|
Autopäevikud > Cadillac DeVille 1978
|
Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (72) |
tagasi |
Cadillac DeVille 1978 |
Omanik: DevilDeVille |
Jaanuar 2007 |
05.01.2007 |
02.01.2007 sai auto viidud American Beauty-sse, eesmärgiks selgitada välja kõik tehnilised mured ja need likvideerida. Kuna hetkel pole veel riistapuud kätte saanud, ei oska ka täpsemalt kirjeldada mis ja kus.
03.01.2007 juhtus midagi tõeliselt jaburat, arvestades asjaoluga, et mul kunagi ei vea. Nimelt õnnestus TqHq varuosakuulutusi uurides teha avastus, et varuosadeks müüakse mulle sobiva aastakäigu Coupe DeVille. Kuulutus ise igiammune. Suheldes kuulutajaga, ilmnes, et tegemist hr. Leivategija poolt tehnikadoonoritena kasutatud kahe Coupe jääkidega. Sai käidud asju Hüürus kaemas ja isegi esmapilgul paistis neid seal väga meeldivalt palju olevat. Lõime käed 10 k kogu portsu eest ja lubatud asjadele lähihetkedel järgi minna.
04.01.2007 esitatud Vanaisale avaldus Cadillac Club Estonia-ga liitumiseks ja seejärel haaratud tagaluuktõstukiga Transporter kola vedamiseks. Vedada tuli korda kaks (koormaid poolteist) ja asju sai garaazhi laotud hoolsasti. Täpsemat inventuuri pole jõudnud läbi viia kuid midagi ikka silma jäi. Kaks esimest ja kaks tagumist stanget, kõik tuled, iluvõred, tuleraamid, kaks nina, paar esitiibu, kapott, tagaluuk, armatuurlaud, hunnik teise armatuurlaua juppe (lüliteid, kellasid etc), esiklaas, kaks tagumist klaasi, ukselinke, kojamehi, tuhatoose, liiste, rattaid ja mida kõike veel. Senini ei suuda uskuda, et võib niimoodi komistada korraga kõigi juppide otsa, mis perfektsionismitaotlusest tingituna olid plaanis usast tellida ja välja vahetada.
20.12.2007 sain tänu Vanaisale 3k eest tehaseremonditud QuadraJeti õnnelikuks omanikuks, loodame, et ka aparaat seda asjakohaselt hinnata oskab ja full throttle korral ei püüa läkastama hakata. Numbrid pajatavad konkreetse isendi kohta järgmist: 7042234 kus 42 näitab aastaks 1972, 2 näitab 49 osariigi saastenormidele vastavust, 3 teatab asja koduks Cadillaci kapotialuse ja 4 teab rääkida automaatkastist. Lisaks siis veel 1978 Fisher body service manual ja ka 472-le üht-teist. |
|
Jupid loetletud |
06.01.2007 |
Panen siia igaks petteks loetelu juppidest, mis õnnestus endale soetada. Otsene eesmärk pole neid müüa kuid, kui kellegil juhtub olema tõsine probleem oma aparaadi komplekteerimisel-taastamisel, siis püüaks mõistuse piires aidata. Osa detaile, mis minu autole (sedaan) ei sobi, võin mudugi südamerahus maha müüa.
Müüa/Ära anda:
*kupeeversiooni siniste turvavööde komplekt
*osa mustasid turvavöid
*tagumised käetoed tuhatoosidega
*esimesed juhi ja kaassõitjapoolsed klaasitõstukite ja ukselukkude juhtpaneelid (üks el.sohvaga ja teine ilma)
*kupeeversiooni el. klaasitõstuk
*tagastange koos tagatuledega 1977 + tagavara tuleklaas
*tagurdustuled koos katkise paneeliga
*uuema mudeli sisemised jäigad uksekahvad x2
*mingeid iluliiste
Muud jupid:
*esistange x2
*esiotsa plastpaneel x2
*esituled x8
*esimesed suunatuled x4
*esimesed gabariidid/suunad x4 (kahed valged ja kahed kollased)
*iluvõre x2
*kõik tulede kroomitud plastraamid (bezels)
*kapott
*vasak esitiib
*parem esitiib
*el. antenni mootor
*kapotitross
*esiklaas
*tagaklaas x2
*sisepeegel x2
*ukselink parem välimine x2
*ukselink vasak välimine x2
*ukselink parem sisemine
*ukselink vasak sisemine
*sisemise ukselingi pesad 2+2
*komplektne armatuurlaud
*ustesiseseid tuhatoose n tk
*el. sohva mootorid koos juhtmekimbuga
*kojameeste süsteem koos mootoriga
*klaasipesu paak
*bensiinipaak ca. 96 l
*pagasiluuk
*Twilight sentineli lüliti (kahjuks juhtplokki ja sensorit ei tuvastanud)
*tagavara cruise lüliti (ehk õnnestub istutada kaasaegse vidina otsa)
*keskluku mootor
*ratas plekkveljel x3
ja mis kõige olulisem, tobeõnnelik naeratus näol Wink |
|
Esimeselt ringilt American Beauty-st tagasi |
10.01.2007 |
10.01.2007 Tehtud-ostetud järgmist:
Uued pasunad külge
Uued ukselukud
Uued esipiduri suportid, klotsid, voolikud
Tagasillas vahetatud zimmer ja õli
Mootoris uus poolsünt 10W40 ja uus filter
Käigukastil uus õli Dexron III, filter ja magnet
Uued küünlad, küünlajuhtmed, jagaja kaas ja rootor
Uued klaasi ja ukse vahelised tihendid (ostetud Top Parts-ist 6254;-)
Paigaldust ootavad veel uus a/c pump ja kuivati torude-voolikutega, kuna puudu mootori küljest vajalik kronstein (tellimisel)
Kogu lust 22K
nu ja tuleb veel juurde:
uued mootoripadjad
uus starter koos hammasrattaga
uued piduritrumlid, klotsid, silindrid
õõtsapuksid
uus õhufilter
tehasetaastatud roolivõimupump
spooliga differ
klaasipesu pump anduriga
ventika resistorid-takistid
dual exhaust
cooper cobra radial gt 275/60 R15 ja Cadillac Fleetwood Brougham-i originaalvalud |
Valuveljed |
17.01.2007 |
Sai siis ostetud Charly käest 5 tehase valuvelge 1994 aasta Fleetwoodi alt. Hinnaks 4 k. Seejärel läksid veljed tipa-tapa Sauele haavlipritsi (125 eeku/tk) ning jätkuks Arco AR-i musta pulbervärvi alla (200 eeku/tk). Homme poistele paar kihti elastset veljelakki löögikindluse parandamiseks peale ja siis ehk kõlbab asju päris edevateks nimetada. Ahjaa, igaks petteks ostetud ka 6kg pulberkustuti ja ratastel garaazhitunk kohvris pagasiruumi täiteks (1K).
Nunii 18.01.07 siis asjadele miski kolm kihti akrüüllakki peale sahistatud, lakiaurudest kaleidoskoobid silme ette manatud ja tulemusega suht rahul. Proovib päevavalgel asjadest pilti kah teha.
26.01.07 siis pilti ka päevavalges tehtud, valged pibinad veljel pole mitte sita töö vili, vaid lumehelbed ;) lakki kulus kokku 4,5 purki a´60 eeku/tk. Lisaks ostetud rattavahetusele mõeldes korralikud jõupadrunid, 1,2" saba, pikendus ja kast nende hoidmiseks (ca 1K).
21.02.07 jõudsid minuni 1479,72 eegu eest velje tsentritele kleepimiseks mõeldud CCE logoga akrüülmullialused kleepsud.
27.03.07 sain kätte centercap-ide custom tükid - 3mm roostevabast lehtterasest lõigatud kettad, millele taha tsentrisse keevitet M8 poldijupp ja asjandused kenasti läikima poleeritud. Kinnitasin vigurid originaal centercap-ide külge roostevabade seibide ja Nylock mutikatega ning kleepisin peale ka CCE logodega mullikleepsud. Ise jäin oma mõtte- ja teiste oskustöö viljaga suht rahule igatahes. Asjade maksumus koos armatuuri kelladele mõeldud plaadi ja ühtedele teistele valuvelgedele mõeldud tsentreerimisringidega 2,5K |
|
Topeltväljalase |
26.01.2007 |
Sedapsi, 26.01.07 sai siis US-Parts-ist ära toodud kaks Flowtech-i 2,5" Afterburnerit ja 2,5" x-pipe. Lähipäevil peaks masina hingamine märgatavalt paranema (oma kaks korda) ja hääled võrrimeestele veelgi enam meelehärmi valmistama. Proovib siis ka juba põhjaalused pildid lisada. Tehas räägib oma summutist sedamoodi: www.holley.com/50322FLT.asp Asjade hinnaks kujunes miski 2750 eeku.
