|
Autopäevikud > Buick LeSabre 1986
|
Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (5) |
tagasi |
Buick LeSabre 1986 |
Omanik: otsiabi |
tartust |
08.12.2014 |
veidi ratsitud esimesed uksepolstrid - st ehitud suvaliste kõlaritega, armatuuri kaunistatud random tweeterite ja sony leierkastiga, keskmist istmerida kaunistas audi iste ning jalamatid olid fooliumiga mukitud. salong sodi täis, lagi rippus, kerel paar mullitavat kohta - ilmselt seal all ka läbivat roostet. sõitis-pidurdas, tuled vilkusid, enamus asju küljes, põhja all suuremaid auke ei näinud, jahutusvedelikuga polnud koonerdatud - paisupaak oli kuhjaga täis pandud, õnneks üleliigse ajas välja. sai siis sel oktoobrikuu külmal nädalavahetusel tartus käed löödud ja tallinna poole sõitma hakatud. paaki 50 kohaliku raha eest kütust ja kilulinn tervitas mingi aja pärast. sõit mahe, kruiis toimis, sooja puhus.
tallinnas auto tõstukile ja inspekteeritud. ei tea mis töökojas kütuseliini kas summutipastaga või mingi analoogse materjaliga lapitakse, aga ilmselt see nii ei toimi. sai osa liinist väljavahetatud. väljalaske viimast otsa ka peotäie müntidega lapitud. kevadel see välja vahetada. kojameeste kummid oli juba raamini ära kulunud - hea et reisi ajal sadama ei hakanud.
auto seest puhtaks - väljanägemine hoopis teine ja tunne roolis kordades parem. koristamise käigus tuli välja mõned power campi rekvisiidid aastate tagusest ajast. ilmselt autoga lõunaosariikide teid mõõdetud ning seetõttu auto nii mõnelegi tuttav, mistõttu oleks hea selle ajaloost rohkem teada. enivei viskasin eurostereosüsteemi välja kui selgus, et originaalhelisüsteem toimis. antenni polnud, selle asendasin, esimesed armatuuris olevad kõlarid panin uued (st kasutatud) ja heli on nüüd toas olemas. tagumise luugi aken ei toiminud. võtsin lahti ja selgus, et mootor on jalutama läinud. antennimehelt (kummardus!) sai uus mootor + mõned jubinad veel, aga aken liigutama ei hakanud. selgus, et juhe kuskilt puruks. vedasin uue juhtme - nüüd toimetab ilusti kuigi lüliti on veidi viga saanud. üles aken lastes jääb vool peale ning ilmselt seetõttu on kuskil midagi läbi põlenud. tuleb lülitil nõks tagasi lükata kui aken üleval.
luuk ei avane alla. seda ei saanudki toimima. natukene nagu lubaks, aga mõistus ei hakanud peale. samuti ei toimi kaasreisijapoolne tagumine aken. võtsin lahti ja asendasin antennimehelt saadud mootoriga, kuid see ka tööle ei hakanud. proovisin mootorile voolu peale lasta, siis toimis. lüliti vahetasin ning see ka ei aidanud. ilmselt viga kuskil juhtmetes - oi ma olen elektriasjades juhm. las kevadel mõni asjalikum mees vaatab. samuti ei toimi kesklukk juhiukse lülitist.
laeriide panin ka kinni (ilusate knopkadega). nüüd on salongis tähistaevas.
armatuuril süttib aegajalt service engine tuli. ilmselt peaks veakoode ka kevadel lugema.
viimase istmerea pink oli puudu. auto ju soomest tulnud 2006.a. selle leidmine on hirmus trouble. soomes kuulutusele ei vastanud keegi. sai siis ise vanu kuulutusi hakatud läbi kammima. lõpuks leiduski üks nahkne pink. kevadel saab näha, kuidas see istub sinna. antennimehelt sain tagumisele kindalaekale uue luku ka - st pooliku. kahest sai üks kokku kombineeritud, kuid testimise käigus lõin selle meeltesegaduses kinni. muidugi jäi lukk võtme jaoks kohandamata ning nüüd tuleb see kuidagi lahti muukida. kel ideid, siis andku teada.
