinevaid kronsasid genereeritud. Tänasega osastatud käärkatus ja puhastatud põlenud tack strip-idest (ilma Fein Multimasteri nimelise jupstükita poleks alla nädalat ajakuluks kujunenud). Algselt mõtlesime katuse pudinad külmgalvaanikasse saata, a töö käigus otsustasime pulbervärvimise kasuks, galvaanikasse läevad vaid katuseriivid. Põrandavaip peaks teel olema ja esiklaas sai ka Kuttila taatide abiga soodsalt leitud, vaja vaid ära tuua. |
|
Salongiahi |
24.05.2010 |
Tänasega lõpetatud maailma kõigeägedama salongiahju kustomiseerimine, kasutatud selleks 50 mm kanalka jubinaid (poognad, üleminekud, gofreeritud torud etc.) Omastarust sai jubeedev, igatmasti mittevajalikke avasid on üksjagu kinni pandud. |
|
Katusemootor ja armatuurindus |
30.05.2010 |
Siiapoole on teel ka käärkatuse tehase remondimanuaal. Mikimaalt tarvis leida veel mõned pudinad külgajamitele ning katuse liikumise mure peaks olema lahendet. |
|
Veljespecid |
06.06.2010 |
Lihtsalt meelespidamiseks:
Bolt Pattern (in): 5x5"
Bolt Pattern (mm): 5x127mm
Offset Range (mm): 45-55mm
Wheel Size Range (in): 15x6 to 20x8
Front Center Bore (mm): 70.3mm
Rear Center Bore (mm): 70.3mm
Stud_Size: 12x1.5 |
|
Klaasindusest ja muust |
16.06.2010 |
Olemas uus esiklaas ja vanad küljeklaasid. Katusemehhanismi osad pulbervärvitud. Vaip sirgenemas raskuse all. |
Katusekonstrui jms |
21.06.2010 |
Pühapäeval sai kokku monteeritud taastatud katusekonstruktsioon. Metallosad külastasid liivapritsi ja pulbervärvi pakkuvat Hekmato-t. Töö nagu alati eeskujulik. Kolm kaart said sisse uued tacking strip-id elik soome papi ribad, millesse hää katusekatet klammerdada. Silikooniga servad täis plödistet. Külgajamite tiguvõlli puksid tegi treial kapronist uued, paraku olid originaalid kandiliste servadega mida treipink ei tooda, sestap vahele tekitatud fikseerimise ja distantsihoidmise eesmärgil lehtterasest jubinad. Kõik puksid ja liigendid määritud ja läbiloksutatud. |
|
Haapsalus käidud |
12.07.2010 |
Enne Haapsalu üritust sai kena magamata öö veedetud, mille tulemina reedel läbitud ülevaatus ning asi Haapsallu veeretud. Joodud sai taaskord rohkem, kui söödud. Ja üleüldse oli lõbus ning eeskujulik üritus parima seltskonnaga. Tänaseks massin Harjumaal tagasi. Äärmiselt sügavad tänud valmimisele kaasaaitamise eest Suskale, Priidule, Intsule, Hendrikule, Virkole ja veel kõigile nõujajõuga avitanuile. Enesestmõista kõige suurema vaeva nägijaks cam79.
Nüüd jäänud veel mõnede detailide nahatamine/kunstnahatamine ning katusekatte paigaldus. Samuti mikimaalt tarvis kätte saada paar näidikut ning tihendit. |
Kevadist nokitsemist |
06.04.2011 |
Rooli leevendi nüüdsest uus, maha kistud kondisüsteem ja digitaalse näidikuploki paigaldus ka lõpusirgel - kütusenäidik, kell, voltmeeter ja tahhomeeter toimivad, veetembi andurile tarvis teha vahetükk, et istuks originaali idiotlight-i lüliti asemele. spido vajab kalibreerimist. paigaldet mehhaaniline õlirõhukell ning uus mootorimass ja ka aku massikaabel.