30.01.07 sai visatud garaazhi eest ja juurdesõiduteelt lund ca. 350 m2 väikese labidaga, kuna polnud erilist illusiooni julenud senini masina läbivuse kohta 20-25 cm paksuses lumes endale luua. Aparaat oli aga tarvis pöörata ninaga linna poole ja doppelauspuffi aretama.
31.01.07 õhtu seisuga topeltväljalase komplekteeritud-punktitud, homme vaja ainult liited korralikult üle keevitada. BEN-ist ostetud ka sobivad allapoole kaarduvad poleeritud roostevabast terasest summutiotsad (kokku 950 eeku).
01.02.07 sain kena häälega aparaadi summutiehitusest kätte ja seda täiesti mõistliku 4200 eegu eest. |
|
Tagavara TH400 |
01.02.2007 |
31.01.07 sai soetatud meelerahu huvides TH400 ja tagavaraturbiin garaazhinurka seisma 5K eest. |
|
Uksetihendid ja tööriistakomplekt |
07.02.2007 |
07.02.07 sain kätte kauaoodatud tihendid - kaks esiust, kaks tagaust ja pagasiluuk. Hinnaks kujunes tänu Eesti Posti uskumatule teenustasule 7658.45 eeku, millest ca.700 eeku moodustas teenustasu rahakaardi Soome toimetamise eest. Vereimejad, ei muud. Paar päeva tagasi sai soetatud SATTER-ist ka suht mõistlik võtmekomplekt hindega alla 2,4 k. Komplekti võluks asjaolu, et võtmed tõlgitud nii millimeetri- kui tollikeelde. Toodetud Taiwanis(l) ja vähemalt tundub kvaliteetne. |
|
Rehvid |
13.02.2007 |
13.02.07 jõudsid kohale kauaoodatud Cooper Cobra Radial G/T P275/60 R15. Summa summarum viie sussi ja velgedelepaneku, tasakaalustuse ning ventiilide eest 10545 eeku, lisaks 20 mutrit 400 eeku. Ehk nüüd ometigi saab lahti olukorrast, kus tuba suitsuseks kisub (Entlösung saabub vast lähitulevikus lukuga difri näol). Kõrvutades asju all olevate 235-tega ei tundugi märgatavat vahet olevat, ehk tuleb vahe pidamises. |
|
Konditsioneeri pump ja kronsteinid |
21.02.2007 |
20.02.07 sain 100 eegu eest konditsioneeri pumba esimese ja tagumise kronsteini 472/500 cid mootorile. 21.02.07 ostsin kronsade puhastamiseks 50 eegu eest traadist ja plastmassist koonusharjad drelli otsas käitamiseks. 321 eeku maksin Baltic Bolt-is roostevabade poltide ja vedruseibide eest ning 66 eeku purgitäie akrüüllaki eest. Lasin kronsteinid vanast saastast puhtaks, terasest (tagumise) versiooni värvisin Hammerite-ga mustaks ja seejärel lakkisin akrüüliga, akrüüli alla said sama hooga ka esimene alumiiniumist kronsa ja suht ilmetu väljanägemisega konditsioneeri pump ise. Muidu oleks vast vidinad liivapritsigi viinud, kuid kuna American Beauty-s aeg juba homme hommikul, siis lihtsalt ei jõudnud. |
|
Esiklaas |
22.02.2007 |
22.02.07 lajatas mingi heategija (krt ei jõudnud märgatagi täpselt) Nõmme keskuse juures kivi aknasse ja nüüd elegantne pragu jookseb kogu laiuses üle klaasi. Küll teeb meele heaks. |
Tehnikat nokitud |
04.03.2007 |
02.03.03 teiselt ringilt American Beauty-st tagasi hulk juppe uueks:
klaasipesu mootor-pump
roolivõimu pump, rihm
konditsioneeri pump
stabika puksid-kondid
paralleelvarras pitman ja idler arm-i vahele
õõtsapuksid
Koni reguleeritavad amordid
mootoripadjad ja käigukasti padi
tagapiduri silindrid-klotsid-trumlid
starter ja hooratas
180 A Delco-Remy CS ühe juhtmega (iseergutav) generaator
signaali lüliti
kõik kokku miski 36 K
targem niipalju, et konditsioneeri süsteemis ei suuda vaakum keerata sooja-külma luuki, asjas selguse saamiseks tarvis armatuur maha kakkuda (õnneks vaja seda teha enivei, kuna läheb nahatamisele), tagasilla ülekanne 2,26:1 differ ise GM 8,5 10 bolt 28 nuuti, surved kõigis silindrites 10 ja 11 vahel. proovib järele mida suudab asjandus selle preeriaülekandega teha, vajadusel siis vahetab tiba tihedama vastu välja. karpa vahetet, kuid vajab veel timmimist.
ära tellitud ka Richmond Gear-i Powertrax spool (tehas arvab oma asjast sedasi: www.powertrax.com ) ja pisipudinaid (hooratta koja kroomkate, tagasilla kroomkaas, breather-id klapikambrikaantele |
|
Armatuur maha |
06.03.2007 |
05.03.07 kiskusin sõbra lahkes garaazhis (kuna endal külm ja pime) armatuuri maha, kokkuvõttes tuleb tõdeda, et polnudki eriti hull töö. Omamoodi vahva, kui apastraat liikleb ka ilma igatmasti elektroonikata tuima kolhoosniku näoga ;) . Lisaks tulid mikimaalt ka spido ja tahho kohale miski 4,7K eest. Paar klõpsu ka. |
|
Katus |
15.03.2007 |
15.03.07 katuselt vana vinüül maas ja kena roostepuru silma paitamas. Plekksepal suts nokitsemist saab olema selle asja jonksu ajamisel... |
|
Kolmandalt ringilt AB-st |
02.04.2007 |
02.04.07 sain auto kolmandalt remondiringilt American Beauty-st kätte. Peamine (ja halb) uudis oli, et tellitud Powertrax ikkagi ei sobi minu sillaga. Sild selline ulme, et 8,5" 10 bolt kaane all peidab end 28 spline 2,26:1 asemel hoopistükkis mingi 8,875" 30 spline 2,26:1.
Tehtud tööd:
Auto-Meteri kellade järgiühendamine koos vajalike datšikutega etc.
Uus piduri peasilinder ja booster koos uue õliga
Granti 15" rool installitud
Klapikambri kaanele Breather
Turbiinikojale kroomitud kate alla
Uus ventilaatori termosidur ja uued ventika labad
Karpa ehk ka regullitud selleks korraks.
Raha kokku 11700.- eeku, ja seepeale veeresin asja Laagrisse plekitöödele. |
Lisanäidikud ja rool |
16.05.2007 |
12.02.07 Ostsin Vanaisalt portsu AutoMeter-i lisanäidikuid: veetemp; rõhk/vaakum; õlisurve; voldid; kell. Sarjaks Street Rod Arctic White ja hinnaks kujunes 2K. 435 eeguga sai ka kolmese piilarile kinnituva näidikupaneeli ning kroomitud kellakorpuse. Täiendavalt tarvis veel kütusetaseme näidikut, spidot ja tahhot, elektroonilist kiiruseandurit ning kinnitusmudru igasugust. Lisaks tellisin Top Parts-ust ära Granti rooli ja vahetüki tilt/telescope sambale.
28.02.07 jõudsid kohale kütusetaseme näidik, käigukasti Hall-andur spidomeetrile, rooli tilt-telescope vahetükk ja piduri peasilinder. Raha sai Top Parts-ule jäetud 5119 eeku. Järgmisel nädalal ehk jõuavad ka tahho, spido ja rool.
08.03.07 jõudis kohale Grant GT Signature Series rool 2,6 K.
