|
Autopäevikud > Chevrolet Camaro 1980
|
Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (10) |
tagasi |
Chevrolet Camaro 1980 |
Omanik: Peeter82 |
aprill 2008 |
01.04.2008 |
Sügisel sai siis selline elukas ostetud.
Eesmärk nr. 1 on temaga tänaval sõitma hakata.
Eesmärk nr. 2 on kiirendusvõistlustest osa võtta C-klassis.
Ise olen seni teinud:
- paigaldasin ATI Treemaster konverteri. Tellitud vastavalt auto parameetritele.
- vahetasin kütusepumba (Holley Blue pump)
- vahetasin käigukasti kaelatihendi
- paigaldasin roolivõimendi. Torud said kõik keermesliidetega.
- tagasillale uued piduritorud ja silindrid
- ehitasin summuti - X-pipe, 2 Flowtech Warlock potti, kõige lõppu Purple Hornie resokad. Summuti on flantside ja poltliidete abil lihtsalt eemaldatav.
- pooleli on põhja korrosioonitõrje + värvimine. Päris palju oli auto ehitamise käigus jäänud keevituskohti, millel polnud mingit korrosioonikaitset. Kõigepealt tegin põhja mõlemalt poolt roostemuunduriga üle, siis krunt, värv ja lõpuks mastiks.
- katsin mõningad armatuuri ja sisu osad nahaga. Tõin Tepingust 250 eegu eest nahka ja alusmatti, lihtsamate tükkide katmisega saab vabalt ise hakkama.
- vahetasin esitule.
Vaja veel teha:
- istmed sisse (lähevad mu eelmise Camaro omad)
- uus rool külge
- kojameeste süsteem ja signaal külge, juhtmed neile vedada
- esiklaas vahetada (sain Erkki käest tasuta enam-vähem korraliku klaasi)
- esitiib ja uks värvida.
- uus aku osta, jm pisiasju veel.
Mootor:
Stock 2-poldi plokk
Stock vänt
Stock kepsud ARP poltidega
Hyper kolvid
Moly rõngad
Stock õlivann
Edelbrock Performer RPM rect. port plokikaaned
Edelbrock Performer RPM Air-Gap sisselase
Mighty Demon 850cfm karburaator
Crane hyd. roller nukk
Rullnookurid
Keraamiliselt kaetud pikad torukollektorid(Erkki kattis)
MSD Digital 6+ süüteboks
MSD Blaster-2 coil
MSD Pro-Billet jagaja
MSD 8.5mm juhtmed
Õlisurve turvalüliti(kui õlisurve kaob, jääb mootor seisma - lülitab kütusepumba ja süütesüsteemi välja);
Genekas kroomitud korpusega
Summit'i Scoop
Edelbrock alumiiniumist veepump
Mootori pani kokku Erkki.
Howe Racing radikas(kõige suurem, mis sinna mahtus)
Flex-A-Lite dual fan(reguleeritava termostaadiga)
B&M käigukasti õliradikas
Käigukast:
TH400 Siseelust suurt ei tea. Erkkil oli ta 800hp blower-BBC otsas.
ATI Treemaster konverter 3800 stall 'iga
Õlitemp'i andur lisatud.
Veermik:
Competition Engineering Ladder-Link vedrustus
CE reguleeritavad amordid
Coil-over vedrud
3.42 Rickmond Gead peaülekanne (tänavale OK, võistlemiseks võiks aeglasem olla)
PowerTrax sillalukk(normaalasendis lukus, keerates tiksub läbi)
C-clip'i elimineerijad
Stock poolteljed
Pikad rattapoldid
Ees CE reguleeritavad amordid
Tagasillas kõik metallpuksid
Esimene ja tagumine poolraam ühendatud(sinna kinnituvad Ladder-bar'd);
Salong:
B&M Megashifter
RCI iste ja istmekate
MOMO 5p vööd(camlock tüüpi)
CE turvakaar
Autometer Ultra-Lite näidikud - spidokas, tahhokas, A/F ratio, bensu tase, mootori temp, kk õli temp
Kütus:
Holley Blue pump
Inline filter
RCI paak(kütuseanduriga, ilma vahuta),
kütusevoolikud kõik teflonsisu ja metallrüüga
Muu:
Peavoolu ja massilüliti
Weld Racing Pro Star 8x15" veljed
Tänaval Mickey Thompson 8x15" veljed
3" eemaldatav topelt väljalase, Flowtech Warlock potid,
taga lisaks Purple Hornie`d
|
mai 2008 |
08.05.2008 |
Täna sai esimest korda üks pikem sõit tehtud. Oma 50 kilti linna peal. Roolivõim ei tööta, sumps koliseb vastu põhja, pidurid vaja õhutada. Muidu kõik OK :)
Kui need asjad korda saab, siis on vast täitsa mugav kulgur :)
Viimasel ajal tehtud:
- paigaldatud istmed + juhtmed el. juhiistmele
- kojameeste süsteemile ja signaalile juhtmed veetud
- uus aku ostetud
- genekalt akuni uus jämedam laadimisjuhe veetud. Nüüd laeb ka :)
- esiklaas vahetatud
25. mai: Käisime BHRA testipäeval.
