Pontiac GTO 1971 |
Omanik: wagoneer |
GTO elustamine |
30.12.2007 |
Sai siis juba mõned nädalad tagasi hakatud vaikselt GTO-d lahti võtma. Nagu ikka napib ajaga.
Täna siis sai veedetud üks tegus päev GTO kallal nokitsedes. Maha sai võetud mootor koos käigukastiga. Samuti sai esiots täiesti lagedaks võetud ning üks uks ka juba eest läinud. |
|
Jälle natuke lammutatud |
06.01.2008 |
Täna sai siis jälle tubli 6 tunnikest lammutatud. Salongist ainult armatuur veel välja võtmata.
Mõned hägused pildid ka. |
|
lammutamine |
14.01.2008 |
Täna sai siis armatuur ja tagaosa ka lahti lammutatud. Nüüd seest lage. Vaja veel bensupaak ja sumpsid alt ära võtta.
Armatuuri eemaldades selgus,et tööd tuleb natuke juurde kuna mõned polstri tagused kohad on kah auklikud.
|
|
Hilised jõulud |
02.02.2008 |
Et siis käis külas hilinenund jõulumees ning tõi GTO-le mega hunniku jubinaid.
1. täiskomplektse sisustuse(uued istmenahad+vahtkummid+kõik polstrid ustele,külgedele, tagaaknale+uus lagi+ kõik salongi isolatsioonid-põrandale,armatuuri alla jne+vormitud põrandavaip+kõik salongis leiduvad kroomliistud+lävepaku iluliistud+laelamp+uksnupud+aknavändad+GTO kirjaga porimatid+rull lisanahka igaksjuhuks.)
2. uus vinüül katusele
3. kuni esiosani kõik vajalikud keredetailid(põhjaplekid+tiiva alumised servad+tagaakna serv jne)
4. mõlemale pontiacile RALLY II veljed
5. kere puksid
puudu veel sisustusse armatuuri kate nig keskkonsooliga peab ka midagi mõtlema. Enda töö kergendamiseks ja ilmselt ka parema lõpptulemuse saamiseks sai soetatud ka roostes esiosa(aknapostid,kojameeste alune paneel)asemel väga heas korras kasutatud jubinad mikist. Need küll alles sealpool suurt loiku on.
Lähiajal peaks siis kere ja raam liivapritsi minema ning siis vaikselt keevitama.
|
|
Liivaprits |
24.02.2008 |
Sai siis auto lagedaks ja liivapritsi viidud. Nagu ikka peale liivapritsi on autot vaadates masendus tunduvalt suurem kui enne oli ning tööde tähtaeg loomulikult pikeneb tunduvalt.
Aga eestlane on visa inimene(vähemalt väidetakse) nii,et eks hakkab vaikselt pihta ja vaatab mis tuleb. |
|
Ratastel raam |
09.03.2008 |
Sai siis keevitatud selline tore ratastel raam täna, kuhu siis kere peale panna. Kuna see natuke kõrgem kui auto enese raam on siis hea keevitada ka altpoolt. Lisaks saab kere ilusti ära fikseerida,et kuidagi kõveraks ei vajuks. Samuti on hea liigutada kui vaja on(värvimisse või kuhu iganes). |
|
sai alustatud ka plekitöödega |
18.03.2008 |
Kõigepealt siis sai lõigatud põhjas olev auk igaksjuhuks veel suuremaks. Karbi poolt serv ilusti lahti puuritud,et uus serv ilusti vahele läheks. |
|
raami värvimine |
21.03.2008 |
Eile kell 18.00 sai alustatud ja täna kell 00.30 siis lõpetatud raami värvimine ja kõik sellega seonduv. Kõigepealt siis raam puhtaks lamellkettaga seejärel silikooni eemaldajaga puhtaks siis happekrunt tunnike seismist ja epokrunt kui epo piisavalt tahe siis läks värv kohe selga nigu sipsti.(sai läbitud ka kiirkoolitus värvimise teemal ühe värvimüüa juures) |
|
uus põhi |
29.03.2008 |
Sai siis uued põhjaplekid paika pandud. Tuju läks kohe paremaks kui paar suurt auku vähemaks jäi :) |
|
põhja lõpetamine |
06.04.2008 |
Sai siis veel pusitud põhja kallal täna. Lapitud sai tagumise istme alust ning kardaani tunneli lõppu. Nüüd siis põhi täiesti valmis. Loodetavasti jõuavad varsti kohale ka uued istmete kinnitused.
