www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud > Chevrolet 1500 SILVERADO 1989


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (32) tagasi

 Chevrolet 1500 SILVERADO 1989

 Omanik: spiritualrob

Unistasin Chevy kastikast 12.04.2002
Chevy Stepside Silverado sai mu kinnisideeks 2002 aastal Rootsis tööl olles, kus sai lähemalt näha-kuulda-katsuda ühe oma kolleegi Henke sama margi USA truck'i. Kiindusin sellese neljaveolisesse kastikasse silmapilkselt ning andsin endale tõotuse, et ühel heal päeval on mul Chevy 1500 Stepside Silverado 4x4 5,7 liitrise mootoriga.

taustal väljavalitud chevy taustal minu tulevane chevy
Unistuse täitumine 05.08.2004
Nüüd, paar aastat hiljem taas Rootsis tööl olles, otsisin netist müügikuulutusi kuid ühel või teisel põhjusel ei sobinud mulle leitute hulgast ükski auto(hind,asukoht,konditsioon jne.), kuni läksin küsima ühest firmast, millest ma igapäevaselt tööle-koju teel mööda olin sõitnud ja näinud seal seismas üht sellist truck'i.

Selle firma nimi oli ACEPERFORMANCE CYCLES (tsiklimehed, checkake välja!)
www.aceperformance.se
PS. Avastasin selle saidi pildikogu piltidelt oma trucki paarilt pildilt (natu ülevalpool)..


Läksin siis sinna firmasse ja käisin oma tüdrukuga ümber auto kui avastasime, et meie tegevust jälgivad 2 tätoveeritud kappi.
See auto ei olnud müügis,siiski läksin meeste juurde ja avaldasin soovi seda Chevy't osta. Omanik võttis nädala mõtlemisaega ja lubas siis helistada.
See nädal ootamist tundus väga pikk aeg olema,lõpuks, olles oodanud veel kaks päeva, käisin kohapeal ja mees oli raske südamega nõus oma truck'i mulle müüma (minupoolt pakutud hinnaga), kinkisin peremehele veel Eestist kaasaostetud Saku ROCK 6pack'i, mille üle oli tüübil hää meel.(Siinkohal olgu öeldud, et mats ostis endale asemele 2003 a GMC Sierra Ext. Cab 4x4, mis oli väga ilus ja performance-varustusega)
Veel samal õhtul (oma unistuse sain teoks teha augustikuu viimasel päeval, 2004 aastal.)vormistasime auto minu tädi (kes on rootsi kodanik)nimele ja võisin sõita oma tädi koju Märstas, kus ma sel ajal Rootsis olles elasin.
relv lõpuks käes
paar linki.. 06.08.2004
Sellised veljed nagu minu autol saad siit:

www.americanracing.com/browse_all.asp





lähedalt ka pilt:


asp.americanracing.com/dealerline/blackimages/mega/m172.jpg




Sellise kastikatte nagu minu autol võid saada siit:

www.trucker.se/

Lähedalt pilt konkreetsest tootest:

www.trucker.se/bilder/53.jpg
Proovisõit 31.08.2004
Esimene emotsioon oma truck'i roolis oli võimas-keerasin süütevõtit ja tume V8 kõmin paitas kõrvu-mu näole venis lai, rahulolev naeratus, auto gabariitidega oli algul raske harjuda, roolitagant vaadates tundus see auto nii suur ja kõrge ning ei tajunud kui kaugele jääb teeserv kõrvalistujapoolsetest ratastest, tundus, et sellega ei mahu kuskilt läbi, seega töristasin kitsastest kohtadest aeglaselt nagu vanaema :)

