|
Autopäevikud > Oldsmobile Cutlass Supreme 1989
|
Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (11) |
tagasi |
Oldsmobile Cutlass Supreme 1989 |
Omanik: Draakon |
Ülevaade |
04.05.2007 |
Hetkel tehtud mootori õlivahetus, kõpitsetud elektrisüsteemi, vahetükkide ja 15" velgede ning eri kõrgusega rehvide asemel on nüüdseks all orig. 14" veljed ja ees 195/70 R 14 ning taga 205/70 R 14 rehvid. Ükskõik mida vahetükkide kohta ka ei öelda, aga järjestikuselt vahetatud rattalaagrid ilmselt räägivad enda eest, seega on tunduvalt kindlam tunne kui all originaalveljed. Meenub ka ühe usaraua asjatundja hinnang minu vahetükkide kohta: "Need asjad ei ole sul üldse auto omadgi". Pärnu kruiisi raames ringrajal olemine näitas, et juhitavuse kohta halba ei ole öelda. Tallinna kruiisi ajal ütles töölepingu ülesse mootori jahutusventilaator, seega see on see järgmine käsilevõteav asi, samas tegelikult pole ostmisest saati kuulnud/näinud teda töötamas, pikk kruiisil venimine oli tolle ilma ja ilma ventilaatorita ilmselt liig. Õnneks sai kiirelt end kõrvaltänavasse tõmmatud ning muu kola seas pakiruumis oli ka antifriis kaasas.
Nüüdseks tehtud mitmeid pikki reise, süda tiksub ilusti, probleeme on olnud näidikuplokiga-valetav kütusenäidik ja odomeeter mille ainus sõna on "error" (isendil siis digitaalne näidikuplokk). Taastatud ka raadio kaablid ja topitud sisse orig. Delco makk rohkem silmailuks ja Raadio Maania kuulamiseks, kassetikas hetkel veel ei tööta ning raadio ise paaritutel sagedustel. Taastatud ka raadio all olev metallkinnitus mis oli kõveraks väänatud ning kuhu oli kehvalt keevitatud iso stiilis raam (kus loomulikult ostes raadiot ei olnud, see ju ikkagi kulla hinas vidin). Orig. õhufiltri asemel on kapoti all eelmise omaniku käe all leidnud koha koonusfilter mis teeb kõrvale äärmiselt meeldivat vilinat kui seista lahtise kapotiga töötava mootori kõrval.
Edaspidiselt tahaks taastada orig. helisüsteemi (esikõlaritel on vuntsid ilmselt purunenud), kontrollida üle tagasilla (tagavedrustus on jäigem pandud)ning uurida mis kummitus liigub ringi näidikuplokis ning kruvida juurde lisanäidikuid sest Cutlass ei hiilga mootorist tuleva info jagamisel juhiga. |
Elekter |
09.05.2007 |
Kuna kaabeldasin raadio ajutiselt (loe: seega pikaks ajaks) valesti õgis raadio aku tühjaks, + 12 ignition sai pandud testimiseks +12 V aku kaablile ja kuna kõik toimis jäigi raadio pikaks ajaks nii.. Nüüdseks krutitud raadiole külge taastatud kinnitusraam, kaabeldatud juhtmed õigesti, esikõlarid ragisevad ja ootavad taastamist, aku hetkel laadimiseks maas. Lisaks sai puhastatud/kontrollitud kaitsmeid ja releesid nii salongis kui mootoriruumis olevates plokkides peale mida hakkas jahutusventilaator taas korralikult koostööd tegema. Kaitsmeid oli eri tüüpi, osad pesasse saanud küll vaid jõuga ja igaks juhuks ka kohtades kus klemme pole, minu isendil puudub näiteks abs, teine jahutusventilaator mille jaoks on kaitsmepesades kohad olemas. Aku kättesaamine oli üllatavalt keerulisem kui arvasin-aku on suurem kui orig. / klemmid on tagurpidi ja eurod siis loomulikult ja mahavõtuks tuleb ta kuidagi viltu õhufiltri ja aknapesuvedeliku paagi vahelt välja saada, eemaldades enne tugevdustala mis jookseb üle aku. Ühtlasi oli nõrgalt kinni üks klemmidest. |
Koonus => airbox |
25.05.2007 |