Kuna põhi sai kiiremini valmis kui arvasin sai alustatud ka järgmise roosteaugu koosluse likvideerimisega :) |
|
Plekitööd jätkuvad |
20.04.2008 |
Täna oli üle pika aja jälle üks tõsine plekipainutamise ja leiutamise päev GTO kallal. Aga vähemalt asi edenes ja õhtuks oli tekkinud juba koht kuhu ventikas kinnitada. Ehk siis põhimõtteliselt on parema poolega asjad suht ühelpool. |
|
jätkub sealt kus pooleli jäi |
10.03.2012 |
Kuna vahepal sai üks 76 cabrio eldo algusest lõpuni ellu äratatud ning 65 cabrio devillel olematust kerest uus tehtud, aega võtsida ka kodused ehitustööd mille tõttu siis polnud aega oma projektidega tegeleda.
Nüüd sai tolm maha pühitud ning töödega jälle pihta hakatud.
Esimesena siis tagaakna ja pagassi vahelise osa uueks leiutamine. |
|
tagatiivad |
10.03.2012 |
Tagatiibade ülemised osad siis täiesti mädanenud. Samuti kogu aknaraam. |
|
tagatiibace alumised osad |
11.03.2012 |
Loomulikult on tagatiibade alumised osad ka täiesti olematud.
Samuti oli pagasniku põhi auklik ning vajab väljavahetamist. |
|
tagumine vasak nurk töös |
13.03.2012 |
Selline näeb siis välja tagatiiva alumine nurk peale vana välise pleki eemaldamist :) ning uue välimise tüki proovimist. |
|
natuke läikivaid asju ka |
13.03.2012 |
Mootorile saabus ka natuke läikivaid asju. Samuti ka uus sisselase ning karpa. |
|
vasak tiib valmis |
22.03.2012 |
Mõned õhtud siis jälle auto kallal veedetud ning tulemusega võib rahule jääda. Igasugu vahed pole sellel autol kunagi nii head olnud. |
|
pagassil uus põhi |
24.03.2012 |
Pagasnik sai siis ka just uue põhja omale. Põhimõtteliselt on tagaosaga nüüd ühel pool. |
|
tööd esiosa kallal(vasak pool) |
29.04.2012 |
Sai lahti puuritud siis roostest olematuks puretud esiosa. Nüüd vaja alumine pool ära teha,et saaks asja piisavalt tugevaks enne kui aknapostide kallale läheb. Vasak pool siis ka juba uues värskemas kuues.
Õnneks sai USA st kunagi tellitud kasutatud kuid heas korras esiakna raam koos selle alaga mis jääb klaasist kapoti poole. |
|
mootori tööd |
29.04.2012 |
Mootor jõudis ka Soome maalt tagasi ning nüüd saab vaikselt ka seda kokku hakata panema. |
|
veermiku osad värvitud |
29.04.2012 |
Vahepeal sai ka kõik veermiku vajalikud detailid värvitud. Seekord kasutasin pulbervärvi abi.
Lisaks sai soetatud mõned puudu olevad tagumiste õõtsade puksid ning esiratta laagri komplektid. Siinkohal tänud US-Partsile kiire ja asjakohase info ning abi eest.
