|
Autopäevikud > Lincoln Continental Mark IV, LIMUSIIN 1972
|
Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (9) |
tagasi |
Lincoln Continental Mark IV, LIMUSIIN 1972 |
Omanik: Linku |
Lühikokkuvõte esimesest kohtumisest siiani... |
03.04.2012 |
Kuna juba peale 2010. aasta esimese auto ostu (Lincoln Versailles) avastasin, et muretsesin liiga väikse auto ;))), siis tiksus kuklas kogu aeg mõte, et peaks midagi suuremat vaatama...hea klassivend Mati ei olnud kade ja ajas mulle netist välja, Coparti oksjonisaidilt, 1972. aasta Lincoln Continental limo versiooni (Mark IV modifikatsioon). Nii kui lingi piltidega avasin, tundsin, et mingi imelik krõps käis kusagil...ja ennem ei saanud rahu, kui auto augusti keskpaigas lõpuks üle ookeani Eestisse saabus...siis oli esialgne hingerahu tagasi...aga mitte kauaks, sest kuidagi oli masin vaja ka Muuga sadamast Tartusse saada.
Oh seda paduoptimismi alguses, kui mõtlesin lausa omal jalal kohale jalutada, peale ARK registreerimist, aga nii lihtne see polnud, sest auto ei käivitunud (õnneks) ja tõime hoopis treilal Tartusse.
Suur tänu treilameestele, kes kõigest 150 euriga asja ära tegid.
Auto käivitus lõpuks, aga kippus kogu aeg seisma jääma, lõpuks selgus ka põhjus-paak oli seest tihedalt sitta täis, mis kogu aeg filtri ummistas. Lõpuks ei jäänud muud üle, kui paak pooleks lõigata ja siis see meeletu sodi sealt välja harjata. Hetkesesuga on paak tegemisel ja hooaja alguseks loodaks asja jonksu saada.
Ülevaatusel käisin 2011. augustis, arvelevõtmine käis imelihtsalt ja ega ülevaatusel kah palju ei piinatud. Esi- ja tagapidurid ei olnud kõige parema ühtlusega, aga lõpuks sai ikka asi legaalselt ülevaatuse läbitud ja suur mure südamelt kadunud.
2012. aasta hooajast tahaks osa võtta erilise sebimiseta, see on autole kah prooviajaks, kuidas ta vastu peab ja ehk siis alles talvel saab midagi remondiga ette võtta. Hetkel toimib kõik väga hästi, aga vaja on värvikate üle vaadata, elektrisüsteemis on vaja väikestviisi "ehitada" ja stereosüsteemi peaks kah sisse arendama, sest originaalraadio ei oma sagedusi, mida meie laiuskraadil kuulata saaks... |
|
Auto taustast ja pisiremondist. |
03.04.2012 |
Auto esmane ostja originaalpaberites on hr. Kalkstein, kes asutas omal ajal firma Kalkstein Silk Mills Inc. Lähemalt infot: http://www.spoke.com/companies/kalkstein-silk-mills-inc-3e122f809e597c1001cc99be
Tegemist on herrasmehega, kes oli õigel ajal, õiges kohas. Nimelt läksid eelmise sajandi seitsmekümnendate alguses moodi Ameerikas trükitud siidilipsud. Selle momendi tahas hr. Kalkstein ära ja asutas firma, mis neid lipsusid tootma hakkas. Nii see õnn ja rikkus õuele tulid...ja loomuliku jätkuna ka see imeilus limukas...
Kuigi saabudes töötas auto mootor ilusasti, vähemalt minu ebaprofessionaalse kõrva jaoks, oleksin asja sinnapaika jätnud. Samas minu auto hea kaitseingel Üllar, Motoristiklubist (www.motoristiklubi.eu) arvas, et mingi tiks on ikka mootoris...võtsime klapikambri kaane üheltpoolt maha-ei suurt midagi...teisel poolel aga märkasin, et ühe tõukurvarda asemel haigutas tühi auk...siis oli asi selge, et kas üks tõukurvarras on neegritel üldse sisse panemata jäänud või on see oma õigelt kohalt plehku pistnud. Hilisema lahtivõtmise käigus selgus, et õigeks osutus siiski viimane variant. Tõukurvarras oli kukkunud mootori keskele, ämbliku alla, natuke kõverdunud, aga õnneks ei olnud mingit pahandust seal korda saatnud.