16.05.07 nüüdseks moditud veidi kelladeplokki, ümarate näidikute paigaldamiseks
Eurofrees-ist tellitud sobiv roostevaba metallitükk, Baltic Bolt-ist roostevabad sisekuuskantpoldid ja vineerimutrid, tiba Loctite-i mootoriplokiparandusmöga kah. Nüüd siis võimalik panna vajalikud kellad vanasse armatuuri ja ligipääs tulevikuski vaevatu. |
|
Toimunud seisuga 23.05.07 |
23.05.2007 |
Vahepeal soetatud uus must vaip ca. 3K, uued esiaknarennid (window run channels) 2992, B&M Linelock 1300, armatuuri näidikukopsik 150, hunnik konditsioneeri lüliteid vaakumipudinaid ca 1K. Lisaks veel tellitud tagumiste akende rennid, uus vinüülkatus, salongivalgustite logoga klaasid x2, miski vaakumrelee kliimale ja veel ehk nipet-näpet, mis ei meenu esimese hooga. Sisu on nahatamisel (istmed valmis), lagi ja C-piilarid on kaetud musta Alcantara koopiaga (3K), katuse plekitööd on tehtud ja IVECO esinduses värvitud. Mikidemaalt tuli kohale B&M-i shift kit ja seoses sellega sai oma tagavara TH400 Beauty-sse uuestisündi läbi tegema saadetud, seal vahetati sees kõik kuluvad jupid ja sätiti kit Heavy Duty peale. Ulatasin Karolile ka turbiini, et Soome sepad asjale mingi 1800-2000 kanti stalli ehitaks. |
|
Arengud 28.05.07 |
28.05.2007 |
Vahepeal sai toimetatud hunnik stangesid-tulesid-tihendeid komplekteerimisse, et ehk saab kobedamatest kroomitud vidinatest midagi talutavat kombineerida. Kola ümbertõstmise käigus tulid ühest hr. Leivategija käest saadud stangest välja omaaegsed varuvõtmed mikihiirelikus magnetiga topsis, välimuse põhjal võiks oletada, et need seal ´77 või ´78 aastast saati. Noorest Tehnikust ostsin 4 pakki Nikesoundi pigimatti, rulli iseliimuvat vilti ja võimendi paigaldusjuhtmed, mis ka tarvis vaiba alt pagasiruumi vedada (kokku 2236). Ei jõua kuidagi apastraadi valmimist ära oodata, paraku on teha veel peale komplekteerimise lõppugi üksjagu - stereo paigaldus ja katuse vinüülitamine etc. |
|
Arengud 31.05.07 |
31.05.2007 |
Niih, tänaseks põhi pigitet, lagi paigas, uued uksetihendid küljes, esiklaaside run channel-id samuti, kapoti all uued tiivakoobaste tugivardad, veetud ka võimu ja konverteri toite- ja signaalijuhtmed pagasiruumi, mõradeta esiklaas külge liimitud ja põrandale ehk veel ports isekleepuvat vilti pandud. Tagaakna raam ka nahatamisest käes ja paar viimast plastitükki teel uut nahka omandama. Ahjahh, esistange on vaja kuidagi sirgu ajada. |
|
12 juuni 2007 ja proovikäivitus |
12.06.2007 |
Tänase seisuga sai aparaat endale uued akud (2320). Tootjaks Varta mahtuvuseks 70Ah ja külmkäivitusvoolu 570A. Asju kaks sestap tegelik vägi kaks korda suurem ;). Võrreldes vanade energiamahutitega võib positiivsele poolele lugeda ka laadimisvoolu normaliseerumise (mõõdetuna akuklemmidelt 13,86). Lisaks sikutasin kohale esimese sohva ja veel purgi sprayliimi koos rulli vildiga (328,7), kuna kardaanitunnelile vaja veidi paksust lisada, et uus vaip ei lotendaks. Ega see kellelegi halba tee, saab ju üksjagu vaiksem. Seoses uute akude installiga tehtud ka väike proovikäivitus. Käia kaua tahad, peale bensuhaisu ei miskit. Keeratud maha õhupuhasti ja ena - primarite õhuklapp kinni mis kinni. Peale vaadates jäi mulje, et seda peaks miski vaakummembraan liigutama üle vagunitäie vardakeste-kangikeste. Oma lolli aruga mõtlesin, et ehk seisnud autol pole piisavalt vaakumit, millega neid trikke teha ja pelgalt starteriga kedrates ei teki vajalikku hõrendust (vaakumi paaki massinal enam pole). Järgmisel katsel sõrmega veidi õhuklappi paotatud ja asi ergastus poolest pöördest ning need hääled mis sealt kostsid tagavad mulle ilmselt üle väga pika aja korraliku unerahu;)
Miinuspoolele tuleb lugeda avastus, et ilmselt piduri peasilindri ja võimu vahetuse käigus on keegi signa autonoomsest pasunast jagu saanud :( |
|
Turvavööd, ometigi |
13.06.2007 |
Peale tulutut kolamist netiavarustes ja poolte Eesti lammutuskodade läbitolgendamist leidsin lõppeks lahenduse (küll osalise) apastraadi turvavööprobleemile. Nimelt pakub BMW oma E65 kere 7-seeriale enam-vähem sobivas toonis rihmasid. Kombineerides kaks esiistme rihma kahe tagaistme keskmise sõitja rihma vastustega ongi kaks turvalist istumist olemas. Küll leiutab ka ülejäänud. Asjade maksumused järgnevad: esimene kolmepunktivöö 1615.05, tagaistme vastus 385.60 kõik vidinad kokku 4001.30 ja peaks järgmiseks reedeks pärale jõudma.
www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HL81&mospid=48474&btnr=72_0417&hg=72&fg=05
number 10 tähistab vajalikku vastust ja www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HL81&mospid=48474&btnr=72_0420&hg=72&fg=05
number 1 tähistab kolmepunktirihma tooninimeks Naturbraun.
Pealelõunal tõin auto komplekteerimisest kodugaraazhi, kogu jama katusepleki, värvimise, pigitamise, vilditamise ja eri juppide sobitamisega-tekitamisega läks kokku 13K. Esimese asjana käis massin pesus ja seejärel krudisin alla laiemad sussid, mis seda juba päris pikalt ootasid. Pilt mõnevõrra muutus a selle kere all tunduvad ka 275-d kitsekeeltena. Järgmisena siis tulemas hulk mudimist konditsioneeri defekteerimisega... nngghh |
|
Pigitamine |
21.06.2007 |
Sedapsi, nädala alguses veeresin apastraadiga sõbra lahkesse garaazhi, kus tiba parem toimetada seoses elektri olemasoluga. Täna sai end niipalju kokku võetud, et abistavate käte toel installeeritud värsked päikesesirmid ja alustatud pagasiruumi nimelise plekktrummi vaigistamist Nikesound-i pigimatiga. Matte ostetud neli pakki ja lisaks rull vilti (1071), hetkel paistab, et mativajadus täiendava nelja paki jagu, kuna plaanis pigitada ka uksed, aknapostid ja muu paljas plekk. Neli pakki varutud (950). |
|
Arengud juuli alguseks |
02.07.2007 |
Vahepeal hulk vett merre voolanud ja hunnik pigi autosse kinnitunud. Sai alustatud ka tagumise otsa stereolahendustega soperdamist. Mütsiriiul nüüdsest fenoolkilega vineerist ja sellesse istuvad Focal-i korralike filtritega komponendid RMS 60W mida toidab crossoverite ja muude mudrudega Audison-i võim RMS 120W. Selline lahendus peaks tagaotsa keskmiste ja kõrgete toonide tarbeks piisav olema. Madalama otsa mütsumise eest hoolitseb Hertz-i kahemähiseline subwoofer, millel nominaali RMS 450W ja seda toidab Autostudio võim, millel sillatuna nominaali 2x260W. Kogu huinjaa 8248 tugrikut. Proovib täna ära installida. US-Parts-ust sikutasin garaazhi ka tulevikuplaanidesse sobiva Griffin-i kaherealise alumiiniumist racingradika mis täiendavad 2955 tugrikut nõudis. Mõningase pusimisega valmis subwoofri stabiilseks kinnituseks tarvilik vineerplaat tagaistme ja pakiruumi vahele ning ka mütsiriiuli plekki sai tiba nakitsetud kõlarite paigaldusavade kohalt. Nüüd asjad vinüülitada-vahtkummitada ja ports kablasid ühendada, edasine progress siis valdavalt sadulsepas kinni. |
|
Uitfookused ja muu saast (Salva kindlustus) |
01.08.2007 |
19.07.07 Reedel kolmeteistkümnendamal kuupäeval õnnestus Laagri Statoilis vahetult enne Haapsalu poole startimist üks Ford Focus aparaadile tahatiiba korjata. Tagurdas teine mulle lihtsalt sisse. Eks tegi ikka omajagu vihaseks küll. Täna käisin süüdlase kindlustusseltsis asja näitamas ja oma visiooni remondist avamas. Onud tundsid huvi auto läbisõidu kohta, mida pakkusin uuenduskuurijärgselt ca kolmsada kilsa. Seepeale tunti huvi spidomeetri näidu vastu milleks deklareerisin 0 km/0miili kuna asi pole peale karbist väljavõttu endale veel juhtmeidki sappa saanud ;)
Nunii, Salva kahjukäsitlusele aituma, nende nägemuse järgi ei kuulu minu auto taastamisele, kuna remondipakkumine 20K. Mida t...t? Ilmselt ootavad ees pikad ja nüristavad instantsemööda jooksmised. Auto sellest muidugi valmimaks ei saa.
