|
Nädala raud > Chrysler ja superautod?
|
08. Mai 2006 |
tagasi |
2004. aastal esitles Chrysler uut kontsepti Chrysler ME412.
ME412 võiks nimetada pigem prototüübiks.
Võta üks nelja turboga kuue liitrine V12 (arvatavasti Mercedeselt), saada sinna kallale sepad AMG-st ja sa saad 850 hobujõudu ning 850lb-ft väänet. Paiguta see 1310 kg kaaluva kere keskele, tühimik tagaratasteni täida 7-käigulise Ricardo käigukastiga.
Auto juures on ohtrat kasutust leidnud süsinikiud, alumiinium, keraamika, ja veel natuke süsinikku.
Sisustuse disaini juures lähtutud mugavussest, nii istumise kui juhtimise poolest, täiesti ebatavaline lähenemine superautole.
Chrysleri insenerid alustasid seekord õigest otsast. Kõigepealt valiti mootor ja ülekanne, seejärel ehitati jahutus (superautodest üks paremini läbimõeldud) ja sinna otsa muu pudipadi, vihmavari jms.
Kogu komplekt on võimeline liiklema 0-60 mph 2,9 sekundiga, 0-100 mph 6,2 sekundiga, veerandmiil 10,6 ning lõppkiirus 248mph. Ehk siis aastaga ja väheste inseneridega ehitati Daimler-Chrysleris liikur, mis paneb pika puuga MB SLR McLaren-le ära, seda eeldatavasti 500k $$$ eest. Pole ka ime, et teda tootmisse ei lasta.
Esialgsete plaanide järgi pidi 2006. aastaks liinilt väljuma 300 autot aastas. Seni on aga vaheldumisi teatatud nii tootmisse minekust kui kindlast mittetootmisest. Loodame siis, et keegi tähtsam otsustajanina võtab kuulda südame ja mitte mõistuse häält.
Rohkem infot
Autor: vr.
Leidsid midagi põnevat, tahad seda teistegagi jagada? Vihja nädala rauda. |
|
|
|