www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Nädala raud  > Champcar-i uudised


31. Juuli 2006 tagasi
29. Juulil 2006 esitati San Joses tuleva aasta uut Champcari keremudelit.

Elan Motorsports'i poolt disainitud Panoz DP01 vahetab välja Champcari aastaid varustanud Lola toodangu.



Uuel kerel on F1-st tuttav kõrgem ninaosa. Elan Motorsportsi peadisaineri Simon Marshall'i sõnul annab sel teel suunatud õhuvool auto all juurde survejõudu ja lubab vähem tiibu peale kruttida, mille tagajärjel väheneb tiivaseadistamisest ja kaasvõistlejate poolt tekitavate õhukeeriste mõju. Marshall kiidab sealjuures aerodünaamika tiimi bossi Nick Alcock'i hea tehnilise teostuse ja sellest tuleneva visuaalse atraktiivsuse eest.



Lisaks aerodünaamikale on muudetud ka muid komponente. Tavapärase käigukangi asemel on roolile ilmunud käiguvahetuse valitsad, mis juhivad poolautomaatkasti. "Tohutu tehnilise uuendusena" võivad juhid nüüd käike lülitada ilma jalga gaasilt tõstmata, seni neil sellist võimalust polnud. Loomulikult promotakse, et turvalisust tagav varustus on hetkel maailma parim ja üldse annab kogu auto mitmes punktis silmad ette F1 liikuritele.



Ühe kõige huvitavama uuendusena on tuleva aasta Champcari autodele paigaldatud starter, vidin, mida arvatavasti pole ühelgi teisel vormeliklassi masinal maailmas :) Starteri eesmärk on vähendada kollaste ja punaste lippudega lehvitajate töökoormust juhtudel kui autod peaksid pirueti tagajärjel välja surema.



Lisaks vihjati ka võimalusele, et kui kunagi peaks Champcaris kasutusele võetama paigaltstart, mida isegi tõenäoliseks peeti, siis on oskamatu pedaalimängu järel vähem võimalusi rajale toppama jääda.



Uut autot disainides üritati rõhuda võimalusele juppe toota kiiremini, rohkem ning odavamalt. Juba on teadustatud, et nii mõnigi komponent on varasemast kuni kolm korda odavam ja juba on sarja ukse taga uued meeskonnad, kes kõik tahavad hirmsasti liituda.



Champcari tehnikadirektori Scot Elkinsi sõnul leiab uuelt autolt küll palju elemente F1-lt, kuid kokkuvõttes on tulemus säilitanud oma Champcariliku väljanägemise ja olemise.

Hetkel jätkub auto testimine ja edasiarendamine.

Lisalugemist.
Videostream auto esitlusest
NB! Video on ca tunni pikkune ja sisaldab kõike, mis esitluse ümber toimius, autot ennast näidatakse umbes 42. minutil.

Autor: vr.

Leidsid midagi põnevat, tahad seda teistegagi jagada? Vihja nädala rauda.