Kuna auto käivitus kehvemalt ja kütusehais kippus kohati tunda olema sai ette võetud õhufilter - eelmise omaniku poolt pandud vahetükiga peale 75 mm koonusfilter mis oli must ning kuna vastavat õli/puhastusvahendit käepärast polnud kerkis idee taastada filter tervikuna originaalina kuna kõik vajalik oli olemas. Vahetoru äravõtul selgus et midagi ei taha millegi küljest lahti tulla, ettevaatlikult õhuvoolikut ja koonust eemaldades sain aru et liitekohad on kaetud momentliimiga sest kerge lõhn käis üle pea. Eriti ilusat muljet ei jätnud ka õhuvooliku/koonuse vaheline toru, õhuvoolik ei tahtnud ühest servast eriti hermeetilise kinnitumise muljet küll jätta. Seega sai kõik põhjalikult puhastatud ning laotud tagasi originaalfilter, filtri kaas ja pandud tagasi õhu temp. andur oma originaalkohta. Ei usu et koonusest erilist tolku oli, sest külma õhu juurdevoolu ei olnud lahendatud. Cutlassi orig. filter jätab igati normaalse mulje ja võtab õhku esitule tagant, seega igati toimiv combo. Kui kunagi kerkib plaan pookida tagasi koonus, tuleks korralik külma õhu juurdevõtt kasuks ning vahetükke saab ka tellida, ei tahaks leiutama hakata.
Hetkel on taastamises ka originaalraadio, sest ei ole plaanis erilist heli sisse ehitada ning välimuse poolest sobib vanakool oma pesasse nagu rusikas silmaauku. |
Ikka elekter |
18.06.2007 |
Saabus uus viga - igal võimalikul hetkel väljasuremine. Kuna sissepritse on minu jaoks voodoo olin suhteliselt mures. Lisaks andis saba süüteluku põhi ja enne seda siis tühikäigu mootor. Kuna igal ristmikul tuli end käima ajada käis selline tegevus ka süütelukule pinda. Nüüdseks mõlemad vahetatud + veidi el. süsteemi korrastust roolisamba kandis, enne viga otsides sai pandud ka uus kütusepumba relee. Tänud AB-le. Vaja veel vahetada roolivõimu survetoru ja siis võib vist suvele vastu minna. |
Ikka pisiprobleemid |
25.06.2007 |
Roolivõimu survetoru tellitud, lekib hullult endiselt, pidev juurdevalamine juba harjumus. Uuesti sulas pikki otsi tehes ära ajutiselt pandud tulede lüliti, peab endiselt relee vahele ehitama. Raadio käis remondis, pasteeriti ära ning loobusin, sisse sai aretatud hetkel tahtejõuga aasta uuem, vist Vani raadio, korras ka kassetiosa. Vaja hankida korralikud pistikud ja üleminek uuemalt pisemalt antennipistikult suuremale, vanemale. Hiljem sai avastatud ka orig. raadio probleem - nimelt on vanadel Delcodel ülemine ja alumine kaas sama ehitusega, aga ülemisele on peale kleebitud isolaator, kaaned olid vahetusse läinud ja raadio läks ilmselt oma tahtmistmööda lühisesse. |
Pisiasjad jälle |
01.08.2007 |
Tühikäigumootor sai uus pandud sest vana (kuigi vahetatud) oli kuidagi uimane ja midagi pudenes temast puhastamise ajal välja. Roolivõimu remondikomplekt tellitud, samas pole endiselt kindel kas viga pumba rõngastihendis või survetorus. Tagarehvid olid veel ajast mil rattalaagrid olid läbi tänu vahetükkidele ning rehvid olid seega naljakalt kulunud ning ühel rehvil oli tükk lahti rebenenud, sai leitud kasut. rehvid sama mõõduga, natukeseks ajaks jälle rahu majas. Raadio pistikuid otsin endiselt tikutulega taga, hetkel on pistikud peal tati ja tahtejõuga. Tagatuled tuleks uute rõõmustavate nõuete saatel ehitada tagasi originaali, sest ümberehituse käigus kellegi kala tõttu põleb vaid n.ö. lisapidurituli, pirnid ise loomulikult kõik terved. Ka ei ole normaalne see pidev tulede lüliti jamamine / oma ehitatud lülitite mahapõlemine.