Järgmisel hommikul oli vaja kohe hädasti sõitma minna, tuhin oli nii suur.Sõitsime tüdruksõbraga mööda külateid Sigtuna lähedal,sai proovitud tiba burnoutida ka- see truck lasi asfaldil ketsi nagu jää peal- mul puudusid varasemad kogemused nii suurte mootoritega (eelmine auto oli olnud W123 Mersu 2,4 diisel :)), millest ka selline erinevus, igatahes olin väga rahul, sai ka maastikul poris sõitu proovida -aeglast ja kiiret nelivedu, kõik töötas laitmatult ja relv ei köhatand ka kui sügavast porist läbi ronis.
sai proovitud
Esimesed tagasilöögid-bensupaagi leke. 05.09.2004
Tundsin auto juures olles bensu haisu ning avastasin, et benapaagi juurest tilgub kütust.Vurasin siis veel Rootsi maanteid, helistasin kohe kohalikku GM service'sse, kirjeldasin olukorda ja küsisin, kas paak on katki?Sealt öeldi, et kindlasti paak katki ei ole kui ma ei ole kännu otsa sõitnud, et on roostes hoopis torud, mis kulgevad benapaagi korgi juurest paaki (olla tavaline viga, selle auto puhul)ning pakuti mulle müüa uusi torusid, mis kahjuks olid ühes tükis bensupumbaga ning hinnaks ca 5000 SEK'i (sel ajal u 8700 EEK'i).Mul meel mõru,hind tundus väga ülekohtune.
Hellasin TLN'a Top Partsi, kus lubati, et neid torusi saab keevitada ja tööhinnaks tuleks u 900 EEK'i,meel kohe jälle hea,leppisin aja kokku (12.nov.2004), et Eesti jõudes autot remoda, öeldi ainult, et on väike risk, et auto võib küdema (põlema) minna-ostsin tulekustusti.
Teine tagasilöök-vesi läks keema. 06.10.2004
Oli minu sünnipäeva õhtu kui olin just töölt koju(Märsta,STHLM'i äärelinn) sõites autot hoovi keeramas kui näen, et jahutusvedeliku temp.näidik on üle saja ja kapoti ääre alt tuleb auru! Ruttu mootor seisma ja kapott lahti, selgus, et radika ülemise veevooliku kinnitusklamber puudus ja seetõttu oli gaasi andes kummivoolik geneka labade vastu käinud ja genekas kummitorusse augu sisse söönud.

Järgmisel hommikul sai käidud Spangas HANSEN RACING'us, kust sain uue vooliku (GM van'i oma),hind 160 SEK (278 EEK). Sõit võis taas jätkuda.
Kolmas tagasilöök-parempoolse poolassi tolmukumm katki. 30.10.2004
Vanu ülevaatuse pabereid sirvides/veerides, sain ma oma puudulike teadmistega rootsi keelest aru, et miski kaitsekumm kuskil on katki-lasin oma tädil selle paberi ära tõlkida ja leidsin vigase koha üles.Jälle HANSEN RACING'usse ja sai ostetud kõik kummilutid esisillale uued, + õlifiltrid jne. (ei teadnud siis, et kuidas Eestis USA osade saadavus on).
Küsisin eri autoservice firmadest, et neid kaitsekumme vahetada, enamus kohtadest öeldi, et neljaveolisel pidi see nii sitt töö olema, et ei viitsi teha, pole aega jne. Lõpuks leidsin firma,kus oldi nõus tegema,aga küsiti 2000+ SEK'i ja mu käsi ei tõusnud seda raha maksma sellise väikese töö eest(nii ma arvasin).Kuna olid kuivad ilmad,otsustasin Eesti minemiseni kannatada ja seal teha lasta.Reserveerisin aja TOP PARTS'is Imre juures 1'ks novembriks.
Tehtud tööd TOP PARTS'is 01.11.2004
Sai vahetatud mootori- ja käigukasti õlid-filtrid. esisilla tolmukumme ei vahetanud, kuna selgus, et esisilla simmerlingid olid ka läbi ning otsustasime vahetada kogu kompoti ühe korraga.Simmerlingid telliti ära.
Sillaremont. 12.11.2004
Simmerlingid olid nüüd USA'st kohal-vahetati simmerlingid, kõik tolmukummid ja kuna piduriklotsid olid ka otsakorral ja need laos olemas, sai ka need uued pandud. Esisld korras ja kuiv, pidurid tunduvalt paremad.
Lubatud oli ka bensupaagi (või paagi torude) remont, aga mehaanik Imre väitel (paagi mahavõtmiseks oli kulunud 3 töötundi) olid torud ideaalses korras ja paak täiesti mäda-pakuti võimalust tellida uus benapaak hinnaga ca 5500 krooksu..pappi polnud ja jäi seega tellimata (paak lekkis vähehaaval edasi)
Kütusepaagi ja piduritorude remont. 17.12.2004
Tundus, et olen TOP PARTSIST "lohu" ära saanud( mulle üritati mingi 5 olematut töötundi ja midagi veel kaela määrida)õnneks, pärast pikka vaidlemist ja selgitamist maksin ikka enam-vähem õige hinna.

