|
Nädala raud > 200+ mph Camaro
|
29. Mai 2006 |
tagasi |
320+ km/h lõppkiirus miilipikkusel distantsil autolt, mille aerodünaamika on võrreldav telliskivi omaga.
Eestis juba aastaid läbiviidava OMC käesoleva aasta võistluse ajel tekkis mõtte uurida, mis usaraua kodumaal selles vallas on korda saadetud. Netis ringi luusides jäi näppu ajakirja HotRod artikkel, milles ehitati 1980. a. Camaro, millega suudeti Texase miilisõidu võistlusel saavutada lõppkiiruseks koguni 208 mph e. 334k km/h. Sellise tulemuseni jõudis vapper naisterahvas nimega Tonya Turk, kelle abikaasa Keith Turk oli koos ajakirja meeskonnaga ka selle kiire Camaro autoriks.
200 mph auväärsesse klubisse kuulumine on Ameerikas erinevatel lõppkiirusvõistlustel omaette eesmärk. Loodetavasti saame me tuleval aastal ka Eestis luua esialgu 300 km/h klubi ja veel natukese aja pärast juba ka 200mph klubi. Sel aastal jäi 300 km/h maagiline piir veel purustamata.
Nüud mõni sõna lähemalt ka eelnimetatud Camaro tehnikast.
200-miilise tunnikiiruse saavutamiseks oli tarvis suhteliselt tagasihoidlikku võimsust. Piisavaks osutus kompressoriga ülelaadimisega Chevy smallblock, millel töömahtu 408 kuuptolli. Need ülelaetud 6.7 liitrit suudavad toota 822 hobujõudu 6900 pöörde juures. Maksimum moment 675 lb-ft saavutatakse 5600 pöörde kandis. Mootori komponendid olid loomulikult korralikud aftermarket tooted, selliseid võimsusi lammutusest pärit vanarauast ei ehita.
Mootoriplokk oli Dart-i toode, väntvõll Pankl-i poolt valmistatud, õli pumpab Titan Speed Engineering-u õlipump. Plokikaanteks kasutati Dart-i toodangut. Surveaste olid tagasihoidlikud 8.52:1, mis ülelaadimisplaane arvestades oli loomulikult ka arusaadav. Nukkvõll leiti Cranes Cam tootevalikust. Sisselase oli Dart-ilt, kütuse ja õhu segu tekitamise eest hoolitses Holley karburaator. Ülelaadimist korraldas Vortech-i tsentrifugaal-kompressor.
Keda konkreetse auto loomise protsess detailsemalt huvitab, soovitaks lugeda ka artiklit Hot Rod-ist.
|
|
|
|