rohkem vist praegu ei meenugi. ahjaa kapoti all paar pistikut sai ühendatud ja mõni ripub veel kummaliselt + kapotiamordid on väsnud. eks kevadel saab aegamööda kõpitsetud, kui ühe (või ka kahe) uhkema isendi kõrvalt aega jääb. |
kevade ootel |
12.03.2015 |
peale ulatuslike otsinguid leidsin viimase istmerea soomest ning keskmise istmerea rootsist. kui täpne olla siis leidis viimase neist ERAK (suur kummardus!) ning korraldas selle saabumise ka maarjamaale. täna said need oma kohale installeeritud. muid pisemaid pudinaid on samuti soomest taga aetud ning need ootavad paigaldamist. üks liist leidis täna siiski oma koha esitiival... ja tahhoka mass sai puhastatud ja hakkas jälle pöördeid näitama - oluline lisaseade cruiseril :) |
esimene sõit 2015 |
14.03.2015 |
täna käisin arkis et auto ümber registreerida taas 8kohaliseks. infost eelnevalt öeldi et tule kohale ja vaadatakse üle ja vormistatakse ära. kohapeal selgus et nemad seda teha ei saa sest seda peab siiski esindus kinnitama et sellel autol on üldse tehase poolt ette nähtud 8 istekohta. soovitasin ameerita autoteeninduse poole pöörduda ja sealt kinnitus võtta. eks siis peab meeldima. järgmine nädal võtan asja uuesti ette.
lisaks veel sain täna juhiukse keskluku lüliti tööle tänu antennimehe nõuannetele (tänan!) ning keskmise istmerea istme kinnitasin täna ka kere külge mutritega. samuti sai armatuuris olev tuhatoos installeeritud. eelmine omanik oli euromakki paigaldades muidugi originaalkinnitused sealt välja lõiganud ning seega leiutasin uued sinna. nüüd istub toos paigal nagu muiste. |
pisivigadest |
30.03.2015 |
sai uspartsi viidud pisivigu likvideerima. kickdowni tross reguleeritud kuid väidetavalt kasti nn ajus probleem et käigu allavahetamiseks peab pedaali päris metallini vajutama pressima.
veakoodid 13, 21 ja 34 - e. oxygen sensor tps ja map. vahetati lamda andur ja tpsi andur. 34ga ei osatud midagi peale hakata. tegin uue diagnostika ja nüüd on kood 22 - tps circuit low.
kütuse hoiatustuli ei põle enam. sügisel toimis. nüüd käivitades põleb mõne hetke ning siis kustub. diagnoos - paagi andur läbi. selle asemel pigem tangin paagi täis :)
täheldati et veepump lekib.