Lootsin sõita 11 sekundi sisse. Tulemus ületas kõik ootused!
1. sõit: ei julgenud gaasi põhja vajutada! Aeg siiski 11,75; 180 kmh, 60 feet 1,736.
2. sõit olin juba julgem. Stardis läks kumm liiga palju ringi,
60 feet 1,817, aeg 11,379; 196,29 kmh
3. sõit kõik klappis. 11,253; 1,727; 196,2.
Varu on veel omajagu, kuna pidurid ei pea (ilmselt peasilindri mansett) ja burnouti teha ei saanud. Start 2000 pöördel või vähem. |
|
31. mai: Speedest Nightrace, Haapsalu |
16.06.2008 |
Läksin võistlusele tagasihoidlike ootustega, minimaalselt lootsin eliminaatorisse jõuda ning maksimaalselt esimese kolme hulka.
Küsimärk oli Imre Tiido Chevy Chevelle`il ning Jussi Kautto 550 KW Audi RS6-l. Kõvad konkurendid olid Hunt ja Levo.
Lõpuks selgus, et Imre Tiido ei osale tehniliste probleemide tõttu.
Kaks esimest ajasõitu läksid täpselt ühte "auku" - aeg 11,21. 60 jalga 1,66-1,69 sek.
Kolmas sõit tuli ajaks 11,13; mis peaks olema hetkel C-klassi rekord. 60 jalga veel veidi parem 1,65. Sõitsin rehvirõhuga 0,5 bar.
Lõppkiirused 194-196.
Ajasõidud võitis Levo Laumets Viperil, ajaks 11,06.
Eliminaatori esimene ring Kristin Vürsti Corvette vastu oleks peaaegu närvitsemise nahka läinud. Unustasin stardis stallida ja järsult gaasi vajutades poos hetkeks mootori kinni. Reaktsioon 1,1 sek ja lõpus võitsin koos reaktsioonidega 0,107 sekundiga. Aeg 11,487. Edaspidi sundisin end rahulikuks ja sõidud tulid ka paremini välja.
Teises eliminaatori ringis oli vastaseks Fred Vali Camaroga.
Vastane läks riskile välja ja võttis punase tule. Minu aeg 11,238; 60 feet 1,66.
Olingi poolfinaalis koos Alari Hundiga. Kuna eliminaator oli 12 osavõtjaga, siis kolmas koht oli juba käes. Jussi Kautto oli esimeses ringis võtnud punase tule.
Kõigepealt toimus esimene poolfinaal, ehk Levo soolosõit, milles purunes ta auto tagasild ning ta ei finiseerinud.
Seega muutus minu ja Hundi poolfinaal finaaliks, sõidu võitja oleks ka võistluse võitja, kuna finaali vastast talle tulemas ei olnud.
Nagu selgus hiljem, oli ka Hundi Corvette juba peaaegu rivist väljas, ehk käigukastis oli järgi ainult 1-2. käik. Seega selle sõidu võit tuli lihtsalt.
Ise muidugi sigarahul.
Ei pääsenud ka minu auto tehnilistest viperustest, finaalsõidult tagasi sõites kuulsin, et mootor teeb veidrat häält. Selgus, et üks küünal oli pooleks, õnneks lihtne viga. See seletab ka kehvapoolset aega 11,97.
Hea inimene Amper Racingust laenas ka sobiva küünla ja sain rahulikult koju sõita. Teel pidas veel politsei kinni ja lasi puhuda, auto kohta polnud tal midagi öelda.
C-klassi eliminaatori tulemused:
www.hot.ee/peeter824/eliminaator.htm
Artikkel Motors24.ee-s:
www.motors24.ee/Default.aspx?page=articleview&article_id=1653
Artikkel motorsport.ee-s:
www.motorsport.ee/?id=main&n=2062 |
|
November 2008 |
10.11.2008 |
Kuna auto sai suvel üle katuse keeratud, siis tuleb kevadeks teostada selline pisiasi nagu "kerevahetus".