Uuesti saabus jahutusventilaatori probleem, jahuti mulle pikalt termolülitist radikas mida sai otsitud, kuigi lõpuks tuli välja et cutlassil on temp. andur plokis termostaadi juures, viga lahenes kontaktipuhastusvahendi abil, sarnaseid el. probleeme autos teisigi. Igaks juhuks sai jahutusventilaatori releelt tõmmatud eraldi kaabel mille ühendamisel saab käsitsi ventilaatori tööle, tuleks veel kaabel salongi vedada ning korralik lüliti otsa pookida. Nüüdseks puhastatud nii liivapaberi kui kontaktipuhastiga pea kõik pistikud/kaitsmed mis kapoti all leiduvad, kuna auto olnud liikumises ka talvel ning seisnud õues on elektriga seonduvaid pisiprobleeme ennegi ette tulnud (ostes oli pakiruumis üldse vesi, eks räägib enda eest). Aga nagu keegi kuskil ütles-väga hea, seega pole põhjas auke :) |
|
Tuled |
28.09.2007 |
Nii, peale pikka otsimist ja hinnaküsimisil jõudis kohale uus esitulede pealüliti, ühtlasi sai päevatuledele relee vahele pandud (tänud US-Partsile) ning hiljem veidi juhtmeid torudesse aetud. Harjumatu on taas armatuuri töötavat taustavalgust näha, ühtlasi sai näidikuplokile mõned pirnid juurde hangitud (tundub et pirnide puudumise tõttu võeti taustavalgustusest neid aina vähemaks ja pandi märgutuledele, seega oli armatuur alguses kole hämar).
Kuna tagatuled olid ümber ehitatud sai ka sinna kallale mindud, jäi üle hulganisti kaableid, tatti ja teipi ning mingi müstiline relee mille otstarve pole siiani selge. Esialgu oli probleem sellega et suunad ei vilkunud vaid lihtsalt põlesid, ei aidanud ka oma kätetöö lahtiühendamine ning relee "tagasipanek". Foorumi kaudu seletati ära et viga pirnide väheses arvus, pirnide lisamine lahendas probleemi (tegu topeltpirnidega tagatuledega). Täna sai tagatuled maha võetud ja viimased iseveetud kaablid maha võetud ning kaitserauast vanad suunad välja kruvitud ja originaalkaablid tagasi torusse topitud. |
|
Roolivõim |
12.10.2007 |
Nii, lõpuks ometi sai roolivõimule sisse lapatud remondikomplekt ning tagasivoolu toru otsas olev voolik vahetatud mis oli tiba vanavõitu ning ühtlasi oli ka voolikuklamber lahti, ei tea kus leke nüüd täpselt oli, sest kole raske on midagi kindlaks teha kui pool kapotialust on mootoririhma poolt õliseks pritsitud, aga vähemalt oli roostetõrje hea. Sõita on tunduvalt parem, rool on kerge, võimendi ei kao a la parkimisel enam tagant ära ning mingeid ulmelisi häälitsusi rooli keeramisel enam ei tule. Ühtlasi auto teel talvekorterisse, uuel aastal jätkab uue hooga - endiselt käib närvidele ¤&&&¤# näidikuplokk peetis odomeetri ja kütusenäidikuga mis elab väga iseseisvat elu, üks esikõlaritest ragiseb endiselt, sumbuti tahaks maha lõigata ja korralikult alla panna (hetkel kinnitub vaid ühest kohast ja keevitused on tasemel) ning parem õhufilter originaalkorpusesse ei teeks ka paha. Ühtlasi ei pääse ka küünalde vahetamisest, mootor kipub vahel natuke turtsuma. Kevadel näeme, head talvist ehitamist kõigile! |
Talvekorter |
06.01.2008 |
