www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud > Lincoln Navigator 2004


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (7) tagasi

 Lincoln Navigator 2004

 Omanik: Kummipuru

Uued KMC veljed 27.10.2011
Kuna originaalvelgede remont (vana kroomi eemaldamine ja mustaks värvimine) ikkagi ei õnnestunud, siis otsustasin suviseks ajaks autole alla otsida uued, musta värviga kaetud veljed. Peale pikki otsinguid jäi pilk pidama KMC toodangul. Saigi need kõiki raskusi trotsides lõpuks Eikki ja Riho abiga kodumaale toimetatud. Päris ilusad, olen tulemusega väga rahul!
KMC veljed KMC velg lähemalt
Running board 27.10.2011
Kuna kõrvalistujapoolne astmelaud keeldus ühel hetkel töötamast ning talvisel ajal altpoolt jääd ära koputades kukkus sealt ka korralikult roostepuru, otsustasin tõsisema remondi ette võtta. Astmelaud sai kogu täiega alt eemaldatud ning algosadeks laiali lammutatud. Selgus, et liikumist takistas kinni kiilunud hoovastik. Kinnikiilumise põhjuseks oli ohtralt kasutatud alumiiniumosade ussitamine ja otsad andnud simmerite tõttu kandva hoovastiku tööpinnale kõikvõimaliku sodi ja saaste sattumine. Leidsin õnnega pooleks firmast Moduator uued simmerid. Kõik uuesti kasutatavad detailid said puhastatud ja määritud. Astmelaua kandevkonstruktsioon oli aga nii lootusetult ussitanud, et tuli asendada täies mahus. Asemele läks korralikult vannis tsingitud karprauast tugiraam, mille külge läksid tsingitud plekist kate ja hoovastiku kinnitused vana astmelaua küljest. Värv ja kivikaitse selga, ja valmis. Elutee lõpetanud piiraja pukside asemele sobisid mõõdu järgi Volga poest leitud Mosse 2141 amordi puksid.
Kõik aga ei sujunud tõrgeteta ning tänaseni kummitab tõsine probleem. Nimelt on astmelauast saanud tõeline reisijalõks. Kui uks avada, sõidab astmelaud ilusti välja, nii nagu peab. Kuid umbes sekundi pärast tõmbub uuesti sisse tagasi, lükates enda pealt maha sinna toetuvad jalad. Tundub, nagu käivituks ise-enesest "auto-reverse", kuid põhjus selleks on veel teadmata. Liikumistee on takistusteta ning ilma piirajata kordub sama jant. Eriti huvitav on see, et nimetatud anomaalia esineb hoogudena. Mingi aja töötab normaalselt, siis aga hakkab ja jääb mõneks ajaks trikitama. Ainus koht kust viga veel otsida, on mootori juures reduktori kaane kinnitusasend (4 võimalikku), mis kahjuks jäi avamisel märkimata ja kokkupanemisel sai paigaldatud parima äranägemise järgi. Kaane külge kinnituvad kaks juhet mingite andurisarnaste otstega, mis võivadki jälgida astme liikumist ja käivitada auto-reverse rezhiimi. Samas, et teist asendit proovida tuleks kogu krempel auto alt eemaldada, mis pole sugugi lõbus töö... ilmselt tuleb see aga siiski ette võtta, nii nagu ka sama aretustöö juhipoolse astmelauaga, mis ussitab küll oluliselt vähem, kuid siiski...
Alt ära... Korrosioon... Mootor, reduktor, hoovastik... Idler arm, samuti kinni kiilunud... Remonditingimused Roosteussi töö altpoolt... Roosteuss on avanud ka hoovastiku kinnituse... Roosteussi töö pealtpoolt, see mis jäi astmelauda katva plastiku varju...
OEM velgede remont 27.10.2011
27.10.11 on olukord selline, et üle värvitud originaalveljed ussitavad värvi alt ikka päris korralikult ja rehvi-velje ühenduskoht pole enam kah õhutihe. Rehve pidin täitma umbes 2x nädalas. Praegusel hetkel otsin tegijat, kes oleks võimeline vana kroomi ja oksüdeerumisest jäänud saasta korralikult eemaldama ja seejärel korralikult värvi ja lakiga katma. Paar kohta on soolas kah juba ning loodan lume tulekuks veljed korda saada...