Pärast 3 kuud vaikelu on praeguseks toimunud järgmist:
1. Hankisin doonoriks teise auto aastast 1979. Esmapilgul tundus selle kere olevat rahuldavas olukorras, praeguseks on selgunud, et tagumine poolraam on mitmest kohast läbi roostetanud. See tuleb kas välja vahetada või sellele tõsine remont teha.
2. Mõlemad autod on lammutatud
3. Mootor viidud Erkki juurde remonti (põhjuseks suur õlikulu ja suitsemine)
4. Tellisin plastist esiotsa, -uksed, SFI damperi, flexplate, käigukasti turvamati. Need hakkavad varsti USA-st siiapoole liikuma.
Paraku on kiirenduse C-klassi reeglid tulevaks aastaks veidi ära nuditud, näiteks ladder-barid tuleb minema visata ja asendada originaalvedrustusega. Seega ülaltoodud liigutused auto kergemaks ja seega kiiremaks tegemiseks ei pruugi soovitud vilja kanda.
Üllas soov on uueks aastaks keretööd ja värvimise valmis saada, eks näis. |
Aprill 2009 |
17.04.2009 |
Kere keevitamine on nüüd 4-kuulise hilinemisega valmis. Ise tehtud. 8 punkti puur ka sees.
Eeloleval nädalavahetusel läheb pahteldamiseks ja siis värvimiseks. Teeme kiire ja soodsa variandi.
Mootor on valmis. Vahetatud saaled ja kolvirõngad, kaantes klappide pesad lõigatud. Nagu selgus, siis enne klapid ei pidanud korralikult.
Plastist esiots ja uksed on kohal. Ustele on vaja veel Lexanist "klaasid" külge panna, siis on need ka valmis.
Tagasillale on vaja keevitada originaalvedrude kinnitused ja stabika varda kinnitus, siis saab selle alla.
Tagasilla ülekanne vahetatud 4.10 vastu.
Teha veel istme ja turvavööde kinnitused.
Leiutada esiotsa kinnitused.
Ja siis auto kokku panna.
Esimesele võistlusele jõuda ei looda (aega 4 nädalat), aga eks edaspidi näis. |
Mai 2009 |
17.05.2009 |
Plastist esiots küljes, uksed polükarbonaadist "klaasidega" valmis, tuled küljes, esiiste sees, tagasild valmis. Tuleb auto üle värvida, siis mootor peale ja kokku panna. |
|
27.mai 2009 |
27.05.2009 |
Mõningane progress...
29. mai - sisu on põhimõtteliselt valmis. |
|
18. juuni 2009 |
19.06.2009 |
"Testipäev" Haapsalu rajal. 2 sõitu sai teha, siis hakkas sadama.
Paar pisiasja veel, siis peaks toimima. Laupäevasest võistlusest osavõtt on 99%. |
|
26.06.2009 |
26.06.2009 |
20. juuni - Speedest Nightrace
Eesmärgid:
1. Tulla kohale ja sõita - tehtud
2. Jõuda eliminaatorisse - tehtud
3. Sõita 10 sek aeg - tehtud - 10,95
Kogemata tuli ka C-klassi võit.
Arvestades, et testida ei saanud ja esimene testisõit oli ka juba esimene ajasõit, läks ikka väga hästi.
60 jala uueks parimaks on 1.62 sek.
newton.tqhq.ee/images/20090620_nightrace/MVI_9885.jpg
newton.tqhq.ee/images/20090620_nightrace/IMG_1535.jpg
newton.tqhq.ee/images/20090620_nightrace/MVI_9873.jpg |
|
Tartu Drag Challenge [EMV III etapp] 11. juuli |
13.07.2009 |
Kahju, et vihm võistluse rikkus, aga jõudu korraldajatele, pange ikka edasi...
Endal oli probleem ühe viskava tagarattaga, 0,5 rehvirõhuga vibas auto terve raja jooksul.
0,8 oli väheke julgem sõita. Rada küllaltki libe ikka, käiguvahetus 1-2 6000rpm peal tahtis külge ette tõmmata.
Kolmest sõidust ei tulnud ükski välja ja 11,7 ainult. 2. koht siis Erkki järel.
Selgus, et üks pooltelje laager oli puruks, ime et ta üldse koos püsis. Ilmselt on see põhjustatud juba eelmise aasta paugust.
Õnneks oli uus laager riiulist võtta ja AB kiirendusel on auto loodetavasti rajal.
|
|
|
|
|