01.08.07 Vahepeal sai Salva kahjukäsitlusele pähe astutud ning selgitatud 78 aasta datsuni ja 78 aasta hobiautona ehitatava Cadillaci erinevusi. Ühtlasi sai seapeedid seatud valiku ette(aituma kamraadile, kes kindlustuseasjades kodus), kas maksta remondi eest 24 kopkatega või nende poolt hinnatud caddy väärtuse 70-80 kilo ja avariijärgse jääkväärtuse 5 kilo vaheraha, elik siis 65-75 kilo. Oh üllatust, samal päeval läks liikvele garantiikiri ja nüüdseks ootab auto Sakus oma järge, et taaskord sirgeks saada.
|
|
Oktoobri alguseks juhtunud järgmist |
01.10.2007 |
Auto taaskord oma esialgse kujuga elik sirge. Armatuurile sai ajutiselt peale tõstetud värskendatud ülemine pool (päris paika ei ajanud, kuna tarvis veel juhtmeid uute kelladega ühendada etc). Enne Power Camp-i lõpetas töölepingu kojameeste elektripool - vea asukoht on peaaegu tuvastatud ja pesitseb miski pisikese mähise all. Hooaja lõpukruiisil suutis riistapuu kenasti keema minna, järgneb termostaadi arenguvestlus lähipäevil. Tagaluugile paigaldet klubilisest kuuluvusest teavitav tähis ja mõlemale numbrile õigete osariikide lipp. |
|
Termostaat |
03.10.2007 |
US-Partsust sain 145 eeguga Gates-i termostaadi nr 33059, mis peaks avanema 195 Fahrenheiti juures. Termostaadi vahetus oli omaette tsirkus, kuna ülemist lõdvikut waterneck-i pealt niisama maha tõmmata ei saanud - kuramuse kondipumba mingisugune vidin istus kenasti lõdviku sügavustes kinni ega lasknud liigutamisest undki näha. Tuli kõik ühes tükis eraldada. Pesas istunud vana termostaat oli kohe kindlasti vale. Peale mõningat puhastamist ja nikerdamist/silikoonimist lappasin asja kokku ning vähemasti esmamulje on positiivne. |
|
Tagasild |
30.10.2007 |
Antennimehe käest soetatud Fleetwood limo 14 bolt tagasild, seejärel haavlipritsist läbi ja krunt selga. Kokku 8,5K.
Pindmine värvikiht punane Hammerite x4, miski 360 eeku.
30.10.07 seisuga uus sild, kast ja turbiin all, samas tingituna kasti pikemast sabast ümber tehtud padja kinnitus ja täna läeb Pärnusse TT autoteenindusse lühendamisele ka kardaan.
Kardaani lühendamine/tasakaalustamine 1,2K.
Kogu kombo: stalliga turbiin, kapremonditud, sügava õlivanniga (kogu süsteem 16 liitrit), Heavy Duty shift kitiga ja pikema tailhousing-uga TH400. Tagasild 3,42:1 LSD-ga ja suht jämeda stabikavardaga (eelmise silla puhul polnud sellisest asjast juttugi)lisaks kaks uut piduritoru. 19,2K. |
|
Talvituma |
07.11.2007 |
Täna sai apastraat talvekorterisse pistetud. Sellele eelnenud jahutusvedeliku külmakindluse kontroll näitas vapustavad -5, tulenevalt lõpukruiisi keemistrikkidest etc. Olukorda sai esialgu parandet 5 lirtsu -36 lisamisega(99.-), garaazhi jäuks peaks piisama küll.
Peale viimaseid modifikatsioone tuleb tõdeda, et kõik on läinud asjaette - lukuga sillal pidamist ka tänases ligas ja shiftkitiga kasti toimetamine meeldivalt konkreetne. Oh kui juba sooja ilmaga kuival asfaldil stalliks ja stardiks (esialgu muidugi oma lõbuks)... Kevadeni ei viitsi asjandusega suuremat ette võtta, nokitseb ehk tiba sisupudinate kallal. |
|
Talvituma vol.2 |
23.12.2007 |
Nunii, kuna vägisi tahetakse mu apastraadi ümbert garaazh maha lõhkuda, tuli teha plaaniväline käivitus ja veereda mujale talvekorterisse, kus mitmed tuttavad massinad juba ees ootamas. Uue pesapaiga võluks võib pidada elektri olemasolu - ehk tekitab tahtmist ka talvel tiba nokitseda massina kallal. Sai tuvastatud ka värskeltehitatud kastist õlileke - sügavama õlivanni vahelt. Loodetavasti keeratakse kevadel garantiikorras see tilkumine kinni. Segaduste vältimiseks läheb alla alumiiniumist vann ribidega. |
|
Märtsi algus |
07.03.2008 |
03.03.08 Massinale sisse visatud tagaiste ja sisuvidinaid. Aknapostis leidsid koha veetemp-õlirõhk-voldid, armatuuris vaja ühendada veel spido-tahho-küttenivoo-kell. Kummalegi akule sai lisatud massilülitid 80.- tugrikut Autotarve kauplusest, mikihiires taipavad mõned vennad neist 9.99 kohalikku tugrikut tükist küsida. Selle nädalaga panustaks lollide lohutusele ja prooviks sisemuse lõpuks ometigi kokku saada.
06.03.08 Sedapsi, kõik kellad ja viled armatuuris järgi ühendet ja toimivad. Paigas ajutiselt ka B-piilari katted, mis vajavad hiljem tiba modifitseerimist ja parendamist. Uksepolstritel ka vaid kinnitõmbamise rihmad nahatada ja pudinad kokku lapata.
07.03.08 Dziisas, ongi uksepolstrid käes. Napilt aastake kulus aega vaid ;) Aga ega ma virise, ühe lappasin käte värisedes külge ja mulle isiklikult meeldib. Kui nüüd mingit vapustavat joomasööstu ei tule, saab homsega pudinad paika. Vaja veel vuhvelpuidust puhastada lülitipaneelid ja kenasti mattmustaga üle mäkerdada.
08.03.08 Tänasega said peale juhiukse kõik polstrid paika, tiba moditud ka B-piilari katteid, et uksed ikka sulguma mahuks. Juhiukse polstrit ei saand omale kohale, kuna nailontüüblid lõppesid lihtlabaselt otsa. Aga üldpilt on vastikut rahulolutunnet tekitav küll.
13.03.08 Tänud kodanik Sarvele tüüblite eest, nüüdsest ka juhiuksel polster omal kohal. Eks see kõlarikastide küsimus vajab veel lahendamist aga enne filmivõtete lõppu ei hakka apastraati torkima. |
|
Kid & Killer |
18.03.2008 |
18.03.08 oli apastraadil esimene võttepäev uues produktsioonis "Kid & Killer". Viimasel hetkel enne võtteplatsile veeremist otsustas karpa otsast vaakumi pime leekima panna. Igaks petteks panin tagasi ka vana kojamehemootori, kuna mingi aeg tagasi paigaldet uus ei suvatsenudki korralikult tööle hakata ning oma kohale jõudis ka möödunudsuvise avarii läbi varalahkunud iluliistu järglane. Eelmise päeva õhtul sai vuhvelpuidust puhtaks nühitud ka lülitiplokid ja kenasti mattmustaga üle tuisatud. Veel tegin avastuse, et peale katuseremonti paigaldet uus esiklaas pole mitte teps veetihe, täpsemini on juhipoolne ülemine nurk lausa lahti. Eks nurub uut Henkeli Teroson-i. Läbisõit uue spido järgi 16 miili.
19.03.08 tuvastasin esitulede anomaalia, kus täistulede rakendumisel keeldus kaassõitja poolne pooltuli parkimisniiti hõõguda laskmast. Lähemal uurimisel selgus tõsiasi, et keegi osavnäpp paigaldanud pooltule elemendi täistule pesasse. Peale õige elemendi ühendamist töötavad tuled nagu muiste. Samuti likvideerisin tagumise küljegabariidi mittepõlemise, ka tuleklaas sai tiba viisakam paigaldet. |
|
Ülevaatus |
28.03.2008 |
28.03.08 sai käidud elukaga ülevaatusel. Läbis puhta lehega kuigi seisupidur andis aimu vähesest (loe: nullilähedasest) rakkes olekust. Nüüd järgmise hooajani hooletu. Ülevaataja rääkis ka võimalikust muudatusest seadustes, mis võimaldaks hobiautode ülevaatust iga nelja aasta tagant ja mis oleks seotud läbisõidu piiranguga. Eks näis, mis sealt tuleb.
