www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud > Chevrolet Blazer LT 2000


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (13) tagasi

 Chevrolet Blazer LT 2000

 Omanik: Pytikas

Esimesed ristsed neljaveolise ameeriklasega 16.06.2016
Sai siin mõned päevad tagasi üks kobe ameeriklane ligi võetud. Masinaga olen rahul aga nagu ikka tuleb kohe alguses kõik hooldused ära teha, et närvirahu püsiks pikaldane :D
Šveitsis on masinale peale pandud 2 põlvkonna gaasiseade, mis täna sai hooldatud ja töötab laitmatult, mis teeb sõitmise eriti soodsaks.
Eestis on masin olnud pea 9 kuud, kui see minu kätte jõudis.
Võrreldes minu eelmise liikuva diiavaniga(Buic Park Avenue) on masinas kordades rohkem ruumi pere jaoks.
Järgmiseks on plaanitud järgmised tegevused:
1. Mootori ja käigukasti õlide ja filtrite vahetus.
2. Sildade õli vahetus.
3. Salongi täishooldus
4. Konditsioneeri täitmine.

Eks vana raud tahab ikka hoolt 04.08.2016
Juuli keskel plahvatus mul gaasiküttega ülemine sisselaskekollektor ning täna saan masina remondist kätte.
Nimelt vahetati ära uus ülemine sisselaskekollektor, mille sain Texas Service OÜ-st kätte juba kiirelt. Peab selle eest neid tänama - Kummardus.
Põhjus oli selles, et rootor jagajas ei andnud piisavalt sädet ja pauk oligi käes. Seega tuli osta uus jagaja.
Vähemalt saab nüüd masin korralikult seadistatud ning masin jälle Öko. Rõõm on tõdeda, et Gaznet on asjalik töökoda, kus mehed on väga asjalikud.
Vahetasin masinal mootoril õli, õlifiltri, õhufiltri ja küünlad.
Küünlad olid kehvasti sisse keeratud ja ei andnud korralikult sädet. Imestasime töökojas, et kes see ahv küll selliselt masinat hooldab.
Vähemalt nüüd on masinal all uued Cooper AT/3 rehvid all ning sõitmine mugav ja turvaline.
Täitsin ka kliima ära ning nüüd saab palavate ilmadega nautida jahedas sõitmist, sest läbi kuus kuni 3500km antud suvekuudel.
Lisaks sai vahetatud tagasilla õli ja vana kaan vahetatud uue vastu, kuna see roostetas läbi.
Järgmiste töödena on plaanis sellised tegevused:
1. Esisilla õli vahetus
2. Vahekasti õli ja simmeri vahetus
3. Käigukasti õli vahetus
4. Juhi poolne kont vajab vahetust.

Varsti saan tõdeda, et masin on korralikult hooldatud ja laulab nagu linnuke metsas või maanteel ringi vurades.

Vaikselt mõlgutan mõtteid uue katuseraami soetamise peale ja tagant järgi olen seni tõsiselt hämmingus, kuna autol pole kaasas tungrauda ja remondikomplekti, mis peaks olema elementaarne kui müüd masinat aga eks omad vitsad peksavad.
Nüüd tuleb tellida kõik puudu olevad komplektid ja viia Blazer täiskomplektsuseni. Isegi tagavara ratast polnud kaasas aga õnneks sain selle lammarist :D


Esimene ring on tehtud 09.09.2016
Vahepeal jõudsin kliima täis lasta aga pole veel arusaanud, miks süsteem ei lähe külmaks kuigi süsteem hoiab rõhku. Vbl on seal mõni leke ka veel aga eks sellega jõuab tegeleda.
Antud teisipäeval sai teostatud järgmised tegevused:
1. Esisilla õli vahetus
2. Käigukasti õli ja filtri vahetus
3. Vahekasti õli vahetus.
4. Vahekasti ja tagasilla simmerite vahetus
5. Tagasilla õli vahetus.
6. Bank 1 lambda anduri vahetus

See on vist ikka nii, et kui soovid saada vastust mõnele masina hooldusega seotud kõsimuses, siis on mõistlik küsida mitmest kohats. Nimelt ajasin vahekasti jaoks õli taga ja alles lõpuks üks kogenud mees ütles täpse õli margi, mida pean kasutama. Paludes kohtades oli hämming.
Järgmiseks korraks jääb veel vahetada järgmised asjad:
1. Juhipoolne pendelhoob
2. Kütusefilter
3. Piduriõli
4. Roolivõimendi õli
5. Mootori õli ja filter(alates ostmisest olen sõitnud tänaseks 8700km)
6. Esisilla läbilöögi pukside vahetus
7. Esi- ja tagasilla korraline hooldus ja määrimine
8. Kõikide nipplite täitmine tavotiga

Hetkel otsin endale korralikku sadulseppa, kes vahetaks istmetel välja katkised naha tükid. Ei soovi, et istmed edasi laguneks.
Samuti mõtlen ma esi kui tagumise põrkeraua vahetuse peale.