Auto nüüdseks pikemat aega talvekorteris kuigi üllatusena talve ei tulnudki. Sai uuritud/puuritud lolliksminemiseni eri näidikuplokke, sest praegune plokk on käinud elektrooniku juures vist korda 3 vähemalt, kasu pole olnud (kolis nüüd üldse miilidele üle, harjumatu sõita). Cutlassile sobiks 3 plokki (eri cutlassidelt eri aastatest ja ka eri mootoritega) mis on positiivne aga neid ei toodeta enam ega pole ka Eesti lammutustes ühtegi Culassi samadest aastatest - mis on negatiivne. Ilmselt tuleb panna lihtsalt eraldi kütusenäidik ja ploki spido taas km/h peale saada (peale seda kui elektroonik ühte lülitit tinutas läks asi metsa, enne oli km/h peal ja vahepeal remondi käigus kadus spido üldse ära nii et olgem rahul sellega mis on). Kõik lollituled töötavad korralikult (tõestus et digiteema ei ole väga töökindel). Näidikuplokk tundub asi millega ei oleks nagu vaja tegeleda aga kui ei tööta odomeeter + kütusenäidik + plokk paneb vahel pildi tasku (pidi originaalplokkide tüüpviga olema, tehasel oli mingi upgrade selle jaoks aga katsu seda välja kaevata)on natuke keeruline oma igapäevasõite teha kui aus olla.
Tagatuledega sai juba tegeldud - tagasi originaali, kõik üleliigne sai hävitatud. Lihtsalt hooldus ootab ees jne. Uuel aastal paistab mis ideed tulevad. |
'08 kevad läheneb ...ja kätte ta jõudis |
08.03.2008 |
Nii, sai kobitud talvekorterisse ning auto tagasi toodud. Ühtlasi vahetatud õhufilter, käidud üle kaitsmeplokk ( puhastatud + panin kõik originaalvõimsusega kaitsmed seda enam, et tuled nüüdseks originaalid - pole enam vaja pingutada võimasamate kaitsmetega nagu enne). Ühtlasi sai pestud läbi TB. Esialgu tundub et mootor läheb pöördesse tiba paremini, ka tundub tühikäik ühtlasem. TB/sisselaskekolektori vaheline tihend on ise leiutatud ning ei jäta head muljet, kunagi vaja TB täielikult maha võtta ning tihend vahetada ja alles siis saab nagunii korralikult kõik kanalid puhastada. Plenumi tihendid samuti silikoonist, eks saab suvel terve komplekti tihendeid vahetada, teadagi milline plenum välja näeb tänu EGR-ile ning auto vanusele + tundmatule ajaloole..
Ühtlasi sai leitud originaalaku ning hangitud doonoriks Lumina akukaablid, millalgi taastan originaalkaablid ning panen õige aku vahele (praegune liiga suur, istub viltu/kinnituste otsas ning klemmid eurod ja tagurpidi, akukaablid ise leiutatud, kogu krempel meenutab ussipesa).
Kütusenäidik tellitud, sest näidikuplokk ei ole seismisega paremaks muutunud, mõlemad näidikuploki kaitsmed uued/puhtad/pinge kontrollitud, pistik puhastatud/klemmid üle painutatud, näidikuploki skeem üle vaadatud, paari kohta tinutatud, elektrooniku juures käinud vist 3 korda juba vähemalt, ka seal sai miskit vahetatud, lollituled üle kontrollitud jne jne. Täielik PITA ühesõnaga.
Pisitöid veel palju palju ning kunagi tahaks jõuda ka tõsisemate asjadeni-tagavedru (ainsuses) on metallist originaal fiibervedru asemel, natuke kasutatud kummi ja tahtejõudu ka seal, uste ja lävekarpide juures pindmine rooste, 14" veljed muudavad rehvileidmise raskeks, sumbuti on silmnähtavalt kiirustades alla keevitatud jne.