Jupid ja tihendid said tellitud ning valmistusime pidulikule ameerika autode hooaja 2011 lõpetamisele sõiduks Võrru. Üllar veel remontis-vuntsis pool ööd enne väljasõitu.
Järgmisel hommikul tuli ta mulle uhkesti autoga koju järgi ja hakkasime sõitma, aga mitte kauaks...Kastani tänaval oli äkitsi vaikus ja auto enam ei käivitunud...jama...taas oli filter ummistunud, aga filtri korpuse tagasikeeramisel murdus kinnitus ja selleks korraks olid sõidud sõidetud...hädast päästis välja minu väike Lincoln Versailles, millesse kuidagi seltskonna sisse toppisime ja lõpuks Põlvas rongkäiguga ühineda saime. Meeleolukas õhtu lõppes Võrus, klubis Tartu. Seega minu uhke limu ei olegi seniajani õiget sõitu teha saanud ja teiste omasuguste seltsi saanud...algaval hooajal peaks see viga küllaga parandatud saama...ees ootavad Elva, Saulkrasti, Annimatsi, Valgacruising ja loodetavasti veel paljud lahedad üritused.
Kui kellelgi on tahtmist pulmasõitu või midagi muud teha, siis pakun ka sellist teenust. Kontakteeruge kas einar.mikson6@gmail.com või mobiilil 503 2055. Einar |
|
Tartupeal kevadet otsimas |
16.04.2012 |
Lõpuks sai paak seest puhastatud, selleks lõikas Üllar paagi pooleks, sees ei olnud mitte rooste, vaid mingi eriline saast, mis filtri pidevalt täis tõmbas. Paak sai kokku keevitatud, tinutatud, tsinkaerosooliga üle tuisatud ja eile lõpuks ka alla.
Ja siis linnapeale nautima: esialgne väike plaanitud tiir venis 2x2 tunni pikkuseks kruiislemiseks, sest mitte ei tahtnud enam autost välja tulla...ilm oli ilus ja ringi sõita tohutu kaif...
Täna külma mootoriga ja jaheda ilmaga (+4) auto ei tahtnud kuidagi käivituda, tundub, et karburaatori õhuklapp ei sulgu külma mootoriga, kui keegi oskab head nõu anda (Lõuna-Eesti, Tartu), oleksin väga tänulik. |
|
Hooaeg täies hoos! |
01.08.2012 |
Nii, aprillikuust on juba palju vett merre voolanud, vahepeal olen palju ringi sõitnud, üritustel käinud, ühesõnaga nautinud kõike seda autot ja temaga seonduvat tähelepanu, millest mulle kah ju väike osa kukub;)
Hooaja esimene üritus oli mai lõpus Elvas, Old Iron Weekender, ilmaga vedas, üritus oli väga rahvarohke ja lahe, samas nädal hiljem toimunud üritus Saulkrastis möödud totaalse vihmavalingu saatel kahjuks ja eks see mõjutas ka publiku arvu ja osalejaid mõneti.
Haapsallu ma ei jõudnud, nagu selgus hiljem, ei ole ka põhjust kahetseda, sest oleksin taas totaalse vihmavalinguga üritusele sattunud. See suvi ikka nöögib täiega...vahel on kohe hea meel, et vanaautode hobiga kaasneb alati võimalus vihmavarju pugeda, vastupidiselt tsiklimeestele, kes on kogu aeg ilmastiku meelevallas...
Nüüd on lähenemas Palanga üritus ja siis Annimatsil, varsti ongi hooaeg läbi...
Auto on end väga hästi üleval pidanud, pole ühtegi tehnilist probleemi esinenud, muudkui kalla bentsu sisse ja naudi sõitu!