26.03.08 meenutasin vanu aegu ja viskasin garaazhi ukse eest lund, mida oli kohati tuisanud oma 70-80 cm.
20.03.08 tõin Kollase käest Turbast-Lehetust kaassõitja A-piilari katte, kulu 150 tugrikut pluss sinna-tagasi ja törts värvi. Nüüd asi kenasti mattmust ja omal kohal. |
|
Lolli nalja päev |
03.04.2008 |
Tjah, 1. aprill oleks võinud päädida väga niru naljaga, kui elukas maha põlenuks. Nimelt hüppas kurvis kinnitamata aku kenasti plussklemmiga vastu tiivakoobast ja oma paraja amprihunniku jõul säristas hoolega. Sain jaole ja krudisin massilülitid kärmesti lahti. Üks massijuhe oli läbi põlenud ja teine klemmi sees "kokku tõmbunud". Paigaldasin kummist jalamati kere ja aku vahele, ning vurasin garaazhi. Justnagu elektrivärgist vähe olnuks, otsustas ka radiaator aktiivselt lekkima hakata. Seda siis salongiradika tagasivoolu šlangi kaelast, lisaks eraldus paisupaaki suunduva vooliku kael oma pesast. Egas midagi, kiskusin maha radika ja viisin Pärnu mnt.-le parandusse. Vahepeal soetasin uued punutud massikaablid (110.-), kaks kanistrit Tosool 40-t (230.-), peotäie lõdvikuklambreid (50.-), kaks väikest koormarihma akude kinnitamiseks (35.-), patareitoitel valgustusega meigipeegli "Aloha" (38.-), panoraampeegel (110.-) ja Gates-i 16 lbs radikapunni (125.-).
Täna, 3.aprillil, sain radiaatori parandusest ja värskendamisest kätte (kaelte tagasijootmine, puhastus, surveproov ja asfaltvärviga katmine kokku 500.-). Natuke müttamist kapoti all, ning radikas ja muu kola paigaldet, vedelikenivood normi aetud ning esmapilgul ka asjad pidama saanud. Eks akudele tuleb mingi parem kinnitussüsteem meisterdada aga esialgu ajavad need väiksed koormarihmad ka asja ära. Rõõmuga täheldasin, et esmapilgul pole kerged keevituseksperimendid eluka elektrisüsteemile haiget teinud - laadimine normis, akud elus ja kõik vidinad-pudinad toimetavad ka endistviisi. |
|
Fan shroud ja Kid & Killer vol.2 |
04.04.2008 |
Kuna elukale kunagi teab kelle poolt külge kruditud mingi diisel GM-i fan shroud, mis teps mitte tiiviku labasid ei katnud, otsustasin olukorda tiba parendada. Esimese hooga mõtlesin sinna lihtsalt mingi plekitüki väänata ja kinni neetida. Ehituspoes töllerdades aga sähvatas - seguämbri äär selleks otstarbeks nagu loodud. 90.- tugrikut poele ja 40 lirtsune plastmassitükk mulle. Seejärel mõõt peale ja käsisaega üks ring. Tiba mudimist plekikääridega, kolm auku ja kolm kruvi. Ning, voila´, olemas ta oligi - Larger than life and twice as ugly.
Pärastlõunal veel ring võtteplatsil ning päev ongi kirjas. |
|
Käimakoti leke |
11.05.2008 |
Täna, pühapäeva 11. mai hommikul, võttis auväärt kodanik Constrictor lahkesti vaevaks mind mu mures avitada. Hommikul üheksa paiku liikusime tema vahva suurte autode ajastu New Yorker-iga Arsenalist läbi ja lahkesse garaazhi tõstukile. Tülgastava faktina tuli tõdeda käigukasti filtri lotendamist väga vales positsioonis ja osade õlivanni poltide sõrmega maha keeramise võimalikkust. Vann maha, ajutiselt nipukatega fikseeritud filter korraliku seibidekomplekti abiga õigesse asendisse, sorts puhastamist ja silikoonimist ning võiski asuda õli sisse valama. Mahtus seda Valvoline Dexron III sinna oma kümme lirtsu (turbiini ei pidanud enam täitma) ja senini pole ilmunud mingeid märke vedeliku soovist välisilma tungida. Jurmala ootab!
Mingi hetk tagasi said loojakarja läkitet ka paar tagaukse raamis pesitsenud roosteussi. Graveerimiskäiaga metallini haljaks, ööks otsaks roostemuunduri alla ja hommikul kiire täide fiiberpahtliga, mõned kihid mattmusta ja veel mõned lakki ning legendaarne mikihiirte kuuejalakauguseltvaatamisekõlbulik tulemus oligi käes. Peaasi, et ei mädaneks, küll jõuab veel terve auto üle värvida. |
|
Sünnipäevakingid ja muud loomad |
19.07.2008 |
Sünnipäevakingiks sain siis lõppeks oma paljuoodatud 800 cfm Edelbrock-i ja herilasepea õhupuhasti kätte, lisaks jõudis õuele ka sm Jaamakorraldajaga kahasse soetatud ´78 aasta Series 75. Täna hommikul ärkasin vara (ja bla-bla-bla) ning lippasin poole kaheksaks Arsenali. Peale mõningast uurimist-puurimist said tuvastet vajalikud puuduolevad kinnitusvahendid ja soovitava kütusevooliku läbimõõt. Siinkohal tänusõnad Baltic Bolt-ile, kes suvatseb oma uksed ka laupa hommikul kell 9.00 avada ja kibelevatele mikihiiremasinahuvilistele tarvilikke tollimõõdus pudinaid müüa. Tänusõnad ka sm Jaamakorraldajale, kelle varudest leidus sobilik Mr.Gasket-i adapter/spacer, mis kenasti square bore spread borega kokku istutab. Kell 9.22 olin juba Järvel Ben-is ja ostsin omale ühe meetri 8mm voolikut ning kena läbipaistva Fram-i filtri. Kell 10.28 toimus edukas proovikäivitus. Ige pole ammu nii kõrvuni peas olnud. Kogu mudru kokku siis ca 4500 eeku.
Vahepeal käidud ka Jurmalas ja BHRA/CCE/FMCE suvepäevadel ning loomulikult kolm korralikku päeva ABCS-l kõhtu täis joodud. Preparaat on käitunud viisakalt ja pole mingeid eluvedelikke väljutanud. Ka mitte keema suvatsenud minna. Aijah, selline huvitav seik ka, et esmaspa hommikul lahtunud promilliga Lossiplatsil masinat käivitades sai bensiini puudumisel tuvastatud Adidase deodorandi hämmastavad omadused käivitusaerosoolina ;)
Suured tänud ka Kaile, kes mitmest hädisest olukorrast roolikeeramisega välja aitas. |
|
26.07.2008 |
26.07.2008 |
Täna sai siis masinat sel aastal teist korda pestud. Isegi mõjus - kogu ürituste taak sai maha raputet. Eelmisel nädalavahetusel proovisin külmaspreiga esiistmelt nätsu eemaldada, ei olnud väga edukas. Siis läksin kallale isikliku lemmikuga - silikoonieemaldajaga / rasvaeemaldajaga (degreaser) ja toimis ideaalselt. Hälvikute poetatud näts lahkus kenasti istmelt. Lisaks ka kena pildike võrdlusmomendist e65-ga, nu väiksevõitu kipuvad need saksa keskautod ikka olema ;) |
|
Sügistoimetusi |
28.10.2008 |
Sai eluka küljest konditsioneeri pump maha monteeritud, kuna antud asukohas ta tulevikus toimetada kindlasti ei saa (loll nali see, et omal ajal sai ta just uuena ostetud ja hoolsasti veel originaalkinnitusi jahitud). Vahetatud tükimat aega oma järge oodanud ülemine lõdvik ja tulenevalt kondipumba kapotialusest lahkumisest jäi ka üks kiilrihm "natuke" pikaks. Peale mõningast ekslemist jupimüüjate juures, õnnestus katse-eksituse meetodil tuvastada sobilik vidin "Lemförder"-i valikust ( LMI-Nr. 183 6001, Vergl.-Nr. AVX 13x1225 ), mis nõudis 121 kohalikku tugrikut. Tulevastele põlvedele teadmiseks, et kõnealune rihm sobib ühendama väntvõlli otsas paikneva rihmaratta teist kaela roolivõimupumba otsas oleva rihmaratta esimese kaelaga. Seda siis 472 cid paadiankrul. |
Tagasilla puksid |
17.04.2009 |
Sedapsi, pika hoovõtu peale said vahetet tagasillas õõtsapuksid. Olid teised oma aega üpris pikalt oodanud. Kodanik Constrictorile sügav kummardus pressi kuritarvitamisele läbi sõrmede vaatamise eest. Kuuri alt said võetud eelmise silla õõtsad, vanad puksid välja pressitud, Hekmato-s liivapritsitud-pulbertsingitud-pulbervärvitud, siis kaelad puhtaks ja uued puksid sisse. Järgmise sammuna kaasvõitleja cam79 lahkes garaazhis ja lahke abiga stabikavarras lahti ning ükshaaval õõtsad vahetusse. Vahetusse läksid ka kolm õõtsapolti, kuna vanad olid kahtlaselt kulunud. Ja ennäe imet - kolks kadunud. Kulu kokku miski 1500 tugrikut, sellest 250 Hekmato ja ülejäänu Rockauto pluss transa.
