|
Autopäevikud > Pontiac Firebird TransAm 1993
|
Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (8) |
tagasi |
Pontiac Firebird TransAm 1993 |
Omanik: fire83 |
Vahetult peale kättesaamist (2004 kevad) tehtud |
06.04.2005 |
26.03.2004
Veepump vahetatud (kirves, mingi 5700kr, uus mitte taastatud)
Pisemad elektrtööd, jahutusvedelikku kah.
31.03.2004
Õlifilter
Õli 5W40 TS
Mootori õlivahetus
Kütusefilter
Süüteküünlad
06.04.2004
Aknatõstuki mootor vahetatud
07.04.2004
Aku
27.04.2004
Rattalaagrid
Sillapuksid
Link kit
Akk filter
Õli Dex III
Rooliots
Sillareguleerimine
|
Suvi 2004 |
07.04.2005 |
05.06.2004
Delco maki remont (jee CD mängib jälle!)
Mingi moment kiskusin armatuurlaua maha, sh. kontrollisin oma käega airbagide elektriklemmide kinnitused üle. Multifunktsionaalse rooli audiojuhtimise nupud korda tehtud (kummipuksid asendatud).
Suvi 2004
Chill, kõik toimib. Palju sõitmist. Osavõtt erinevatest üritustest. Rahulolu.
August
Helistab Plyval64 ja küsib kas ma Autolehe testis ei taha osaleda. Oleks hädasti vaja võrrelda stock stangi, ja f-body, "tuunitud" stangi ja f-bodyga. Õilsa eesmärgi nimel olen nõus. Rehvide jaoks kuu ja suve lõpu tõttu raha pole. Tuleb pasteldega minna (see eest rehvide nimed on hirmuäratavad: ees Marshal Power Racer II, taga Bridgestone Potenza), traate veel ei paista. Testimisele sõites on vahepeal tunne nagu jõudu poleks. Tulemused seevastu päris head, kõige sitem polegi. Pidurdab hästi, kurvi sõidab, 0-100 6sek. Peebu Camaro ja Avo Mustang on muidugi tase. Minu kohati head tulemused vahest ka teiste ebaõnnest. Peebu Falken kulumatud plastmassrehvid tunduvad pigem paremini kõlbavat uisutamiseks. Kiirendusel tuunitute vastu muidugi ei saa, ainult stock Mustangi vastu. See eest pidurdamisel olen tegijam :) Tagasisõidul testilt tunnen jälle nagu jõudu poleks, aru ei saa mis toimub...
... kuni
American Beauty Car Showle minnes hakkab viltu vedama. Kõigepealt läheb kogunemisel Laagri Maksimarketi juures vesi keema. Rongkäik läheb ilma meieta minema, kiiruga valan radikasse Eviani ja kimame Haapsalu poole järele. Tee peal sekeldused mentidega.
Minu auto on ühtlasi ka näituseauto, seisab hästi, võiks öelda tugevalt :) Põhiline tegevus toimub õhtul lossimüüride taga. Elamused.
Viimane päev Haapsalus, kiirendusele minek - selgub, et radika jahutusvent ei toimi eriti. Seistes või aeglaselt sõites läheb mootor kuumaks. Rongkäigust osavõtt jääb seetõttu ära. Sõidan mõõduka kiirusega ees ära. Jõudu eriti pole. Lennuväljalt tagasisõit Tallinna toimub mõõduka kiirusega pidevalt tempi jälgides. Peep lehvab ja tagatuled. Nii paljud teised. Üks punane 4gen Fire püsib truult sabas kuni Tallinnani.
Tallinnas asi remosse.
26.08.2004
Vent korda ja jahutusvedelikku liitri jagu sisse. Tundub toimivat.
Päev hiljem sama jama, jõudu pole ollagi. Mootor kuum. Sõidaks nagu Mazda626-ga.
Jälle remosse.
xx.08.2004
Väljalase ja katalüsaator saastast puhastatud.
Asi oli nii umbes olnud, et polnud enam midagi õieti läbigi lasknud. Sellest ka mootori kuumenemine ja jõuetus.
Saan masina kätte, tekkinud on kaks uut huvitavat asja:
HÄÄL ja TÕMME, mida polnud täheldanud alates kättesaamisest kevadel. Nauding. Mõtisklen ja mõistan ka miks Nightracel tuli ajaks 14.9 :)
Minu käes olemise ajal lõhutud asjad
Plastikust madalad iluküljekarbid. Üks Pirital kildudeks vastu maast väljaulatuvat maakivi, teine mõraseks vanalinnas vastu nõmedat asfalti karva kamoflaazis pooliku muna kujulist liiklusmärgialust (vihkan neid - värvige krt punaseks!). Madala auto rõõmud. Võibolla panen ilukarbid tagasi siis kui Tallinn korralikud teed saab? :)
Armatuurlaua eemaldamise käigus mõraneb päikesest karastunud plastikust armatuurlaua kate eemaldamisel nagu piparkook. Liimin selle kokku, uue plastikutüki peale 3k pole raatsind kulutada.
|
Talv 2005 |
07.04.2005 |
Kes väidab, et selle autoga ei saa talvel sõita, pole kunagi seda autot omanud.