Seega otsustasin sinna enam mitte minna ja hakkasin otsima teisi firmasid, kus USA autosid remonditakse. Üks mu tuttav (kes ise ka igati autondusega kursis) soovitas American Beauty't Madara tänaval ja kuna see oli sõbra soovitus ning teeninduse tunnihind ka soodsam,läksingi oma lahendamata murega sinna.
Selgus, et bensupaaki poldud TOP PARTS'is maha võetudki (kinnituspoldid olid kinni roostetanud) ja väidetavalt korras bensutorud olid täiesti läbi roostetanud.

Kui paak maha võeti, selgus veel, et tagumised piduritorud olid ka läbi roostetanud,tuli needki välja vahetada.

Bensupaaki minevad torud sai teha piduritorudest ning välja vahetatud ka piduritorud.
Mulle meeldis, et näidati üksikasjalikult ära, mis auto juures tehtud oli.
Töö aus ja korralik.
Rävala parkla hävitustööd minu auto kallal 03.01.2005
Parkisin oma truck'i Rävala parkimismajja ja sissesõidul tuli tõkkepuu mu autole peale, esimest korda hakkas tõkkepuu alla laskuma kohe kui kabiini osa oli tõkkepuust möödas jäin seisma ja poom läks üles tagasi, jätkasin taas parklasse sissesõitu kui järsku mu naine kõrvalt hüüab, et tõkkepuu kukkus autole peale-ma polnud kolinat kuulnud (V8 teeb ju korraliku mootori mölinat)ja olin seega edasi sõitnud, nii et poom vedas umbes 50 cm pikkused jutid kasti serval värvi sisse.Odavalt ajas närvi raisk!
Läksin parkimiskassasse ja kirjutasin kaebuse ning hüvitisnõude ja vaatasime turvameeste/muude asjapulkadega turvakaamera videot, kus oli selgesti näha poomi kukkumine auto peale.
samas parklas oli veel mingi poleerimise firma, kust matsid tulid kaesid ka perra ja ütlesid, et seda kriimu välja poleerida ei anna-tuleb üle värvida.
Hiljem tuli miski kõrgem boss ka kohale (Tõnis Müller, Rävala parkla juhataja), kes tegi pilti mu autost ja ütles, et mingit probleemi pole, et ma lasku auto korda teha ja tulgu arvega kohale, et nad siis maksavad välja.
Ühiselt arvasid seal "tarkpead", et mu auto olla "liiga suur", et süsteem läks lolliks (arvas, et 2 autot on vms.)kuigi kõrgusepiirangu märk parklasse sissesõidul on 2,1 m ja mu auto umbes 1,87 kõrge.
Võtsin värvimise hinnapakkumised paarist eri firmast, mis Chevrolet'te müüvad- keskmine hind tuli u 6900 krooni,aga kuna ma pidin koguaeg autoga Soome vahet käima, oli värvimist keerukas organiseerida. Hellasin umbes 1,5-2 nädalat pärast juhtunut Tõnis Müllerile, et tööde maksumuse määr talle öelda, ga ta ütles kohe, et nad ei kavatse niikuinii sentigi maksta, et kaevaku ma kohtusse kui tahan (asjalik vana-minu pettis küll õnnetuse päeval ära-vaatasin, et viisakas ja osavõtlik mees, vabandas ette ja taha)ja viskas toru hargile.
helistasin siis TLN'a linna probleemide telefonil,kust soovitati menti helistada, sealt omakorda öeldi, et nii vana asi ja et oma lollus-oleks kohe pidanud mendid kohale kutsuma ja juhtunu fikserima. Nii palju siis usaldusest. Valus õppetund oli..jääb vaid loota, et karma seadused toimivad..
Oli neli ja pool kuud muretut sõitu 18.04.2005
..kuni

Soomes tööl olles avastasin, et umbes auto keskkohast tilgub väga vähesel määral õli, aga ei saanud aru, et mis õli see on.