Sama soojaga said tuvastatud päramiste piduriklotside mõõdud:
11,15" x 2,75"
seda siis 14 bolt silla puhul. Hetkel seal miskit veel nagu oleks, aga peatselt viskab kogu pudru uueks. |
|
Kevadtööd 2009 |
22.04.2009 |
Niih, nüüdseks jälle osa vajalikke asju ää kõpitsetud. Radika alumine lõdvik läks Gates #20687, algselt justnagu Camaro jagu a sobib käkiläkile valatult. 170.-
Järgmise asjana said vahetet väljalaskekollede tihendid Fel-Pro #MS90509 129.60. Vanade lädisemine oli väsitav ja vanad ise veel väsinumad. Lisaks tuvastasin, et üks kaassõitjapoolne keere on pärsiasse keeratud ning hiljem jämmema poldi peale tehtud (mida hääste keerama ei mahu). Ehk õnnestub mingi sisekuuskant vms poldipoest asenduseks krabada. (edit: ei leidu nii spetsiifilist asja, hakka või väiksemaks viilima)
Maha said kistud klapikambrikaaned, kuna nägid pornod välja ja olid mootori "remontijate" poolt uhkelt vanade tihendite ning transparentse silikooniga peale tagasi väänatud. Need rändavad nüüd liivapritsi ja pulbervärvi ning siis uute poltide ja tihenditega omale kohale tagasi. Fel-Pro #VS50192C1 280.80. Sisekuuskant poldid ja paksud seibid 290.- Baltic Bolt. Liivaprits ja pulbervärv 250.-
Mudimise käigus tuvastasin ka plokikaante valunumbri, milleks on 1497902. Selles valguses tuleb tõdeda, et jutud 69 aasta konest ei vasta tõele ja tegu on 1970 aasta 10:1 kompressiooniga versiooniga. Sellega sobib ka ploki castingu #1485200.
Pedekuningriigist sai prooviks toodud ka komplekt klaasiplärina vastaseid vidinaid Dorman #76991 100.80 |
|
Kevadtööd 2009 vol.2 |
23.04.2009 |
Keset aprilli käis end ilmutamas jõuluvana, jättis endast hunniku kraami maha:
uksehingede remondikomplekt Dorman #703-264
ukseluku vastus Dorman #38428
roolivõimupaagi punn Dorman #82581
pidurisilindrid Raybestos #WC37781
piduriklotsid (vanakooli needitud versioon) Monroe #BX473R
pidurite kolakomplekt (vedrud, klambrid etc.) Raybestos #H7064
mehhaaniline bensiinipump Airtex #40966
Powermaster-i starter #3510
4000.-
Rockauto on ikka eriti operatiivseks muutunud - 20. aprill tellimus ja 23. aprill toob kuller asjad uksetaha. "Naiss biiei!" nagu hännibäl tavatses öelda. Summitil võttis asi tiba kauem 17. välja ja 22. kohal. Kah mitte paha tulemus iseenesest.
Klapikambrikaaned said silikooniga kokkuplätserdet, tihendid külge pandud ja poldid oma kohtadele koos topeltseibidega. Kaaned külge, poldid kinni, PCV, breather ja õlipunn külge. Sisselaske kolle pealt said juhtmed kokku korjatud ja kõrisse topitud, sama soojaga likvideerisin ka vana gaasihoovastiku kronsa ning panin paika korraliku vedru. Lõppeks küünlajuhtmed paika tükkis separaatoritega (eks mingi hetk peab selle iselõigutava/pressitava komplekti ostma, kuna hetkel peal olevad 8mm on tegelikult BBC omad ja sel asjal jagaja teadupärast taga ja keskel).
Igaks petteks vaatasin ka küünlad ja nende kontaktivahed üle - kõik korras ja normi piires.
Kui nüüd vaid viimsed pudinad kohale jõuaks, vaim on lõpuspurdiks igati valmis.
Tjah, poldid mis ma Baltic Bolt-ist sain ei hiilga nüüd küll erilise tugevusega - ettenähtud 40 Nm jõuga õnnestus üks kenasti pooleks keerata. Eks peab minema oma pahameelt avaldama.
Uut kütusepumpa ei saanud ka esimese hooga külge - liitmikud ei klappinud mitte teps. Igatahes suure surmaga tuvastas üks keere end M16x1,5 -na. Nüüd tuleb veel treiali juures leitud niplile sobilik koonus tekitada - asja põhi on umbes sama tüüpi, kui pidurisilindritel millel mutikas koonusesse aetud toruotsa kinni poob. Nu eks näis mis asjast saab. |
|
Kevadtööd 2009 vol.3 |
10.05.2009 |
Täna said, kuritarvitades sõbra lahkust-tööriistu-garaaži, vahetet ja õhutet tagapidurid (klotsid, silindrid ja muu pudru). Lisaks tuvastus meeldiva uudisena korralik bensiinileke paagi ja torude vahelistest voolikutest, said needki asendatud uutega. Nüüd tiba rohkem lootust, et kütus enam alla ei vaju - pelgalt pumba vahetusest ei piisanud.
Uutega asendatud ka PCV klapp koos oma nurgaga grommet-iga, õlipunn klapikambrikaanes ja roolivõimupumba punn. |
|
Ülevaatus läbitud |
11.05.2009 |
puhaste paberitega ja puha. Õdagul sai veel kodanik antennimeest kiusatud ja selle tulemusena jagajale parem positsioon ning tuledeanomaalia polegi enam anomaalia. Lisaks ilmnes tarvidus kere ja mootori vahelise massi parendamiseks. Igatahes sügav kummardus. |
|
Veel kevadtöid |
12.05.2009 |
US-Parts-ist 8 lirtsu 20W50 Gulfi õllekest ja üks Wagneri pool/täistule element 490.- lisaks üks 65 cm pikkune punutud massijuhe ja kahene pistikupesa 12V tarvis armatuuri alla panekuks. 150 tugrikut. |
|
Õlivahetus ja blockhuggers |
14.05.2009 |
Eila kodanik Constrictori juures ja abiga pandud apastraadile uus õlifilter ja ühtlasi ei hakanud vana õli tagasi valama, vaid nõristasime karterisse kõva 7 lirtsu Gulf-i 20w50 mineraali. Läbisõit 2116 miili. Õhtul kodo saabudes leidsin postkastist kirja, et Jõuluvana oli mind otsimas käinud ja kingi postkontorisse jätnud. Lugenud kirjakeselt paki kaalu kadus unerahu joonelt - hommikul kella kuuest silm lahti ja postkontor vastavalt kella üheksast. Ning seal nad siis olid täies hiilguses: roostevabast terasest poleeritud plokikallistajad torukollektorid koos tihendite, poltide ja flantsidega. Ige venis kõrvuni, 305 USD suuruse kogukulu eest on asja ikka väga palju. |
|
Hooaeg läbi |
05.10.2009 |
Hooaeg lõpetatud ja mingit selgust jälle juures - mootoripoolega tuleb esmajärjekorras tegeleda (loomulikult siis, kui üks teine oluline asjandus tänavakõlbulikuks muudetud). Jailhouse Rock-i kruiisil tahtis asjandus kuumaks minna ja hoolimata lekete puudumisest kadus jahutusvedelik. Minu lonkav loogika räägib siinkohal plokikaanetihendist, loodetavasti. Kevad õnneks alles mägede taga ;) |
Kingsepad ja pagarid mootoriehitajatena |
21.11.2009 |
Eile asusin paadiankrut laiali kiskuma. Esimese hooga tuvastasin mõlemast klapikambrikaanealusest kena emulsiooni. Nuh, ega see erilise üllatusena ei tulnud arvestades summuteist sahisenud veeauruga. Karteris igatahes õli veel puhas. Mingi hetke pärast jõudsin plokikaane eemaldamiseni ja siis leidis kinnitust diagnoos plokikaanetihendist a´la Puccini. Jättis teine paigalduse kohalt igatpidi kahtlase mulje, ei ole viitsinud näpuga järge ajada aga ilmselt vale asi. Esimese silindri nurgast oli tihend nihkes ja sealt ta ka läbi pesi.
