www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Nädala raud  > Puhuriga Camaro ja Corvette


23. Aprill 2006 tagasi
Eesti kiireim pere ...

Puhuriga Corvette ja Camaro.

Anneli ja Eduard Sangernebo moodustavad tõenäoliselt kiireima perekonna Eestis. Anneli punase Corvette ja Eduard musta Camaro roolis peaksid kõigi eelduste kohaselt käesoleval aastal hakkama Eesti kiirendusmaastikul päris korralikke tulemusi näitama.

Alustame oma lugu punasesse kleiti riietatud iluduse tutvustamisega ja lõpetame musta karva musklimäe ülevaatega. Jutt käis loomulikult mitte Annelist ja Eduardist vaid nende kiiretest sõiduriistadest e. Corvettest ja Camarost.







Punane 1995. aasta Corvette C4 jäi oma 300 hobujõulise LT1 mootoriga Eduardile lahjaks peale aasta-paari pikkust Eestimaa teede mõõtmist. 2005. aasta hooajale vastu minnes sai autole paigaldatud LT4 kit koos LT4 plokikaante ja sisselaskega. Samuti said heitgaasid vabama tee mootorist atmosfääri läbi Flowmasteri väljalaske. Saavutatud arvutuslikud 360-380 hobujõudu tegid küll veerandmiilil tulemuseks kõrged 12-ned, aga isu kiiruse järele aina kasvas. Pisut mõelnud ja aru pidanud, leidis Eduard, et kõige mõistlikum tee Vette võimsamaks teha oleks kompressori lisamine. Lisaks Procharger-i "puhurile" leidis kapoti alla oma tee ka Hooker-i täispikkade torukollektorite komplekt. Tekkinud lisajõud vajas ka uut, kuni 600 hobuse jõudu taluvat sidurit. Arvestuslikult peaks nüüd 5.7-liitrine LT4 mootor koos "bloweriga" andma Corvettele u. 500 hobujõudu, mis võiks punase iluduse viia veerandmiilil üheteistkümnetesse.








Värskenduskuuri tegi läbi ka Corvette salong, mis kaeti uue musta ja punase nahaga. Turvalisuse tõstmiseks paigaldati roostevabast terasest turvakaar ning Sparco neljapunkti turvavööd. Aku kolis parema kaalujaotuse tagamiseks auto tagaossa. Loomulikult ei piisa sellise jõu mahapanekust tänavarehvist ja pidamise tagavad hoopis Mickey Thompsoni ET drag-id.










Hoolimata brutaalsest jõust on auto täiesti tänavakõlbulik ja kuigi C4 kapotialune ei hiilga just väga suure mahutavusega, suudeti säilitada isegi konditsioneer. Auto välimuses on ainus viide kurjale loomusele tagumine numbrialus, mis teatab lakooniliselt: "Blown+Intercooled".

Mõnekümne kilomeetrine testisõit maanteel näitas, et autol on jõudu, ja mitte vähe. Kohaltminek on kaunikesti tundlikke varbaid nõudev ettevõtmine. Tagarataste suitsetamine nii esimesel kui teisel käigul ei valimistanud mitte mingeid probleeme. Kiirendamine ligikaudu 200 km/h oli praktiliselt hetkeline. Edasisest kiiruse kasvatamisest sai loobutud nii kaasliiklejate ohutuse kui alles sissesõidu faasis oleva mootori säästmise huvides. Auto tegelikud võimed avalduvad kindlasti kiirendusvõistlustel. Piloodina võime Corvette roolis näha Eduardi võluvat abikaasast Annelit.






Eduard ise hakkab 2006.a. hooajal taltsutama Lauri Camaro keresse paigaldatud Erkki bloweriga big block-i, mis peaks tootma u. 800 hobujõudu. Esialgu C3 Corvette tarbeks soetatud Erkki vana mootor sattus nagu elus ikka juhuste meeldiva kokkulangemise tagajärjel hoopis Lauri eelmise hooaja musta Camaro aiste vahele. Mida head ja paremat kujutab enesest Lauri auto kere ja Erkki mootor ei ole vist mõtet siinkohal ringi kirjutama hakata, iga huviline on suure tõenäosusega vastavaid veebilehti juba narmendamiseni lapanud ja teab kindlasti niigi, et tegemist on professionaalselt tasemel tehnikaga. Tekkinud kombinatsioon peaks viimaks andma vastuse nii mõnegi kiirendushuvilise varasematele spekulatsioonidele, et mida Erkki mootor oleks suutnud kui tal oleks ümber olnud spetsiaalselt kiirenduse tarbeks ehitatud kere. Erkki punane Camaro oli ju siiski pigem 50% tänavale ja 50% kiirendusrajale ehiatatud ja pidamisprobleemid ning u. 300kg suurem mass ei lubanud enamt 10.3 sekundist veerandmiilil. Suure tõenäosusega peaks tekkinud auto suutma alistada ka 10 sekundi piiri. Mis tegelikult juhtuma hakkab näitavad juba lähinädalad, mil toimuvad esimesed testimised Haapsalus. Seniks varugem kannatust.