Nii. Kütusenäidik kohal, mitu tundi juhtmetega askeldamist ja asi töötab. Nagu bolt-on asjadega ikka ei sobi oma firma mõõdik oma firma nn. gauge cup'i, originaalis näidiku taga olevad tikkpoldid ei sobi lihtsalt kogu asjaga kokku. Sai poldid maha lõigatud ning kõik jäljed eemaldatud, peale seda mahtus näidik sinna kuramuse kilukarpi. Taustavalgus esialgu ehitamata sest peale peaaegu 3 tundi armatuurlaua lammutamist/istumist/paremast kohast ühenduste otsimist oli juba parajalt siiber, kogu ussipesa tuli ka korralikult kimpu tõmmata ja kuidagi loogiliselt armatuuri paigutada.
Üks rattaventiil sai ka vahetatud, vanal ei saanud enam survet mõõta ning tegu oli pika s.t. originaalseenega, isegi kaua pidas vastu.
Nüüdseks vahetatud ka aku, originaalaku küljeklemmidega läks siiski kahjuks/õnneks tuttavale. Natuke sai korrastatud ka klemmide üleminekuid. Samas tundub et ainus aku mis päris korralikult oma niigi kitsasse pesasse sobib ongi originaal Delco. Tellitud sai ka juhtmete ümber käivat plasttoru ning natuke juhtmeid torudesse aetud kapoti all. Kuna akut korralikult kinnitada ei saa, jäävad ära mõtted kiirendusvõistlustel suvel osaleda :(
Uksetihendid sai esimest korda silikoonõliga üle käidud ilmade soojenedes.
Sai uuritud originaalmakki, pandud ta paarissagedusi seedima ning väline sisend ehitatud (kassetiosa oli nagunii peetis) ning õpetus tqhq-sse ülesse pandud, loodan et kellelegi on abiks.
Kuna garaa˛i ei ole sai ostetud lukustatav kütusepaagi kork, seda enam et föönihooaeg läheneb. Täna sai veetud ka viimane kaabel kütusenäidiku taustavalgustuse jaoks, näidikuploki/raadio mahavõtmine käib nüüdseks juba päris kiiresti :)
Antenn sai vahetatud, vana vahelt lekkis ilmselt vett, raske oli kohta tuvastada, tihendamiseks oli taaskord kummiliimi kasutatud, antenni lahti/tagasi ühendamine ei muutnud raadio vastuvõttu, seega tilbendas antenn niisama kaasas. Vahetatud sai ka antennist edasi jooksev pesa.
Mootori õlivahetus ootab ees, vasaku esiratta juures koliseb vahetevahel midagi, eks hakkab uurima.
Viimane üllatus: ilukilpide eemaldamisel rehvirõhu kontrollimise eesmärgil tuli ilmsiks et parem tagumine ratas on märg, peale pidurivedeliku see midagi muud eriti olla ei saa, vedeliku tase on loomulikult alanenud. Sellises konditsioonis sai liigeldud z aeg ning ka kruiis kaasa tehtud, see siis tehtavate asjade järjekorras esimene asi, hetkel saab nädala autota hakama küll, kahjuks läheneb Pärnu kruiis tasapisi..
Mootori õlivahetus tehtud. Tagapidurile sai ka pidurisupporti remondikomplekt tellitud.
Nii, remondikomplekt kohal, kui sess kunagi läbi saab jõuab äkki tegeleda ka. Vani raadio andis saba, sai korrastatud originaalraadio peale pandud. Ega tudeng ei jõua ju uusi asju osta :)
Sess on rõõmsalt hoos, pole autod puudutanudki, muutub vaikselt osaks tänavast juba. Töökotta on aeg pidurite remondi jaoks olemas.