Aga nüüd peamisest: Pederastidest pagarid ja kingsepad, kes selle mootori kokku lappasid, on ennast kenasti ületanud. Olles maha kiskunud juhipoolse plokikaane, näitasid end kogu hiilguses järgnevad tegelased: teises silindris ´68-69 aasta 10.5:1 kolb, neljandas, kuuendas ja kaheksandas 71-73 aasta 8.5:1 madala surveastme kolvid. Oh imet, et asi ülemäära ühtlaselt tühikäigul tuksuda ei tahtnud - rotating assembly ju perfektselt tasakaalus.
Ega´s muud, kui tuleb pada aistevahelt välja urgitseda ja pulkadeks lüüa. Seda siis ilmselt ülejärgmisel nädalivahetusel, kuna koguaeg ei saa Eestis ka passida. |
|
Shortblock koos |
10.10.2011 |
Pühapäevaõhtuse seisuga sai omaenda väikeste algselt valgete kätega kokku shortblock, paigaldamata jäi vaid õlipump kuna keegi väga minumoodi mees oli jätnud selle täistoppimiseks tarvilise ködi ostmata. Erkki juurest vaja veel renoveeritud kaaned välja osta ja saabki juba ainult natuke üle kahe aasta möödudes longblocki näha :) |
V-coil |
27.10.2011 |
Täna sain lõppeks kätte väljalaskekollede keermete remontimiseks hädatarviliku komplekti. Algselt ennustati tellimisajaks 2 nädalat, kokku sai üle nelja.
Tootjaks VÖLKEL GmbH. produktinimeks V-COIL ja tootekoodiks 04109 mis peaks siis tähistama 3/8 UNC keeret 16 niidiga. Karbike on tehase kontrolli läbinud 13.septembril 2011. aastal.
Järgmisel nädalal lubati kätte anda ka nookurite geomeetria muutumisest tingitud modifikatsioonide tegemisest plokikaaned. Eks näis, tahaks juba asja kokku laduda küll koguaeg vahetpidamata.
Ahjaa, kui kellegil veel selliste keermeremondiasjade vastu huvi on, siis neid pakub www.mkt.ee/dyna/site/cgi/137est ja konkreetse komplekti hinnaks kujunes 32 jewrot millegagi. Sisaldab 15 inserti. |
|
Shortblock koos |
30.10.2011 |
Eks pildid räägi enda eest, aga minu väike sisemine mina on tulemusega rahul. |
|
Vaikselt, |
13.11.2011 |
samas järjekindlalt, liigub asi oma loomuliku lõpu suunas. Eilaõhtuse seisuga on ka kaaned paigaldusvalmis. Asjad on härra Teearu juures natuke modifitseeritud ja nüüdseks ka iseenda mittekenade kätega kenasti üle võõbatud. Lõpliku kokkuladumise teel seisab veel vaid hüdrotõukurite laekumine mikimaalt. |
Koera saba |
11.12.2011 |
Tänase seisuga komplekteeritud klapiajam. Kaaned peal, õli- ja bensupump paigas. Jäänud veel koera saba, elik mõned poldid uuesti viimistleda ja paar pudinat pulbervärvida. Üks pikk lapik kruvikeeraja tuleb ka panna digimoonduma õlipumba ringiajamise jubinaks.
Lihtsalt endale meelespeaks:
*korrektne pika kaelusega Gates-i termostaat kannab seljas koodi #33059 ning avaneb 195 Fahrenheiti või 90 Celsiuse juures
* AC Delco sobilik küünal HEI-ga 472/500 paadiankrule on #R45XLS ja mingi muu nummer 05613878 |
|
Surve on. Vähemasti õlil. |
17.12.2011 |
Tänaseks töödega sealmaal, et õli sees, ilma elektroonikata manomeetriga mõõtes saadud õlisurve näiduks 50 psi. Tõukuritest ja tõukurvarrastest tuli akudrelliga ringi ajades libedat ollust kenasti igatahes. Sisselase ning valley pan läikivate poltidega ja mitteniiläikiva silikooniga paigas, loodetavasti siis ilma leketeta. Jäänud veel väljalaskekolled lihvida ning korrektselt paigaldada. Seejärel saab ehk mingiks hetkeks asja aistevahele visata. |
Masinate liigutamine |
22.12.2011 |
Tänase seisuga sai Deville lõpuspurdi huvides kaks masinat talvekorterisse kolitud ja elukas tuppa sulama. Loomulikult hakkas kolimise puhul kenasti lund sadama :) Piltidelt on võimalik tuvastada ka talirehvide tarbeks genereeritud Enkei turbiinveljed. Marukerged, sellised. |
|
Kinnitusvahendid |
23.12.2011 |
Vältimaks närviajavaid elamusi ebaesteetiliste poltidega, sai Baltic Bolt-ist varutud erinevaid mõõte. Lisaks ports stoppereid. Kirjutan need endale siia meelespeaks.
Starlock seib: 3 mm; 4 mm; 5 mm; 6 mm; 7 mm; 8 mm
Lukustusrõngas DIN6799 3,2 mm; 4 mm; 5 mm; 6 mm; 7 mm; 8 mm
UNC poldid 8.8:
1/4 x 1/2"; 1/4 x 1"; 1/4 x 1 1/2"; 1/4 x 2"
5/16 x 1/2"; 5/16 x 1"; 5/16 x 1 1/2"; 5/16 x 1 3/4"; 5/16 x 2"
3/8 x 1/2"; 3/8 x 1"; 3/8 x 1 1/2"; 3/8 x 2"
7/16 x 1 1/2; 7/16 x 2; 7/16 x 2 1/2"
1/2 x 1"; 1/2 x 1 1/2"; 1/2 x 2"; 1/2 x 2 1/2"
Nüüd saab "pühal jõuluajal" rahulikult karaages nokitseda.
|
Vana pada aistevahelt maas |
06.01.2012 |
Esimene eemaldamiskatse luhtus vanaaastaõhtul kardaaniotsa puudumise tõttu, mis toiminuks kastiotsa punnina. Täna sain punni Erkkilt (sügav kummardus). Paraku ilmnes kardaani väljatõmbamisel, et punn ikkagi liiga peenike (Cadillacil on paadiankru väändele sobivam, tummine yoke) ja sai rõõmsasti karaagepõrmandult kühvli ja harjaga käimakastiõli kokku ajada. Lisaks veel hunnik tosooli jne jne. Alustasime kell 17.10 ja lõpetasime kasti lahutamise vana paja küljest kell 22.45. Enamus ajast kulus põhjusmõtteliselt karaagepõrmandu küürimisele. Ja küürimise mõju leevendamiseks tuli ka mitu rahupiipu teha. Enivei on nüüd vabadus kapotialuse värskendamiseks. Igatahes sügavad kummardused Priidule ja Rihole!
Ahjaa, äärepealt oleks unund - kui juhipoolse plokikaane eemaldamine pani mind arvama, et mootoris on üks vale kolb, siis tänasega sai tehtud oma arvamistes korrektiivid. Teise kaane eemaldamise järel ilmnes, et seis on hoopis 5-3. Mis muidugi endiselt ei pane väga imestama ebaühtlase tühikäigu üle, kui üks bank teeb tervenisti 10.0:1 ja teisest kolm pütti 8.5:1 |
|
Reguleeritavad rullnookurid latil |
16.01.2012 |
Kui ma nüüd just kõigest pole valesti aru saanud, peaksid need olema esimesed omasugused Eestis :) |
|
Mootoripaigalduseks valmis |
22.01.2012 |
Tänase seisuga on kõik tarvilikud võõpamised ja puhastamised kapoteall tehtud. Vaadates asjale otsa ning võttes arvesse ka Murphy seaduste kehtivust, otsustasin vahetada enne mootoripaigaldust veel salongiradika ja roolivõimupumba survevooliku. Lisaks ostan veel mõned massijuhtmed. Kuu lõpus - järgmise alul pidid saabuma ka uued tagavedrud.
