|
Autopäevikud > Chevrolet Camaro Z28 1979
|
Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (20) |
tagasi |
Chevrolet Camaro Z28 1979 |
Omanik: cam79 |
Kodus |
12.02.2007 |
Sai reedel ära toodud! Palju elamusi, suurem osa positiivsed! Teinekord pikemalt. |
pulkadeks |
20.02.2007 |
Esmalt natuke ajalugu.
Auto oli hinges juba väga ammusest ajast ülikoolipäevilt Tartust, kus seal sõitis ringi üks must. (Sellest mustast nagu ma kuulsin on saanud üks eesti kiiremaid punaseid.)
Eelmine aasta sai otsitud ja vaadatud, ebay oli mingi aeg teine kodu:)
Kogemata otsides Neti.ee-st "camarot" sattusin "usaraua" lehele. millest polnud miskit kuulnud!! Ja siis läks lahti, võtsin Rauliga ühendust, uurisin ajalugu ja kuna nad mul sõbrale olid 2 aastat tagasi juba ühe vette toonud siis oli ka usaldus võidetud.
Auto ise:
79 a, 5,7l Z28 originaalis olnud punane auto punase sisuga. Type plate andmed näitavad sama. kõik muu info sealt vastab täpselt autole
toodetud 11 kuu 3 nädal 79 aasta. LA T-top, punane, Z28
Auto on saanud väljast siniseks ja seest mustaks. Kui Väljast kannatab ehk mõneks aastaks silmad kinni pigistada siis seest..
Punane armatuur, punane põranda matt, punased plastik osad, isegi tagumine iste, kõik on mustaks värvitud.. ja meerika kombel.
minu jaoks vahet pole, nagunii peaks kõik minema uue katte alla, aga et keegi üldse sellist tööd teeb??
Mootor töötab, A/C pump tegi hirmsat häält mis algul ära ehmatas aga selle vastu aitas rihma eemaldamine. muidu sõidab ja vahetab ka ilusti käike(niipalju kui ma raatsisin jäisel külavahelteel proovida). pidurid kipuvad peale jääma ja mitte pidurdama, aga uued rem komplektid ja silindrid juba tellitud. Piduri kettad ja trumlid ise värskelt mikidel vahetatud, kulumisjälge võib 0,1 mm arvestada.
Plaanis:
esialgu kogu veermikuosa, puksid, arniirid, piduriosad koos uue peasilindriga uued. Plaanis oleks Dual väljalase koos torukollektoritega paigaldada, hinnast ja saadavusest ei tea veel midagi, uurib.
Mõningad õlilekked vaja üles leida. Punast, kas kasti või roolivõimu õli ajab natuke välja, kustkohast, täna ei tea.
Järgmine nädal tahaks keevitatud saada, seejärel pigimatid jne
Uus põrandamatt on vaja tellida, palju tihendeid, plastikosi jne
seniks MOTT
|
|
Palju uut |
01.03.2007 |
Sai siis natuke harutatud ja nüüd kokku tagasi.
Tulemus:
Uued esiamordid
Uued tagaamordid
uued õõtsa puksid nii all kui üleval.
uued sharniirid nii alumine kui ülemine,
uus piduripeasilinder
uued tagapidurisilindrid
uued esimese õõtsa liigendikomplektid
esimestele supportitele uued tihendiremondikomplektid sisse.
uus esimene käsipiduritross.
Enamus kaubast tuli US-Parts.-st.Väga rahul, kiirelt tuleb ja hindade üle ei kurda(kuigi alati võiks odavam olla:))
Tagumine vasak pidur oli mikidemaal kokku pandud nii, et pooled vidinad puudu. käsipidur ei saanudki töötada.
Pidurivoolikud, trumlid, kettad, klotsid ise kõik nagu uued.
ülemised õõtsad said maha võetud ja korraga ka uue värvi alla.
Kindlasti läheb vahetusse kogu roolihoovastik.
eks see ole selline esmane sõidukõlblikuks muutmine, kevad pressib peale.
Tööjuurde said kunagi tellitud näidised nn "lehtvedrude tugevdajad" (tekib vajadus kui "rattad tahavad koopast välja tulla"), veel ei tea kas minu autole lähevad külge. Meil on neid mõned komplektid veel järgi. Pole ise kunagu kokku puutunud, kui kellelgi huvi on võtke ühendust, saab.vt pilte
|
|
Aeg lendab |
10.04.2007 |
Suur päike juba väljas aga auto ikka toas..
igavene tegemine nende nn mikidemaa meeste jama(põhiliselt seotud sisuga mis sealpool valimatult sprayvärviga üle oli värvitud) likvideerimisega, aga miskit pole võimatut.
vahepeal saabus uus põrandakate rockautost ja sõber korraldas ära armatuuri nahatamise softmanis, ilus töö.
pildid jutu eest.. |
|
kulgeb kenasti.. |
04.07.2007 |
Vahepeal on "palju" tehtud. Liigub
Uueks talveks on ettevalmistused alanud, soetatud on "uued torukolled ja ideed jooksevad sealt edasi, fulldual, intake, karpa(rochester hakkas pärast mõningast meelitamist imeläbi küll tööle, aga ikkagi) lukud, nukad, linelock, vedrustus, kast jne.