Kuna mul omal pressi pole siis peab varsti kedagi tüütama minema oma puksi hunnikuga :D |
|
tööd esiosa kallal(parem pool) |
13.05.2012 |
Nüüd siis lõpuks tehtud ka parem poolne osa korda. Samuti siis ära krunditud. Nüüd vaja veel nn. pealmine osa külge punktida ning võibki asuda aknapostide parandamise kallale. Ja kuna esiakna servasid on vaja suht palju lahti lõigata, siis sai igaks juhuks vahede paremaks jälgimiseks ette keeratud ka uksed. |
|
tööd esiakna ümbruse kallal said valmis |
24.05.2012 |
Sai siis ära lõpetatud see esiakna ümbruse jama. Ära sai vahetatud ka ülemine katusetala koos katuse esiosaga. Samuti akna külgmiste postide nn. välimised pooled. Vähe värskemaks sai ka armatuuri ja esiakna vahele jääv detail(seal käib ka VIN plaat küljes)
Katuseplekile sai sisse tehtud serva selline pleki paksune aste ning pooled omavahel siis 1cm ülekattega pandud. Pealt kinni punktitud ka. Külgedel kumeruse kohad aga said 10cm ulatuses pidevalt kinni lastud kuna seal ei tekkinud lainesse mineku ohtu. Nüüd vaja veel see valtsi koht tinaga ilusasti ära katta ning peaks olema super. |
|
läheb edasi |
15.01.2013 |
Kuna kastikas enam vähem sõidab ning edasine tuunimine toimub kui lumi lahkunud on sai hakatud GTO kallal pusima jälle.
|
|
Natuke keevitatud |
18.01.2013 |
Nüüd said uksed ja pagassi luuk ning radika raam keevitatud. Täna sai mässatud auto kere all ja keevitatud kinni kõik mis veel keevitamata oli siiani. Homme veel mõned jamad kere juures ära lõpetada ning siis saab alt kere ära värvida. Siis juba raam alla veeretada ning saab hakata esiosa proovimiseks kokku panema. |
|
ikka edasi |
22.01.2013 |
Et tänaseks siis karbid keevitatud ja auto abiraamilt lahti tõstetud ja alt krunditud ning detailide liitekohad ja keevitused mastiksiga üle käidud. |
|
vaikselt edeneb |
24.01.2013 |
Põhja alt kõik valmis ja kere ning raam ühendatud.
Mõned pulikad veel keevitada ning siis saab esiosa kokku panna. |
|
seest puhastatud ja krunditud |
26.01.2013 |
Sai siis seest kõik puhtaks nokitud ning ära puhastatud ja krunditud. |
|
Esitiibade uuendus |
16.02.2013 |
Et esimesi poritiibasid parandada tuli kogu esiosa kokku panna,et pärast ei tekiks olukorda kus tiiva otsad on vale nurga all kokku läinud ja peab uuesti lõikuma hakkama.Tööd on kõvasti aga vähemalt üks pool sai valmis. |
|
Esitiibade uuendus vol2 |
17.02.2013 |
Vasak pool sai ka ära tehtud. Nüüd veel ussitanud kapott vaja ära teha ja tiibade esiotsad. |
|
maalri ootel |
07.03.2013 |
Aeg läheb kiiresti.
Vahepeal parandatud esitiivad ja ussitanud kapott värskendatud. Keevisõmblused üle tinatatud. Seest said õmblused hermetsiga ka üle tehtud. Täna sai tagaluuk peale ja prooviks ka stange külge.
Nüüd siis aeg maalreid kaema hakata. |
|
Siin ka progressi alanud |
13.12.2013 |
GTO siis ka lõpuks vaikselt erinevaid toone omandab. Aga väike näide ka tulevast värvist. |
|
värvitud |
06.03.2014 |
Uus värv peal ja krt. sai ikka päris hea. |
|
natuke jälle edasiminekut |
23.03.2014 |
Natuke jälle nokitsetud.
Uued pidurisuportid küljes. Samjuti roolimajanduse pudinad.
Istmete raamid puhastatud/värvitud. Samuti auto seest ka mustaks ära värvitud.
