www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Nädala raud  > "Salarelv" Jeep Funny Car


24. Juuli 2006 tagasi
Funny Car, mis keelati ära enne klassi ametliku tunnustamist NHRA poolt.



Funny Car'ide algusaastatel, kui reeglid olid hõredad kui maarjamaised võistlejateread, nägi ilmavalgust Jeep Funy Car.
Täpsemalt 1966. aasta lõpus otsustasid Ed Lenarth ja Roger Wolford (piloot) valmis meisterdada The Secret Weapon nimelise auto. Kui keegi üritab silme ette manada jeepi kui pisikest punni, siis loomulikult venitati dragster pikkuses nii välja, et Salarelvast sai oma aja ühe pikima teljevahega võistlusauto. Selle koha peal, kus stock autol juht peaks pesitsema, istus hoopis härra mootor. Juht Roger Wolford oli kõikide oma kimpsude ja kompsudega tagasilla taha kolinud, ümbritsetud vaid turvapuuriga - kõhedust tekitav vaatepilt.



Kuna The Secret Weapon, hoolimata viletsast töökindlusest, hakkas üsna ruttu teistele tagatulesid näitama ja seda liiga pikalt, keelas NHRA 1997. aastal maasturite ja veokite baasil ehitatud Funny Carid koos alumiiniumkeredega ära. Hooaja parimaks tulemuseks jäi veerandmiil 8.03 ja lõppkiirus 180 mph.



1968. aastal avastasid dragracerid enese jaoks aerodünaamika ja sellel alal oli Jeep väga paha mõte, Ed Lenarthi ja Brain Chuchua kooostöös valminud Holy Toledo laeks jäi 7,37@197mph.



Teiseks pioneeeriks 1966. aastal oli Gene Ciambella. Ciambella vahetas sponsorite ahvatlemiseks perenime Conway vastu ja ehitas silma paistmiseks dragsteri Jeepi näoga. The Destroyer oli välimuselt oluliselt lähemal Jeepile kui The Secret Weapon või hilisem Holy Toledo. The Destroyer oli 1967. aastal üks tugevamaid võistlejaid.



Lähemalt: siit ja siit

Autor: vr.

Leidsid midagi põnevat, tahad seda teistegagi jagada? Vihja nädala rauda.