25.01.2012
20 liitrit Gulf ATF Dexron III
roolivõimu survevoolik Gates # 353640
õlirõhuanduri 90 kraadised nurgad Autometer # 3271
salongiradikas Spectra Premium # 94501
summutite ja leegitorude ühendused Fenno # P8759
|
Elab |
29.01.2012 |
Niih. Hoolimata koledast eksootilisest produktist nimega pohmelo, sai täna aparaadile hing sisse puhutud. Töö ei sujunud just selle tempoga, nagu eelmisel päeval mittejoonud inimesed seda teha suudaks aga väikeste ravitoonikute kõrvalt võttis asi aega 10 tundi. Mootor pukist vintsi külge, flexplate paika, kast otsa, asi aistevahele, kolled pastaga külge, kõik lisavidinad külge, topka ja start. Esimese korraga ei tabanud jagaja paigaldusel õiget kohta, kuna vända rihmaratta poltide pingutus oli teinud mittevajaliku ringi peale. Pärast korrigeerimist ärkas ellu sisuliselt poolest pöördest. Vähemalt ise olen rahul. Nüüd jäänud metallitükkidega rehvid turbiinvelgedele tõsta, kapott paigaldada ja veel nipetnäpet, ning uunikute taliralli võib alata :)
Pildid hiljem.
Suurimad tänud mõistagi Priidule, ülejäänud tänud jagunevad sedapuhku Eriku, Riho ja Aini vahel kes suuremal või vähemal määral abiks olid. |
|
Veel nikknäkki |
03.02.2012 |
Auto Meter # 3224 õlirõhuanduri kaugemalekolimise komplekt vasktoruga
Fel-Pro # 60038 karparaatari ja õhupuhasti vaheline tihend
Anco # 32-18 kojamehe luuad
retro porilapakad taliraaliks 4 tk
akuklemm/massilüliti
kangemat sorti pukseerimise ots |
Toimib |
05.02.2012 |
Eilse õhtu seisuga asi toimib, kindlustus aastaks tehtud ja järgmine nädal ülevaatusele. Lisatud elektriline klaasipesupump ning karpa ja kolle vahele täiendavad tihendid, et liblikad saaks korrektselt sulguda. Naastud all, taha lisatud porilapakad. Pingutatud väljalaskekollede poldid. Üks pooltule element vaja veel vahetada ja uued tagavedrud American Beauty-s paigaldada, nu ei taha enam kuskil põrmandul vedeleda koguaeg vahetpidamata ja vedrusid alla panna. Ka peab kuhugi klaasitöökotta liiklema ja sitastiliimitud esiklaas uuesti (sedapuhku tihedalt) paigaldada. |
|
Ülevaatus läbitud |
11.02.2012 |
Hooletu siis järgmise aasta märtsini vms. |
|
Tagasillale |
15.02.2012 |
Kunagi varem sai va 9.5" corporate 14 bolt-ile varuks ostetud uus käbi ja taldrik 3.42:1, nüüd mingiaeg tagasi, mikimaa aadressile tellitud ka Detroit Truetrac, TA Performance rear end girdle (mis teadupärast fikseerib täiendavalt laagripukid ning tänu suuremale mahutavusele hoiab ka õli jahedamana) ning täielik difripaigalduse komplekt. Ahjaa, igakspetteks ka mingi üübermaterjalist C-klipid. Talveralliks need paraku kohale ei jõua ja nii tulebki hakkama saada kuidasjumaljuhatabtoimiva Gov-Lock-iga.
väike selgitav video ka Truetrac-i toimimisest:
www.youtube.com/watch?v=lZmsY2YvVsc |
|
Talveralliks valmis |
21.02.2012 |
Täna auväärt klubilase Constrictori juures reguleeritud pidurid, paigaldatud uued Heavy Duty tagavedrud koos vaigistuskummidega ja reguleeritud ka esisild. Kirsina tordil installeeritud turbiinid.
US-Parts -ust varutud veel reservjagajakaas ning pooltule elemente. |
|
Taliralli 2012 |
26.02.2012 |
Käidud, turistiklassis finišeerisime esimesena :)
Esialgsed tulemused selgunud, üldarvestuse 51. koht 115 jõuvankri seas. Nurisemiseks pole põhjust, kui karistuspunktide arvestus näitab, et ilma fair play-ta olnuks koht 17. |
|
Õhkvedrud ja ministarter |
28.02.2012 |
Kuna koormaga tundus tagumik ka uute vedrudega liigmadal, sai mikimaalt tellitud Air Lift 1000 Load Assist kit #60755 ja südamerahu huvides ka reduktoriga 3 hobujõuline ministarter. |
|
Visalt sujub a midagi ikka |
16.04.2012 |
Möödunud nädalal jõudsid välismaalt kohale torsendiffer, laagrid, tugevdusega difrikate ja õhkpadjad. Täna siis viimaseid mõtteharjutusi tehes avastasin, et tagasilla tugevdamiseks vaja veel kiiruga tellida järgnevad pudinad:
TA 1803SK - GM 14 Bolt 9.5" Semi-Floater Rear End Stud Kit
These four Heavy Duty ARP studs, nuts, and washers replace the four factory bolts that hold the two main bearing caps in place in your car's rear end. They locate the caps more accurately, are considerably stronger than stock equipped bolts, and also draw down on the caps more evenly. This further helps keep your ring gear assembly from flexing under heavy loads, and therefore helps strengthen your rear end by helping to prevent broken ring & pinion teeth.
ARP makes these bolts for TA Performance, as a compliment to their Rear End Girdle line. We also carry the full line of TA Performance Rear End Girdles, available in my Ebay Store.
This stud kit ONLY fits the GM 14 Bolt 9.5" Semi-Floater rear end! Most other GM cars use the TA1815 GM stud kit instead.
The stud kit can be installed without purchasing the TA Girdle. However, it is often sold at the same time as the rear end girdle, because while the rear cover is already off, it is an opportune time to install these studs.
Tehtud mõeldud, ehk jõuavad õigeks ajaks kohale, kuna Karoli käest juba uue difrimängu paigaldusaeg välja lunitud :) |
|
Hakkab looma |
25.05.2012 |
Tänase seisuga Truetrac omale tagasillas uue kodu leidnud ja igasugu vägevad TA Performace jupstükid niisamuti. |
|
Saulkrasti 2012 |
03.06.2012 |
1-3 juuni möödusid Saulkrasti mikimasinate kogunemise egiidi all. 78 Deville sai antud klubilasele pereautoks ja ise käidud järgmise klubilase 94 Deville-ga. |
|
Paremad kaaned |
09.09.2012 |
Nagu mõned vast juba teavad, pole ma endiselt maha matnud kavatsust ehitada siinse maanurga esimene kangematsorti paadiankur, sestap olen vahepeal ka jõudumööda juppe korjanud ja ennekõike muidugi nõuhaud. Tänase seisuga olemas:
* reguleeritavad rullnookurid latil
* nende mahutamiseks tarvilised valatud klapikambrikaaned
* MTS #15 nukkvõll
* Cloyes Full Roller nukaajam (hammasrattad ja rullkett)
* plokikaaned #1486250 elik väikese põlemiskambriga ja kõrge surveastmega, millele on mikimaal paigaldatud uued suured roostevabad klapid mõõtudega vastavalt 2.25" sisselase ja 1.88" väljalase. Porditud on neid ka ja juhtpukse maha freesitud, et võimaldada suurema tõusuga nukal rahulikult toimetada. Enesestmõistetavalt on paigaldet ka uued tugevamad vedrud ning kogu muu tarviline mudru. Voolavusnumbreid ei hakka enne välja kraaksuma, kui asjad pole mikimaalt siia saabunud ja pingist läbi käinud.
vaja veel kangemast kraamist:
* single plane sisselase
* sepistatud H-kujulised kepsud
* sepistatud kolvid, ilmselt miski .050 ülemõõdus
* 500 cid väntvõll, kuna mootor algselt ju 472 kuupi
* raamlaagripukkide tugevduskronsat (joonised olemas)
* samadesse pukkidesse ARP polte |
|
Talvituma |
11.10.2012 |
Hooaeg on sedapuhku musta eluka jaoks ühelepoole saanud ja tänasest kolis ta talvekorterisse.
|
|
Meenutus möödunud aastast |
15.12.2014 |
Midagi vapustavat nagu polegi kirjutada, asjandus läbis oma elus teistkordselt Uunikute Talveralli, mis kangesti meenutas mudarallit :) |
|
Süütekola |
15.04.2017 |
Kuna otsustasin kange paadiankru ehitamise ikkagi käsilevõtta, siis sai tekitatud natuke MSD süütekola:
#8363 ProBillet jagaja
#8207 Blaster SS pool
#6530 Digital 6AL-2 progetav süüteboks |
|
|
|
|