Sisust puudu veel uued uksepolstrid ja kogu T-topiga seotud plastmassi mudru laes ning tihendid.
See T-topi hullus mis mind soetades vaevas, hakkab järjest rohkem morjendama, kui muidu tihendikompletid 100-200$ siis T-topi puhul 200+400$... ja rõõmu pole suurt sellest nn. katuse eemaldamisest tundnud
Haapsalus rivis |
|
Esimene hooaeg ühelpool.. |
07.11.2007 |
Omajagu miile sai edukalt läbitud. Auto kestis ilusti, teele ei jätnud kordagi. Isegi põhjust muretsemiseks polnd! Viimane sõit naabrimehe juurde ja seal pöördesse laskmine tõi küll mootoriruumi mingi kilksu sisse, aga see ei morjenda, kuna mootor oli plaanis lahti harutada nagunii.. Mis sinna vahele läheb ja mis konditsioonis on veel lahtine, kuna üritatakse erinevatesse uskudesse pöörata:)
|
|
Läheb lahti |
07.11.2007 |
Esimene samm on astutud.. |
|
aeg lendab, aga aega suurt pole.. |
12.01.2008 |
Sai sõbra abil natuke lammutustõid tehtud. Esmaspäeval peaks mootripuki kätte saama, siis pukki, pessu, laiali ja tegemisse. Samal ajal saab mootoriruum korda seatud. |
|
väga aeglaselt |
31.01.2008 |
Praeguse tempo juures tundub, et kevadeks liikuma saamine muutub utoopiliseks, aga kuskilt aega juurde osta ka pole.. |
|
vaikselt |
27.04.2008 |
Vahepeal sai mootor lahti harutatud ja natuke edasi mõeldud! Poolraam sai maha võetud foorumikaaslaste soovitusel, Tänud! Puksid olid olematud. Raam sai puhtaks lastud ning Galvesti kuumtsingist läbi loputatud. Tulemus on väga hea!
Tuleseina puhastamine oli lõbus tegevus, värv, kivikaitse, pori, tehasevärv.. |
|
esiots |
12.05.2008 |
Tulesein sai koduste vahenditega värvitud. Veoka raamivärv, tulemus väga hea.
Kogu esiotsa pudinad said liivapristsist läbi lastud, pulbertsink ja pulbervärv selga. Temako OÜ, Gaasi tn. Väga hea töö!!
Mootoriga ka juba ühtteist ette võetud, otsustatud. |
|
uus kevad, uus eesmärk.. |
17.09.2008 |
..ehk 08 kevadeks valmis ei saanud 09 kevadeks peab saama. Vahepeal sai hoog maha võetud, viimased liigutused said tehtud kevadel- Sõprade, foorumikaaslaste, caddy klubi kangelaste abiga sai poolraam kokku ja alla, tagasild ära nopitud. Mootor ja kast on Erkki Engineeringus, lõpusirgel, filigraanne töö.
mõned pildid |
|
edasi |
20.12.2008 |
Sõbrad tegid kingituse- Recaro istmed, pärit olid 03 Igniselt, Recaro eeliseks on, et saab ta täiesti legoks ning seejärel modiftseeri kuidas suudad ilma, et keevituse või lõikamisega liiga teeks. Seda sai ka tehtud ja mitte vähe, kõrgusest kadus u 10cm..
Tulemus ülihea! |
|
Tagasild |
20.12.2008 |
Tagasild sai transporditud AB-sse, teostati kõigi laagrite vahetus. Töö puhas, kiire ja korralik. Alla läksid kõik uued vedrud ja puksid. Lukk jäi hetkel panemata, kuna otsest vajadust ennem kevadet pole.. ehk rahavoogude planeerimine. |
|
Mootor |
20.12.2008 |
Mootor sai tehtud Erkki Enginering-us. Töö tuntud tegija headuses, kogu lugu tuli kokkuvõttes igati mõistlikum kui ise pusides oleks olnud! pildid räägivad iseenda eest.
Kast sai samuti Erkki juures tehtud, käiku läksid rem. komplekt ja shift kit, samuti uus turbiin 2400 stalliga.
plokk sai üle lastud R-konestuses, vänt lihvitud ja tasakaalustatud.
Uued kepsud, saaled, kolvid, rõngad, kett, tõukurid jne
Kaaned läksid analoogid originaalile kuid korralikult porditud
Nukk CRA113801
Kõik viimased operatsioonid said teostatud kodanik devildeville abiga, ehk avalik Tänu.