Täna sai otsitud kütuse taseme anduri massiühendust - pakiruumi jooksevad kaablid läbi põhja aga massiühendused on kuskil mujal. Kuna pakiruumi katted nagunii lahti sai taas tagatulede kallale mindud - keegi on pesadesse toppinud mõnuga mingit plöga, ilmselt sama asi mida akuklemmidele pannakse. Praeguse sooja ilma juures on asi igatahes vedel ja meenutab puhast ..... Puhastamine oli suhteliselt vastik, kontaktipuhastit läks nagu mutiauku, klemme sai veidi painutatud ja nii kõigi 6 pesaga, lõpuks oli parajalt siiber ja olin ise selle möga ja kontakipuhastiga koos. Ei soovitaks vaenlasele ka midagi sinna pesadesse toppida, väga nüri tegevus on neid puhastada.
Tagapidurid
--------------
Nii, parempoolse tagaratta supporti tihendid vahetatud. Et elu põnevam oleks tuli välja et sain hoopis esipidurite remondikomplekti, õnneks vahetati ümber ja ka hind oli sama. Roostet ja tatti tuli supportist ropult, puksid olid kokku roostetanud, ühtlasi vajaks tagumised klotsid vahetust, esimesed on vahetatud. Suured tänud US-Partsile. Vahepeal pikalt kulgetud, kõik korras.
Nii, uued klotsid ostetud, parempoolsete vahetus oli lihtne kuna support puhastatud/lahti võetud varem. Vasakut poolt ei saanud supporti esialgu lahti - kinnituspoldid vasakul küljel on 18 võtmega keeratavad mida polnud. Ok, päev hiljem sai tellitava võtme ja torutangide ning roostesurmaga nad lahti meelitatud, supporti puksid olid ropult kinni roostetanud, ka need lahti aetud ning uued klotsid sisse topitud. Hetkel käib pedaal peaaegu põrandasse, lekkeid tuvastanud pole, seega lihtsalt õhk süsteemis ning vasaku külje õhutusventiili polnud võimalik lahti saada isegi peale pikka askeldamist...ABCS läheneb..
Tagapidurid õhutatud, vahetatud ka vasakpoolne õhutusventiil, nüüdseks töötavad korralikult, sai ka "testitud" maanteel kolonnis äkkpidurdust tehes Saaremaale kulgedes, tagarattad sai blokeeruma ning terve nahaga tulema. Niipalju siis klotside rahulikust sissetöötamisest :)
Kahjuks ei tule Raybestosi toodanguga kaasa sisemise klotsi kinnitusklambreid mis on loomulikult pilbasteks, sai eraldi miskit brake hardware kit tellitud kus klambrid olemas ja ka kummipuksid supporti kinnitustele. Hetkel koliseb parem tagaratas reipalt, kinnitusklambri tagasiladumine oli rohkem sümboolne tegevus. Hetkel sooviks küll taha klotsipidureid et elu lihtsam oleks aga see selleks.
Remondikomplekt kohal. Nagu ikka on saidil kirjas + pilt et sisaldab mõlema tagaratta jaoks vajalikke osi, aga tavaelus tulid osad siiski ainult ühe ratta jaoks. Ega midagi, eks kunagi lappab külge.
Nii, sai tungraud laenatud ning parempoolse piduri sisemise klotsi kinnitusklamber külge lapatud, supporti pukside kummikatteid ei jõudnud paigaldada.
Väljalaskes sai üks vidin alt ära saetud ning peale mitut tundi mässamist toruga asendatud. Toru mootoripoolne ühendus on korralik, aga tagumise otsa ja ülejäänud torustiku ühendus tuleks korraliku üleminekuga teha, ühtlasi murdus üks summuti kinnituspoltidest, väljapuurimine ei õnnestunud, ruumi murdunud tüki väljakeeramiseks tänu klambri kujule ei ole. Nagu ikka on auto pidevalt liikvel, sumbuti hetkel ühest kohast kahjuks lihtsalt traadiga all :)
Õhufiltrit sai veidi uuritud, nüüdseks käib õhuvõtt ninast läbi pea 10cm läbimõõduga toru, vana õhuvõtuava läbimõõt oli tunduvalt väiksem. Kogu korpus sai originaaliks jäetud. Ühtlasi oli tänu kunagisele koonusele jne teemale puudu tihend air charge temp. sensori/õhufiltri korpuse vahelt, kiirelt sai sinna papptihend tehtud ja kõik kokku lapatud. Õhufiltri eemaldamisel jäi silma ka üks massiühendus õhufiltri all mis sai lahti võetud/puhastatud.