Siiani olen väga rahul masinaga, kuna läbisõit on päris suur, siis masin gaasiseadmega on minu jaoks ennast väga hästi tõestanud. Nii metsas kui ka maanteel onolnud väga suureks abiks, kuna tööloomana suurepärane kaaslane.
Aastane nauding selja taga 06.12.2017
Viimasest postitusest on rohkem kui aasta möödas ja olen jõudnud palju auto juures ära teha ning masin on mind teeninud tublisti, kuna kasutan ka töö tegemiseks. Läbisin esimese aastaga ca 27000km.
Viimasest korrast alates olen jõudnud likvideerida kõik eelmised vead. Just äsja väsisid pidurivoolikud ära ja needki said vahetatud vasktorude vastu ning pidurid on nüüd päris särtsakad.
Täna lähevad vahetamisesse katalüsaator, tagaluuk ja gaasiseade, mis väsis ära vanadussurma :D
Gaasiseade lihtsalt hakkas kapotil all olevatest seadmetest kõvasti lekkima ja nüüd ootab investeeringuid, kuid isegi bensiiniga sõites on masin normaalse kütusekuluga.
Gaasiseadme puhul tuleb meelespidada, et jagajakaan koos rootoriga peab panema ainult parima süüte kvaliteedi tagamiseks, mis välistab gaasist tuleneva detonatsiooni.
Vahetasin just kõik lambda andurid välja ja sõit on jälle sujuvam.
Sõber Texas Servicest ka naerab mind, et muudkui vahetan juppe ainult parimate vastu ning masin varsti nagu Antsu viiul.
Nüüd jääb oodata katalüsaatorit, masin saaks uuesti ülevaatusest läbi aga loodan kahe nädala jooksul masina taas sõitma saada, kuna juba igatusus oma enda ameeriklasega ringi vurada.
Tuntud Eesti autonduse naisajakirjanik ültes, et ameeriklased on võrreldes teiste tootjatega eraldi klassi, milleni paljud ei küündi. Nii see ka õnneks on :D
I
Aasta uus oma rohelise peletisega😁 10.01.2018
Texas Service poisid panid mu Blazerile uue nime - "Roheline peletis".
Selle aasta alguses sai teostatud järgmised tööd:
1. Termostaadi vahetus
2. 4WD ajami vahetus
3. Tagatulede elekter korrastatud
4. Stange nurk ostetud
5. Katalüsaator ja summuti vahetatud.

Avastasin, et vaja vahetada EGR klapp ja solenoid, kuna need annavad veateadet vahel.

Tagaluugi leidmisega on probleeme nagu EU versiooni tuledega. Seega sõber lubas oma laovarudest tuled korda teha, kuna uued eu tuled maksavad koos transpordiga 500 euri.
Loodan, et saan lähinädalal tulede teema lukku.
Sama lugu on tagaluugiga, mis tuleb lasta taastada aga hetkel pole sellega kiiret.

Rõõm on näha, et varsti saab masin väga heasse konditsiooni, mis tagab mulle suurema naeratuse.
Isegi vennas ei tahtnud autot tagastada, kuna rohelise blazeriga on nii mõnus sõita.

Eks järgmised tööd on
1. EGR korda
2. Kliima tööle
3. Esituled korda
4. Tungraud ja tagavara ratas leida
5. LPG kapoti osa vahetus
6. Tagaluugi ja stange parempoolse nurga korda tegemine ning värvimine.

Seniks ilusat seda aastat ning sära silma neile, kes naudivad ameerika rauda.
Suvi saab varsti läbi 27.08.2018
Jõudsin lõpuks ka arvuti taha, et kirjutada natuke masinast.
Viimase postitusega võrreldes olen päris palju asju teinud masina juures:
1. EGR klapi vahetus;
2. 4WD ajam vahetatud;
3. Korraline hooldus;
4. Roolivõimu jahutuse torustiku vahetus ja hooldus;
5. Tagumised uued pidurikettad, klotsid koos supportitega;
6. Mootori esimese väntvõlli simmer koos kaanega;

Plaanis on järgmised tööd:
1. Kliima remont;
2. Esisilla stend koos kõikide reguleeritavate sõlmede määrimisega;
3. Esisilla uued pidurikettad, klotsid ja supportite vahetus;

Peab varsti Texas Servicesse minema uusi vidinaid tellima aga praegu saan enne talve, siin kõvast ringi sõita ning autot ekspluateerida.
Nii hea on sõita korras masinaga.