Lisaks hakkas ninna piduri/siduri kärsahais kui olin mõnda aega kiirteel sõitnud. Piduritrumlid/kettad kuumad ei olnud.Panin aja kinni American Beauty'sse Karoli juurde ja sõitsin autoga Soomes võimalikult vähe.

Hiljem AB's selgus, et käigukasti tagumine simmerling oli läbi ja sealt oligi õli tilkunud sumbsi peale, millest ka kärsahais tingitud oli olnud.

Vahetatud sai käimakoti simmerling ja ka tagumine kardaanirist, kuna see oli kinni jäänud.
Auto jälle korras.
Salongivalgustus ja raadio kadusid tagant ära. 30.04.2005
Arvasin kohe, et kaitse läbi ja ostsin Prismast (piimapoest saab USA autodele osi küll ;) ) uued. Olles kolm kaitset järjest läbi kärsatanud, sain aru, et kuskil on "kala" (lühis) sees.
läksin siis jälle Karoli juurde AB'sse (väheseid firmasid kui mitte ainus, kus minu auto jaoks skeemid olemas-muud tegelevad nende Daewoo-Chevydega rohkem vist).

Selgus, et katusel oleva tel. antenni tihendi vahelt oli vett salongi tulnud ja otse laelambi peale jooksnud-lambi sisu oli känkraks sulanud. rahanappuse tõttu jäi esialgu uus valgusti tellimata ja juhtmed ühendati lihtsalt kokku, te saaks cd'd kuulata vähemalt.
salongivalgusti sulas ära.. antenni juurest tuleb vesi sisse
Tagasilla differ läks pooleks! 15.05.2005
Mingil ajal hakkas tunduma, et rooli paremale poole lõpuni välja keerates ja samal ajal sõites blokeerus parempoolne tagaratas.
Olin enne seda Kristiine parkimismaja viimasel korrusel tiba burnoutinud ja päev varem Peterburi mnt. "auklikel treppidel" sõitnud.
Aeg jälle Karoli juurde kinni AB'sse, kus selgus, et tagasilla differ on pooleks ja prognoositav kulu oli umbes 9-10 tuhhi.
Hullult võttis meele mõruks. Karol tellis USA'st jolkara ära (olin enne veel tqhq.ee foorumis küsind, et kas kellelgi/kuskil ei vedele sellist osa, aga vastuseid ei tulnud) ja Karoli arvates ei ole ka siiani Eestis 4x4 Silveradot veel lammutatud.otsutasime siis uue osa kasuks, mille hind tuli 7488,- EEK + töö umbes 2K
Auto jälle korras. 17.06.2005
Differ oli USA'st tulnud juba 30 mai, aga ma olin Soomes ja seega remont venis.
Tänaseks on jälle auto korras ja tugevam differ sees :)
Polnud ammu oma autoga sõitnud, siis cruisisin mõnuga suvises Tallinnas ja käisin ka Mäepealse ARK'is küsimas paberite ja auto tehn. näitajate kohta, et kas selle Eesti registrisse saab-öeldi, et peaks saama, aga kuna tööpäev hakkas lõppema, soovitati mul minna homme Saue ARK'i-see olla laupäeviti avatud.

PS. Nägin veel Koplis Conv. Viper'it ja Vabaka ristis Mustangi burnoutimas!
kõik toimib auto korras
kohad, mis vajaksid hädasti tegemist 20.10.2005
Siin pildid minu auto kõige kriitilisematest kohtadest..
juhipoolne kabiininurk juhipoolne koopaserv  kulunud käepidemed katuseserv eest roostes kastiluuk kastiluugi käepide näidikuploki korpus katki iste katki pea olematu sumbs keegi noku on kriipinud roostes tuledekinnitused roostes ukseservad roostes tagastange salongivalgusti sulas ära stange kõver,nurk keres kole,õline ja roostes mootoriruum
USA'st saabus mu FLOWMASTER sumbs 07.11.2005
Sain Karol'ilt (American Beauty) teate, et mu sumbs on kohal.siit saab seda näha:
www.flowmastermufflers.com/products/index.php?main_page=product_info&products_id=3714&zenid=674371c17f38137199b2afa3d86d3662