Pirne jäi vahepeal kuidagi väheks, üllatavalt kaua pidi piduritule pirni otsima, lõpuks leitud + vasaku tagumise marker light'i pirn läks ka vahetusse. Auto on taaskod jõulupuu :)
Veljed
Nii, lõpuks sai leitud ja Tallinna taritud 15" veljed mille näitajad olid sobivad. Jõudes suure rõõmuga esimesed veljed alla visata avastasin kohaltvõtul et auto ei suvatse käigu sissepanemisel n.ö. roomata, gaasi andmisel järgnes jõhker krigin ja ragin. Selge, veljed alt ära, supportil oli kriim kohas kus velg vastu käis. Targemad seletasid et isegi kui muud velje näitajad sobivad võib keskkilbi kuju erineda, ühtlasi olid veljed '96 aasta auto alt seega vanusevahe suhteliselt suur. Vahetükke ei poolda eriti siiani, kuigi need on olemas, 6 mm paksused ja metallist.
Nüüdseks veljed müüdud, sai ostetud lihtsalt jooks 14" talverehve, elu läheb edasi. |
|
'09 algus ja sujuv '10 algus |
15.01.2009 |
Talvekateks sai ostetud jooks 185/70R14 rehve. Kuulutuses oli küll juttu 195 laiusest aga kohale jõudes tegu 185 laiusega, pole ka hullu, kõrguse vahe eelmiste rehvidega võrreldes pea olematu.
Sumbuti jaoks sai üks üleminek treitud, alla pole jõudnud keevitada. Kevadel saab valmis :)
Nii, kuna hoovi enam ei eksisteeri pole midagi olulist teinud. Raadio esipaneelil olev plaat sai asendatud teemantplaadist lõigatud tükiga ning välisele sisendile uued juhtmed tehtud, vahetatud taustavalguse pirnid, üllatav oli et üks pirn kolmest ei ole vahetatav, istub miskit plastikpesas kuhu ta on a la vaiguga sulatatud. Ülejäänud kaks pirni klassikalised soklita ja vahetatavad.
Paigaldamist ootavad ka uued esikõlarid.
Tellitud ka n.ö. jagaja võlli tihend, kuigi Oldsil on DIS süütesüsteem. Õlipumba võlli tihendi riknemine on 60-kraadiste V6 mootorite tüüpviga, kuna leke asub mootori ülaosas oli maru tore kohta esialgu ilma kodutööta kindlaks teha.
Esikõlarid paigaldatud. Valikuks Vibe, seeria Slick 40 - 4", 2-ribalised, 50W RMS, tundlikkus 88dB. Õnneks mahtusid kõlarid armatuuri ilma igasuguste lõhkumisteta.
Suveketsid all, valikuks ees 205/70 R 14 ja taga 215/75 R 14 valge sidewall'iga.
Õlipumba võlli tihend vahetatud, töö käigus purunes TB tihend, uus tellitud. Ühtlasi sai tagateljele uued rattamutrid sebitud ja paigaldatud, tagapidurite remondist + minu rattavõtmest olid vanad ilusti ümarad. Tänud US-Partsile.
Täna sai TB tihend vahetatud ning karburaatori pesuvahendiga mängitud.
Paak lekib kuskilt vahetevahel, selle üllatuse avastasin ülevaatusel. Ühesõnaga uut paaki ning paagiga seonduvat otsima.
Nüüdseks pikalt kulgetud stiilis "osa kütust paagis, osa pakiruumis kanistrites". Paagi otsinguid suuri tulemusi ei andnud, lõpuks sai ühelt Regalilt paak ära virutatud ja oh rõõm - koju jõudes avastatud et ka seal auk sees. Selge, doonorpaaki parandama. Nüüdseks on doonorpaak lapitud/värvitud/pestud ja paigaldatud. |
|
|
|
|
|