Piltidelt rohkem infot
Eesmärgiks on luua igati tänavasõbralik auto, mitte palju rohkem. |
|
Mõned lisandunud detailid.. |
06.04.2009 |
mõned asjad sai lisatud.. |
|
üks äraütlemata tore päev |
14.05.2009 |
Eila oli siis see päev mis algas auto jaoks Constrictori härra juures silla sirgestusega. Kuna poolraam oli alt ära olnud ja järgmiseks etapiks sai valitud summuti keevitus siis sai otsustatud, et hilisema summuti vastu raami käimise vältimiseks kõigepealt sillad paralanksi.Constrictori härra oli nõus töö ette võtma ja tulemuslikult ta ka tehtud sai- siinkohal avalik tänu ja soovitus!
Järgmise sammuna treilale ja sumpsimehe juurde, seal paraku selgus karm tõsiasi, et Ruotsi kuningriigi ühest poest muretsetud 2 gen Camaro 3 tolline magnaflow roostevaba set ei lähe alla mitte üks teps.. kiired kalkulatsioonid ja sumpsimehe nõusolek asi ümberehitada lähipäevadel andis rohelise tule jällegi.
X-pipe sai alla ja et mitte päeva raisku lasta veeresime õhtaks autuga Erkki Engineeringusse.
Lühidalt kokkuvõttes -Erkki mõtles natuke,( märgid olid paigast, küünlad peal, mootorit ringi ajada oli üsna keeruline) pani jagaja pessa, keeras starterit ja ilusad hääled olid hoovil!! Tänud Erkkile ja tema teamile!
Pilte lisan hiljem, kahjuks endal ei õnnestunud töistel põhjustel enamuse protseduuride juures viibida, aga Hr. Devildeville oli päev otsa rakkes organiseerimise ja toimetamisega, -saab kostitatud suure hulga liitrite "iiri jogurtiga" võimalik et mõnel järgneval üritusel koos kaasvõitlejatega
|
|
Suvi möödas |
29.09.2009 |
Kõik kõige paremini pole sujunud. Kinnitust sai vana tõde, et kõik mis on vana, aga töötab tuleks kohe ära anda, mitte ülejäänud uutele juppidele külge panna. Veepump - esimese asjana vahetusse kuna jooksis, seejärel generaator kuna otsustas mitte piisavalt laadida, seejärel starter mis enam käima ei jõudnud tõmmata ja lõpuks ka koputust nõudma hakkas. Pidurivõim kadus, sai uus ostetud rockautost, see otsustas ka mitte toimida!! Otsustasin et vajutan kõvemini ja rockauto käigu edaspidi kukele oma saastaga.
Mootor suitseb, viga veel defekteerimata, aga kaaned lähevad varsti maha siis selgem. Kui suitsemine välja arvata siis oli üks igati tänuväärt riistapuu see hooaeg. Likvideerib vead ja koondab mõtteid uute projektide suunal |
|
Uus hooaeg |
25.04.2010 |
Mõni aeg tagasi sai sõbraga kahasse üht Cadillaci elustama asutud ja camaro ootas taustal kevadet.
Eelmine aasta lõppes sinise suitsuga camaro väljalaskes ja kaani maha võttes olin valmis hullemaks. Tegelikult läks suht õnnelikult(väike konflikt klapisääretihenditega). Kaaned käisid vahepeal kiirelt Erkki Engineeringus taastusravi saamas(tänud Erkkile).
Kuna mootor sai lahti ise võetud siis sai otsustatud kokku ka ise panna. Sõber Devildeville ulatas oma kuldse amatööri abikäe ja nii me siis kaks amatööri toimetasime. Kokku 17h kahe päeva peale koos igast arusaamatute asjade ärapaigutamisest tingitud nende mitteleidmise ja vahe-,lõuna-,suitsu-pausidega-telefonikonsultatsioonidega ning mootor käivitus esimesest stardist. Siis jäid veel veesärgi õhutus, lekkekontroll ja õlivahetus, ning esimesed tiirud. Kõik ok siiani 100%, nüüd veel Erkki juurde kontrolli-ülevaatusele ja siis võiks kulgeda läbi suve..
Nüüd tagasi kädilläk EldurAadu kallale
|
|
Väike upgrade ja Minsk |
14.05.2011 |
Kevadel sai siis otsustatud teha väike upgrade uute "kaante" näol. Külge läksid Edelbrock RPM EDE60739 ja töö teostajaks Erkki Engineering. Tulemus igati noobel. Lisaks sai veel "logisev tagumie klaas uuesti liimitud VKM inimeste abiga ning sumpsimehe juures summuti tagumised otsad koopast välja toodud. Nö "sissesõit" oli otse Minskisse. Igati tore üritus oli kokkuvõttes va see, et soojendusradikas otsustas viimasel päeval lekkima hakata. Tagasitee möödus vee taseme jälgimise, lisamise ja illuminaatori ava puhastamisega iga 10 sek tagant. Kokkuvõttes läks kõik hästi! |
|
|
|
|
|