Sõbrapäeva rõõmud 14.02.2019
Hiljuti sain lõpuks esisillal vahetatud supportid, kettad ja klotsid ning jagaja koos rootoriga. Tulemus on järjekordselt väga hea. Seega naudin talve rõõme nii kuis saan, sest süda rõkkab õnnest nautida lumiseid teeolusid.
Peab ütlema, et pedantne suhtumine masina hooldusesse tasub ära, sest sai just äsja käidud roomamas männiku karjääris ja lõbu oli palju. Tõeline nauding on see kui tead, et oled masinat parimal viisil hoidnud ja ta ei lagune. Lihtsalt talla pedaali ja 4WD lükkab teed:D

Järgmised tööd, mis vajavad tegemist:

1. Kliima remont.
2. 4 generatsiooni LPG süsteemi paigaldus masinale.
3. Tagumise luugi plekseppa tööd ja taga stange värvimine koos luugiga.

Loodan, et jõuan kevadeks tagumise osa korda teha, sest ainult välimuselt heas ja töötavas korras masinaga olen ma nõus minema American Beauty Car Show-le.

Seniks aga naudin talve rõõme ning loodan rohelise peletise ka ilusaks vuntsida :D
Märtsis paistab päike juba kõrgemalt 28.03.2019
Eile kella 15 paiku sain kõne Texas Servicest, et minu "Roheline Peletis" on Tartus jälle löögi valmis. Panin peale kõnet kohe Tartu poole, et masin vastu võtta. Aega läks aga töö on korralik ning masinal asendatid I generatsiooni gaasiseade IV generatsiooni gaasiseadme vastu, milleks on KME NEVO.

Muidugi rõõm oli kuulda, et mul tuleb välja vahetada järgmised jupid masinal, et saada veelgi paremasse konditsiooni:
1. Terve jooks amorte on aegunud ja vajavad välja vahetamist.
2. Kliimapump on õhtale läinud ja tuleb uus tellida ning suveks kliima tööle saada.

Õhtune sõit Tallinna oli muidugi nauding kui oled 1,5 nädalat sõitnud Škoda Supereb-ga. Mootor nurrus 100km/h kiirusel mõnuga ja möödasõidud olid kiired sujuvad.

Loodan, et jõuan ABCS 2019-ks masina korda tehtud.

Päike kõrvetab korralikult 08.07.2019
Vaatasin, et peale LPG IV gen. seadme paigaldust olen jõudnud sõita leotud kuudega 10000km ja see tõttu tuli filtrid koos mahladega välja vahetada. Uskumatu aga kui soodne on sõita vedelgaasiga ja olen tänaseks sõitnud gaasiseadme ostmise kulu tasa. Seega võib rahule jääda.

Eelmine reede sain lõpuks eelmised plaanitud tööd Texas Services tehtud. Masinal on all terve jooks amorte ja kliima töötab mõnusalt. Vahetatud sai kliima radiaator ja kliimapump koos anduriga. Kliima radiaator oli nii pude, et käe puutudes murenes kohe tükkideks.
Nüüd on nii, et sõites on mõnus temperatuur salongis ja auto ei õõtsu enam sõites.

Järgmiseks plaanin teha järgmised tööd ära:
1. Uued esituled, mida saab ka reguleerida.
2. Juhipoolne esisilla rattalaager on ära väsinud.
3. Uus tagaluuk ja kere detailide värvimine. Mõnest kohast on värv lahti.

Seniks naudin suve ja maanteel kulgemist, kuna sõitmist on palju aga praeguse seisuga ABCS 2019 ürituseks masinat valmis ei saa, kuid järgmiseks aastaks saan masina küll valmis:P
Head uut aastat 2020 03.01.2020
Rõõm on kokku võtta aasta 2019 head sõnumitega, sest "Roheline Peletisega" sai 35500km läbitud aasta jooksul ja kordagi ei pidanud kahtlema tehnika töökindluses.
Peale viimast postitust 2019a lõpuks sai korda tehtud järgmised asjad:
1. Esisilla alumised ja ülemised šarniirid sai välja vahetatud.
2. Esisilla pidurivoolikud sai väljavahetatud.
3. Esisild sai ära reguleeritud ja tulemused olid ka väga head.
4. ABS-i juhipoolse anduri juhe sai asendatud uuega.
5. 4WD juhtplokk sai väljavahetatud ja nuppude jooted üle joodetud.
6. Keskkonsooli kinnitused sai väljavahetatud, et käetugi oleks kasutatav.
7. Gaasiseadme 15000km ja 3 x 10000km hooldused sai teostatud.
8. Juhipoolse tagumise suunatule juhe sai välja vahetatud.

Kummardus Texas Service OÜ meestele, kes varustavad mind juppidega ning kannatavad minu pedantsust välja aga mehed teevad väga head tööd.

Veebruaris tuleb mul sildade, vahekasti, mootori ja käigukasti õlide vahetus, kus ka tagasilla kardaani flants läheb vahetusse.

