www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Nädala raud  > 2008 Dodge Viper SRT-10


28. Detsember 2006 tagasi
Rästik muutus mürgisemaks.



Dodge avaldas oma 2008. aasta Dodge Viper SRT-10 tehnilised andmed ja pildid, millest järeldub, et insenerid pole vahepealsed paar aastat niisama loorberitel puhanud, vaid hoolega autot arendanud.



Mida uut ja põnevat värske mudel pakub võrreldes eelmisega?
Esmalt jääb loomulikult silma uus kapott, millesse tekkinud "lõpused" annavad autole agressiivsema väljanägemise. Loomulikult aitavad avad kapotil ka mootorisse rohkem õhku juhtida, et 8.3-liitrisest 8.4-liitriseks kasvanud alumiiniumist V10-mootor saaks arendada senisest 90 hobujõudu rohkem e. kokku nüüd juba 600hp ja 560 lb.ft.



Uue mootori arendusse kaasati ka McLaren Performance Technologies spetsialistid. Koos jõuti silndri läbimõõdu 1-millimeetrise suurendamisega 8.4-liitrise töömahuni. Paremaks vooliti nii mootoriploki veetunnelid kui silindrikaaned. Uued kaaned on muutuva ajastusega klapiajamiga (Variable Valve Timing e. VVT). VVT suunab väljalaskeklappe vastavalt sellele, millise koormuse ja kiirusega mootor töötab, tagades sellega mootori efektiivsema ja puhtama töö.



Küttesegu süüdatakse platinum-küünalde abil, mida juhivad iga silindri jaoks eraldi süütepool.
Mootori õlituse parandamiseks, eelkõige ringraja tingimustes, asendati õlipump suuremaga, samaga, mida kasutatakse ka Viper-i racing-rakendustes.



Sidur asendati väiksema diameetriga kahekettalisega, senise suure diameetriga ühekettalise asemel, saavutades sellega väiksema pöörleva massi ning parandades siduri tunnetust.



Loobutud on ka vanast heast T56-manuaalkastist, mis on ruumi teinud uuele TR6060 kuuekäigulisele. Seda loomulikult selleks, et taluda suuremat väänet. Uus käiguvalits tagab lühema käiguvahetus-teekonna, mis annab seega kiirema käiguvahetuse. Samuti lisandus väline käigukasti jahuti, mis peaks eriti rõõmustama ringrajahuvilisi.

Kogu see toredus visatakse 0-100 km/h alla nelja sekundiga ja pidurdatakse tagasi nulli 100 jala e. 30 meetriga. Kiire pidurduse saavutab uus Viper 14-tolliste Brembo piduritega.

Tagasillaks on Dana M44-4, milles pesitseb uus GKN Visco-Lok kiirusetundlik piiratud libisemisega diferentsiaal. Sellega saavutatakse loomulikult parem pidamine, mida 600 hobujõu taltsutamiseks on kindlasti tarvis.



Esimesed veljed on 18x10 ning tagumised 19x13 tollised. Pakutakse 3 erinevat veljemudelit: viie kordaraga, H-kodaratega ning täiesti uut Razor-velge, millel viis U-kujulist kodarat. Velgedele on venitatud Michelin Pilot Sport PS2 rehvid.

Keremudeleid on jätkuvalt kaks: Roadster ja Coupe. Nagu juba mainitud, on kapoti kujundus päris radikaalse muutuse läbinud. Seda nii väljanägemise kui jahutuse parandamiseks.



Värvivalikusse on lisandunud viis uut: Venom Red, Snakeskin Green, Viper Violet, Viper Orange ja Bright Blue. Triibud on lisana endiselt saadaval ning pakutakse kuut erinevat triibuvärvi: valget, musta, hõbedast, graafiidikarva, sinist ning punast.

Salongivärvidest pakutakse järgmisi: must, must/punane, must/sinine, must/kiltkivi, must/naha värvi.



Turvalisustki pole ära unustatud, autole on paigaldatud turvapadjad, ABS, turvavöö meeldetuletus, kokkupõrkel energiat neelav rool, põlve piirkondade lisapolsterdused jne.

Uued SRT10-d ehitatakse käsitööna Detroiti Conner Avenue tehases.