Lisan ka mõningaid pilte jutu illustreerimiseks. |
|
2013. hooaeg alanud |
22.05.2013 |
Talvest sai imekiirelt kevad, aga sel aastal ajasin oma kaunitari välja alles 3. mail (eelmisel aastal juba kuu varem).
Esimese asjana toimus ka kohe 3. mai Lõunaosariikide kruiis Tartus, millest saab loodetavasti edaspidiseks tore hooajaline, igakuine kruiis. Järgmine on planeeritud 1. juuniks, taas Tartus. Kruiisi ajaks sain Üllarilt ka samal ajal ahjusooja taastatud pagassi luugi, mis nüüd nagu uus. Auto käivitus probleemideta, antud hetkeks on juba kõik pidurid tipp-topp käima saadud, kütusepaagi näidik korda tehtud, nikkel-liistud külgedele lisatud, ees ootab veel natuke nokitsemist elektriakende kallal, aga see ei sega hooaja nautimist! |
|
2013. hooaeg läbi! |
11.10.2013 |
Nüüdseks siis 2013. a hooaeg läbi ja auto koha kuivas, soojas garaais leidnud. Suvi möödus viperusteta, muretuid miile läbides ja huvitavatel üritustel osaledes. Juunis Lõuna-Eesti avaüritus, Haapsalu Beauty, kus ise kah lossihoovi näitusel osalesin, Annimatsi PowerCamp ja väga vahva lõpuüritus Paide Vallimäel.
Auto tehniline seisukord on jätkuvalt väga hea, korda said tehtud elektriaknad, lõpuks ka veel leegitoru korralikult auto kõhualla organiseeritud, kuna mikidemaal oli paigaldatud vale toru, mis pidevalt iga väiksemagi muhu teel üles otsis, nüüd hoopis teine tunne sõita, ilma kolina-mürinata :) |
|
2014 hooaeg alanud! |
02.06.2014 |
Taaskord talveaeg üle elatud, seekord suures, mugavas ja soojas garaais, kuivas, puhtana-nagu sviidis kohe ;)
Nüüdseks ka esimene suurüritus Lõunaosariikides ära tehtud: kruiis koos F-Body 10 üritusega.
Auto sai eelmisel nädalal ka tutikad amordid, esisilla uued puksid-arniirid, roolipendli, väikse fake välise kujunduselemendi jpm. Seega muudkui kosume vaikselt.
|
|
2014. hooaegläbi! |
19.11.2014 |
Selleks aastaks siis hooajale joon allatõmmatud!
Sõidetud sai väga vähe, kuna raha, aha ja kõik muud puudused olid kallal, samas iga läbitud kilomeeter oli puhas rõõm!
Kevadet sai alustatud vedelike vahetusega, siis tuttava juurde viidud, kus sai veermikule uuenduskuur tehtud: välja vahetatud kõik amordid, puksid ja osa roolisüsteemist. Peale seda muutus sõit palju pehmemaks ja mõnusamaks, kolinad kadusid!
Osaletud sai lõunaeestlasena hooaja avaüritusel Elva ja Waide motelli kandis, igakuistel Tartu kruiisidel, aitähh korraldajatele, siis muidugi kohustuslikul Annimatsi kämpinguüritusel (mis kuidagi lahja oli ja väljasuremise ohumärke kannab...) ning lõpuks hooaja lõpuüritusel Paide vallimäel.
Nüüdseks auto ilusasti kuiva hoiuruumi talveunne pandud ja kohtumiseni uuel hooajal! |
|
2015 |
30.03.2015 |
Hooaeg ei jõudnud veel alata, kui oma armsa Linku müüdud sain, märtsi lõpus 2015...väga ootamatult, Soome. Pere tuli ise bussiga lausa Tartusse järele...Auto läks Soomemaale, Orivee. Kui näete seal, lehvitage minu poolt kah ;)
Nüüdseks uus armastus õuepeal ;) PLYMOUTH SPECIAL DELUX 1948. aastast |
|
|
|
|
|