ja siit selle häält kuulata:

www.flowmastermufflers.com/70_series.html

klikkides pildi all olevale nupule "sound clip"
Sumbsi installimine 22.11.2005
Viisin oma truck'i AB'sse...jäi ainult oodata pikki tunde õhtuni kuni auto kätte saan..
Enne nägi välja selline:
enne oli selline rooste ja ajahammas on teinud töö
Sumbsi installimine valmis 23.11.2005
Minu truck'ile installiti FLOWMASTER FORCE II (system 17125) summutikomplekt.Tööd teostas vana hea AB.Lisaks kohendati pidureid, vahetati õhufilter ja rihm.
Uue sumbsiga (ja õhufiltriga)on truck'il hoopis teine minek ja käib ühtlaselt (nagu V8 peab).Mina jälle rahul ja õnnelik :)
single rear exit tailpipe üle tagasilla uus 70 series big block muffler uus muffler ja esimene toru üle tagasilla
Mõned osad välja vahetatud jälle.. 10.02.2006
Hiljuti vahetatud rihm hakkas mingil põhjusel narmendama ja tagapidurid lakkasid töötamast.
Selgus, et geneka laagrid olid "kotti läind" ja tagumine piduritoru vandus roostele alla.

Viisin siis auto jälle Madara tänavale, kus ta ikka vahel kontrollis/ravil käib. Vahetati pisemaid vidinaid: uus rihm, pingutusrull, paar laagrit ja pidurutoru.

Nüüdseks vahetatud amordid :) 28.03.2006
Kuna vanad amordid olid pehmelt öeldes väga väsinud (vahetamisel selgus, et üks esiamort oli lausa pooleks!!), oli viimane aeg välja vahetada minu truck'i amordid.
Väljavalituks osutusid Rancho RS5000 amordid, mis nüüdseks ka autol all. Sõit on jälle smoooth.. :)
vanad amordid vana Rancho RS5116 tagumised Rancho RS5119 esimesed uus tagaamort tutikas tagumine
USA'kate kevadkruiis 28.04.2006
pildilink:
www.flickr.com/photos/81282787@N00/sets/72057594120870673/
cruisimiseks valmis
jupike liikuvat pilti mu truck'ist:) 03.02.2007
video.google.com/videoplay?docid=-8742229025934096810
hunumunu 26.02.2007
Auto ning enda meeleheaks sai täna AB's ülekäidud tagapidurid, kõrvaldatud rooli igas suunas loksumine :), tehtud mootori diagnostika. Ka sai antud sisse tellimus benapaagi ning seisupiduri trossi hankeks Mikidemaalt :D
kevadpuhastus/värskendus... :) 15.03.2007
Viimase paari päeva jooksul olen(koos sõbraga)teinud oma auto salongile keemilise märgpesu (keemia teeb imet!) ning tooninud klaasid (ei tahtnud enam "akvaariumiga" sõita ja päike ei küta nüüd autot enam kuumaks).

Kes tahab parandada oma auto "tuju" (ja välimust) , siis minu käest saab mainitud teenuseid osta ;)