Muidugi on plaanis järgmised tööd:
1. Tagaluugi vahetus
2. Esitulede vahetus
3. Uste tihendite vahetus
4. Tagumise stange vahetus
5. Esiklaasi vahetus

Õnneks on masin hetkel tehniliselt väga heas korras ning juba mõlguvad peas mõtted, et vbl isegi õnnestub see aasta osaleda ABCS 2020-el aga juhul kui eelnevad punktid saavad täidetud.
50000km hooldus ls:290000km 30.03.2020
Peab ütlema, et tõeline nauding on masinat hooldada.
Texas services sai lastud ära teha järgmised tegevused:
1. Esi- ja tagasilla õlide vahetus.
2. Käigukasti õli vahetus.
3. Mootori õli ja filtri vahetus.
4. Vahekasti õli vahetus.
5. Mootori rihma rullikute vahetus.
6. Küünalde vahetus.
7. Tagasilla kardaani flantsi vahetus.

Lisaks sai välja vaadatud uus lahendus tulede asendamiseks uute vastu, kuna mul on EU versioon, siis neid tulesid enam ei toodeta. Seega aprillis peaks saama uued tuled ette panna. Seega saab ülevaatusele mais minna juba rahulikuma südamega.

Arvestades praegust COVID-19 epideemiat on mul heameel, et Chevy on väga heas korras.
Seega tagaluuk ootab epideemia raugemist, et saaks Eestisse jõuda.
Vähemalt saab võtta plaani uste tihendite ringi ja esiklaasi vahetuse.

Seniks kasutage sõitke loodusesse ja mitte ainult Viru ja Kakerdaja rabasse. Eestis on veel päris palju ilusaid looduslike kohti.
Ilu nõuab ohvreid 20.07.2020
Märtsist alates on tehtud päris palju huvitavaid tegevusi masinaga.
1. Uued esituled on ees ja sõita palju parem.
2. 300000km hooldus mootori õli ja filtri vahetus.
3. Uued 8"x15" terasveljed ja päris ägeda näevad välja masina all.
4. Uued BFgoodrich All-Terrain rehvid R15/235/75.
5. Veepumba vahetus.
6. Gaasiseadmed temperatuurianduri vahetus.
7. Garantii korras esirattalaagri vahetus.
8. Esirataste koopa suuremaks tegemine, et uute rehvidega saaks normaalselt manööverdada masinaga.

Nüüd on plaanis järgmised tegevused:
1. Esisilla regulleerimine paika, kuna uued rehvid offsetiga on all.
2. Esiklaasi vahetus.
3. Tagumise luugi ja stange vahetus. Kui lõpuks detailid kohale jõuavad.
4. Uste ja tihendite välja vahetamine.
5. Juhi kõrvalistuja ukse tihvtide välja vahetamine, kuna uks on ära vajunud.
6. Rattakoopa laiendite paigaldamine.

Seega tuleb veel natuke vaeva näha ning varsti saab metsamehe masinast ka asja :D


Aasta uus ja tsirkust peab saama 05.01.2021
Head uut aastat kõigile Ameerika autode fanaatikutele!

20 aastat vana masina väga heas korras hoidmine nõuab pedantset suhtumist ja hea peremehelikku hoolitsust.

Eelmisest suvest saati on tehtud järgmised asjad ära:

1. Esisilla regulleerimine.
2. Juhi kõrvalistuja ukse tihvtide välja vahetamine.
3. Rattakoopa laiendite paigaldamine.
4. Kütusepumba vahetus.
5. Kütusepumba ja paagi kinnitusraami vahetus(Oli läbi mädanenud).
6. Jagaja, rootori ja jagaja kaane vahetus.
7. Piduri ventiilide vahetus.
8. Õlirõhu andur mootori juures.
9. Turbiini lukku mähis sai vahetatud.
10. Roolikarbi vahetus.
11. Tosooli lekke likvideerimine sisselaske kollektoris.
12. Jagaja süütejuhtemete vahetus.
13. 10000km hooldus sai tehtud.
14. Tagasilla kardaani flants sai vahetatud.
15. Vahekasti ja kardaani simmeri komplekt sai välja vahetatud.
16. Vahekasti tuulutus sai toodud kapoti alla välja ja hooldatud.
17. Veepump sai vahetatud.
18. 4x4 juhtplokk sai taastatud.

Kiitus ja Au Texas Service meestele, kes on suutnud kõik olukorrad operatiivselt ära lahendada, sest 2020 aasta läbi sõit oli 38000km.
Peamiselt muidugi maanteel ringi vurades aga uued rehvid on ikke kuradima hääd ja vaiksed.

2020 aasta oli auto korrashoiu mõistes intensiivne, kuid seda rohkem muretuid kilmeetreid saan ringi sõita :D

Head uue aasta jätku,

Kristjan