|
Autopäevikud > Pontiac Firebird 1991
|
Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (2) |
tagasi |
Pontiac Firebird 1991 |
Omanik: hrt6nis |
Tuleviku plaanid |
12.06.2018 |
Firekas on ligi kaks aastat, ajal mil olen rohkem Dodge-ga tegelenud, istunud ja olnud pühapäeva autoks. Vahepeal on olnud aega mõelda mida masinaga teha ja mida aeg edasi seda ägedam see masin mulle tundub.
Tuleviku plaan oleks sellest teha lihtsalt masin millel töötaks konditsioneer ja millega võiks muretult ja mugavalt kasvõi teise euroopa otsa sõita.
Vaikselt juppe kogudes lendab aiste vahelt välja vana L05 karpaga trucki mootor ja asemele lendab ainuõige, ajastule kohane L98 TPI. Ja selleks, et inimväärselt saaks mootoril midagi ise teha hakkab seda juhtima Haltechi spetsiaalselt tolle ajastu GM masinatele mõeldud juhtaju.
Silmad peaks lahti hoidma ilmselt veel näiteks SLP või mõne teise tootja suurematele runneritele. Ära võiks portida baseplatei ja teha veel mõned bolt-onid. Kõik kokku võiks tagada ligi 300hp vändast, millega oleks ilmselt juba puhas lõbu pikki otsi sõita. Samuti oleks ilmselt lootus ilma muredetta ülevaatust läbida.
Siiski püüan oma Dodgei ennem liikuma saada kui selle projektiga täisgaasil pihta hakkan. |
|
Tehtud tööd 15.02.2020 |
15.03.2020 |
Masin sõidab omal jõul TPI mootori ja uue ajuga.
On küll tegu small block > small block swapiga kuid tegelikult on üpris palju asju mis oli vaja sellega seoses ringi teha:
1. Uuel mootoril uued rõngad, saaled, silindrite hoonimine ja uus tihendi ring. Tundub üpris vähe sõitnud mootor olevat.
2. Uus pikem käigukasti ja mootori vaheline kaabel, uus pikem gaasitross, mis on kokku pandud Locari ja mingisugusest odavast järelturu trossist.
3. Juhtmestiku kerge modifitseerimine uue aju jaoks.
4. Enda elu lihtsustamiseks wide band controlleri lisamine ja vastavalt stand-alone juhtmestiku tegemine kuna kui hiljem peaksin projektiga lõpuni jõudma siis wide-band valmis auto puhul pole otseselt vajalik.
5. Õhu filtri torustiku ehitus ja aku viimine teisele poole.
6. Kütuse voolikute tegemine kere ja mootori vahele. Kütuse filtri viimine auto originaal asukohta. Paagisisese kõrgsurve pumba paigaldus.
7. Pihustide taastamine, tootlikkuse ja lekke kontroll.
8. Trucki mootori vahetus auto mootori vastu toob kaasa ka starteri vahetuse.
9. Vaja aju trigger ja süüte süsteem korra üle vaadata kuna väga madalal pöördel ca 500 pööret tekib misfire, mida ei tohiks antud mootoril olla.
10. Igasugu muud vana autot puudutavad tööd nagu piduri torude vahetus, radiaatori vahetus jne jne.
Peale nende tööde tegemist on auto sõitev. Võrreldes eelmise karbussiga trucki mootoriga on L98 ikka oluliselt äkilisem tänaval liiklemiseks. Kuna autol on mõnevõrra parem väljalase ja jämedam sisselaske torustik on ilmselt masinal veidi rohkem ka jõudu kui tehase L98 masinal.
Tulevikus vaja teha tööd:
1. Hetkel on kütuse surve 0,5 bari võrra madalam kui peaks ja masin toimetab tänu sellele, et ajus vastavat numbrid korrigeeritud VE tabeli numbreid muutes. Kuna kõik kalkulatsioonid teeb aju VE tabeli baasil on üpris kriitiline et antud tabeli numbrid saaks lõpuks korrektseks. Vaja on korra paak uuesti maha võtta.
2. Väljalaske kollektori tihendi lekib ja vajab vahetust.
3. Driveability settingute paika saamine - selleks peab ülemised kaks punkti olema likvideeritud.
4. Kunagi kauges tulevikus dyno pingil timing ja VE tabelite paika sättimine kuna tänaval seda korrektselt teha on ülimalt keeruline.
5. Konditsioneeri taastamine r134a gaasile. Kogun vaikselt detaile.
6. Kapotialuse juhtmestiku taastamine. Hetkel on seal veel mõningaid ämbliku võrke.
7. Tagasilla maha võtmine, puhastus värvimine ja luku paigaldus, kuna antud mootori madalalt tekkivat väänet ilma lukuta on üpris keeruline asfaldile saada. Ülekannet 2.73 muutma ei hakkaks. |
|
|
|
|
|