Igapäevane sõit - talverehve pole, laksu pole. Miks nii? Iga päev mõtlesin, et kui tuleb selline aeg, et sõita ei saa, siis jätan auto mõneks ajaks talvekorterisse. Sellist ilma ei tulnud. Ainult ühel päeval jätsin auto garaazhi ja läksin trammiga tööle - see oli veebruaris kui teepuhastusmasinad tuisuga lumme kinni jäid ja tänavaid hommikuks puhtaks ei saanud. Teepuhastusmasinaid nägin tegelikult kogu talve jooksul vist ainult kahel korral. Linnavalitsus ei saa ju ka talvel jätta oma teepoliitika trikke. Teema kinni. |
Kevad 2005 |
07.04.2005 |
07.04.2005
Mootoriõlivahetus 5W40 TS
Õlifilter
Kütusefilter
Piduriklots
Al. sarniirid
Peale sarniiride vahetust rool enam vasakule tahtlikult ei kisu. Sõit on smooth ja sujuv. Samuti on kadunud esisillast kostev nagin kui pidurit seismisel järele anda. Järgmisena tahaks esiamordid ära vahetada. |
Suvi 2005 |
16.06.2005 |
Vahetatud esimese udutule pirn (#880) |
mõned jubinad muretsetud |
10.05.2006 |
Investeering teadmistesse:
Factory Service Manual - paks, kaalub mitu kilo!
Investeering handlingusse:
Genuine GM 32mm front sway bar part number 26032907 for 1993 1993 1994 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 Chevrolet Camaro and Pontiac Firebird. This bar was used exclusively on the Pre-2001 SLP prepared SS cars, and on the Camaro 1LE. It was also standard equipment on Firebird WS6.
|
|
Tehtud ja tegemata |
02.09.2010 |
Tehtud:
[+] paigaldatud highflow Racetronix (Walbro 255psi) bensiinipump
[+] vahetada pagasiruumi avajamootor (tehtud)
[+] vahetada esituled (tehtud)
[+] küünlad ja küünlajuhtmed vahetada (95% tehtud)
[+] jahutusvedeliku taseme indikaatori probleem lahendatud jahutussüsteemist üleliigsete õhumullide eemaldamise läbi.
[+] esilaterna pirn vahetatud
[+] salongi kütte radikas vahetatud
[+] väriseva klapptule probleem lahendatud
[+] vahetada tagatulede pirn, kontrollida tagurdustuled [tehtud!]
[+] vahetada esistabikas 1LE stabika vastu (jupid olemas) [tehtud!]
[+] vahetada esiamortisaatorid (Tokico olemas) [tehtud!]
[+] selgitada miks ventikad tulevad ainult A/C rezhiimis tööle (radikakork)
[+] rehvid vahetada [tehtud!]
[+] paigaldada 160f termostaat (tellitud) ja andur [termostaat paigas andurit pole enam vaja kuna proble lahenes]
[+] paigaldatud uued pirnid, pirnipesa, uus suuanatulekang, veepumba tihend, radiaatori kork, rihmarull.
Tegemist ootavad remonttööd:
[-] uus katalüsaator
[-] õlide filtrite vahetus (kevad 2011)
[-] tuuleklaas uus (vanas mõra)
[-] vahetada aknatõstuki (parem) mootor (mootor olemas)
[-] uksehingedega seonduv "tuuning"
[-] vahetada juhiistmekate [pole plaanis hetkel]
[-] vahetada laeriie (tegemisel) [postponed]
[-] parandada dash pad ja katta nahaga [postponed]
[-] parandada ground efektid [postponed]
[-] veljed puhastada ja värvida [postponed]
[-] mootoriõlivarda kael vahetatud, tuleks õlitorule uus kael leida
[-]tagasivaatepeegel liimida oma kohale klaasile tagasi
[-]ajus panna paika rehvimõõdud, vaadata üldse mis ajus toimub
|
|
Tehtud tööd |
02.09.2010 |
* Hunnik pirne vahetatud (US1157A 2tk, USBP880 1tk)
* Pirnipesa (US85100)
* Uus rihmarull (US231081)
* Veepumba tihend
* Radiaatori kork (US10234)
* Muud nipet näpet.
Uus suunatulekang paigas, lähi ja täistulede lüliti veel vaja teha.
Bensupaagile uus kork tellitud. Tööd Americanis. |
|
|
|
|