|
Klubid > Ford Mustang Club Estonia
|
Ford Mustang Club Estonia |
tagasi |
Kontakt: Anryo Raamat, anryo@fmce.ee, 52 60 001
Kristjan Luts, kristjan@fmce.ee, 56 619 968
Veebileht: http://www.fmce.ee/
Ford Mustang Club Estonia.
Eestis on Ford Mustangi kultus üha enam tuult tiibadesse saamas. Kindlustamaks selle ala organiseeritud arengut, kutsuti poniauto 40. juubeliaastal (2004.a.) ellu Ford Mustang Club Estonia (FMCE). FMCE on Baltic Hot Rod Association’i (BHRA) allorganisatsioon, mis seisab hea samade väärtuste eest nagu BHRA kuid arendab süvendatult kõike Ford Mustangitega seotut Eestis.
FMCE eesmärgid:
- Ford Mustangite omanike ühendamine klubilise tegevuse eesmärgil.
- Ford Mustangi kultuuri süvendamine Eestis ja naaberriikides.
- Ford Mustangite alase informatsiooni jagamine.
- Eestis olevate Ford Mustangite ja nende omanike andmebaasi loomine.
- Ameerika autode alaste näituste ja kiirendusvõistluste korraldamise assisteerimine.
- Ameerika autode kultuuri edendamine Eestis ja väljaspool Eestit.
FMCE struktuur:
- FMCE kõrgeimaks organiks on FMCE üldkoosolek, kus igal FMCE liikmel on üks hääl.
- FMCE igapäevast tegevust ja arengut teostab ning juhib FMCE juhtkogu, kuhu kuulub maksimaalselt 5 inimesest. Juhtkogu liikmed valitakse FMCE üldkoosoleku poolt kolmeks aastaks.
- FMCE lihtliikmetel on 1 hääl, millega nad saavad hääletada FMCE üldkoosolekul. Juhul kui BHRA üldkoosoleku otsused puudutavad otseselt FMCE tegevust ja/või arengut on FMCE liikmel õigus hääletada BHRA üldkoosolekul ühe häälega ainult selles küsimuses.
FMCE liikmed:
FMCE liikmeks vastuvõtmist võib taotleda iga füüsiline või juriidiline isik, kes soovib arendada FMCE eesmärkidega kooskõlas olevat tegevust ning osaleda FMCE tegevustes. FMCE liige on ühtlasi ka BHRA liige ning võib osa võtta FMCE üldkoosolekutest ja FMCE ja BHRA poolt korraldatavatest üritustest. FMCE liitumis- ja aastamaksude suuruse otsutab FMCE juhtkogu.
Üldinfo Ford Mustangite kohta:
Ford Mustangil täitus 17. aprillil 2004.a. väärikas 40. aasta juubel. On aukartust äratav mõelda, et üks automark nii kaua vastu on pidanud. Kindlusega võib väita, et Mustangi näol oli ja on tegu olulise verstapostiga Ameerika autotööstuse ajaloos. Mustang oli esimene "ponycar" ehk siis tõlgituna poniauto, märkides tema üldimidžit ja kappavat hobu radiaatorivõrel. Kui tehaseliinilt tulnud Mustangid olid igapäevasõiduks, siis tema ümberehitatud ja -seadistatud versioonid võivad kindlasti kanda muskelauto aunimetust.
Mustangi idee oli lihtne ent samas geniaalne: pakuti madala baashinnaga autot, mida iga ostja oma äranägemise järgi täiustada sai. Hästi iseloomustab seda kasvõi asjaolu, et ilukilpe pakuti tervelt seitset eri varianti! Seetõttu on kahte täpselt ühesugust Mustangit raske kui mitte võimatu leida. Legend räägib, et Mustangi "isa" Lee Iacocca olevat kaasas kandnud musta märkmikku, kuhu ta tavatsenud üles kirjutada kõik head ideed, mis ta peas auto kohta sündisid.
Mustang on üle elanud kütusekriisid, Jaapani autode "invasiooni" Ameerika turule, plastiku kasutamise hiigelajad ja veel palju muudki. Seda enam valmistab heameelt Ford Motor Company otsus jätkata Mustangi tootmist.
Juba selle aasta lõpul on tootmisliinidelt maha veeremas uus, viienda põlvkonna poniauto. Disainis on selgelt näha eeskuju legendaarsetest Mustangitest, olgu selleks kasvõi nelja tulega esiosa, mis vägisi meenutab kordumatut '69 Mustangit. Tõesõna, retro on moes: ka sisedisain on inspireeritud eelkäijatest (huvitava faktina võib lisada, et armatuuri taustvalgust on võimalik seadistada tervelt 125 's erinevas värvitoonis!). Ent olulisim auto juures on tema võimas mootor, mis arendab kolmsada või enamgi hobujõudu. Müügiedu näib olevat garanteeritud.
|
|
|