Igatmasti andurikaablite ja takistite jms jootmise lihtsustamiseks karaagesse tekitet Oomipoe külastamiseläbi ka "kolmas käsi", jääb kohe üks vabaks õlunaadi rüüpamiseks :)
Sügavad kummardused Kaidole tarvilise materjali eraldamise eest. |
|
Näidikute installist ja katusemajandusest |
24.04.2011 |
14 aprill 2011
Kuna olemasolev andur vastpaigaldet Acewelli digiarmatuuriga paarituda ei soovinud, tuli leida lahendus Acewelli anduri rakendamiseks. Jahutussärgis on keermeks 1/2" NPT, tarviliku keermekammi puudumine ei võimaldanud Acewelli anduri mõõtu igatahes tuvastada, kuid õlisurve 3/8" väliskeermega adapterisse ta sobis. Sammud said seatud Hydroskand-i ja mõningase otsimise tulemusena leitud ka lahendus. Ehk on järgnevast kellegile abi:
tootekood 70220608 - üleminek 1/2" NPT väliskeermelt R 3/8" väliskeermele
tootekood 70110206 - muhv 1/8" sisekeermega ühes ja 3/8" sisekeermega teises otsas
tootekood 56201723 - tihendusseib 17 x 23 x 1,5
Kogu asja maksumuseks õiglased 4,06 jewrot ja teenindus soliidne nagu alati.
Edit@16.aprill 2011:
Teatava rahulolematusega pidime tõdema ülalmainitud kombinahhuuni liigset pikkust, misläbi ei mahu see veepumba taha ära. Sellest tulenevalt saab ikkagi treimistöid teostav ametmees natuke leiba juurde, lisaks avaneb tal sujuvalt võimalus genereerida käärkatuse tiguajami hoova pukse. Oma koha leidsid apastraadi küljes peale mõningast veenmist ka katuse lukustite vastused tükkis päikesesirmide kinnitamiseks tarviliste õlgadega/võllidega.
Edit@22.aprill 2011:
Täna õnnestus väriseva käega pikemaks joota tembianduri juhe ja installeerida andur tükkis värskelttreitud adapteriga. Tosool sisse tagasi ja pettumusega pidime leppima lekete puudumisega. Asenduseks sai leitud vaakumileke sisselaskekollelt - konditsioneerinduse eemaldamise käigus ei märganud, et kondipumba tagumise kronsa üks polt istub otse kesk ämblikujalga :) Enivei, tekkis aktseptaabel tühikäik. Tehtud selle aasta esimene ring. Ütleme nii, et pole just palju mehi kes 2,4 tonnise Elduriga on 90 kraadiseid kurve läbinud kiirustel 109 kilu ja meetrit tunnis. Vist peab spidomeetri ära kalibreerima :) Aga veetemp väegade möistlik 92-94 kraadi ning õlirõhk tühikäigulgi ca. 40 psi. Kui nüüd pohmelo lahkuda suvatseks, saaks katusemehhanismi käima õpetama hakata.
Edit@24.aprill 2011:
Höhöö, õnnestus vist spido enambvähemb ää kalibreerida. Infoks siis kodanikele, kel ka soov Acewell 3251 nimelist digiarmatuuri kasutada - kasutusjuhendis piirdub spidomeetri kalibreerimise jutt ratta übermõõdu numbrilise väärtuse (mm) muutmisega, ise sai tuvastatud seadistuste menüüst järgmise nupuvajutuse alt kiri P - 001. Teades, et Acewelli enda kiiruseanduri magnet kinnitub rattale ergo 1 ring = 1 impulss, sai ehkupeale proovitud kombinatsiooni P - 015(praegu vaadates ilmnes et GM andur annab 16 impulssi täisringi kohta a seniilse pässi mälust oli hea ka 15 võtta). Tulemuseks eelnevalt 109 km/h kurvikiiruste moondumine ca. 45 km/h. Järgnevad katsetused HTC gepsu ja erinevate arvväärtuste proovimisega viisid hetkel numbrini P - 028, tundus suhtkoht söödav näit tulema. Kuna kindlustust polnud, ei hakanud maanteele trügima ühtlasel kiirusel jändama, küll jõuab hiljem korraliku Garminiga katsetada. Vähemasti tundub, et õige koht torkimiseks on leitud. Suur asi seegi väikese inimlooma jäuks. |
|
Katus peal |
28.05.2012 |
11 tundi pusimist ja katus peal. jäänud veel paar tihendit ning klaaside regull. |
|
Tihendid paigaldatud ja klaasid reguleeritud |
03.06.2012 |
Nagu pealkirjast järeldub, said paigaldet katuseääre tihendid, a-piilari tihendid ja vahetatud kolmnurkakna tihendid ning reguleeritud klaasid nii, et sobituvad omavahel ja katuse ning a-piilari tihenditega. Ühtlasi kokkulapatud ka sisu - käetoed/kõlarikarbid polsterdatud-nahatatud-kunstnahatatud ja tagaistujate kõlaritele mingid Signati katted tekitet. |
|