tagumine kundepoolne aken ei toiminud. diagnoos - aknamootor läbi. sügisel andis antennimees peoga mootoreid kaasa proovimiseks. proovisin ühte neist külge ikka ei toiminud. seega polnud nüüd selle diagnoosiga rahul. käisin täna antennimeest jälle tüütamas. tema diagnoos oli et massijuhe on kuskilt katki. näitas näpuga millist juhet vaja taga hakata ajama. läksin garaazi ja hakkasin lammutama. hakkasin tagumise kundepoolse ukse poolt minema. lülitist kuni b piilarini oli juhtmekimp ilusti kokku isoleeritud. osa harutasin lahti ning all paistis puutumata juhtmekimp. seejärel kõik polstrid ja plastikud maha. vaiba serv üles ja kuni armatuuri all oleva pistikuni paistis juhe ilus ja ratsimata. siis hakkasin juhiukse poolt minema. selleks et juhipoolne quarter panel kätte saada oli vaja kogu armatuur lahti kakkuda. jõudsin sellega nii kaugele et armatuuri pealne osa maha a piilari ja armatuuri alused plastikud maha. roolialune plastik maha ja siis sai mõistus otsa kuna ei saanud kudagi tulede lülitit kätte. tean et selle lüliti nupu väljatõmbamiseks vaja üks vedru alla vajutada aga ligi sellele kuidagi ei saa. samamoodi tekitas hämmeldust hoodi kang. see oli otse plastikust läbi. ei võtnud mõistus kuidagi kinni kuidas ka selle küljest saaks. jätsin selle siis pooleli ja mõtlesin uue juhtme vedada. lõikasin juhtme kundepoolse pistiku juurest läbi ja jätkasin juhet kuni mittetöötava akna pistikuni. proovisin ja toimis. seega oli viga ilmselt siiski selles isoleeritud osas. vedasin uue juhtme sinna mööda tehase ettenähtud kanaleid pidi ja kirusin et varem seda ei proovinud. testisin akent ja kõik toimis. lappasin asjad kokku tagasi. armatuuris paistis hunnik läbipõlenud pirne. käisin veel tanklast ka läbi ja viskasin sinna peotäie uusi pirne asemele. osa asju hakkasid helendama küll. kogu operatsioon võttis aega 6,5h. sain autoga vähemalt oluliselt tuttavamaks. ja hunniku puuduolevaid kruvisid leidsid ka oma koha armatuuris ja plastikutes. suur tänu antennimehele teadmiste ja pisividinate eest!
ja kapotiamordid olin ka varem uspartsust tellinud. järele minnes kujunes meeldivaks üllatuseks hind. võtsin need ühes ja panin külge. nüüd seisab kapott ka üleval.
|
midagi sai tehtud |
02.06.2015 |
erakordne mu autode puhul et keegi teine sinna rooli istub aga nii on selle autoga juhtunud. esimesel juhul kadus osa summutist kosmose juures pärnu mnt-le ja teisel juhul täheldas juht et tosool soriseb põrandale. kuna eelnevalt täheldasid meistrimehed mäealusel veepumba juurest leket ning soovitasid selle välja vahetada. ei hakanud siis pikemalt mõtlema ning spetsialistide sõnades kahtlema vaid seadsin sammud mõni päev hiljem sama maja varuosapoodi. eelnevalt sai muidugi veepump ja summuti viimane pütt tellitud et leti ääres tühjade kätega ei jääks - tänusõnad virgole! sõitsin siis auto juurde kuhu see oli jäänud peale vea tuvastust mõnikümmend versta tallinnast. tegin ninas ruumi ja riputasin uue pumba kohale. vana pump tundus kuidagi väga korralik ning ei saanud aru kust see lekkida võis. ladusin asjad kokku esialgu vesi radikasse kontrolliks. ja oh imet leke polnud kadunud - külmapunnis auk. hea kooliraha jällegi makstud ja kohe oluliselt targem - usalda aga kontrolli :)
muide üks veepumb nüüd üleliigne kui kellelegi peaks vaja minema
aknapesupaagi vedeliku puudust näitas display pidevalt kui kojamehed sisse lülitasin. võisin korraks paagilt korgi maha. paak ilusti täis. vaatasin et suht sogane näeb vesi välja. võtsin paagi maha ja pesin puhtaks. paagist kolisesid mingit jublakad välja. sain aru et seal oli midagi laiali pudisenud mis nii poleks pidanud olema. asjad puhastatud ja kokku ilusti nüüd ka see hoiatustuli armatuurist kadunud.
vahepeal veel palju pisividinaid külge saanud mis küll sõitmist ei seganud kuid minu silma riivasid. varsti kõik tehasest kõlge kruvitud vidinad tagasi omal kohal. eelisjärjekorras on muidugi uus summuti.
seni näeb välja selline
|
|
|
|
|
|