usaraud.ee/?id=23_70_72_14

Mõned klõpsud sai ka tehtud "kevadtöödest" garaazhis ;)
veel toonimata... mina=toimekas ja asjalik :D küljeklaaside pesemine, tagaklaas toonitud... ;) tagaklaas valmis, küljeklaas pestud, valmis kiletamiseks... kammime kile korralikult kinni... Masters@Work  ...fööniga sooja :) 1 2 5 6 3 4 7 8 9
pakk ameerikast :) 22.03.2007
USA'st jõudsid kohale mu benapaak ja seisupiduri tross. AB'sse aeg kinni 3.4.2007
Minu Chevroletitar'i tervis halb:( 24.03.2007
Iseeneslikult hakkas täna mootor "kummaliselt käituma"- tühikäigul käib enamvähem, aga kui natukenegi gaasi puutuda, hakkab plödisema, silindrid oleks justkui tagant ära, kahel korral mootor lausa suri välja. Ka süttis SES tuli, mis põles u 40sek siis kustus ja süttis mõne ajapärast taas...
3.4. läheb kontrolli- seniks diagnoos teadmata:(
autu tervis jätkuvalt halb :( 03.04.2007
Täna sai viidud Chevroletitar AB'sse. Benapaak võeti maha ja minu meelepahaks selgus, et benapumba küljes olevad torud olid täiesti roostes, mis põhjustas auto jäämise Madarasse määramata ajaks. Karol lubas uurida, kas neil seal hoovipeal keegi (mingi teine firma oli, mitte AB) suudaks ehitada uued torud benapumba külge- varasemalt on samade tegija´te poolt asendatud pumba kaks toru piduritorudega...
Kallikene taas kodus... 18.04.2007
Nonii..:)
Sain täna auto AB'st kätte. Selgus, et telliti kogemata natuke vale benapaak ning sellest tulenevalt läheb u 2 nädalat veel, enne kui paagi saab vahetatud. Küll aga vahetati benapump, mis oli olnud mootori ebaühtlase töö põhjustajaks. Lisaks vahetati välja seisupiduritrossid (kõik 3)

Välja tuli ka uusi "kiireloomulist reageerimist" vajavaid vigu- pidurid on hetkel ikka väga nögad mu autul. vaja vahetada:
esim. pid. kettad
tag. pid. trumlid ja -klotsid


Kuni uue remo teostamiseni saan autoga sõita, nii et põle ullu;)
Täna truck'i pestes tõdesin taas, et karjuv vajadus on keretööde ja värvimise järele, a pean selleks esmalt raha "koguma" :D
Pealegi kevad/suvi ei soosi auto seismist/töös olemist kuskil garaazhis, selle asemel et käia vastavatel üritustel ja ringi chillida autoga...
jätkub...ee, umbes kahe nädala pärast äkki;)
benapump
ehhee... 29.05.2007
Bensupaak ka nüüdseks vahetatud- enam ei pea tilgutama tanklas 20l kaupa vaid võib mõnuga paagi bena täis solistada;)

Lisax vahetati AB's paremp. pooltelje tolmukumm.

Lähiajal plaanis korda teha:

*tühikäigu pöörded kõiguvad- väidetavalt mingi elektri-kala?

*õlirõhu andur vahetada- lekib ega tööta

*suurem pidurite korrastus- esim. kettad+klotsid ja tag. trumlid+klotsid uute vastu vahetada
kahtlane undamine :( 05.06.2007
Nonii.

Minu Chevroletitar kapriisitseb taas. Nimelt lahtise aknaga sõites hakkas kostma undamist. Esialgu mõtlesin, et see tuleb sõitmisest A/T rehvidega päikese toimel sulanud asfaltil...oh ei, kaugel sellest.

Undamine läks valjemaks ning avastasin, et kui jalg gaasilt tõsta, läks häiriv heli veel tugevamaks. Arvasin siis et midagi käib ehk kuhugi vastu kuid ei leidnud sellest mingeid jälgi.

Järgmisel hommikul tööle sõites hakkas kostuma ka metalli heli :(

Assa raisk, mõtlesin ja viskasin auto alla sirakile. Differ oli õli välja loopinud :(

Auto läheb AB'sse 18. juunil, kus viga leitakse ja karistatakse (kui minu finants võimaldab). Loodetavasti piirdub asi laagri (ja)või tihendi ostuga.

U 1,5 aastat tagasi ostsin juba uue tagasilla diffri(ca 13K), mis pidi olema spetsiaalselt burnoutimise jaoks loodud- kurb oleks kui see nüüd minu "vanaemaliku" sõidustiili juures ä laguneks...

Uuut infot tuleb kohe kui minu "haige kaunitar" on diagnoosi saanud.
Chevroletitar rolls again :) 18.06.2007
Auto AB's taas sõitma pandud- õnneks piirdus asi teo laagrite (2tk) vahetusega, differ oli korras. Kogu töö maxumus 4K.

Öeldi, et hädavajalik oleks vahetada kiiremas korras ka poolteljed...seekord jäid need vahetamata rahapuuduse tõttu. Samal põhjusel jääb minu auto nüüd seisma vist pikemaks ajaks :(

Teile aga mõnusat USAautosuve ja lahedaid üritusi...