Välja otsitud riiulitest kõiksugu jubinad.Asjade puhastamine on jubedalt tüütu tegevus aga mustalt ka imelik külge panna. |
|
puzzletamine |
24.03.2014 |
Täna sai jälle asju laiali laotatud. Peab tõdema,et nüüd on enamus asju mis oli vaja värvida värvitud. Nipet näpet muidugi on veel.
|
|
vaikselt edeneb |
01.05.2014 |
Kuna nagu ikka on ajast krooniline puudus ei edene asjad nii kiiresti kui ise võibolla sooviks.
Aga midagi on ikka tehtud ka juba.
Sillad koos, sisemine/välimine konditsioneeri majandus paigaldatud, rool ja piduripedaal koos võimendusega paigas, seest pigimatiga ära tehtud, tagastange koos ja ees. Lagi sai ka sisse pandud. Homme läheb siis välise vinüülkatte paigalduseks.
Täna hommikul ei suutnud ja panin prooviks esiotsa ka kokku enamvähem. |
|
lagi ja katusekate paigas |
02.05.2014 |
Täna sai siis katusekate ka paikka lisaks laele. |
|
pisitasa edeneb |
17.05.2014 |
Vaikselt siis aja tekkides saab jälle midagi juurde kruvitud/puhastatud.
Esiistmed sain kätte ja kui hakkasin jaluseid alla panema siis kohe kuidagi ei sobinud nende luitunud must värvus. Ega midagi kui liivapritsi ja siis hapekas/krunt/värv selga. Sai hoopis kenam. Samuti ka paljude teiste pudinatega.
Uksed said ka seest kokku pandud. Natuke pudinaid ka armatuuri alla topitud. Armatuuri ja keskkonsooli sain ka nahataja käest kätte.
Ehk vaikselt edeneb. |
|
veljed ja tihendid |
24.05.2014 |
Sai "roof rail" tihendid ja liistud paikka krutitud. Samuti ka uste eneste tihendid. Veljed said ka õige värvivaliku. Hetkel on mõlemad veljed 7" laiad. Taha oleks tahtnud 8" aga hetkel ei hakka hammas peale neile. Neid 8" laiasid pandi väga vähestele kunagi ja hind on vastav kui keegi müüb.
Kaaned ka töös ning loodetavasti saab järgmine nädal kunagi ka kätte. |
|
edeneb |
07.06.2014 |
Visalt ikka edeneb |
|
mootor ja kast omal kohal |
09.06.2014 |
Peale paljusid aastaid on oma koha kapoti alla leidnud jälle mootor ning käigukast. |
|
mõned asjad jälle küljes |
21.06.2014 |
Mootori agregaadid,väljalase, elekter lahti arutatud jne. |
|
elekter |
22.06.2014 |
Natuke juba särab. |
|
elekter ja kütuseliinid |
26.06.2014 |
Täna siis kapotialune elekter suures piirides taastatud ja kütusetorud ka paigas. |
|
mootor töötab |
05.07.2014 |
Mootor ka peala väikseid elektri kalasid tööle saadud.
Tundub,et kõik mis peab toimetab kenasti.
http://youtu.be/2a9MNEylr98 |
omal jala garaasist välja |
10.07.2014 |
GTO omal jalal garaasist väljas. |
|
uksed ja esiosa koos |
14.07.2014 |
Ustel polstrid peal ja esiosa kokku krutitud. |
|
Nipet näpet |
26.04.2015 |
GTO siis ka garaasis jälle. Vaja likvideerida mõned puudujäägid ja tegemata asjad. Kapotile läheb tahokas peale, pagasniku luuk saab kaunistusek tagatiiva, uued vent restid nii sisse kui ka kapoti alla, käsipiduri majandus uus, lekkiv roolivõimu pump korrastada, uus raadio, seisma jäänud kell ja kustunud kütusenäidik ka korrastada. |
|
teised veljed |
25.05.2016 |
Sai firebirdile tellitud,aga kuna selle ehitus veel aega võtab kruvisin need veljed GTO alla korraks. |
|