www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud > Pontiac Firebird TransAm 1988


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (7) tagasi

 Pontiac Firebird TransAm 1988

 Omanik: mortx

Natuke sai nokitsetud 07.10.2005
Paar päeva tagasi hakkas Tulilind pisut jõnksutama, viga õnneks lihtne, üks küünaldest oli lepingu üles öelnud. Ära sai vahetatud üks katkine küünal. Reguleeritud natuke karpat ja süüdet.
Hetkel auto talvepuhkusel, kuid kevadel ootavad ees järgmised tööd:
rooliotsade vahetus, õhuvõtu süsteemi ümberehitus, bensiinipumba väljavahetamine.
Seniks aga jääme pika silmaga kevadet ootama!
Talveunest äratamine 17.04.2006
Laupäeval jõudis kätte lõpuks see päev, mil sai Tulilinnuga esimesed miilid see aasta ära mõõdetud. Teekond tõi Tartust, talvekorterist Tallinna.
Enne seda aga tehti kiirhooldus. Lisaks sai poolraamid keevitatud, masin on nüüd hulka jäigem. Põhi vormistati uue korrosioonikaitsega. Mootoriruum tehti samuti viisakamaks, kõik rippuvad juhtmed said ilusti kinnitatud. Pärast resonaatori eemaldamist hingab mootor palju vabamalt ning kiirendades rebib ka sügavamale istmesse.
Suurimad tänud Ingmarile ja Laurile FTC-st!!!!!
Vahatamine / Waxing 02.05.2006
Hooaja lõpul antud lubadusest, et auto saab kevadeks uue värvkatte paraku kinni ei saanud pidada. Üldjuhul kui midagi plaanida, siis need plaanid kipuvad ikka luhta minema.
Läige polnud enam see, mis sügisel, siis olukorra parandamiseks sai vastu võetud kiire otsus - vahatamine. Üpris kesiste kogemuste tõttu vahatamise vallas võttis kogu protsess päris tublisti aega. Kuid 5 tundi ja kurja seljavalu hiljem võis tulemusega rahule jääda. Olgugi, et vahatamise tulemus viitas selgelt poleerimise vajadusele. Mis siis ikka, eks saab varsti sama tegevust korrata :)
-------------------------------------------------------------------
In the end of last season I made promise that on this spring car will have new paint, sadly I couldn’t keep this promise. Well it seems to work that way if you’re planning something then it usually fails.
Shine on car was not quite same as it was on autumn, so quick decision was made – waxing. Regarding my poor experience in waxing the whole process took quite a lot of time. However after 5 hours and bad backache later the result was good. Although result pointed to need for polishing. Well, that means I will have pleasure to repeat this process
Vaha pääle Enne & pärast And she shines Mirror mirror on car
Karpa puhastus ja reguleerimine 15.06.2006
Ühel kurjal vihmasel hommikul ei tahtnud Tulilind enam käivituda. Sai asi niiske ilma kaela ajada. Järgmine hommik kui taas kuiv, kuid probleem sama. Bensiini aroom oli sedapuhku vea võtmesõnaks ning seda illustreeris kenake laik auto all.
Mis siis ikka, uus pump vahele. Auto käivitub, kuid mõne hetke pärast sureb jälle välja. Taaskord tuttavda aroomid, kuid auto all on kuiv. Terav silm tabab niriseva karburaatori. Ei tõota midagi head.
Sai hulga tegelasi ja kohti läbi uuritud, kuid millegi pärast kardavad kõik karburaatoreid nagu tuld?! Mitmest kohast soovitati pöörduda TIPi ühikate taga olevate garaazide juurde. Sinna saigi sammud seatud. Tükk tegemist oli, et oma probleemiga jutule saada, härra ei tahtnud USA autodest midagi kuulda... huvitav miks :D
Igatahes teisipäeval (13.06.06) läks Tulilind sinna ning järgmine hommik mürises taas nagu poleks midagi olnud. Kurjajuureks oli karpasse sattunud sodi. Karpa sai ilusti puhastatud ning ujuki taset samuti reguleeritud. Suurimad tänud hr. Kodule!!!
Audio install 19.06.2006
Audio sellises autos peaks olema teisejärguline, kuid aeg - ajalt on soov ka muusikat kuulata, seda eriti pikematel sõitudel. Vana süsteem töötas täpselt nii nagu ise tahtis ja seda mitte eriti tihti. Pole ka ime, kogu audio oli pärit aastast 1988.
Eelmisest autost jäid üle mõningad komponendid, mis Eesti oma SPL profi Martin Lehtis abiga kenasti Pontusse sai paigaldatud.
Esialgne eesmärk on normaalse kvaliteediga audio, kuid eks hiljem hakkab seda jõudumööda täiustama.
Praegusel hetkel on:
Võimendi - DLS C-series
Woofer - Alpine (150W nominaal)
Ovaalid - tundmatud, kuid häält teevad üpris korralikult.
Makk - Pioneer DEH-2300R
Natuke remontimist 14.07.2006
Viimasel ajal muutusid kõiksugu sõidu ajal kostvad kolinad liiga tugevaks, märk sellest, et tarvis üht - teist väljavahetada.
Nõrgimateks lülideks olid rooliotsad ja purunenud käigukastipadi. Tulilind reisis Tartusse TopPartsi, kus vead kõrvaldatud said.
Hetkel siiski hulk probleeme, mis vajavad lahendamist/parandamist:
1. jahutusvedelik kaob müstiliselt kiiresti (õli ei vahuta, kuigi tagant lööb valget suitsu välja)
2. tihendiringi vahetus
3. sellega seonduvalt ka mootori üldise seisukorra kontroll
4. parem tagumine gabariit ei põle, pole suutnud probleemile jälile saada
Paari nädala pärast läheb Tulilind taas TopPartsi, et saaks ülejäänud probleemid kõrvaldatud.
Elektri kala 16.07.2006
Eile õhtul Haapsalust tagasitulles pidin tõdema ebameeldivat fakti, ei põlenud armatuurivalgustus, ohutuled ega ka pidurituled. Esimese asjana sai üle vaadatud kaitsmeblokk. Nagu karta oligi läks kaks kaitset vahetusse. Piduritulede ja ohutuledega on asi ühelpool, kuid armatuur ikka pime.
Samuti ei põle ka tagumine gabariit. Eks jätkab leiutamist.